Philips SHAVER Series 5000 S5650 - Reviews

Best Reviewed juni 2017
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

Beoordeling op basis van 32 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

DerekdeWaard 12-05-2017

De Phillips Shaver S5650 een uitstekend scheerapparaat

Je kan hem nat en droog gebruiken wat voor mij ideaal is, hiernaast
scheert hij echt glad en is trimmer precies, verder ligt het apparaat
prima in de hand en de koppen bewegen goed met de kaaklijn mee.
Ook het design vind ik mooi en het apparaat is zeer eenvoudig schoon te maken.
De Phillips shaver S5000 serie is een fijn, kwalitatief en uitstekend product!

Pluspunten

• Scheert glad
  • Trimt precies
  • Makkelijk schoon te maken
  • Kwalitatief
  • Mooi Design

Goldenwonderboy 07-06-2017

Het beste Apparaat voor de 50+ huid

Ik heb mijn Philips Clean en Close FastShave Serie 5000 model S5650/41 mogen ontvangen.
Ziet er verzorgt uit,een stevige doos met een extra trim accessoire.
Een klein min puntje was dat de batterij helemaal leeg is ,en ik hem eerst moet opladen om te proberen.
Dus ik kan alleen maar op mijn eerste indruk afgaan,en die is zeer goed ,de scheerkop bestaat uit drie roterende scheerkopjes ,en wat belangrijk is voor de donshaartjes heb ik mij laten vertellen ,is dat de scheerkopjes verschillende profielen om haren te vangen hebben ,nou deze heeft per kop 4 profielen.
Inmiddels is het apparaat tot een ledje opgeladen en heb ik hem kunnen proberen, hij is zeer snel opgeladen,maakt minder herrie dan mijn vorige scheer apparaat,voelt de vorm van je gezicht goed aan en beweegt goed mee en scheert heel kort weg ,met een glad resultaat ,ook de Turbo functie is handig aan de zijkanten van je kin ,daar was mijn vorige apparaat altijd wat meer tijd aan kwijt,dus mijn Eerste indruk is TOP,en mijn eerste ervaring is heel goed,nu even op termijn kijken.een aanrader dus.

Pluspunten

• Pakt de Donshaartjes op de 50+ huid goed aan
  • verschillende uitsparingen in scheerkop
  • Turbo stand
  • Grote mee verende scheerkop

Minpunten

• was totaal leeg bij ontvangst
  • je hebt het idee dat hij te weinig toeren maakt

Melvin 05-06-2017

Een prima scheerapparaat met kleine minpunten

Overall is dit een prima scheerapparaat die doet wat het moet doen. Het scheert goed, zowel nat als droog. En je huid word hierdoor niet snel geirriteerd.
Na regelmatig gebruik nog geen gevoelige huid te bekennen.

Kleine minpuntjes zijn er wel. Bij elke scheeractie word er zonder bedoeling toch knopjes ingedrukt waardoor het apparaat elke keer uitgaat tijdens een scheeractie.

Het zou ook handig zijn als de extra boost standaard al ingeschakeld zou zijn.

Er worden voldoende accessoires bijgeleverd.

Pluspunten

• Scheerkwaliteit
  • accu
  • accesoires

Minpunten

• aan/uit knop
  • Boost niet standaard

Marc 02-06-2017

Fijn dat het ook nat kan!

Mijn hele leven al Philips scheerapparaten gehad. En het verbaast me dat elk apparaat weer beter is. Een scheerapparaat waarmee je nat en droog kan scheren is voor mij de ideale oplossing! De 5650/41 scheert bij mij extra glad na wat olie/gezichtscreme. Een finishing touch is some nodig met de tondeuse/scheermesje.

Pluspunten

• nat scheren
  • scheert glad
  • mooi ontwerp
  • fijn in de hand

Minpunten

• handleiding niet overal even duidelij

christiaan57 27-05-2017

Prima apparaat

Philips 5650/41
Sinds jaren scheer ik me weer met plezier. In een minuut scheer ik me glad. Nat en droog scheren kan. Mooi design, grote scheerkop. Ligt lekker in de hand en maakt weinig geluid.
Ben er erg tevreden mee!

Pluspunten

• Grote scheerkop
  • Lichtgewicht en toch zeer degelijk
  • Nat en droog scheren
  • Erg mooi design
  • Snel glad scheren

Chris 14-09-2017

Gebruik het apparaat nu paar maanden. Enthousiasme is er nog steeds. Echt een goed en fijn apparaat.

