Philips SHAVER Series 5000 S5530

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 S5530 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Peter10004 10-06-2020

Scheert super glad.

prima product, doet wat het moet doen en dat is zonder irritatie glad scheren.
Zelf gebruik ik dit scheerapparaat meestal voor nat scheren maar droog doet hij het ook goed. Zelf vind ik nat scheren prettiger. meestal krijg ik van die bultjes na het scheren maar daar heb ik nu helemaal geen last van

Pluspunten

• Scheert glad zonder irritatie
  • makkelijk schoon te houden
  • de accu gaat super lang mee

Vestjens 07-05-2020

Het product doet wat het moet doen

Ik heb dit product aangeschaft omdat ik ontevreden was over het scheerresultaat van mijn oude apparaat. Ik heb het nu een maand in gebruik en ben tot op heden tevreden. Het is makkelijk in gebruik, kan tegen een stootje en geeft bij zowel nat als droog scheren een glad resultaat.

Pluspunten

• glad resultaat
  • accu gaat lang mee en laadt snel op
  • goede prijs /kwaliteit

Minpunten

• nieuwe scheerkoppen/mesjes zijn relatief duur
  • Lange haren worden soms overgeslagen

Robbedoes 06-05-2020

Prima scheerapparaat met goed resultaat

Normaal heb je met scheerapparaten dat je soms haartjes blijven staan, dubbel overheen moet. Of dat hij af en toe een haartje eruit trekt. Dat heb ik nog niet meegemaakt. Erg prettig!
Turbo stand prima, nat of droogscheren prima.

Pluspunten

• Turbostand
  • Nat/droog scheren
  • Indicatie batterij

Piet9319 04-05-2020

Doet wat het beloofd

Sinds 2 weken heb ik de Phillips S5530/06 in huis. Voorheen was ik gewend om met scheermesjes te scheren. Ik was daarom ook erg benieuwd naar dit scheerapparaat.
In eerste instantie is de overgang van scheermesjes naar scheerapparaat een beetje vreemd, maar het went snel. Er zijn 2 standen mogelijk, een normale stand en een ‘turbo’-stand. Voor mijn gevoel is de ‘turbo’-stand de normale stand van elk ander apparaat, want met de normale stand duurt het langer voordat mijn gezicht glad is. Wanneer ik 2 dagen niet heb geschoren en mijn haren weer wat langer beginnen te worden, heeft het scheerapparaat daar geen problemen mee. Echter blijft er wel eens een verdwaalde haar staan die ik dan met de trimmer af scheer. Wanneer mijn haren na 4 dagen lang worden heeft het scheerapparaat er meer moeite mee en moet ik langer op dezelfde plek blijven om te voorkomen dat het begint te trekken.
Het opladen van het scheerapparaat gaat snel en binnen 2 uur is het apparaat volledig opgeladen. Met een volle accu kan ik 2 weken vooruit, met 3-4 keer in de week scheren.
Deze Philips wordt geleverd met 2 verschillende scheerkoppen. Eén voor het normale scheren en één trimmer. Het verwisselen van de deze scheerkoppen spreekt voor zich, maar gaat desondanks toch een beetje stroef. Er is aardig wat kracht voor nodig om de kop te verwijderen en ik was bang om het te beschadigen. Het trimmen gaat strak zonder problemen, de mesjes zijn scherp en ik kan goed mijn bakkebaarden en mijn haarlijn bijwerken. De 3 roterende scheerkoppen kunnen gemakkelijk gereinigd worden na elke scheerbeurt d.m.v. een kliksysteem. Omdat het apparaat waterdicht is kun je deze gewoon onder de kraan houden. Dit zorgt ervoor dat je altijd een schoon scheerapparaat hebt. Het reinigen van de trimmer is wat lastiger, omdat de haartjes makkelijk tussen de mesjes blijven zitten. Een klein borsteltje zou hierbij gemakkelijk zijn, maar wordt helaas niet meegeleverd.
Het is ook mogelijk om nat te scheren, echter heb ik dit maar één keer gedaan. Het geeft een hoop rommel en duurt langer. Daarnaast vind ik geen verschil tussen deze manier en ouderwets met een scheermesje.
Kortom, de Phillips S5530/06 is een fijn scheerapparaat en doet wat het moet doen. Al met al scheert het goed glad en is makkelijk te reinigen. Een volle accu gaat lang mee en het is opgeladen binnen 2 uur. Een nadeel vond ik de normale en 'turbo'-stand. Voor mijn gevoel was de normale stand niet krachtig genoeg. Dit zorgde er voor dat ik altijd de 'turbo'-stand gebruikte. Desondanks ben ik tevreden over dit scheerapparaat en beveel ik het aan.

