Braun Series 9 9280cc Wet&Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 9 9280cc Wet&Dry op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Lucas 10-07-2017

Nauwkeurig en snel scheren!

Na al het scheren met een mesje wilde ik graag weten of er een scheerapparaat bestaat die alle haartjes weg kan halen. Omdat ik een zware baardgroei heb is dat in het verleden al niet succesvol gegaan. De Braun series 9 leek mij daarom een goeie match.

Wegens de informatie die Braun geeft had ik er alle vertrouwen in. Dat blijkt helemaal goed te zijn, want het apparaat werkt super! Ik ben snel klaar met scheren en haal inderdaad alle haartjes weg. Ik moet wel meer tijd besteden als ik m'n huid echt compleet glad wil hebben. Ook moet ik op sommige plekjes echt tegen de richting in gaan, wat minder prettig is. Makkelijke plekjes kost 1 tot 3 keer erlangs, moeilijke plekken minstens het dubbele. Ik ben echter gewend dat het na 20x nog niet lukt, dus ik ben hier zeer positief over!

Ook een mooi voordeel is dat je het apparaat niet zelf grondig hoeft te reinigen. Ik spoel hem een klein beetje af en laat hem dan gereinigd worden in de dockingsstation. Dan laad hij op én maakt hem volledig schoon (Hij maakt ook volledig schoon als ik m niet afspoel).

Het is een makkelijk te gebruiken apparaat, hij heeft niet veel functies, maar dat is prima. Hij is wel groot, maar ik heb tot nu toe nog niet gehad dat ik ergens niet bij kwam. Scherpe bakkebaarden kan ik helaas niet echt ermee maken. Dat maak ik nog af met een mesje.

Als je het geld ervoor wilt uitgeven zou ik het vooral doen, want ik kan me niet voorstellen dat er beter is dan dit!

Pluspunten

• Snel
  • Haalt alles weg

Minpunten

• Bakkebaarden niet scherp te krijgen

basbs96 10-07-2017

Heerlijk soepel en glad

Het scheerapparaat inmiddels een paar weken in gebruik en het verbaast me elke keer weer hoe soepel en fijn hij scheert. De scheerkop glijd zonder enige moeite over je huid heen. Doordat de mesjes en scheerkop afzonderlijk van elkaar kunnen bewegen kom je langs elk haartje en heb je geen last van drukpunten. Na een scheerbeurt ben ik ongeveer 1 dag glad, daarna begin je stoppeltjes te voelen. Bij mijn Philips scheerapparaat was ik tot 3 dagen glad. Maar er zit wel een enorm verschil in beiden apparaten als het gaan om soepel scheren. Bij de Braun is na 2x over dezelfde plek je baard geschoren waar je bij de Philips een aantal keer erover heen moet. Ook doordat ik een best zware baardgroei heb, heb ik het gevoel dat de Philips veel meer aan mijn haren trekt voordat ze afgeschoren worden. Bij de Braun merk ik er amper iets van.
Nog een groot voordeel van de Braun is het reinigingsstation. Nu hoef ik na het scheren niet meer mijn hele scheerapparaat uit elkaar te halen om het schoon te maken. Ik zet hem gewoon in het station en de rest gebeurd vanzelf.

Pluspunten

• Scheert soepel
  • Brede scheerkop
  • Ingebouwde trimmer
  • Reinigingsstation

Minpunten

• Iets hogere prijs

Bastian 09-07-2017

Goed scheerapparaat voor de dagelijkse scheerbeurt.

Een goed in de hand liggend scheerapparaat. Deze nu ruim twee weken in bezit. Hier scheer ik mezelf dagelijks mee. De scheerkop volgt de lijnen van het gezicht goed. De oplader / reinigingsstation is ook erg handig, erin plaatsen en hij wordt opgeladen en indien nodig een reiniging. Ik geef het toestel een 8 omdat ik de hals moeilijk glad krijg, een mesje scheert nog altijd gladder.

• Reiniging zo gepiept
  • Nat en droog te gebruiken

Minpunten

• Hals wordt niet heel glad, met mesje nascheren.

Pascal 09-07-2017

Ik wil niks anders meer !

Ik heb dit apparaat nu een paar weken in bezit en ben er heel blij mee. Je kunt je ff vlug tussendoor scheren met een mooi glad resultaat. Maar je kunt je ook nat scheren wat ik persoonlijk wel heel fijn vind. Het reinigingsstation is ook heel mooi hij reinigt en laad meteen je apparaat op. Het apparaat is dan weer mooi schoon en ruikt ook niet muf zoals gewone scheerapparaten. Ik ben er heel blij mee voor mij alleen nog maar een Braun.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Droog en nat scheren