Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat op Kieskeurig.nl.

Dennis024 08-02-2018

Fijn scheerapparaat

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Ik heb de Braun 5197cc gratis ontvangen om te testen en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over dit scheerapparaat. Meestal gebruikte ik een simpele trimmer, maar de Braun 5197cc gebruik ik nu meerdere keren per week.

Het fijne aan dit scheerapparaat is dat je deze zowel nat als droog kan gebruiken en dat er ook een uitschuifbare trimmer zit inbegrepen. De kop van het scheerapparaat beweegt goed mee met de lijnen van he gezicht, waardoor ook de moeilijkere plekken goed meegepakt worden. De batterijduur vind ik goed en ook de meegeleverde accessoires zijn handig.

Pluspunten

• Batterijduur

MichielS 18-01-2018

Vlotte scheerbeurt en glad eindresultaat

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Ik heb dit apparaat gratis ontvangen om te testen. Dit scheerapparaat scheert heel vlot! Mijn baard ging er echt vlot af in tegenstelling tot mijn vorige apparaat. Dit bleef soms haperen in langere haartjes. Daarnaast is het scheerresultaat met dip apparaat ook veel gladder. Ik heb achter ook geen last gehad van irritatie of ingegroeide haartjes. Het is ook makkelijk om te gebruiken, net zoals het schoonmaken van het apparaat!

Pluspunten

• Handig in gebruik

Dzenis 09-01-2018

Mooi apparaat!

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Na lang te hebben geschoren met verschillende losse scheermesjes ben ik 1 van de gelukkige geweest die de Braun 5197cc gratis mag testen.
Op het eerste oogopslag ziet de Braun er heel technisch in elkaar gezet uit en je voelt dat het apparaat van hoog en duurzaam kwaliteit gemaak is.
De eerste keer scheren met de Braun was erg wennen, omdat de gewoonte er was met een Gilette of Wilkinson losse scheermes te scheren.
Na een aantal weken de Braun te mogen testen wil ik niet anders meer!
Je scheert het veel beter mee, het laat niet te teveel rommel achter,het heeft een zelfreinigende houder, lange accuduur en het laat je gezicht babyzacht achter na het scheren!
Enige minpunt is dat je er wat langzamer over je ‘haar’ heen moet dan een normale losse scheermes.
Voor degene die makkelijk en luxe willen scheren zeker doen!

Pluspunten

• Ziet er luxe uit
  • Scheert goed

Minpunten

• je moet wat meer tijd er voor nemen
  • even wennen

RalfV85 23-12-2017

Braun 5197cc

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Ik had het voorrecht om dit toestel te mogen testen (enkel droog geschoren). De Braun 5197cc scheert zeer goed o.a. door de krachtige motor. Dit maakt dat de huid zeer glad aanvoelt. Het scheren gebeurt bovendien ook aanzienlijk sneller dan met mijn vorig toestel (t.w.v. €100). De relatief hoge prijs betaalt zich dus duidelijk terug in het scheercomfort.
Het onderhoud gebeurt makkelijk en snel. Zowel reinigen onder de kraan als met het bijhorende Clean&Charge station is mogelijk. Het apparaat is daarenboven snel opgeladen en heeft een goede autonomie.

Pluspunten

• scheercomfort

Minpunten

• tondeuse

Samj 18-12-2017

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Ik ben zeer tevreden over het scheerapparaat van Braun. Het is zeer gebruiksvriendelijk en het apparaat ligt zeer goed in de hand. Het scheert zeer kort waardoor ik me niet elke dag moet scheren. Met mijn vorig scheerapparaat had ik vaak last van een irriterende huid maar sinds ik dit product ben gaan gebruiken is dat verleden tijd. Het enige minpunt vind ik de 'trimmer voor langere haren', deze vind ik minder handig.

Pluspunten

• Leuk design
  • Scheert lekker kort

brianuitnijmegen 17-12-2017

power apparaat!

