Philips SHAVER Series 9000 S9211

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 S9211 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

toine101 10-12-2017

Een fijn apparaat

De shaver 9000 (S9211) is een fijn handzaam apparaat. Ik gebrui het apparaat nu enkele maanden en ben er erg tevreden over. Mijn huid lijkt minder geïrriteerd sind ik deze gebruik en ook de bijgeleverde cleaner wrkt erg fijn.
Wel mis ik in de set die ik heb een losse lader, waardoor ik het apparaat altijd moet laden in de cleaner.

Pluspunten

• Handzaam
  • Geen irritatie

Minpunten

• Geen losse lader

Bakkeroni 05-12-2017

Lekker licht, snel en glad scheren met deze Philips Shaver!

Vorige week heb ik de Philips shaver 9000 series gekocht. Eerste indruk is goed. Alles voelt degelijk aan en ligt lekker in de hand. Zeker vergeleken met mijn laatste scheerapparaat welke inmiddels toch al wel een jaar of 6 oud is. Het dockingstation waarin ik het scheerapparaat kan opladen en tegelijkertijd automatisch kan laten reinigen ziet er ook goed uit en oogt minder "pompeus" dan die van mijn huidige Braun! Inmiddels nu 5x met het scheerapparaat geschoren. Ik wil/ga het nog met scheerschuim (nat) uitproberen om te ervaren hoe dat voelt. Ben nu gewoon begonnen met droog scheren omdat ik dat in de praktijk toch het meeste zal (blijven) doen. Dit bevalt mij tot nu toe zeer goed in ieder geval en ik heb (nog) geen last van een geïrriteerde huid gelukkig. Toch moest ik wel wat vaker over dezelfde plekken heen. Vaker dan ik aanvankelijk had verwacht, maar het resultaat is wel een zeer gladgeschoren gezicht zonder cuts en irritaties! De scheerkoppen bewegen erg makkelijk mee in elke richting en voelen prettig aan op mijn huid. Daarbij vind ik het (zoemende) geluid van deze Philips prettiger dan de "brom" van mijn huidige Braun. Wat ik een (klein) nadeel vind tot nu toe, is dat ik de scheerkop eraf moet halen om de trimmer te kunnen gebruiken. Deze gebruik ik namelijk (tijdens het scheren) voor het weghalen van de "langere" haren in de nek/bij mijn oren.

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • geluid is prettig
  • reinigingscassette om hem schoon/fris te houden

Minpunten

• geen mbt het apparaat
  • (hoge) prijzen van reiningscassettes!

Bas81 03-12-2017

Stil, en geeft goed resultaat met glad scheren.

Het is een prettig scheerapparaat, ook erg stil vergelijkbaar met mijn oude scheerapparaat. De moeilijke hoeken, kin, nek scheert het super glad. De huid wordt ook niet rood géén irritaties aan de huid. Verder een zeer goed scheerapparaat wat ik anderen ook kan aanbevelen.

Jasper123 03-12-2017

Scheert snel en glad

Ik heb dit apparaat sinds enkele weken in het bezit en gebruik het dagelijks. Wat gelijk opviel tijdens het uitpakken was het strakke design van deze S9211 van Philips. Daarnaast zaten er enkele accessoires bij: een trimmer, oplader, reinigingsapparaat met vloeistof en een stijlvol en degelijke beschermhoes voor het apparaat.
Het toestel is bijna geruisloos en laat zich erg goed hanteren. Kan zowel droog als nat gebruikt worden en is makkelijk reinigbaar met de meegeleverde reinigingsapparaat.
Het resultaat is een perfecte scheerbeurt zonder irritaties en in een mum van tijd.

Pluspunten

• Scheert glad
  • Scheert snel
  • Gemakkelijk te reinigen

Bkroon 25-11-2017

fijn scheer apparaat

Gebruik de serie 9000 nu 2 weken en ben erg tevreden. Scheer resultaat is erg goed. Scheert glad zowel droog als nat en dit zonder irritatie. Apparaat ziet er mooi uit en ligt goed in de hand. Accu gaat ook lang mee. Reinigen was nieuw voor mij maar dit gaat erg makkelijk met meegeleverde lader/reinigingsstation. Algehele mening is erg goed en zou hem zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Glad scheer resultaat
  • Lange accu capaciteit
  • handig laad/reinigingsstation

Rai1986 24-11-2017

Goed apparaat

Het scheerapparaat voldoet ‘voldoende’. Ik gebruik het apparaat nu bijna 2 weken en ik ben er redelijk te spreken over. In heb een vrij gevoelige huid en wanneer ik met mesjes scheer heb ik praktisch altijd cuts en irritaties. Dat is met de philips 9000 series verleden tijd! Ik ben erg te spreken over het bijgeleverde dockingstation welke het apparaat automatisch reinigt en droogt. Nadeel is wel dat als je de shaver zelf afspoeld onder de kraan, je de shaverskoppen eigenlijk zelf niet droog krijgt. Gevolg is als je hem niet in de reiniger/droger hebt gehad je dus altijd met natte scheerkoppen scheert. Het scheerresultaat is goed en glad genoeg. Toch heeft hij bij sommige rondingen wel een beetje moeite en moet je er wel een keer of 4/5 overheen voordat alles goed glad is. Overall ben ik voldoende tevreden over dit apparaat en zal hem zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Goed resultaat
  • Geen irritaties
  • Mooi en handig docking/reinigingsstation

