Braun Series 5 5160s

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 5 5160s op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

HarryL 09-05-2018

Super fijn scheerapparaat.

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Na al een behoorlijke poos met het mesje en scheerschuim te hebben geschoren, kreeg ik de mogelijkheid om dit scheermes gratis te testen via Roamler. Mijn eerdere ervaringen met scheerapparaten waren nog niet echt om positief over te zijn. Haartjes werden uit mijn gezicht getrokken, kortom het was pjinlijk.
Met enige terughoudendheid ingeschreven voor dit apparaat en moet zeggen, het is mij positief bevallen! Het scheerapparaat scheert goed, niet zo glad als een mesje, maar dat kan je ook niet verwachten.
Het scheerapparaat met bewegende scheerkop volgt goed de contouren van je gezicht, en hiermee kom je makkelijk op elk plekje waar je baardhaar hebt, ook heb je de mogelijkheid om de kop vast te zetten. Gezien het scheerapparaat waterdicht is, kan je hem ook gewoon onder de douche gebruiken. Weer een mooi voordeeltje.
De batterij van het apparaat gaat zo’n 50 minuten mee, en het apparaat zal dan weer opgeladen moeten worden, dit gaat erg snel. Maar waarom zou je hem niet gewoon iedere keer netjes na gebruik op de oplader zetten? Dan heb je altijd een goed opgeladen scheerapparaat.
Ik ben zelf erg tevreden over het scheerapparaat en raad hem dus ook zeker aan. Ik gebruik hem met enige regelmaat en maak de scheerjob echt helemaal af met mijn mesje.

Pluspunten

• Fijn scheerapparaat
  • Volgt contouren van je gezicht

Bri38 29-01-2018

Waar voor je geld

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Ik heb dit product gratis gekregen om hem uit te testen. Ik heb hem nu twee maanden gebruikt en kan vertellen dat dit een fijn scheerapparaat is.
Met weinig baardgroei en een half kaal hoofd ben ik niet veeleisend. Ik heb wel een gevoelige huid, dus ik vond het wel een beetje spannend het apparaat uit te proberen.
Twee maanden heb ik hem bijna iedere dag gebruikt om mijn baardje netjes te houden en om mijn hoofd kaal te scheren. Geen last gehad van irritatie of een pijnlijk gevoel.
Hij scheert fijn en snel als je het iedere dag bij houdt.
Kleine minpuntjes. Het apparaat maakt redelijk wat geluid en als de haartjes wat langer zijn, moet je eerst trimmen voordat je kan scheren. Het apparaat is uitgerust met een goede trimmer hiervoor.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Scheert fijn als je iedere dag scheert
  • Scheert snel als je iedere dag scheert
  • Goede trimmer

Minpunten

• Geluidsniveau
  • Minder prettig als de haren wat langer zijn

MartijnK 14-01-2018

Ideaal scheerapparaat met een stevige motor

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Ideaal scheerapparaat met een stevige motor. In vergelijking met mijn oude rotatie scheerapparaat een hele verbetering. Hij pakt alle haartjes goed op, echter bij langere haargroei is het nodig om vaker over dezelfde plek heen te gaan. De voet waarop hij staat voelt niet al te stevig aan en er zit geen reinigingsstation bij. Het voordeel is wel dat hij goed te gebruiken is onder de douche. Het product wordt geleverd zonder etui, maar enkel met een kapje om de messen te beschermen. Doordat het product een beveiliging stand heeft is voor mij een reis etui niet direct nodig. De trimmer aan de achterkant is makkelijk te bedienen om langere haren te verwijderen zoals je bakkebaard. Met de batterij van de Braun 5160S kan ik ongeveer 4 dagen elke dag scheren. Met de snel laad functie is het product direct weer opgeladen voor gebruik.
Dit product is gratis ontvangen om een objectieve beoordeling te geven over het product.

