Philips SHAVER Series 5000 S5572

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 S5572 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Ramuijt 05-06-2017

Zacht voor gevoelige huid

Met nu ruim twee weken het scheerapparaat in bezit ben ik een tevreden mens. Waar ik vaker last heb van gevoelige huid na het scheren, is na twee dagen mijn huid gewend geraakt aan dit scheerapparaat. Het is heerlijk om geen geïrriteerde huid meer te hebben na het scheren.

Het scheerapparaat ligt prettig in de hand en is licht van gewicht. Met een oplading gaat het scheerapparaat ruim een week mee. Het scheerresultaat is super glad en ik ben sneller klaar met een scheerbeurt.

Het scheerapparaat is stil en de scheerbladen glijden prettig langs de huid. Ook bij lastige plooien in de huid of wat lastiger te scheren delen is het resultaat boven verwachting.

Pluspunten

• Stil
  • Uitstekend scheerresultaat
  • Vrijwel geen irritatie van de huid

Minpunten

• Design niet het meest mooi

Amstel82 05-06-2017

Nat en droog zonder irritaties

Mooi apparaat erg handig nat en droog scheren.
Schoonmaakstation erg handig
Geen irritatie meer voelt alleen een beetje goedkoop

Pluspunten

• Nat scheren
  • Droog scheren
  • Schoonmaak station
  • Geen irritatie

Minpunten

• Voelt een beetje goedkoop aan

Mart 04-06-2017

Fijn scheerapparaat

Fijn scheerapparaat, bij zware baardgroei soms wel iets meer moeite om snel een goed resultaat te hebben, echter met iets geduld wel erg prettig scheren! Mooi design, nat/droog scheren prettig optie en goede accu.

Karin 03-06-2017

Philips shaver nat/droog + trimmer en Cleaning apparaat

Philips wet & dry shaver ( series 5000 ) voldoet uitermate aan mijn verwachtingen . Er zijn drie scheerkoppen die je zowel nat als droog kan gebruiken . Wat dus handig is als het 's morgens snel moet gaan . Onder de douche kan je je tegelijk vlug scheren . Naar keuze kan je dat gewoon onder de waterstraal doen of je kan eveneens een scheergel aanbrengen als je dat verkiest (om de huid nog meer te beschermen) .Het toestel beschikt over een Li-ion batterij die je een 50-tal minuten draadloos scheren garandeert.Er is ook een turbo functie voor de iets stuggere haren .Reinigen gaat simpel onder de waterstraal ; dus geen gepruts meer met borsteltjes.Volledig opladen duurt één uur .Als de batterij bijna leeg knippert , kan je mits een 5-tal minuten opladen toch nog één scheerbeurt doen . Er zit een smartclean bij met reinigingsvloeistof ( 10 tal minuten onderhoudsbeurt) die je slechts om de drie maanden moet verwisselen.De flex-scheerhoofden ( 5 draairichtingen) moet je eens om de twee jaar vervangen.Een precisietrimmer is handig om de bakkebaarden snel bij te werken.Oogt mooi , ligt goed in de hand en bespaart met vooral veel tijd ( snel scheren van stugge baard ,nog in het geheel geen irritatie ondervonden en vlug reinigen door even onder de kraan af te spoelen ). Na een kleine maand gebruikt te hebben , ben ik nog steeds tevreden van dit produkt.

Pluspunten

• ook nat te gebruiken (ev scheergel ) onder douche
  • draadloos
  • snel op te laden ( 1u)
  • alle LED symbooltjes die gaan branden
  • batterijstatus ( 3 blokjes)

Minpunten

• tot nog toe geen enkel

BC1979 03-06-2017

Snelle scheerbeurt, ook met nat.

De eerste indruk van het scheerapparaat vind ik overwegend positief. Het is een mooi design. Ook de SmartClean heeft een moderne en strakke look.
Niettegenstaande het oog ook wat wilt zijn natuurlijk de prestaties het belangrijkste criterium voor mij.
Ik heb hem de eerste dagen enkel gebruikt om droog te scheren.
Ik heb de gewoonte om mij eerst droog te scheren en daarna met een scheermesje.
Dit heb ik nu bewust niet gedaan. Het scheren gaat vlot en ik heb de indruk dat ik met mijn droge scheerbeurt een beter resultaat heb dan met mijn vorige toestel.
Zaterdag heb ik dan voor het eerst het toestel gebruikt om me nat te scheren. Het was toch een aparte ervaring. Het voelde wat onwennig om het elektrische scheerapparaat tegen het scheerschuim te plaatsen maar het ging verbazend vlot.
In no time was ik geschoren en het resultaat beviel mij.
Ik heb geen last gehad van irritatie.
Met de trimmer heb ik mijn bakkebaarden getrimd.
Dit lukt me nog niet perfect maar het resultaat mocht er best wezen. Ook het plaatsen van de trimmer ging probleemloos.
Ik vind dit een leuk concept. Op die manier kan je de accessoires aankopen die je zelf nodig hebt zonder telkens een ander toestel nodig te hebben. Plug & play als het ware.
Wat ik wel mis is een reiszakje voor het toestel. Dit is toch net iets hygiënischer.