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Ik heb eerder al een Braun series 3 scheerapparaat gehad. Toen ik deze serie 5 gratis kreeg om te testen was ik erg benieuwd naar het verschil. Het is echt een wereld van verschil! Deze heeft namelijk erg veel power. Dat in combinatie met de kop die mee beweegt zorgt voor een snelle en fijne scheerbeurt. Tevens is het resultaat echt gladder dan bij mijn eerdere scheerapparaten. De batterij gaat maar heel langzaam leeg en als het dan zo ver is kan hij weer snel opgeladen worden in de houder. Die houder dient tevens als een grondige schoonmaak. Het enige nadeel aan het feit dat dat dit scheerapparaat veel power heeft, is dat hij ook meer geluid maakt dan de meeste scheerapparaten. Alles bij elkaar kan ik deze serie 5 echt aanraden.

Pluspunten

• snel
  • grondig

Minpunten

• maakt veel geluid

Kwolke 15-12-2017

Fijn apparaat!

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Dit apparaat heb ik gratis gekregen om te testen. Ik heb verschillende scheerapparaten gehad, maar deze is toch echt wel het beste! Hij ligt lekker in de hand, heeft een fijne scheerkop en werkt super. De draaibare kop kan je op een vaste stand zetten of los laten meebewegen, en dat is een hele fijne optie! Het schoonmaak- en laadstation is ook erg handig, ik doe het apparaat na het scheren in het station en druk op de cleaning-knop. Nadeel vind ik wel dat je voor het schoonmaakstation vloeistof moet kopen, al hoeft dit volgens het boekje bij normaal gebruik maar 1 keer in de 2 maanden. Het apparaat maakt wel een hard geluid en trilt ook flink, maar hier is wel aan te wennen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Fijne bediening

Minpunten

• Hard geluid
  • Aan de dure kant

BV1987 13-12-2017
  • Product gekregen

Krachtig scheerapparaat met flexibele kop

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Ik heb het geluk gehad dit toestel van Braun gratis te mogen ontvangen om het te testen. Ik gebruik het dagelijks en dat nu ongeveer al een maand lang. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik super tevreden ben van dit toestel. Van het moment dat je het aan zet, voel je de kracht van het scheermachine. Het volgt goed de contouren van je gezicht. Hierdoor moet een scheerbeurt niet lang duren en er blijven geen haartjes achter, die je achteraf nog met een manueel mesje moet verwijderen. Ook de reinigingsbatterij werkt goed en zorgt dat het toestel in ideale conditie blijft. Enigste minpuntje is de trimmer. Deze mist wat power en is minder handig te gebruiken door de manier waarop het aan het toestel zit. Desalniettemin ben ik super tevreden van dit toestel.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goede resultaat
  • Onderhoudsvriendelijk

Arjan123H 11-12-2017

Glad scheerresultaat door flexibele kop.

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Van Braun mocht ik de Braun Series 5, model 5197cc met clean en charge station gratis testen.

Het scheerapparaat is iets groter dan mijn oude apparaat,
maar heeft een veel betere grip.

Het prettige van dit apparaat vind ik t.o.v. mijn vorige scheerapparaat (met vaste kop)
dat de bovenkant meebeweegt. Dit maakt het scheren een stuk prettiger.

Een belangrijk onderdeel is natuurlijk of het apparaat ook glad scheert.
Het apparaat geeft bij mij (zware baard) gladde resultaten, zowel bij droog scheren, als bij nat scheren (dat kan ook met dit apparaat).

Bij het pakket zit een oplaadstation met een reinigingsmogelijkheid o.b.v. een cartridge met reinigingsvloeistof.
Voor een goede reiniging heb ik het apparaat gereinigd met het reinigingsstation.
Het is ook mogelijk om het apparaat handmatig te reinigen met het bijgeleverde borsteltje.