Minpunten

• Scheerkoppen moeilijk droog te maken

JanW 22-11-2017

Terecht beste uit de test Consumentenbond december 2017

De Philips Shaver is verpakt in een uitgebreide doos incl, reisetui, tondeuse en een cleaningset. Binnen het uur is het apparaat opgeladen. Voor het eerst heb ik nat geschoren met een elektrisch scheerapparaat. Erg tevreden, wel de gladheid van het natscheren, maar niet de irritatie en wondjes van het scheermes. Droog scheren is ook naar verwachting goed. De zeer flexibele scheerkop volgt moeiteloos je gezicht. Schoonmaken met de afneembare scheerkop gaat snel en gemakkelijk. Het bijgeleverde cleaning station nog niet nodig gehad voor de scheerkop.

Pluspunten

• flexibele scheerkop
  • nat scheren zonder irritatie en wondjesi
  • Stiller dan mij oude Philipshave
  • waterdicht, dus scheren onder de douche mogelijk

Minpunten

• Tondeuse kop zit er los bij, kan je kwijt raken
  • Cleaning station is vrij groot, lastig opbergen

Kayori 22-11-2017

Makkelijk en snel

Het scheren gaat een stuk sneller en makkelijker dan ik gewend ben. Wel lijkt hij moeite te hebben met wat langere haartjes. Al met al ben ik dik tevreden.

Johnreusken 21-11-2017

Erg prettig scheerapparaat

Ik heb dit apparaat nu twee weken in gebruik en ben aangenaam verrast. Het apparaat scheert netjes en glad, zowel droog, nat en nat met scheerschuim . Normaal heb ik nat scheren met mes last van een gevoelige/ geïrriteerde huid en na een dag of twee ingegroeide haren. Bij gebruik van dit scheerapparaat heb ik hier geen last van. Tevens een makkelijk hulpsysteem voor het reigen en drogen van het apparaat bijgeleverd.

Pluspunten

• Scheerresultaat zowel droog als nat erg goed
  • Reinigingssysteem werkt eenvoudig en erg goed

Minpunten

• Reinigingssysteem neemt wel veel ruimte in
  • voor b.v kaaklijn wel extra scheerbewegingen nodig

Jansen71 20-11-2017

Goede scheerresultaten

Dit scheerapparaat is licht en ligt goed in de hand. Hij is stil en de resultaten zijnzeer goed. Hij is makkelijk schoon te maken. Gezien ik apparaat nog maar kort in gebruik heb, heb ik de cleanset nog niet hoeven te gebruiken. Al met al een zeer goed scheerapparaat.

Pluspunten

• Goed scheerresultaat
  • Stil
  • Licht

Minpunten

• Prijzig

Daan C 20-11-2017

Stil, stijlvol en effectief (maar wel érg duur!)

Vandaag de Philips Serie 9000 ontvangen, om specifiek te zijn de S9211/31 model. Mooi en stevig ingepakt, eerste indruk is dus positief. De S9211/31 is overigens een zéér complete scheeruitrusting; scheerapparaat zelf, een (semi-zachte) reisetui, een ultrasonisch schoonmaakstation, een bakje schoonmaak/disinfecteermiddel, en een (nogal ingewikkelde) baardtrimmer verloopstuk. Eerste keer opladen duurde rond de 40minuten, daarna was het tijd om dit mooie apparaat uit te proberen. Ik heb ruim een week lang niet geschoren, dus de eerste test was voor de baardtrimmer. Opzich niets bijzonders met het verloopstuk zelf, behalve dat het meer ingewikkeld lijkt te zijn dan het gemiddelde stukje kunststof, en het trimmen van mijn 5-daagse baard ging zonder problemen. Binnen 3 minuten was ik klaar; het ging supervlot. Geholpen natuurlijk door het feit dat het apparaat volledig opgeladen was, en helemaal nieuw. Uit ervaring met andere scheerapparaten kan dit anders gaan als het apparaat wat ouder (en vuiler) wordt. Ben benieuwd dus naar het bijhorende ultrasonisch schoonmaakstation, of dit het effectiviteit kan behouden. Na het baardtrimmen was het tijd voor een ‘close shave’. Was voor mij een tijdje geleden dat ik glad heb gescheerd, en mijn huid is nogal gevoelig, dus was benieuwd. Baardtrimmer erafklikken, scheerstuk erop, en beginnen maar. Wél valt het mij op dat de scheerapparaat zelf ontzéttend stil is. Vrijwel geluidloos zelfs; in de eerste instantie dacht ik dat het stuk was. Niets kon minder waar zijn; hij werkte prima. Ik schatte in dat mijn baard nà het trimmen ongeveer gelijk was als een 2-daagse baard. Het (droge) scheren ging zonder problemen, en met het contour-volgsysteem ging het zelfs makkelijk onder mijn kin. Met de ronde scheermessen ging het iets minder makkelijk bij bakkebaarden en bovenlip. Hiervoor is een réchte scheermes handiger. Kan zijn dat ik gewoon moet wennen, ik zal het bekijken over de komende dagen. Na het scheren heb ik het apparaat lichtjes leeggetikt en in de schoonmaakstation gezet. Ben benieuwd naar morgen!