RemonO 06-06-2017

Wel glad maar kan beter

Sinds een aantal weken in het bezit van deze shaver.
na eerst een ander merk te hebben gehad toch maar weer overgestapt naar Philips.
De 1e indruk was goed aangezien het scheerresultaat glad was maar minder glad dan het andere merk (maar daarbij duurde de scheerbeurt een keer zo lang voor een glad resultaat)
Totaal geen last van irritatie gehad omdat je toch overgaat naar een ander scheersysteem.
Accuduur is meer dan prima na 3 weken iedere dag scheren nog steeds niet leeg.
Het grootste nadeel van dit model is toch wel de in/uitschakel knop die precies onder je duim rust bij het scheren waardoor je het apparaat nog wel eens onbedoeld uitschakelt.
De turbostand voegt weinig toe net als de meegeleverde trimmer (niet handig als je een 3 dagen baard wil hanteren, daardoor zijn de standen te groot afgesteld)

mellliiiy 05-06-2017

Een prima scheerapparaat met kleine minpunten

Na regelmatig gebruik nog geen gevoelige huid te bekennen.

Het zou ook handig zijn als de extra boost standaard al ingeschakeld zou zijn.

Er worden voldoende accessoires bijgeleverd.

mvdk 30-05-2017

De Philips S5000 doet wat het beloofd

Bij de eerste scheerbeurt was ik gelijk enthousiast. Het scheren ging erg gemakkelijk en snel. Wel had ik nog redelijke huidirritatie na het scheren, maar al minder als met mijn oude scheerapparaat. Het apparaat zelf ziet er ook mooi uit. Het enige minpunt vond ik de locatie van de aan/uit knop. Die zit namelijk op precies de plek waar ik het apparaat vast hou tijdens het scheren. Het gebeurde dan ook regelmatig dat ik het apparaat per ongeluk uitzette tijdens het scheren. Het schoonmaken gaat ook erg makkelijk. Gewoon kop open en even afspoelen.

De 2e scheerbeurt ging net zo gemakkelijk en snel, met iets minder huidirritatie dan de eerste keer.

De 3-5 scheerbeurten: EUREKA!!
Geen huidirritatie meer. Heerlijk scheren zonder na afloop het idee te hebben dat mijn hele gezicht in de fik staat.

Wel heeft het apparaat nog moeite met bepaalde haartjes in mijn nek, deze worden regelmatig overgeslagen en groeien dan nog naar binnen. Hopelijk gaat ook dit over na een gewenningsperiode van het apparaat.

Geef je gezicht 2 weken de tijd om te wennen werd er gezegd.

Het is gelukt, Philips heeft het perfecte scheerapparaat ontworpen!

Heb jij huidirritatie of moeilijk te scheren plekken, dan is dit apparaat echt iets voor jou!
En anders ook natuurlijk.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Lange uccu duur
  • Snel
  • Geen huidirritatie

Minpunten

• Aan/uit knop raak je gemakkelijk aan

mvdk 30-05-2017

De Philips S5000 is het beste scheerapparaat ooit

De 3-5 scheerbeurten: EUREKA!!

Geef je gezicht 2 weken de tijd om te wennen werd er gezegd. Na 5 dagen geen huid irritatie meer en na 7 dagen was mijn huid er zo aan gewend, dat alle haren binnen 2 minuten scheren verdwenen zijn. Ook de moeilijke plekken in mijn nek zijn geen probleem meer.

Het is gelukt, Philips heeft het perfecte scheerapparaat ontworpen!

Detax 30-05-2017

Met de shaver 5000 series een top scheerervaring!

Met een top uitstraling er goed gescheerd uitzien, de shaver komt met makkelijke opzet mogelijkheden met zowel een baard trimmer als scheer opzet stukje, en dit alles geswitch in minder dan 5 seconden. Snel klaar zijn om naar een feest of ander activiteit te gaan? Gebruik dan snel de turbo stand en wees verzekerd van het verbijsterende resultaat van de Shaver 5000 !

Stukato 28-05-2017

Prima scheerapparaat tegen schappelijke prijs

Voor de volledige achtergrond. Ik heb het product ontvangen als onderdeel van een grootschalige producttest met als doel deze zo objectief mogelijk te beoordelen. Mijn mening is gebaseerd op mijn eigen ervaringen en wordt niet betaald door Philips of welke andere partij om mijn mening bij te stellen.

Unboxing
Een doos van een nieuw product uitpakken is altijd een waar genot. Zo ook hier. Wat opvalt is dat de verpakking tamelijk compact is, maar dat er toch veel meegeleverd wordt. Het volgende wordt in de verpakking meegeleverd:
• Philips Series 5000 S5650
• Opzetbare precisietrimmer
• Laadsnoer
• Borsteltje
• Reisetui

Wat dan direct opvallend is, is dat het systeem elegant is vormgegeven en er fraai uitziet. Ook het etui ziet er fraai uit en is perfect passend voor het scheerapparaat.

