Braun WaterFlex WF2s

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun WaterFlex WF2s op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Meganiekje 10-02-2018

Eindelijk de perfecte scheermethode gevonden !!

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

Na tientallen jaren lang met een Philips geschoren te hebben, viel het me op dat de kwaliteit van de Philips scheerkoppen steeds minder werd. Ik kreeg ook steeds vaker last van een rode, gevoelige, schrale huid na het scheren.
Dus uiteindelijk (gelukkig) naar deze Braun overgestapt.
Het was even wennen, maar nu heb ik het gevonden:
Ik scheer onder de douche: doe eerst een klein kneepje Andrelon iedere dag zonnebloem shampoo op je hand, en verdeel dat over je kin (je kan ook een andere goedkope iedere dag shampoo gebruiken, die je lekker vind ruiken, en waar je niet allergisch voor bent) Laat dit een halve minuut intrekken, en begin dan vanuit je nek naar boven te scheren.
Daarna het scheerblad los klikken en de mesjes en het blad 5 tellen onder douchekop uitspoelen, het apparaat is dan weer perfect schoon, daarna met je handdoek de buitenkant droogmaken is voldoende.
Dit alles kost slechts 3 minuten tijd, en daarna een heerlijk zachte, gladde, lekker ruikende, niet rode of schrale kin. Perfect !
Wat me opvalt: als je droog scheert, ligt de hele wasbak vol met haartjes. Dit was met de Philips machines niet zo, daar bleven de haartjes in de scheerkop zitten, wat ook gelijk weer problemen opleverde met schoon maken/houden van de Philips.

Pluspunten

• werkt heel goed onder de douche
  • goede accu duur
  • heel gemakkelijk schoonmaken
  • kan goed omgaan met langere haartjes

Minpunten

• laat veel haartjes los bij droog scheren
  • trimmer is matig, gebruik mijn Philps daarvoor

LaurensDijkman 05-02-2018

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

De Braun WF2 Wet & Dry is zeker een indrukwekkend scheerapparaat, met name wegens de uitstekende kwaliteit van het product en de gebruiksvriendelijkheid van het apparaat. Zowel normaal scheren als trimmen is simpel en effectief met dit scheerapparaat. Ook is het product waterdicht, waardoor deze onder de douche kan worden gebruikt. Hierdoor is het product ook zeer makkelijk schoon te maken. Ik heb dit product gratis mogen testen, en ik ben zonder twijfel een tevreden consument.

Al met al, zeker een aanrader!

Teun 30-01-2018

Top ding!

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

Heb erg veel plezier aan dit scheerapparaat. Scheert makkelijk en goed en heb hem ook nog eens gratis gekregen. Het apparaat scheert goed glad, de accu gaat lang mee. Wanneer het apparaat leeg is laad hij ook nog eens snel op! Kortom, een top apparaat, ben er erg blij mee.

R.Dekker 24-01-2018

Kwalitatief goed!

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

Ik heb dit apparaat een periode gratis mogen testen. Wat mij voornamelijk opvalt is hoe goed/fijn hij in de hand ligt. Ik had hiervoor een wat goedkoper model en je merkt wel echt dat dit een iets duurder product is. Verder; goede prestaties, de batterij gaat lang mee en fijn dat het apparaat onder de douche te gebruiken is. Ik raad dit model zeker aan.

Pluspunten

• stevig
  • batterijduur

Ralf G 11-01-2018

Uitstekend product

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

De Braun Waterflex is een zeer positief scheerapparaat. Ik heb het product gratis mogen testen en vond het heel fijn om te gebruiken. Normaal krijg ik altijd een geïrriteerde huid wanneer ik mezelf met mesjes scheerde maar met dit apparaat kreeg ik dat niet. Dit is zeker een pluspunt. Verder gaat de batterij lang mee, ik moest hem 1x in de maand opladen. Daarnaast is die gemakkelijk schoon te maken. Al met al een prima scheerapparaat dus!