Pluspunten

• Nat scheren
  • Trimmer functie
  • Batterijduur
  • Beveiliging

Minpunten

• Geen cleaning station
  • Niet altijd even accuraat bij langere baardgroei
  • Geen reisetui

T van Tol 02-01-2018

een mooi vormgegeven scheerapparaat die goed zijn werk doet

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Ik was 1 van de gelukkigen om dit apparaat te testen.
Werkt prima , lange batterijduur geen last van huidirritatie wat ik voorheen wel heb gehad.
Hij ligt goed in de hand door de ergonomische vorm en zijn gewicht.
Hij is prima te gebruiken onder de douche.
Tevens heeft hij een trimmer voor de langere haren die dmv een schuif in werking word gezet.
Als de batterij bijna leeg is geeft hij een signaal af maar is dan nog wel voldoende om je scheerbeurt rustig af te maken.

Pluspunten

• lange batterij duur
  • trimmer aan achterzijde
  • zowel nat als droog

Minpunten

• geen reisetui

Joeri78 01-01-2018
  • Product gekregen

Goed apparaat voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Ik kreeg de Braun 5160s gratis om te testen. Ik ben gewoon om mezelf op klassieke wijze te scheren, waarbij ik dit slechts 1 tot 2 keer per week doe. Hierdoor heb ik een korte stoppelbaard. Dit bleek wel een nadeel bij het testen. Het scheerapparaat, dat ik vnl. droog heb getest, had moeite met mijn stoppelbaard. De eerste keer verkreeg ik dan ook in een ongelijk resultaat, waarbij ik soms ook voelde dat baardharen eerder uitgetrokken werden dan geschoren. Dit effect is totaal anders bij het dagelijks scheren. Dan had ik wel een glad resultaat en voelde het veel aangenamer aan. Ik moet ook zeggen dat mijn huid helemaal niet geïrriteerd was en geen enkele moeite had om zich aan te passen aan de nieuwe scheermethode. Al bij al een goed apparaat voor dagelijks scheren.

Pluspunten

• huid past zich makkelijk aan
  • precisietrimmer

Minpunten

• kan iets langere stoppelbaard niet aan

Arie-Dirk 27-12-2017

Prima scheerresultaat zowel nat als droog

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Nu ik deze Braun gratis heb gekregen om te testen gaat het scheren mij een stuk soepeler af. Ik kan zowel nat als droog scheren, wat vroeger niet kon in verband met uitslag. Het trim stuk werkt voor een prima stoppelbaard en de batterij gaat zeer lang mee. Het is een aanrader voor mensen die scheren oprecht een hels karwij vinden, dan wel te lui zijn om te scheren.

Pluspunten

• Prima Batterij
  • Glad resultaat

Minpunten

• Schoonmaken kost wat tijd

DannyFocke 22-12-2017

Goed product!

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Ik heb deze scheer apparaat gratis gekregen om hem uit te testen via Roamler. Normaal scheer ik me altijd met een scheermes maar na deze gebruikt te hebben blijf ik me droog scheren. Erg fijne apparaat en met de bewegende kop scheer je je erg makkelijk. Hij ligt lekker in de hand alleen na 1 keer er over heen gaan haalt hij niet alles weg maar na de 2de keer wel dat is wel een nadeel. Voor de rest raad ik deze wel aan prima apparaat!

jeremy87 15-12-2017

sterk aparaat die makkelijk scheert

Geschreven voor: Braun Series 5 5160s

Ik heb dit product gratis mogen ontvangen om deze te testen. Goed product, ligt lekker in de hand en scheert makkelijk. Ik vind het fijn om droog te scheren en dat is beter ook. Het rubber voor de grip wordt als het niet droog wordt gehouden vies plakkerig. Dat is wel een nadeel. Een voordeel is dat ik met dit scheerapparaat geen huidirritatie krijg. Het trekt de wat langere haar wel weg maar dat kan makkelijk opgelost worden door de trimmer eerst te gebruiken. Je scheert niet gelijk alles weg maar als je er een extra keer over heen gaat kom je een eind. De scheerkop is er makkelijk eraf te halen en schoon te maken of te vervangen. Ik raad dit product aan.

Pluspunten

• scheert goed
  • ligt lekker in de hand

Minpunten

• rubber kan viesplakkerig worden
  • trekt iets te lange haren