Nu gebruik ik het apparaat al wat langer. Ik ben er nog meer tevreden over dan toen ik het net had. Nu gaat het scheren en trimmen vlotter dan in het begin. Ik ben heel tevreden over het resultaat.
Ook de SmartClean doet wat hij moet doen en is hierbij relatief stil in vergelijking met een ouder model.
Kortom het is voor mij een aanrader.

• Lange accuduur

Minpunten

• geen reisetui

pappie47 02-06-2017

mooi en goed scheerapparaat

Dit mooi van design scheerapparaat scheert nat en droog ( ook onder de douche ) snel en superglad . Het is makkelijk in gebruik en onderhoud . Zelfs iets langere baard haren met de turbo knop geen probleem en superglad resultaat .

Pluspunten

• lange batterij duur
  • simpel in gebruik en onderhoud
  • mooi design

jurgenm7776 30-05-2017

Fijn scheerapparaat

Erg fijn scheerapparaat, makkelijk in gebruik. Fijn dat er verschillende opties op zitten.
Makkelijk schoon te maken. Echte aanrader.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • makkelijk schoon te maken
  • gladde scheerbeurt

Roadrunner 30-05-2017

Perfecte aankoop

Ik heb de Philips S5572//10 als enorm prettig ervaren.

Toen ik het apparaat ontving, was het verpakt in een mooie stevige doos, hierdoor kwam het apparaat in perfecte conditie aan, en was het een cadeautje om uit te pakken.

De gebruiksaanwijzigingen zijn simpel, maar wel helder. Dit was dan ook snel doorgenomen.

De reinigingsmodule:
Het is allemaal gemakkelijk in elkaar te zetten, daarna de stekker in het stopcontact en met 1 druk op de knop, wordt het apparaat gereinigd en gesmeerd. Dit werkt echt ideaal. Dit had ik eerder moeten hebben.

Het scheerapparaat:
Het viel mij gelijk op, hoe licht dit scheerapparaat is. (Mijn oude apparaat was echt een stuk zwaarder). Hij ziet er mooi uit, voelt stevig aan en ligt lekker in de hand.
Het Design is ook perfect. Mooie gladde lijnen, geen vervelende naadjes die in de hand gaan irriteren.
Het hele apparaat is waterdicht dus makkelijk af te spoelen en onder de douche te gebruiken. Top!

Het gebruik:
Het apparaat is licht en ligt lekker in de hand, hierdoor is fijn om met dit apparaat te scheren. De ronde koppen volgen gemakkelijk de rondingen van het gezicht en zoals je van een nieuw apparaat mag verwachten, scheer hij alles mooi glad. Met de turbo knop gaat hij net een standje harder, waardoor de dicht begroeide stukken ook goed weg scheren.
Onder de douche werkt hij ook fijn (dit is niet mijn favoriete plek om te scheren, dus hier wordt hij niet veel gebruikt), maar bij nat en droog gebruik werkt hij prima. Hij doet waar hij voor gemaakt is.

Er zijn wel 2 punten van verbetering. De aan en uit knop zit niet helemaal op de juiste plek, waardoor hij tijdens het scheren per ongeluk aangeraakt kan worden. Hierdoor gaat hij wel eens tijdens het scheren uit.
Het zou ook fijn zijn als de turbo knop standaard aangezet zou kunnen worden. Dit mis ik nog.

Accessoires:
De reinigingsmodule, werkt perfect en de vullingen zijn niet duur. Hierdoor is het een plezier om met dit ding te werken.
De losse trimmer, klik je makkelijk in het apparaat en werkt zoals je van een trimmer verwacht (secuur).

Er zijn ook een aantal accessoires die ik mis. Er is geen kwastje om het apparaat schoon te maken, er zit geen smeermiddel bij en er is geen reistasje of een afdekkapje.
Ik vind dit wel belangrijk, omdat mijn apparaat ook mee op reis gaat. Dan is het wel zo handig om hem veilig mee te nemen en gemakkelijk schoon te houden.