Pluspunten

• Geen huidirritaties
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Goedkope verpakking

Doeke 10-01-2018

Top apparaat

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

De Braun WF2s black Wet&Dry onlangs gratis ontvangen om te testen. Voorheen gebruikte ik een roterend scheerapparaat maar ik moet zeggen dat ik meer te spreken ben over deze Braun! Het apparaat voelt kwalitatief goed aan en ligt lekker in de hand. Scheren gaat erg gemakkelijk dankzij de flexibele kop en ook het trimmen werkt erg prettig en kan zeer nauwkeurig gedaan worden.
De Braun is waterdicht en kan dus ook gemakkelijk onder de douche worden gebruikt, daarnaast is het erg gemakkelijk schoonmaken onder de kraan. De mesjes zijn eenvoudig te verwijderen en weer aan te brengen waardoor je hem goed kan reinigen na het scheren.

Kortom: een aanrader!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Gemakkelijk schoonmaken
  • Goed scheren dankzij flexibele kop
  • Precisietrimmer

Minpunten

• Geen reisverpakking meegeleverd

Rob K. 07-01-2018

Zeker een aanrader !

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

Ik heb de Braun WaterFlex WF2s Wet&Dry - scheerapparaat gratis ontvangen om deze te testen. Op het eerste oog een zeer strak design. Door de blauwe kleur krijg je direct het "wet&dry" gevoel, hij mag mee onder de douche! Ik heb hem ondertussen al 2 maanden flink getest.. als eerste punt; de batterij/accu. Deze gaat écht enorm lang mee. Ik heb hem tot nu toe maar 3 a 4 keer volledig opgeladen. Terwijl ik al dik 2 maanden ermee scheer! Op de verpakking hebben zij het over 1 uur opladen, 1 week scheren. De oplaadtijd klopt, die zit ongeveer tegen de 60 minuten aan. Maar hij gaat meer dan 1 week mee, bij mij dan tenminste. Dus daarom enorm blij met de gekozen accu. Vervolgt door het scheren. Ik heb hem eerst getest om "droog" te scheren, zonder schuim, zonder water. Ook hier word ik blij van, hij racet over je huid heen. Daarna heb ik de huid niet ingesmeerd om te kijken of dit uitslag zou geven. Ik heb geen uitslag gekregen, wel is het fijner voor de huid om er evt. Wat vochtigheid over te lappen. Daarna kwam het spannende deel.. De douche test ! Hij word wel gepromoot met een douche/ "wet" scheerapparaat.. maar was ik benieuwd of in de praktijk dit ook zo goed zou uit pakken als op de reclame. Dit is zeker het geval! Op de verpakking word echter wel vermeld dat hij tot 5 Meter diepte onder water kan. Alleen gebruik ik hem voor onder de douche en daar werkt hij prima ! Verder scheert hij zacht en heel glad. Het is fijn dat het kopstuk 33 graden kan draaien, hierdoor past hij zich makkelijk aan jouw contouren aan. Met schoonmaken heb ik ook geen problemen gehad, het kopstuk losmaken en onder de kraan schoonmaken gaat gemakkelijk.

De prijs/kwaliteit is goed en daarom dat ik dit scheerapparaat ook zeker zou aanbevelen!

Pluspunten

• Lange accu duur
  • Strak design
  • Prijs/ kwaliteit
  • 33 graden draaikop

Jellevanhoudt 04-01-2018

Braun doet wat het moet doen

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

Ik heb het scheerapparaat gratis ter review gekregen. Zonder deze eerst op te laden ben ik het apparaat gaan gebruiken. Het apparaat ziet er mooi uit. Er zit een goede handleiding bij. Als je deze goed volgt krijg een glad resultaat. De batterij gaat zo'n 21 scheerbeurten mee en is vrij snel weer opgeladen. Door het ontwerp is met name de scheerkop vrij fragiel en moet je opletten dat je na het schoonmaken het blad goed terugzet anders scheert het niet glad

RobertL 02-01-2018

Braun WF2s

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

Superfijn scheerapparaat met handige trimmer! Scheert zeer zacht en glad, een echte aanrader! Enige waar ik tegenaanliep was dat de kop soms lastig los komt, waardoor schoonmaken lastiger is, maar dat zou ook kunnen komen door het feit dat ‘ie nieuw is. Ik denk dat dat vanzelf losser wordt.