Installatie
Nadat alle spullen eenmaal zijn uitgepakt wijst het eigenlijk volledig zichzelf over wat de vervolgstappen zijn. Dit betreft vooral het netsnoer aansluiten op het scheerapparaat en vervolgens de laadprocedure beginnen. Dit gaat allemaal vrij eenvoudig en het display van het apparaat geeft netjes aan wat de voortgang van het laden is.

Batterijduur
Opladen gaat tamelijk snel. Volgens de brochure is het scheerapparaat bruikbaar voor 60 minuten na 60 minuten opladen. Zelf heb ik dat nog niet zo uitgebreid kunnen testen, maar ik kan wel zeggen dat ik mij nooit zorgen heb hoeven maken over een lege batterij.

Waar verder rekening mee gehouden moet worden is dat je als gebruiker het met ongeveer een uur scheren af moet kunnen op vakantie. Als dit niet zo is, dan zal het laadsnoer meegenomen moeten worden. Dit is allemaal heel compact en dus eenvoudig mee te nemen.

Gebruik
Zelf heb ik al een tijd niet meer elektrisch geschoren, dus voor mij was dit weer even wennen. Wat mij direct opvalt is dat het apparaat veel gebruik maakt van een turbo-functie om gladder te kunnen scheren. Dit kriebelt lichtjes, maar is niet vervelend. Het apparaat is verder zeer stil in gebruik en ligt goed in de hand.

Zelf heb ik deels een driedaags stoppelbaardje en de rest werk ik normaliter bij met nat scheren. Nu heb ik het nat scheren vervangen door dit apparaat. Mij valt het op dat het apparaat minder goed uit de verf komt als het gaat om precisiewerk, waarbij je langs de contouren probeert te werken. Ik moest vaak meerdere keren langs een bepaalde locatie om gladgeschoren te zijn. Daarentegen is het wel zo dat het grove werk over het algemeen wel goed gaat, al moet moest ik nog steeds wel meerdere keren langs dezelfde locatie. Met name de vlakliggende haartjes op de keel vormen een probleem, deze blijken toch lastig weg te halen te zijn. Wat heel fijn is, is dat het scheerapparaat wel echt ‘scheert’ in plaats van ‘plukt’

Natscheren is met dit apparaat overigens ook mogelijk en dat werkt prima. Echter, heb ik daarbij wel betere ervaringen met een ‘normaal’ mesje en nat scheren.

Onderhoud
Het onderhoud van het apparaat is heel eenvoudig. Het display geeft aan wat de resterende batterijduur is. In principe wordt aangeraden om het apparaat na iedere scheerbeurt te reinigen, maar in mijn optiek kan het ook wat minder vaak.

Het handmatig reinigen onder de kraan is geen enkel probleem, omdat het apparaat toch waterdicht is. Hierbij raakt het apparaat wel minder goed gesmeerd, waardoor het scheren erna wellicht iets minder soepel kan verlopen. Gebruik van wat smeerolie kan hierbij helpen.

Eindconclusie
Voor mij is het met mijn huidige baardtype geen perfecte vervanger voor het natscheren met een scheermesje. Wel is dit een prima scheerapparaat met een redelijk goed scheerresultaat en geen huidirritaties. De kosten van zowel de aanschaf en onderhoud zijn in mijn optiek echt prima.

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Geen irritatie na het scheren.
  • Zowel droog als nat te gebruiken.
  • Snelle laadduur
  • Lange gebruiksduur

Minpunten

• Niet echt een precisie-instrument.

ptge 27-05-2017

Aangenaam scheren

Ik heb een redelijk gevoelige huid, en had toch hier en daar wat irritatie na de scheerbeurt. Ook nog geen perfecte scheerbeurt, hier en daar toch nog wat stoppeltjes.
Nat geschoren, met scheergel onder de douche, om ook tijd te besparen. Wat een verschil, net alsof je nat zou scheren met mesje, maar dan zonder de sneetjes of irritatie.
Het apparaat ligt goed in de hand en gaat soepel over de huid, het design is vrij strak, het display is niet te zien als dit niet aan is. De batterij gaat ook lang mee. In het kort kan ik stellen dat dit echt een geweldig apparaat is.
Al 14 dagen aan het gebruiken en ik blijf het een goed toestel vinden.
Een aanrader !

Christiaan57 27-05-2017

Scheer me weer met plezier!