Mogelijke zorg voor de toekomst- de accu is niet vervangbaar (niet zo'n groot probleem), maar het apparaat lijkt niet op netstroom te kunnen draaien. Dit zou betekenen dat wanneer de accu opraakt is het scheerapparaat niet meer bruikbaar. Vervelend voor €300!

Pluspunten

• Érg stil
  • Mooi complete set
  • Schoonmaakstation zeer effectief

Minpunten

• Prijs - €300 voor een scheerapparaat!!
  • Accu niet te gebruiken op netstroom

CJ 15-11-2017

Glad zonder irritatie

Al vanaf m'n eerste baardhaartjes gebruik ik een Philips scheerapparaat, in die 30 jaar talloze apparaten versleten, maar deze 9-serie overtreft al die eerdere shavers en ook zeker m'n verwachtingen.

De laatste jaren moest ik naast het dagelijks elektrisch scheren onder de douche, me ook 1x in de week nat scheren (met een mes dus) om alle lastige en hardnekkige baardharen onder de kin en de neus te verwijderen. Dat is met dit apparaat overbodig. Al in de eerste minuut voel je het verschil, de scheerkoppen voelen zeer zacht aan en in een mum van tijd is het gezicht glad. Dan volgt de echte test: de haren in de zone rond de keel......
Dit gaf bij al mijn vorige shavers problemen: rode plekken/irritatie, mede omdat het behoorlijk lang duurde voordat er min of meer resultaat werd geboekt. Bij dit apparaat krijg je in een paar minuten hetzelfde resultaat als bij een scheermes, zonder de kans op wondjes en zonder enige vorm van irritatie.

De bijbehorende schoonmaakunit heb ik nog niet gebruikt, maar het lijkt me de oplossing voor het reinigen van de moeilijk bereikbare plaatsen in het scheerhoofd, wat normaal gesproken bij een gebruikt apparaat na een tijdje toch voor een nare lucht zorgt. Erg handig is dat het apparaat over een snel op te laden accu beschikt (binnen 1 uur) en het meegeleverde reisetui. De op het apparaat te plaatsen groomer met 5 instelbare standen voor de baardlengte gebruik ik als baardloze niet.

Door de noodzakelijke wekelijks extra natte scheerbeurt was ik bijna van m'n Philips-geloof gestapt en totaal op het scheermes overgestapt, maar ze hebben me nu toch weer volledig overtuigd met dit fijne toestel !
Toegegeven, het apparaat is niet mild geprijsd, maar het is het meer dan waard gezien het tevreden gevoel wat je er na het scheren van overhoudt.

Pluspunten

• geen irritatie
  • nat scheren
  • glad
  • snel laden

Cassebassie 15-11-2017

Perfecte scheerbeurt

Geweldig scheer apparaat. Apparaat volgt de contouren van het gezicht zeer goed. Licht formaat en zeer fijne handgreep. Top model.
Binnen 5 minuten was ik compleet glad.

Pluspunten

• Scheert zeer glad
  • Gaat lang mee

MM88 15-11-2017

Fijn scheerapparaat

Het product kon ik netjes op de afgesproken locatie ophalen. Zat ik een mooie doos en goed verpakt! Thuis snel opengemaakt. Wat een mooie verassing was is dat je een luxe lederen opberg tas bij kreeg. Nu kan ik hem thuis netjes opbergen en ook handig voor op reis. Zelf gebruik ik hem voor mij baardje. Ik heb een 3 a 4 dagen baardje. Ideaal te onderhouden met de trimmer. Voor het scheren heb ik hem uitgeleend aan mijn vader. Die was na drie dagen proberen om. Nu weet hij wel wat hij voor kerst wil.
Geen last van geïrriteerde huid gelukkig, ook niet na de eerste keer gebruiken wat wel vaak voorkomt. Ik ben in ieder geval blij met dit product! Ook makkelijk met onderhouden. Na het trimmen even onder de kraan houden en hij is schoon. Ook de meegeleverde dispenser voor het schoonmaken van je mesjes is super handig! Zo gaan de mesjes langer mee!

Pluspunten

• schoonmaken
  • lederen opberg tas
  • duur accu
  • trimt erg soepel

Minpunten

• soms raar geluid