Ik heb de Braun WF2s gratis ontvangen om te testen, maar had bij aanschaf van een nieuw scheerapparaat zeer waarschijnlijk ook voor dit model gekozen. Ik gebruik al jaren scheerapparaten van Braun, en ben er zeer tevreden over!

Thijsve 30-12-2017

Fijn en veelzijdig scheerapparaat

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

Ik heb dit product opgestuurd gekregen om te beoordelen. Na slechte ervaringen met goedkope scheerapparaten heb ik altijd scheermesjes gebruikt. Dit scheerapparaat echter, was van een hele andere klasse dan ik gewend was. Vooral korten haren en stoppels zijn geen enkel probleem voor dit apparaat en binnen een minuut ziet alles er weer goed uit. Voor langere haren zit er een trimmer op omdat de scheerkop die vaak niet in een kere meepakt. Het feit dat die ook onder de douche goed werkt vind ik een fijne functie. scheerschuim kan maar is totaal niet nodig en de apparaat irriteerd niet, het voelt alleen wel een beetje warm aan op je huid. De scheerkop kan dankzij het slimme ontwerp vrijwel overal met gemak bij. 8.5/10.

Pluspunten

• goed op stoppels
  • fijne trimmer
  • werkt goed onder de douche

Minpunten

• haartjes blijven zitten tijdens schoonmaken

walter93 27-12-2017

Mooi en gebruiksvriendelijk product!

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

Onlangs heb ik de Braun WaterFlex WF2s gratis mogen ontvangen om te testen. Na een aantal weken gebruik ik hem nog steeds (bijna) dagelijks. Direct uit de doos vond ik dit een mooi product! In gebruik is hij zeer gemakkelijk en scheert droog goed. Echter laat hij iets stuggere/langere haren vaak staan. De beweegbare kop zorgt ervoor dat je overal gemakkelijk kan komen. Onder de douche vond ik dit apparaat wat minder. Het voelde alsof hij de haren eruit trok in plaats van eraf schoor. Dit leverde wel wat irritatie op. Daarom gebruik ik hem alleen maar droog. Reiniging is gemakkelijk en de scheerkop is gemakkelijk te demonteren. De trimmer is fijn om je bakkebaarden mee bij te werken, maar voor de rest nutteloos in mijn opzicht. Het was wel fijner geweest als er een oplaadstation bij had gezeten in plaats van alleen de oplaadkabel.

Ivan 27-12-2017

Zeer comfortabel en fijn hanteerbaar

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

Het scheerapparaat, Waterflex S5 heb ik gratis ontvangen en mogen testen. Het apparaat is compact en ligt fijn in de hand. De beweegbare kop vind ik ideaal om van mijn nek tot mijn kin in één keer alle haren te verwijderen. Persoonlijk ben ik ook een grote fan van de trimfunctie, die zowel voor gezichtsbeharing als lichaamsbeharing fijn werkt. In natte omstandigheden scheren werkt prima. Bij droog scheren is het schoonmaken simpel door slechts de haren weg te vegen, echter bij het nat scheren moet je de kop wat beter afspoelen en de onderdelen uit elkaar leggen om te laten drogen. De batterij gaat verassend lang mee en zelfs wanneer het lampje rood brandt kon ik nog 2 beurten scheren zonder dat het apparaat uitviel! Het scheren in de omgeving van acné of mijn litteken valt goed mee, enkel met de trimfuntie is voorzichtigheid belangrijk. Al met al een uitstekend product!

Pluspunten

• Batterij
  • Comfortabel
  • Fijn in de hand
  • Trimfunctie

Minpunten

• Redelijk veel geluid

JorisM 12-12-2017
  • Product gekregen

Ziet mooi uit; scheert goed

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

Ik heb de Braun Waterflex 5 series gratis ontvangen om te testen en ik ben er tevreden mee!
Hij ziet goed uit en ligt lekker in de hand.
Daarnaast is bijkomend voordeel dat je hem kan gebruiken onder de douche.
De flexibele scheerkop zorgt ervoor dat ik goed bij alle plekken kan.
Enig minpuntje vind ik de trimfunctie die bij mij niet het gewenste resultaat behaald.