Ik vind het schoonmaken met de vloeistof grondiger en is makkelijker omdat je het scheerapparaat alleen in het station hoeft te zetten.

Mijn conclusie:
Geeft bij mij een goed scheerresultaat door flexibele kop.
Je kan met het apparaat zowel nat als droog scheren.

Pluspunten

• Glad scheerresultaat
  • Nat en droog scheren
  • Goede grip

Minpunten

• Extra reiniging cartridge nodig (als deze op is)

RoelvZ 07-12-2017

Prima scheerapparaat

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Ik heb dit scheerapparaat gratis gekregen om te testen.
Ik gebruik het scheerapparaat nu ongeveer drie weken. Ik kan niks anders zeggen dan dat het een prima scheerapparaat is. Hij vormt goed de contouren van je gezicht en kin. Ik heb zelfs een keer geprobeerd om mijn hoofd ermee te scheren en dat ging prima. Al zal ik dat niet vaker doen. De precisietrimmer is ideaal als je een baard etc wil laten staan. Je kan hem droog of onder de douche gebruiken. Allebei werkt perfect. Bij dit model zit ook nog een oplaadstation/reinigingsstation. Er is dus geen omkijken meer na. Er zit een handig etui bij voor op reis en borsteltjes om hem zelf schoon te maken. Je komt niks te kort dus.

Pluspunten

• Compleet scheerapparaat

Minpunten

• prijs

Rolf Presser 07-12-2017

Tester

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Ik heb het Braun scheerapparaat mogen ontvangen om deze te testen. Normaal gesproken scheer ik nat dus het was even wennen. Voordeel van dit scheerapparaat is dat je hem zowel nat als droog kunt gebruiken, dus ook onder de douche. Hij is gebruiksvriendelijk en makkelijk schoon te houden. Hij scheert snel met een glad resultaat. Heel handig is het schoonmaak station die zowel reinigt als oplaad. Zeker een aanrader als je gewent bent nat te scheren en wilt over schakelen naar elektrisch. Klein minpuntje vind ik het formaat van de trimmer, deze had iets groter gemogen.

Mark B 24-11-2017

Een Verademing

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Wat een verademing is dit scheerapparaat. Gratis gekregen om te proberen. Na jaren een Phillips scheerapparaat (ook uit de topklasse en wet&dry), toch maar eens een Braun aangeschaft. Geen irritaties, geen pijn, geen vlekken en geen bultjes, ondanks mijn gevoelige huid! Of je je nou na 1 dag of na 3 á 4 dagen scheert, hij komt er moeiteloos doorheen. Zowel met droog scheren als onder de douche.
Het schoonmaken gaat zeer eenvoudig, scheerkop afnemen en een beetje uitkloppen of afspoelen onder de kraan (aangezien hij toch waterdicht is!) of je maakt gebruik van de Clean&Charge station. Het opladen gaat zeer snel en daarna gaat hij uren mee zonder op te laden.
Ook ziet hij er super strak en trendy uit, ligt goed in de hand en voelt degelijk aan. Top apparaat

Pluspunten

• scheert fijn
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• prijs

Joey 19-11-2017

Uniek design

Geschreven voor: Braun Series 5 5197cc Wet & Dry Scheerapparaat

Ik heb dit artikel gekregen om te testen, voorheen gebruikte ik altijd de braun 3 series. Qua uitstraling is de 5197cc al een hele vooruitgang ten opzichte van andere scheerapparaten, vooral de bijbehorende houder geeft een “schoon” en hygiënischer gevoel tijdens het scheren. Doordat het scheerapparaat de mogelijkheid heeft om de kop te kantelen kom je met het apparaat makkelijk in hoeken (onder de kin of op de lip) waardoor het zorgt voor een egaal en glad scheerresultaat. De trimmer op de zijkant van het apparaat zorgt dat ook lange haren geen probleem zijn en ook hiervoor eenvoudig en snel een glad eindresultaat te krijgen is.

• Attributen zoals standaard