Braun Series 5 Series5 5147s

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 5 Series5 5147s op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hans 19-12-2020

Werkelijk zo goed?

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

Naar aanleiding van de vele positieve reviews overgegaan tot aanschaf van deze 5-serie ter vervanging van een Braun-3 serie.
Qua scheerresultaat kan ik kort zijn. Mijn 10 jaar oude 3-serie scheert gladder dan deze 5-serie. (het scheerblad van 10 jaar oud doet het dus nog steeds beter!) Het had verstandiger geweest om mijn oude scheerblad te vervangen als dat al nodig was.
Accuduur en geluidreductie is wel een verbetering.

Pluspunten

• accuduur
  • geluid

Minpunten

• scheert niet glad genoeg
  • kleine tondeuse

Hans 08-04-2021

Een update paar maanden later. Mijn bovenstaande review sta ik nog steeds volledig achter. Mijn oude 3-serie scheert nog steeds gladder dan deze 5-serie maar merk dat scheerblad en kop van de 3-serie toch enigszins bot zijn. Helaas is vervanging hiervan bijna net zo duur als een nieuw apparaat in deze serie. Imitatie onderdelen zijn wel tegen lagere prijs verkrijgbaar. Wat mij opvalt is dat opvallend veel reviews hier is geplaatst door mensen die een gratis testapparaat hebben ontvangen en/of zijn overgestapt van de 3-kops apparaten naar blad techniek.

Hans 08-04-2021

Nog even voor de nauwkeurigheid mijn oude apparaat is de Cruzer-3 en heeft slechts 1 scheerblad. De nieuwe 3 serie heeft er 2 zo te zien. Waar het dus op neerkomt is dat 1 groot scheerblad bij mij het beste resultaat geeft. Wellicht verschilt per baardgroei welke type het meest ideaal is.

joop Boelaars 28-09-2019

Braun serie 5

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

In eerdere reviews heb ik a geschreven dat dit apparaat geweldig goed scheert.Het enige wat ik toch een beetje mis is een voetje om het scheerapparaat in te zetten na gebruik.Bij eerdere modellen zat wel een voetje.Dus toch een klein gemis.

joop Boelaars 30-05-2019

Braun Scheerapparaat Serie 5147s SUPER

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

Ik scheer nu 8 maanden met dit geweldig apparaat.en mijn waardering wordt alleen maar groter.
Opladen gaat snel en je kunt je met 1 lading vele malen scheren.Scheren gaat super glad.een dikke aanrader.

Pluspunten

• prima accu
  • scheert super glad

Minpunten

• geen etui bijgeleverd, alleen een stoffen zakje.

joop Boelaars 09-02-2019

super apparaat

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

ik heb nu de Braun serie 5 5147s bijna 5 maanden en mijn plezier in het gebruik is alleen maar groter geworden.Hij scheert voortreffelijk glad en de gebruiksduur van de accu is ook prima, pas een keer opgeladen vanaf oktober 2018. Onderhoud is eenvoudig. een dikke aanrader

Pluspunten

• scheert superglad
  • prima accu

Minpunten

• geen
  • geen

JoopBoelaars 22-10-2018

Een dikke aanrader!!!!

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

Na jaren met een Braun serie 3 te hebben geschoren heb ik nu een Braun 5 serie 5147s aangeschaft.Wat een verschil in techniek met mijn oude apparaat dat wel 7 jaar is meegegaan.Mijn nieuwe 5147s doet nauwelijks onder voor bijv, een Gilette fusion scheermes. Mijn nieuwe Braun scheert snel en super glad .

Pluspunten

• scheert super snel
  • Scheert zeer glad
  • ligt heerlijk in de hand

Minpunten

• geen voetstukje om het apparaat in te zetten.
  • stoffen zakje doet wat armetierig aan.

stoetel1 20-01-2018
  • Product gekregen

vlotte scheerervaring

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

Ik heb gratis de Braun Series 5 5147s mogen testen. Het apparaat scheert zeer fijn en het is superhandig dat de kop op verschillende manieren kan worden vast ingesteld, maar ook los om op plaatsen te scheren waar dat anders net iets lastiger lukt. De accuduur is zeer lang en je doet hier zeker enkele tientallen scheerbeurten mee. Het enige nadeel voor mij is de plaatsing van de schuifknop om de kop vast/los in te stellen. Tijdens het scheren heb ik nogal de nijging het apparaat daar vastte houden waardoor deze regelmatig verschuift. Verder wel een perfect scheerresultaat.

Pluspunten

• lange accuduur
  • scheert vlot
  • mag ook nat scheren

Minpunten

• plaatsing schuifknop

Gertjanm 14-01-2018

Super apparaat

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

Ik heb dit apparaat gratis thuis ontvangen om uit te testen. Ik moet zeggen dat deze braun zeer glad scheert zonder huidirritatie. Ik gebruikte vaak gewoon een trimmer aangezien ik al snel irritatie krijg van volledig scheren, zeker met een scheermesje. Met deze gaat het vanzelf en heb ik geen problemen. Nat scheren doe ik er wel niet mee maar dat is ook mogelijk. Zeker een aanrader om aan te schaffen!