Pluspunten

• Scheert meestal glad
  • Accuduur is goed
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• 'Turbo'-stand zou de norm moeten zijn
  • Mist af en toe een haartje
  • Reinigingsborsteltje zou makkelijk zijn

Gijs 01-05-2020

Goede accuduur, fijn scheerapparaat

Voor mij is het scheerapparaat een aanrader, maar er zijn wat kanttekeningen. Ik heb een lastige baardgroei. Daarmee ben ik nog geen scheerapparaat tegengekomen dat dat perfect aankan. Er zijn altijd een aantal haren die zo vlak liggen, dat het scheerapparaat ze niet te pakken kan krijgen. Ook met een scheermes gaat het niet altijd perfect. Grote voordeel van het scheerapparaat is dat je het ook onder de douche of in combinatie met scheergel/schuim kan gebruiken. Het probleem met mijn baardgroei is dat heel veel passages over hetzelfde gebied nodig zijn voor je alle haren te pakken hebt gekregen. De scheergel is tegen die tijd al wel verdwenen, waardoor de grote plus hiervan voor mij niet zo'n voordeel bood. Gebruik onder de douche is wel ideaal, dat past het beste in mijn regelmaat, maar is uiteraard persoonlijk. De batterij gaat lang genoeg mee, bij mijn (lange) scheerbeurten minstens zo'n 5-6x zou ik zeggen. Het apparaat laadt daarnaast snel op en is makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Goede accuduur
  • makkelijk te reinigen
  • waterdicht

Farlake 01-05-2020

Prima apparaat

Dit scheerapparaat soms paar weken in gebruik.
Ten opzichte van mijn vorige 3 koppige scheerapparaat is deze wel een hele verbetering.
Scheert in korte tijd glad , zeker met de turbo-stand is dat een fluitje van een cent.
Voordeel dus dat je droog en nat kan scheren, en schoonmaken gewoon onder stromend water.
Mooi design en ligt lekker in de hand. Accu tijd zeker voldoende. Meegeleverd perfect hoesje met rits. Al met al zeker zeer tevreden.

Pluspunten

• Scheert glad,
  • Accutijd
  • Ligt lekker in de hand

Johnnn99 30-04-2020
  • Product gekregen

Uitstekend scheerapparaat

Uitstekend scheerapparaat, kan niet anders zeggen. Ben er nu een halve maand mee aan het scheren geweest, nagenoeg dagelijks, en kan er niets slechts over zeggen. Om te beginnen ziet hij strak en modern uit. Ligt prettig in de hand. De bediening spreekt voor zich. Batterij gaat lang genoeg mee, ik gok dat ik er een uur makkelijk mee red. Ik vind het bijzonder prettig dat deze ook voor nat gebruik geschikt is, daar ben ik persoonlijk fan van. Bijkomstig pluspunt is dat er een aparte precisietrimmer bij zit, deze mis ik nogal eens bij andere apparaten. Het meest belangrijke is natuurlijk het scheerresultaat.. en daar ben ik enorm blij mee! Geen enkele last meer gehad van irritaties of wondjes, wat een hele verbetering is ten opzichte van mijn vorige apparaten. Hij scheert ook lekker snel, kan makkelijk alle contouren van mijn gezicht bereiken en het resultaat is mooi glad. Kortom: een echte aanrader, zou hem niet meer willen missen!

