Philips Shaver Series 9000 Wet & Dry S9211/31 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

toine101 10-12-2017

Een fijn apparaat

De shaver 9000 (S9211) is een fijn handzaam apparaat. Ik gebrui het apparaat nu enkele maanden en ben er erg tevreden over. Mijn huid lijkt minder geïrriteerd sind ik deze gebruik en ook de bijgeleverde cleaner wrkt erg fijn.
Wel mis ik in de set die ik heb een losse lader, waardoor ik het apparaat altijd moet laden in de cleaner.

Pluspunten

• Handzaam
  • Geen irritatie

Minpunten

• Geen losse lader

Bakkeroni 05-12-2017

Lekker licht, snel en glad scheren met deze Philips Shaver!

Vorige week heb ik de Philips shaver 9000 series gekocht. Eerste indruk is goed. Alles voelt degelijk aan en ligt lekker in de hand. Zeker vergeleken met mijn laatste scheerapparaat welke inmiddels toch al wel een jaar of 6 oud is. Het dockingstation waarin ik het scheerapparaat kan opladen en tegelijkertijd automatisch kan laten reinigen ziet er ook goed uit en oogt minder "pompeus" dan die van mijn huidige Braun! Inmiddels nu 5x met het scheerapparaat geschoren. Ik wil/ga het nog met scheerschuim (nat) uitproberen om te ervaren hoe dat voelt. Ben nu gewoon begonnen met droog scheren omdat ik dat in de praktijk toch het meeste zal (blijven) doen. Dit bevalt mij tot nu toe zeer goed in ieder geval en ik heb (nog) geen last van een geïrriteerde huid gelukkig. Toch moest ik wel wat vaker over dezelfde plekken heen. Vaker dan ik aanvankelijk had verwacht, maar het resultaat is wel een zeer gladgeschoren gezicht zonder cuts en irritaties! De scheerkoppen bewegen erg makkelijk mee in elke richting en voelen prettig aan op mijn huid. Daarbij vind ik het (zoemende) geluid van deze Philips prettiger dan de "brom" van mijn huidige Braun. Wat ik een (klein) nadeel vind tot nu toe, is dat ik de scheerkop eraf moet halen om de trimmer te kunnen gebruiken. Deze gebruik ik namelijk (tijdens het scheren) voor het weghalen van de "langere" haren in de nek/bij mijn oren.

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • geluid is prettig
  • reinigingscassette om hem schoon/fris te houden

Minpunten

• geen mbt het apparaat
  • (hoge) prijzen van reiningscassettes!

lthi 04-12-2017

top-apparaat

De Philips Shaver series 9000 scheert mooi glad en dit op een aangename manier. Droog of nat kan hij je baard telkens aan (mits eerst met de tondeuse er over te gaan). Zeer goed apparaat met weinig irritatie en handige accessoires. Even gewenning als je van een klassiek mesje komt maar dit doet ook zeker zijn ding!

Pluspunten

• Droog en nat
  • Snel en comfortabel
  • batterij
  • Veel accessoires

Minpunten

• niet zo glad als een echt scheermes

Bas81 03-12-2017

Stil, en geeft goed resultaat met glad scheren.

Het is een prettig scheerapparaat, ook erg stil vergelijkbaar met mijn oude scheerapparaat. De moeilijke hoeken, kin, nek scheert het super glad. De huid wordt ook niet rood géén irritaties aan de huid. Verder een zeer goed scheerapparaat wat ik anderen ook kan aanbevelen.

Jasper123 03-12-2017

Scheert snel en glad

Ik heb dit apparaat sinds enkele weken in het bezit en gebruik het dagelijks. Wat gelijk opviel tijdens het uitpakken was het strakke design van deze S9211 van Philips. Daarnaast zaten er enkele accessoires bij: een trimmer, oplader, reinigingsapparaat met vloeistof en een stijlvol en degelijke beschermhoes voor het apparaat.
Het toestel is bijna geruisloos en laat zich erg goed hanteren. Kan zowel droog als nat gebruikt worden en is makkelijk reinigbaar met de meegeleverde reinigingsapparaat.
Het resultaat is een perfecte scheerbeurt zonder irritaties en in een mum van tijd.

Pluspunten

• Scheert glad
  • Scheert snel
  • Gemakkelijk te reinigen

KoenV 30-11-2017

Perfect gladde scheerbeurt

Knap design en ligt makkelijk in de hand. Geen trekkend gevoel bij het scheren en achteraf geen geïrriteerde huid. Knap apparaat dat knappe resultaten behaalt!
Ligt wat hoger qua aankoopprijs, maar is zeker een goede investering!