Pluspunten

• Droog en nat scheren
  • Goede kwaliteit
  • Prijs/kwaliteit
  • Snel

Minpunten

• Iets te luid

Ferry Los 12-01-2018

Geweldige scheerapparaat!

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

Ik heb gratis de Braun Series 5 5147s mogen testen. Bij deze kan ik stellen dat ik geweldig enthousiast ben over dit scheerapparaat. Vooral de keuze uit het droog en nat scheren, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar het laatste, vanwege mijn gevoelige huid. Wat ook een zeer groot voordeel is hierbij, is het kunnen gebruiken van scheerschuim of gel. Dit maakt het algehele gevoel van scheren veel fijner, zonder angst voor die vervelende rode bultjes en pijnlijke huid na het scheren. Tevens heeft dit apparaat een uitstekende accu, waardoor deze na een keer opladen lekker lang mee gaat. Bij deze raad ik dit product dan ook ten zeerste aan, ik wil namelijk niet anders meer en scheer mij met veel meer plezier!

Pluspunten

• Geweldige accuduur
  • Uitstekend scheerresultaat
  • Veelzijdig in gebruik
  • Goede kwaliteit

AlbertDA 12-01-2018

Prima Scheerapparaat

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

Ik heb dit apparaat van braun mogen testen. Na jarenlang nat gescheerd te hebben , nu voor het eerst met een apparaat droog scheren. In het begin vond ik het lastig en had het idee dat het scheren langer duurde als nat scheren en dat het resultaat ook minder was, dat is nu beduidend beter geworden. Ik ben dan ook zeer tevreden, kan me namelijk ook makkelijk even in de trein scheren op weg naar het werk.

Pluspunten

• kwaliteit
  • resultaat

Minpunten

• prijs

Richard S 10-01-2018

Top product

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

Ik heb het product gratis gekregen om te testen en heb nu ongeveer 6 weken gebruik gemaakt van het scheerapparaat.
Ik ben gewend om een scheerapparaat met 3 ronde koppen te gebruiken en dit is nieuw voor mij. Ik ben aangenaam verrast door dit apparaat en ben zeer tevreden met de werking. Zowel droog als nat en zelfs onder de douche krijg ik een goed resultaat. Hij scheert erg glad en ik ben snel klaar met scheren. Bij de keus voor een volgend scheerapparaat is dit zeker voor herhaling vatbaar. Enig minpuntje ten opzichte van eerdere scheerapparaten die ik heb gehad is dat hij wat meer geluid maakt maar daarentegen scheert hij ook gladder.

Pluspunten

• Glad
  • Snel klaar
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Luider

HarryL 07-01-2018

Prima scherapparaat

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

Ik heb deze Braun 5147S gratis toegestuurd gekregen om te testen en hier een review over te schrijven.
Ik scheer mij al jaren met een apparaat van de concurrent met 3 roterende koppen, ook geschikt voor nat en droog scheren. Ik was dus heel benieuwd naar het scheren met deze Braun.
Ik moest wel erg wennen aan het andere scheersysteem, maar was vanaf het eerste moment verrast door het prima scheerresultaat, echt lekker glad en ook zonder irritatie. Het was wel even zoeken hoe ik de verschillende zones van mijn gezicht het beste kon scheren.
Ik scheer mij normaal altijd droog, maar voor de test heb ik de Braun 5147S ook nat getest. Ook dan een prima resultaat, maar het is niet mijn ding, dus gebruik hem verder alleen om droog te scheren.
Het is zeker een aanrader, al produceert het apparaat wel wat meer geluid dan ik gewend ben. Ook de batterij gaat lekker lang mee.

Pluspunten

• prima kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• geluid

Daan 23-12-2017
  • Product gekregen

Een top apparaat

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

Een top apparaat. Toen ik dit product gratis heb ontvangen van Braun om het te testen, ben ik overgestapt van het gebruik van scheermesjes. Ik zou niet anders meer willen. Het apparaat is makkelijk in gebruik en geeft een zeer goed scheerresultaat, scheren gaat een stuk sneller en makkelijker dan voorheen. Zeker een aanrader

Pluspunten

• Goed scheerresultaat
  • Handzaam
  • Mooi

JeroenL 12-12-2017

Apparaat doet het goed met weinig tot geen irritatie.

Geschreven voor: Braun Series 5 Series5 5147s

Na jaren nat scheren ben ik enkele weken terug gewisseld naar dit Braun apparaat. Eerder heb ik een Philips apparaat met rotatie koppen gebruikt, maar hiervan kreeg ik direct irritatie. Bij dit Braun apparaat krijg ik dat niet.

Het apparaat voelt degelijk aan en op 1 keer opladen houdt hij het erg lang vol. Ik hoef op dit moment het apparaat maar eens per 3 a 4 weken op te laden. Erg prettig.

Opgemerkt dient te worden dat ik dit apparaat gratis heb ontvangen voor test doeleinden.

Pluspunten

• Lekker makkelijk

Minpunten

• Niet zo glad als nat scheren