Pluspunten

• Snel en mooi glad resultaat
  • Geen last van irritaties gehad
  • Ligt prettig in de hand
  • Ook voor nat gebruik geschikt

Slav442 30-04-2020

Scheert glad

Ik ben tot de aanschaf van dit scheerapparaat overgegaan om sneller en veiliger te kunnen scheren dan met een mesje. Ik ben daarbij aangenaam verrast door de prestaties van dit apparaat: er wordt glad geschoren, waarbij het ook nog eens sneller gaat dan met een normaal mesje. Daarbij komt dat ik geen irritatie heb ervaren na gebruik en leverde het geen problemen op om onder de douche te scheren. Je kunt het scheerkopje makkelijk openklappen om alle haartjes uit te schudden of te spoelen na gebruik en de oplaadtijd is erg kort, maar door de goede accu hoef je gelukkig ook niet vaak op te laden. Het is mogelijk om droog of alleen met water te scheren, maar ik merk dat het toch beter is om wat scheerschuim op te smeren om eventuele lastige plekjes goed te kunnen bereiken. Al met al zou ik dit scheerapparaat zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Scheert glad
  • Weinig irritatie
  • Goede accu
  • Snel opgeladen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Bij droog scheren wat moeilijk te bereiken plekken

Marcello K 30-04-2020

Prima scheerapparaat

Dit scheerapparaat ligt fijn in de hand en geeft een glad en snel resultaat bij gebruik van de turbostand. Na gebruik is het eenvoudig te reinigen. De accu gaat lang mee.

Pluspunten

• Snel en glad scheren
  • Ook onder de douche
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Een oplaad standaard ontbreekt

Jan T 30-04-2020

Met dit scheerapparaat zo weer een gladde huid

Het scheerapparaat heeft 3 mooi glad aanvoelende scheerkoppen en het scheert de haartjes vrij gemakkelijk weg in een redelijk korte tijd weer een gladde huid. Bij het scheren nat of droog heb ik geen last gehad van huidirritatie. Het scheerapparaat heeft een fijn laag geluidsniveau.

Pluspunten

• Je hebt in korte tijd weer mooie gladde huid.
  • De kop is makkelijk schoon te maken.
  • Laag geluidsniveau.

Minpunten

• Een losse tondeuse.
  • Je moet bij het gebruik hiervan de kop wisselen.

Victor 29-04-2020

Stil scheerapparaat met een heel glad scheerresultaat

Prima scheerapparaat, je krijgt erg echt een mooi glad resultaat mee. De batterij gaat ook echt heel lang mee. Wanneer ik me een paar dagen niet heb geschoren, gebruik ik de turbo-stand. Die heeft geen enkele moeite met de dikkere haren. Wanneer ik die stand niet gebruik bij de dikkere haren, is het soms wel gevoelig (trekkerig gevoel van de mesjes). Dus ik gebruik dan altijd de turbo-stand. Daarnaast is het scheerapparaat heel stil en daar ben ik echt blij mee. Ik kan me 's ochtends gewoon scheren zonder iemand wakker te maken door mijn scheerapparaat. Heel fijn, dit was wel anders bij mijn vorige scheerapparaat.

Pluspunten

• De batterij gaat erg lang mee
  • Heel erg stil
  • Heel glad scheerresultaat
  • Turbo-stand is perfect voor de dikkere haren

Minpunten

• Dikke haren kunnen niet zonder turbo-stand
  • Geen borsteltje voor bij het schoonmaken

Milanvr 28-04-2020

Goed maar niet voor mij

Ik gebruik de Philips AquaTouch nu zo'n 3 weken en ben er in het algemeen heel tevreden over, wel had er veel moeite met het weg halen van de wat kleinere haren. Dus als je iemand bent met een baard is dit zeker een aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Netjes verpakt

Minpunten

• Kleinere haren moeizaam

Pluijgers 28-04-2020

Fijn scheerapparaat

Fijn scheerapparaat dat door de mogelijkheid van het nat met schuim scheren aanvoelt alsof je met het mes geschoren hebt.