Overall een mooi en handig apparaat die ik iedereen aan zou raden! Hij werkt snel en secuur.

Pluspunten

• snel opgeladen
  • scheert snel

Minpunten

• weinig accessoires (tasje/smeermiddel/borsteltje)
  • de aan / uit knop is niet goed geplaatst

b.kokkelmans 29-05-2017

Goed scheerapparaat met foutjes

Na een aantal dagen het scheerapparaat gebruikt te hebben kan ik alleen maar tevreden zijn over het scheerresultaat. Snel, glad, zonder problemen.

Een aantal minpuntjes heb ik wel te melden:
- de aan/uit knop zit voor mij net op de plek waar ik het apparaat altijd vast pak. Hierdoor komt het wel eens voor dat ik hem per ongeluk uitdruk.

- Het cleaning station werkt prima maar is wel aan de logge kant. Het is geen elegant apparaat welke je ergens neerzet. Bij mij staat het dan ook in de kast totdat ik het nodig heb.

Gert 28-05-2017

Mijn Philips S5572/10 shaver.

Heb het apparaat nu een week of 3 in mijn bezit.
Heeeeel erg tevreden. Scheert erg goed en glad, zowel nat als droog. Makkelijk schoon te maken door middel van ff onder de kraan houden. De accuduur is ook boven verwachting lang en binnen een uur is het scheerapparaat opgeladen.
Kortom: TOP.

Pluspunten

• Zowel droog als nat scheren.
  • Lange accuduur.

Jurre68 27-05-2017

Mooi glad scheer resultaat

Dit is weer eens een goed product, voor mij is de grootste innovatie de scheerkop uit 1 stuk, dit voorkomt dat er makkelijk onderdeeltjes kwijtraken of in de gootsteen verdwijnen. De accu gaat bij 2 maal daags scheren ongeveer 1,5 weken mee. De turbo knop bewijst zijn nut bij mij met de stugge haartjes tussen nek en hals. De shaver ligt lekker in de hand en scheert heerlijk glad.

Pluspunten

• turbo knop, deze werkt echt goed
  • scheerkop uit 1 stuk
  • zeer goede accu
  • scheert lekker glad
  • went zeer snel , bij mij 4 dagen

Minpunten

• geen etuitje

HenkFrans 25-05-2017

scheert super glad

Ik heb dit apparaat nu een aantal weken. Hij ligt lekker in de hand. Scheert super glad zowel droog als nat. Wat ik erg prettig vind is de turbo stand, handig bij een stevige baard groei. Ook handig is het schoonmaak en tevens oplaadstation, Het apparaat wordt door 1 druk op de knop schoon gespoeld en gedroogd en laad tegelijke tijd op.

Pluspunten

• oplaad- en reinigingsstation
  • turbo stand
  • zowel voor nat als droog scheren
  • laad snel op

Minpunten

• beschermkapje/reiskoker mis ik

Rene verstappen 25-05-2017

Gebruiksvriendelijk

Het apparaat nu 2 weken in gebruik ,als je elke dag scheert gaat het wel, moet in de nek toch op turbo en een aantal keren scheren ,om de haren weg te krijgen.

Nu pas na 3 dagen geschoren, moest de turbo erop zetten om me glad te scheren, wel goed dat ik geen irritatie heb en het schoonmaken is geweldig

Pluspunten

• Geen irritatie
  • Makkelijk schoon maken

Minpunten

• Scheert niet alle grijze haren weg

Robin 25-05-2017

fijn scheeraparaat, makkelijk te reinigen en lange accuduur

Het scheerapparaat nu 3 weken in gebruik. Heb altijd philips scheerapparaten gehad en moest de eerste paar keer even wennen aan de grotere scheerkop t.o.v. mijn oude scheerapparaten.
Hij scheert heel goed, bij de nek moet ik hem iets vaker heen/weer halen.
De accuduur is echt heel lang. Ik scheer me 1 x in de 2 dagen en heb de accu (na de eerste keer) niet meer op hoeven te laden.
Het leeg/schoonmaken van het apparaat gaat heel snel en handig (alleen knopje drukken en de scheerkop is open) mijn vorige scheerkoppen moesten los komen van de basis en was meer gerommel met de haren die eruit kwamen.
De losse trimmer is ideaal en werkt goed. Bakkebaarden en wat losse borstharen zijn er heel handig mee te verwijderen.
Het reinigen via de staande houder met reinigingsvloeistof heb ik nog niet geprobeerd, maar dit ziet er heel profesioneel uit.