Al met al een ontzettend fijn apparaat!

Pluspunten

• ziet mooi uit
  • ligt lekker in de hand
  • waterbestendig

Minpunten

• Trimfunctie

Sjoerd22 08-12-2017

Dik tevreden!

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

Na jaren gebruik te hebben gemaakt van Philips scheerapparaten heb ik de kans gekregen deze Braun WF2s gratis uit te proberen. Ik zal in dit review even kort toelichten wat mijn bevindingen zijn.

Allereerst was ik wat sceptisch, de roterende scheerkop van Philips leek mij veel handiger, je gezicht is immers ook niet vlak. Toch had ik het hier compleet bij het verkeerde eind, het systeem van Braun werkt namelijk veel prettiger!
Natuurlijk is het aan het begin even wennen, maar na wat oefening scheert dit apparaat vele malen beter. Niet meer eindeloos over hetzelfde plekje heen scheren maar gewoon in een keer glad, daarnaast kom je dankzij het flexibele scheerhoofd ook goed op lastige plekken.

Het apparaat voelt erg solide aan, ziet er prachtig uit & ligt dankzij de rubberen grip prettig in de hand. De batterij gaat lang mee en is na verloop van tijd binnen no-time opgeladen dankzij de bijgeleverde snellader. De uitschuifbare precisietrimmer op de achterkant doet zijn werk ook goed, erg handig dat je dus geen aparte trimmer meer nodig hebt.

Al met al ben ik dik tevreden over dit apparaat, zeker een aanrader!

Pluspunten

• Scheert goed glad
  • Flexibele scheerkop
  • Solide bouwkwaliteit
  • Precisietrimmer
  • Snellader bijgeleverd

Minpunten

• Maakt vrij veel geluid

Olivier 06-12-2017

Goed scheerapparaat!

Geschreven voor: Braun WaterFlex WF2s

Een aantal weken geleden heb ik dit scheerapparaat gratis mogen ontvangen (komend van

scheermesjes) en sindsdien heb ik uitgebreid kunnen testen hoe en wat. Ik heb een aantal

dingen uitgeprobeerd om zo te zien hoe het apparaat presteert in verschillende

omstandigheden. Hieronder een samenvatting van verschillende situaties:

1)Droog scheren van een weekendbaard: Als vuurdoop voor het scheerapparaat heb ik gelijk

de lastigste situatie gepakt, namelijk zonder schuim of gel scheren van langere haartjes.

Deze situatie leverde uiteindelijk een prima resultaat op, het scheren duurde wel wat

lang aangezien een elektrisch apparaat lange haren minder goed kan aanpakken maar

desondanks een glad resultaat (nadat ik de lastigste haartjes nog met het mesje had

weggehaald). Af en toe gaf het apparaat wel een trekkend gevoel aan en haartje. Het

schoonmaken van het apparaat is verbluffend makkelijk, gewoon onder de kraan houden en

laten drogen.

2)Scheren met scheerschuim korte haartjes: Dit leverde keer op keer een veel

comfortabelere en snellere scheerbeurt op dan droog scheren, het apparaat gleed

moeiteloos over de huid. De lastigste plekjes heb ik soms weer met het mesje gedaan

aangezien dat iets sneller gaat dan met het elektrische apparaat proberen de haartjes te

verwijderen. Schoonmaken was weer een kwestie van onder de kraan houden.

3)Droog scheren korte haartjes: Scheren was comfortabel maar qua snelheid ben ik niet

super tevreden in vergelijking met een scheermesje.Schoonmaken blijft gemakkelijk.

Conclusie: Voor iemand die op zoek is naar een degelijk scheerapparaat van hoge kwaliteit

wat tegen water kan en met schuim kan scheren is dit een goede optie, voor mij was het

enige nadeel dat het apparaat niet erg snel is met scheren ten opzichte van een

scheermesje. Ik zou dit product wel aanraden aan vrienden.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Comfortabel

Minpunten

• Soms niet erg snel