Pluspunten

• Accu
  • Turbostand
  • Accessoires

Errie 26-01-2020

Philips scheerapparaat 5530

Na een jaar scheren met dit apparaat bleef ik ontevreden over het scheerresultaat.
Met name in de nek was het scheerresultaat zeer slecht.
Om het uit te proberen ben ik overgestapt naar een goedkopere Braun 310s.
Deze heeft een beduidend beter scheerresultaat.

Pluspunten

• Degelijk
  • Licht fijn in de hand

Minpunten

• Slecht scheerresutaat

Sjakio 07-06-2017

Perfect scheerapparaat

Heel fijn apparaat. Scheert lekker glad. Ligt fijn in de hand. Makkelijk schoon te maken. Geen last van huidirritaties (bij andere apparaten wel last van).

Liw333 04-06-2017

Prima scheerapparaat

Ben erg blij met de Philips S5000. Het scheert echt gladder dan al mijn vorige scheerapparaten. Ik voel me frisser en ik bespaar veel tijd door me onder de douche al te scheren. Ook de accu gaat heel lang mee. Bijkomend voordeel is dat mijn vrouw het prettiger vindt om zonder stoppelbaard te knuffelen.....

Pluspunten

• Prijs versus prestatie
  • Gebruiksgemak

Pepijn 02-06-2017

Ouderwets goed

Nu een aantal weken de S5530 mogen gebruiken.
Eerste indruk: ouderwets goed!

Na een uurtje in de oplader kan je gelijk aan de slag.
Het scheer oppervlakte is groter dan bij mijn vorige scheerapparaat, waardoor je het gevoel krijgt alles beter te raken. Toch moet je voor een glad resultaat alles 2 keer raken.

Design is ouderwets modern.
De oude vorm van een scheerapparaat in een modern jasje.

De turbo knop is geinig maar is geen " must have"

Het opzet stukje is niet voor mij bestemd. Ik scheer me helemaal, of niet. Voor mensen die wel graag willen trimmen lijkt me het ideaal door het eenvoudig wissel systeem.

Samenvattend krijg je veel "scheerapparaat" voor je geld. groot scheeroppervlak, snel laden en genoeg power om "snel" te kunnen scheren als je haast hebt.

Pluspunten

• Snel opgeladen
  • Groot scheeroppervlakte
  • Fijne grip
  • Snel wisselsysteem voor het trimmen

Minpunten

• Voor glad resultaat, 2 keer alles raken

detulp050 02-06-2017

Mooi, maar niet efficient

De Philips S5530 Shaver is een mooi ontworpen scheerapparaat dat prettig in de hand ligt qua grip. Helaas is de machine heel erg licht, waardoor hij goedkoop aanvoelt en minder prettig over het gezicht te sturen is. De scheerkop is niet erg efficient, het duur erg lang voordat ik alle haartjes heb weggeschoren. De S5530 beschikt over een Turbostand, maar eerlijk gezegd: de gewone stand is erg sloom en de Turbostand lijkt meer op de snelheid van een gewoon scheerapparaat. Ik zou niet weten waarom je niet de Turbostand zou gebruiken. De batterijduur is uitstekend te noemen en hij laadt ook vrij snel op. De S5530 is een budget-scheerapparaat dat vooral geschikt is voor mensen die zich soms droog scheren. Voor de mannen die elke dag scheren is een high-end machine meer aan te raden.

Pluspunten

• Accu

Minpunten

• Niet efficient

dendonder 02-06-2017

zeer degelijk apparaat voor weinig geld.