S5650/41

1 2 3 4 5christiaan5722/05/2017
Verrassend snel glad
De Philips 5650/41 heeft een grote, flexibele scheerkop. In tegenstelling tot mijn andere elektrische apparaten uit het verleden scheert dit toestel vergelijkbaar glad met nat scheren. Voordeel is daarmee de snelheid. Ik scheer me met dit apparaat in minder dan een minuut. Tot volle tevredenheid echt alle stoppels weg.
Nu paar keer geschoren met schuim. Fijne ervaring, heel smooth en glad resultaat.
De Philips 5650/41 is een lekker in de hand liggend apparaat. Scheer resultaten zijn wat mij betreft optimaal.
Ik scheer me al drie weken, sinds jaren weer met plezier.

RemonOord 25-05-2017

Wel glad maar kan beter

Sinds een aantal weken in het bezit van deze shaver.
na eerst een Braun te hebben gehad toch maar weer overgestapt naar deze Philips.
De 1e indruk was goed aangezien het scheerresultaat glad was maar minder glad dan de Braun (maar daarbij duurde de scheerbeurt een keer zo lang voor een glad resultaat)
Accuduur is meer dan prima na 3 weken iedere dag scheren nog steeds niet leeg.

Pluspunten

• Accuduur
  • Lichtgewicht
  • Zowel nat als droog te gebruiken

Minpunten

• Onhandige plaatsing powerknop
  • niet een superglad resultaat (5 o'clock shadow)

Assen35 25-05-2017

glad scheer-resultaat, mooi design en lange accuduur

glad scheerresultaat

2 weken geleden het pakket ontvangen. Thuis het apparaat uitgepakt en opgeladen. Het apparaat was in ongeveer een uur vol.

Het scheerapparaat heeft een mooi en strak design en ligt lekker in de hand. Ik heb hem nu een keer of 10 gebruikt en de accu is nog steeds niet leeg. Hij scheert vrij glad, komt in de buurt van scheren met een scheermes, maar scheren met een scheermes is nog wat gladder.
Voor mijn 2 dagen baard is dit apparaat ideaal.

Na de scheerbeurt is hij heel makkelijk te reinigen onder de kraan. Tijdens het nat scheren had ik het idee dat het langer duurt voordat je een glad resultaat hebt.

Mijn algehele indruk:
Mooi design
scheert redelijk glad
gewicht van het apparaat is niet te zwaar
makkelijk schoon te maken
lange accuduur

Pluspunten

• accu gaat lang mee
  • scheert behoorlijk glad

Minpunten

• vrij prijzig
  • opbergetui te klein

Assen35 25-05-2017

mooi design en glad scheer-resultaat

glad scheerresultaat

Voor mijn 2 dagen baard is dit apparaat ideaal.

Mijn algehele indruk:
Mooi design
scheert redelijk glad
gewicht van het apparaat is niet te zwaar
makkelijk schoon te maken
lange accuduur

Marco1968 24-05-2017

Top product!

Droog scheren gaat snel en zonder irritatie. Het apparaat ligt makkelijk in de hand en heeft een mooi design.De turbo knop doet wonderen :Een gladde en snelle resultaat!

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • snel glad scheren
  • licht apparaat

Marco1968 23-05-2017

Top product!

Ik heb het apparaat nu enkele dagen in gebruik.Het apparaat ligt goed in de hand. Ik ben super tevreden! Het gaat erg snel . Geen last van irritatie of rode vlekken(Ik heb zelf een zeer gevoelige huid ).De turbo knop doet wonderen :Een gladde en snelle resultaat! Het scheer resultaat is zeer goed, zowel nat als droog . Top product!

dannyy1983 23-05-2017

Mooi model en geen irritatie!

Ik heb de Philips Shaver S5650/41 nu tweemaal gebruikt, eenmaal om te trimmen en eenmaal om volledig glad te scheren.
Over het trimmen ben ik echt super tevreden, het gaat snel en makkelijk en je kunt je lijnen echt strak maken.
Ik heb zelf altijd een zeer gevoelige huid en daarom scheer ik meestal niet helemaal glad, maar met dit apparaat heb ik het weer geprobeerd en ik ben daarover eveneens heel erg tevreden. Het werk snel, dus ik hoef minder vaak over mijn huid heen en achteraf slecht een heel klein beetje rode vlekjes. Maar eigenlijk te verwaarlozen.
Ik ben echt super tevreden!
Groet,

Danny

Pluspunten

• makkelijk schoonmaken
  • glad
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• kop is moeilijker te verwisselen

Dannyy1983 23-05-2017

Mooi model en geen irritatie!

Ik ben echt super tevreden!