• Gebruiksvriendelijk
  • Batterij gaat lang mee

coppy 29-11-2017

Handvast, superglijdend

Voor deze prijs is het toestel ongelofelijk goed. Gladde scheerbeurten in een mum van tijd, zowel voor de spiegel als onder de douche. Dit apparaat gaat ook over de moeilijke bereikbare plaatsen en is zeer makkelijk te reinigen. Ik zou dit product iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• perfect
  • goed te reinigen
  • prijs

pnuytten 28-11-2017

Hemels scheren

De Phillips S911 is de perfecte aanwinst voor mijn badkamer. Wat meteen opvalt is het mooie design en hoe vlot het toestel in de hand ligt. Het opladen gaat in een handomdraai. Het toestel werkt erg intuïtiefen scheert veel stiller dan mijn andere vorige apparaten. Ik gebruikte het toestel om een baard van enkele dagen af te scheren en dit ging vlot en pijnloos. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Ik had verwacht dat de machine aan mijn baard zou 'trekken'. Achteraf had ik geen last van irritatie of andere ongemakken. Top toestel!

Joon 26-11-2017
  • Product gekregen

topresultaat in een paar minuten!

De Philips9000 is een supertoestel als je een gevoelige huid hebt. Ik was het gewoon om me te scheren met wegwerpmesjes maar met de Philips9000 bekom ik sneller hetzelfde resultaat. De mesjes voelen zacht aan en scheren erg vlot en het belangrijkste: een glad resultaat zonder irritatie!
Handig is ook de bijgevoegde, stevige etui + de oplader die makkelijk op te bergen is. Ideaal om mee te nemen op reis. Mooi design, laag geluidsniveau en apparaat ligt goed in de hand! Een echte aanrader!

Pluspunten

• glad resultaat
  • geen huidirritatie

Bkroon 25-11-2017

fijn scheer apparaat

Gebruik de serie 9000 nu 2 weken en ben erg tevreden. Scheer resultaat is erg goed. Scheert glad zowel droog als nat en dit zonder irritatie. Apparaat ziet er mooi uit en ligt goed in de hand. Accu gaat ook lang mee. Reinigen was nieuw voor mij maar dit gaat erg makkelijk met meegeleverde lader/reinigingsstation. Algehele mening is erg goed en zou hem zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Glad scheer resultaat
  • Lange accu capaciteit
  • handig laad/reinigingsstation

delijn18975 25-11-2017

overtuigd

kan dit product iedereen aanbevelen, scheerde me vroeger met scheermesjes maar die tijd is voorbij.
Het toestel, dat naast een mooi design, ook nog goed in de hand licht, zorgt ervoor dat ik een gladgeschoren smoel krijg in de helft van de tijd.
In de wagen, voor de spiegel of onder de douche, het kan allemaal.

Pluspunten

• snel
  • mooi design
  • nat of droog te gebruiken

Minpunten

• handleiding met foto's

Wouter36 24-11-2017

Handig toestel

Ik ben normaal iemand die met mesjes scheert en heb dus altijd een super glad resultaat. Ik had het eigenlijk niet verwacht maar het resultaat met de S9000 komt echt wel in de buurt. Heb zowel het droog als het met schuim scheren getest. Met schuim is het inderdaad wel aangenamer en heb je een beter resultaat. Maar in de ochtend rush er snel droog over geeft ook een zeer goed resultaat. Ook het bijgeleverde cleaningsysteem is een handigheid.

Pluspunten

• handig en snel
  • scheren met schuim
  • bijna zo glad als mesjes
  • lange batterijduur
  • hanig cleaningsysteem

Rai1986 24-11-2017

Goed apparaat

Het scheerapparaat voldoet ‘voldoende’. Ik gebruik het apparaat nu bijna 2 weken en ik ben er redelijk te spreken over. In heb een vrij gevoelige huid en wanneer ik met mesjes scheer heb ik praktisch altijd cuts en irritaties. Dat is met de philips 9000 series verleden tijd! Ik ben erg te spreken over het bijgeleverde dockingstation welke het apparaat automatisch reinigt en droogt. Nadeel is wel dat als je de shaver zelf afspoeld onder de kraan, je de shaverskoppen eigenlijk zelf niet droog krijgt. Gevolg is als je hem niet in de reiniger/droger hebt gehad je dus altijd met natte scheerkoppen scheert. Het scheerresultaat is goed en glad genoeg. Toch heeft hij bij sommige rondingen wel een beetje moeite en moet je er wel een keer of 4/5 overheen voordat alles goed glad is. Overall ben ik voldoende tevreden over dit apparaat en zal hem zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Goed resultaat
  • Geen irritaties
  • Mooi en handig docking/reinigingsstation

Minpunten

• Scheerkoppen moeilijk droog te maken

JanW 22-11-2017

Terecht beste uit de test Consumentenbond december 2017

De Philips Shaver is verpakt in een uitgebreide doos incl, reisetui, tondeuse en een cleaningset. Binnen het uur is het apparaat opgeladen. Voor het eerst heb ik nat geschoren met een elektrisch scheerapparaat. Erg tevreden, wel de gladheid van het natscheren, maar niet de irritatie en wondjes van het scheermes. Droog scheren is ook naar verwachting goed. De zeer flexibele scheerkop volgt moeiteloos je gezicht. Schoonmaken met de afneembare scheerkop gaat snel en gemakkelijk. Het bijgeleverde cleaning station nog niet nodig gehad voor de scheerkop.