De scheerapparaten van Philips zijn van een zeer goede kwaliteit. Dankzij de lange adem van de accu en de degelijke messen scheert het mooi glad. De scheerkoppen bewegen prettig mee en het resultaat is goed. Het apparaat ligt lekker in de hand en is makkelijk onder de kraan schoon te maken. Op het eerste gezicht ziet dit apparaat er anders uit dan dat ik gewend ben. De 1ste keer scheren voelde vreemd aan, echter na enkele keren scheren gaat het prima. Het onder de douche scheren is niet helemaal wat ik er van verwacht had. De turbo knop is voor momenten met veel baart een zeer grote ‘pre’, super handig! Conclusie een zeer degelijk apparaat voor weinig geld.

Insider2017 31-05-2017

Aangenaam verrast

Was redelijk sceptisch omdat ik eigenlijk nog nooit een scheerapparaat gehad heb wat goed werkte. Zowel droog als nat geprobeerd en moet zeggen dat het nat scheren tot een redelijk glad resultaat kwam. Alhoewel ik het wel liever naderhand met een mesje gladscheer omdat ik gewend ben dat het echt helemaal glad is, is dit een handige toevoeging.

Ook een pluspunt is dat hij erg gemakkelijk schoon te maken is door het simpelweg openklikken van de scheerkop en het even af te spoelen. Daarnaast geen enkele last gehad van irritatie.

Enige nadeel is dat het nogal lang duurt om alle plekken goed te bereiken, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik niet echt gewend ben om met een scheerapparaat te scheren.

Pluspunten

• Fijn schoon te maken
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Duurt langer dan met mesje met mijn baard

Tello 31-05-2017

Philips Series 5000 geslaagd

Direct na het ophalen in de lader gegooid om de volgende ochtend te kunnen gebruiken. Het was wel heel even wennen de eerste keer, zeker aangezien ik mijn oude Philips scheerapparaat al jaren gebruik. Momenteel heb ik het al enkele keren gebruikt en ik ben er zeker tevreden over. Het apparaat ligt goed in de hand en is stil. De scheerresultaten zijn ook zeker prima. Alles is snel glad geschoren. De turbo optie geeft weer net dat extra om het nog scheren nog sneller en makkelijker te maken. Het schoonmaken gaat ontzettend makkelijk onder de kraan. Ik zou er zo eentje aanbevelen aan anderen. Zeker voor deze prijs.

Pluspunten

• Goede prijs / Kwaliteit
  • Goede accu

Minpunten

• Onhandige plek aan/uit knop

StefanB 31-05-2017

Ontzettend fijn scheren!

Ik heb de Philips Shaver 5000 nu ongeveer 3 weken mogen gebruiken. De eerste twee dagen moest mijn huid behoorlijk wennen, inmiddels gaat dit beter Hij scheert precies, de koppen zijn af te spoelen met water en het grote voordeel vind ik dat het apparaat ontzettend fijn in de hand ligt! Een absolute aanrader.

Pluspunten

• Ligt erg fijn in de hand
  • Geen irritatie

Minpunten

• Helaas geen neushaartrimmer bijgesloten

Roy 30-05-2017

Nat en droog scheren

Ligt goed in de hand, is snel opgeladen en handig dat je zowel droog als nat kan scheren.
Door de grote scheerkop is het wel lastig om bij de bakkebaarden/onder de neus goed te scheren.

Pluspunten

• Makkelijk Schoon te maken
  • Ook te gebruiken onder de douche

Minpunten

• Kan niet op stroom gebruikt worden.
  • Knoppen druk je te makkelijk in tijden gebruik.

chriseichelsheim 29-05-2017

Prima apparaat, echte aanrader!

Ter vervanging van mijn vorige shaver nu een uit de 5000 series in gebruik. Wat een top apparaat! Het gaat scheren gaat snel en met een prima resultaat. Het apparaat werkt makkelijk en gaat lang mee op 1 keer opladen.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Goed scheerresultaat

R. Luthart 29-05-2017

ideaal voor nat en droog scheren

ligt erg lekker in de hand. De turbo functie is ideaal voor als je haast hebt en toch glad wil scheren.
Handig voor mensen die graag wisselen tussen nat en droog scheren want dit scheerapparaat kan het beide.

Pluspunten

• turboknop
  • nat EN droogscheren