Pluspunten

• accuduur
  • makkelijk legen / reinigen
  • scheerresultaat
  • trimmer

Hertogjohn 25-05-2017

Gemakkelijk in gebruik

Het is een fijn apparaat dat gemakkelijk is in gebruik.
Zelfs voor de gevoelige huid. Ik kan nu 10 minuten scheren zonder irritaties.
Ik zou hem iedereen aanbevelen gezien wat je er allemaal mee kan.

Pluspunten

• Voor droog en nat gebruik
  • Voor de gevoelige huid
  • Makkelijk in gebruik

WillemMA 24-05-2017

Scheert glad zonder krassen ook bij dichte baard groei

Super fijn apparaat ook bij dichte baard groei met handig opzet stuk voor bakkebaarden ect.
Na het opladen gaat de accu 2 x zolang mee dan normaal Ook onder de douche wert het prima

Hendriktje 24-05-2017

Scheert mooi glad.

Apparaat voldoet helemaal aan de verwachting. Scheert soepel en glad. Onderhoud is makkelijk. Heeft één minpuntje... de mesjes kantelen soms zo ver, dat het vel (in het midden van de drie mesjes) kan komen te zitten.

bastardnl 24-05-2017

Goede accuduur, efficient: scheren en trimmen in 1+ Glad

Scheert direct glad! Handig om tegelijk je baard te trimmen, geen 2e apparaat meer nodig. Scheert meteen glad. dat verminderd bij mij de huidirritatie. Is echt verminderd. En sneller klaar 's ochtends, gewoon tijdens het douchen. De accu gaat lang mee.

Pluspunten

• accuduur
  • 2 in 1 trimmen scheren
  • efficient

Minpunten

• iets hoge prijs

Ben58 24-05-2017

Fijne scheerapparaat

Ik heb deze Philips shaver nu een paar weken in mijn bezit en ben er tevreden over. Geen irritatie meer na het scheren. Scheert snel en ligt fijn in de hand. De scheerapparaat is makkelijk schoon te maken, Het smartclean systeem is ook heel handig, hierin moet een casette geplaatst worden deze kan drie maanden mee.

Pluspunten

• ligt fijn in de hand
  • turbostand
  • droog als nat te gebruiken

Minpunten

• geen reisetui

Adrie64 23-05-2017

Geweldig apparaat.

Voorheen had ik een scheerapparaat uit de 700 serie... Ook een geweldig apparaat maar deze 500 met extra turbo stand maakt je huid extra glad... De aanduiding voor schoonmaak zijn een extra aanwinst.

Pluspunten

• Turbostand

Mike1980 22-05-2017

Scheert snel en accuraat

Ik heb deze Philips shaver nu een paar weken in mijn bezit en ben er echt super tevreden over. Scheert snel en accuraat. Niet pijnlijk. De scheerkoppen volgen heel goed mijn kaaklijn. Zeer makkelijk schoon te maken de scheerkoppen klappen omhoog door een knopje in te drukken daarna gewoon afspoelen onder de kraan. Het smartclean systeem is ook heel fijn. Hierin moet een casette geplaatst worden deze kan drie maanden mee. De smartclean zorgt ook gelijk voor het opladen van het scheerapparaat. Al met al zeer blij met dit apparaat en zou het dan ook iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Waterafspoelbaar
  • Smartcleansysteem
  • Snel opgeladen

MarkWingens 22-05-2017

Goede shaver!

Voor mijn werk moet ik er elke dag goed verzorgt uitzien.
Hiervoor moet ik goed en precies gereedschap hebben, daar komt het trimmer koppelstuk bij kijken.
Met dit koppelstuk en het gewicht van de shaver maakt het heel makkelijk om snel en vooral precies te werk te gaan.

Het koppelstuk met de drie scheerkoppen werkt heerlijk om droog of nat (tijdens de douche) de stukken glad te krijgen zonder veel moeite. Heb je een keer een dag vergeten waardoor de stoppels alweer langer en stugger zijn geworden heeft de shaver een Turbo functie met deze functie hebben zelfs langere baardharen geen probleem meer.

Het schoonmaken van de shaver kan gemakkelijk door onder de kraan deze open de klappen en met water af te spoelen daarna laten drogen en je bent klaar voor de volgende scheerbeurt. Er zit een cleaning kit bij zoals op de foto te zien is, deze gebruik ik persoonlijk 1x per week om de shaver helemaal goed te reinigen, een extra voordeel van deze cleaning kit is dat hij ook de shaver oplaad.

Ben je iemand die altijd glad geschoren wilt zijn of je bent iemand die juist een baard met wat styling nodig heeft dan kan ik je deze shaver aanraden!