Pluspunten

• flexibele scheerkop
  • nat scheren zonder irritatie en wondjesi
  • Stiller dan mij oude Philipshave
  • waterdicht, dus scheren onder de douche mogelijk

Minpunten

• Tondeuse kop zit er los bij, kan je kwijt raken
  • Cleaning station is vrij groot, lastig opbergen

Kayori 22-11-2017

Makkelijk en snel

Het scheren gaat een stuk sneller en makkelijker dan ik gewend ben. Wel lijkt hij moeite te hebben met wat langere haartjes. Al met al ben ik dik tevreden.

segtom 21-11-2017

Gladde scheerbeurt in minder dan 5 minuten

Tijdens het uitpakken zeer verrast door alles wat er bij zit. Zeer compleet vooral het reinigingsstation lijkt me zeer interessant. Toestel en bij horende attributen zien er ook mooi en strak uit en mis staan niet op het badkamermeubel. Ik heb het toestel nu een week bijna dagelijks gebruikt om droog te scheren. Het eind resultaat is wat ik er van verwacht had, super glad ook bij een baard van een paar dagen. Verder valt ook op dat het een snelle machine is waardoor scheren op 5 minuten gebeurd is ook de stilte van de machine is een zaligheid. Enige minpuntje is het spoelen van de scheerkop na het scheren onder het water. Dit wordt goed aangegeven maar hoe ik het ook probeer er blijven altijd haartjes bij de messen zitten. Dit is nu wel geen probleem om uit te spoelen maar hier had ik toch meer van verwacht. Het reinigingsstation daarentegen vind ik super handig om altijd een fris scheerapparaat te kunnen gebruiken. Je moet het enkel op zijn plaats laten staan eens de cartridge met spoelvloeistof is geopend.

Pluspunten

• stil
  • glad resultaat
  • mooi design

Minpunten

• moeilijk verplaatsbaar spoelstation

Johnreusken 21-11-2017

Erg prettig scheerapparaat

Ik heb dit apparaat nu twee weken in gebruik en ben aangenaam verrast. Het apparaat scheert netjes en glad, zowel droog, nat en nat met scheerschuim . Normaal heb ik nat scheren met mes last van een gevoelige/ geïrriteerde huid en na een dag of twee ingegroeide haren. Bij gebruik van dit scheerapparaat heb ik hier geen last van. Tevens een makkelijk hulpsysteem voor het reigen en drogen van het apparaat bijgeleverd.

Pluspunten

• Scheerresultaat zowel droog als nat erg goed
  • Reinigingssysteem werkt eenvoudig en erg goed

Minpunten

• Reinigingssysteem neemt wel veel ruimte in
  • voor b.v kaaklijn wel extra scheerbewegingen nodig

Anoniem 20-11-2017

Erg prettig scheerapparaat

Ik heb dit scheerapparaat nu twee weken in gebruik, en de eerste indrukken zijn zeer goed. Zowel droog als nat en nat+ scheerschuim zijn boven verwachting. Net zo glad als nat scheren met een mes, maar geen huidirritatie en / of ingegroeide haren. Reinigingssysteem werkt ook super.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Jansen71 20-11-2017

Goede scheerresultaten

Dit scheerapparaat is licht en ligt goed in de hand. Hij is stil en de resultaten zijnzeer goed. Hij is makkelijk schoon te maken. Gezien ik apparaat nog maar kort in gebruik heb, heb ik de cleanset nog niet hoeven te gebruiken. Al met al een zeer goed scheerapparaat.

Pluspunten

• Goed scheerresultaat
  • Licht

Minpunten

• Prijzig

CarlR 20-11-2017

Toptoestel

Ik heb dit apparaat sinds enkele weken in het bezit en gebruik het dagelijks. Wat we meteen opviel bij het ‘unboxen’ was het strakke design van het toestel. Tevens had ik enkele accessoires zoals daar zijn: een trimmer, oplader, reinigingsapparaat met vloeistof en een beschermdoos voor het apparaat.

Pluspunten

• Geruisloos
  • design