Pluspunten

• Scheert strak en glad
  • Handige trimmer
  • Droog als Nat te gebruiken

Dave36 22-05-2017

Fijne scheerapparaat

Nu drie weken de Phillips AquaTouch in gebruik. Het apparaat is licht van gewicht en ligt goed in de hand. Ik ben verder positief verrast door het gebruiksgemak, na eenmaal opladen gaat de accu bijna 2 weken mee. Hierbij valt op dat de accu bij de eerste als de laatste scheerbuurt dezelfde performance geeft. Verder geen last gehad van huidirritatie, wel heb ik mijn manier van scheren ietwat moeten aanpassen. De mesjes in de scheerkop zitten iets verder van elkaar verwijderd dan ik gewend was, dit los je echter op door meer draaiende bewegingen te maken tijdens het scheren.

Het scheerapparaat is makkelijk onder de kraan schoon te spoelen en de bijgeleverde reinigingsmodule zorgt voor een schoon en fris gevoel.

Aandachtspunt, bij de set was geen afdekkapje en etui geleverd, voor thuis gebruik is dit prima. Voor vakantie of zakenreizen is het echter raadzaam om alsnog een afdekkapje en etui aan te schaffen om de levensverwachting van het apparaat te waarborgen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Ligt fijn in de hand

Minpunten

• Geen reisetui

marry1974 22-05-2017

Fijn voor nat en droog scheren

Fijn dat dit scheerapparaat nat en droog kan scheren! Ik bemerk dat als ik met scheerschuim scheer, ik minder last heb van irritatie. Het opladen gaat ook super snel, daarna ik ik weer een flinke tijd scheren. De display geeft aan hoe lang ik nog kan scheren, dat is fijn! Ook het geluid vind ik een pluspunt, het is echt een stuk zachter dan mn oude apparaat. Het apparaat ligt goed in de hand, en de koppen bewegen mooi mee met de kaaklijn. Wel mis ik in mijn pakket het beschermkapje voor het scheerapparaat. Na contact met Philips werd ik doorverwezen naar de winkel, of in dit geval naar The Insiders, wordt vervolgd.

Minpunten

• Geen beschermkapje of reisetui

Jeromme112 21-05-2017

Goed werkend scheerapparaat

Aangezien ik enkel nat scheer was het voor mij de vraag hoe het apparaat zich hield onder de douche. Na het opladen direct geprobeerd en het resultaat was verbazingwekkend! Ik heb meerdere Philips scheerapparaten gehad maar deze heeft mij tot nu toe het beste resultaat gegeven. Uiteraard is het niet met 1 keer over de baard heen klaar, maar het kost me nu een stuk minder moeite dan met mijn oude apparaat.
Ik ga de komende 3.5 weken bekijken of het resultaat zo goed blijft en ik ben met name benieuwd of er geen defecten aan het apparaat ontstaan. Tevens ben ik benieuwd of de accuduur van het apparaat voldoende is.
Na de eerste week is mij nog geen enkel negatief aspect aan het apparaat opgevallen. De mesjes doen hun werk goed en ik heb eigenlijk helemaal geen last van irritatie aan de huid ook al geeft Philips aan dat dit vaak voorkomt. Het apparaat geeft tot nu toe geen enkele irritatie aan de huid. De accuduur van het apparaat is uitermate goed. Na een hele week scheren is er pas 1 streepje van de batterij indicatie af.
Na twee weken het apparaat voor de eerste keer in het schoonmaak apparaat gestopt. Hier komt ook het eerste nadeel. Het schoonmaak apparaat is nogal groot en log. Mocht je dus weinig ruimte hebben in je badkamer dan kan dit een probleem zijn. Tevens zit er bij het schoonmaak apparaat een schoonmaak cartridge. Deze bevat de schoonmaak vloeistof en kun je in het apparaat stoppen.
Het schoon maken gaat eigenlijk vrij simpel. Het apparaat gaat in een badje van schoonmaakmiddel waarna hij er weer fris uitkomt.
Conclusie: Het is een goed werkend scheerapparaat met een mooie vormgeving . De display op het apparaat welke de batterijduur aangeeft is handig maar het aangezien het maar 3 streepjes zijn is de indicatie om te kijken wanneer hij echt leeg is lastig. De bijgeleverde schoonmaak unit is naar mijn mening iets te lomp en ik ben bang dat de meegeleverde cartridge snel leeg gaan en dat deze vrij prijzig zijn (20 euro voor 3 stuks)
De bijgeleverde tonduese heb ik niet getest aangezien ik deze niet gebruik!

Pluspunten

• Accuduur
  • Scheerresultaat

Minpunten

• Afmeting schoonmaakunit