Braun Series 7 760cc-4 Scheerapparaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 7 760cc-4 Scheerapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

herrekieskeurig 06-08-2013

Sinds 3 maanden in mijn ''bezit'' Braun series 7. Ben ik tevreden? Het is een goed scherend apparaat, dat mag je ook voor deze prijs verwachten, en gekocht niet om dat het een mooi apparaat is, maar om het ''scheren'' en dat doet het goed, al duurt een goede scheer beurt langer dan ''normaal''. Echter er zijn enige op en aanmerkingen en wellicht enige punten van verbetering. Het is een oversized model, de ergonomie kan beter, enige verfijning in het ontwerp is welkom, de lomp in het oog springende aansluit stekker t.b.v. opladen kon misschien ergen anders worden geplaatst, als er ''iets'' in is gekomen is het moeilijk schoon te maken is, een USB aansluiting i.v.m. vakantie, op reis gaan etc. is aan te bevelen in plaats van, je kan je Braun dan via de computer of USB 220 V. adapter opladen. De tondeuse is een goed werkend gedeelte van het apparaat, echter onhandig als je enkele oor haren wilt verwijderen, bij de aankoop zit een opberg tas, prima, echter om schade aan het scheerblad te voorkomen bv. in de badkamer, is een extra bescherm clip die over het scheerblad gaat een ''must''. Schoonmaken van het scheerblad vergt enige fantasie, onder de water kraan, schoon blazen of ''leeg tikken'' op de wastafel, dit laatste geeft op den duur schade aan de scheerblad houder. De accu duur is ruim voldoende. Ondanks enige kritische opmerkingen een goed presteren apparaat.

Klaas Z 05-05-2013

Review:
Heb nu ruim 2 1/2 jaar zo'n Braun; zie eerdere review van 12-11-2010. Kan dus wat meer over dit apparaat zeggen. Is sinds 1e gebruik eind september 2010 nog steeds een goed ding, maar scheert lang zo glad niet meer als in het begin. Braun adviseert na 18 mnd het scheerblad + messenblok cassette te vervangen door nieuw. Kan iedereen aanraden om na maximaal 24 mnd inderdaad tot vervanging van deze onderdelen over te gaan. Ga zelf zsm bestellen. Kost € 35,- tot 40,-.

Totaal: Scheerresultaat 8, Mogelijkheden 9, Gebruiksgemak 8, Degelijkheid 8

De boze heks 20-01-2013

Is een goed apparaat. Niets meer en niets minder. Is beter dan mijn philpsscheerapparaat. Deze braun is beter maar ook geen wonderapparaat. Ik scheer mij soms ook met het mes! Is absoluut het beste. Duurt wat langer. Vraag waar koop ik goedkope cartridges voor het schoonmaken? Niet bij Correct!

JBBrouwer 17-01-2013

Dit apparaat nu een drie maanden in gebruik en ben zeer tevreden erover.

Hij is nogal aan de prijs en daarom heb ik hem gekocht met de mogelijkheid hem binnen drie weken in te ruilen. Dat heb ik dus niet gedaan omdat hij zo goed bevalt.

In de handleiding van Braun staat duidelijk aangegeven dat de huid twee tot drie weken moet wennen aan het scheren op deze manier, dat heb ik gemerkt en is echt zo. In het begin ging het wel goed glad alleen irriteerde mijn huid behoorlijk, ik heb doorgezet en nu is scheren een fluitje van een cent en doe ik het "bijna" met plezier.

Het basisstation met het Clean & Renew systeem werkt erg goed, hij maakt hem keurig schoon (al klop ik wel de kop uit na elke scheerbeurt) en dan ruikt hij ook weer fris, ik doe hem gemiddeld gesproken 1 keer per week door het systeem schoonmaken dat vind ik genoeg. Gewoon onder de kraan afspoelen kan namelijk ook.

Mooie van dit apparaat is ook dat hij drie standen heeft qua trillingen, dat wil zeggen dat de kop zachtjes en harder kan trillen om moeilijke haartjes op te tillen, dit werkt goed en ik gebruik als ik een paar dagen niet geschoren heb de hoogste stand.

Accuduur is geweldig, echt leeg hem ik hem nog nooit gehad maar kan zeker een paar weken mee doen. Aan de onderkant zie je precies hoeveel procent accuvulling er nog in zit, in stappen van 20%.

De trimmer schuift er makkelijk uit en werkt prima, dit gebruik ik bijna niet maar is makkelijk als je even wat bij moet werken.

De kop van het apparaat komt makkelijk los en is met een paar klopjes goed leeg te schudden en afspoelen is geen probleem.

De beweegbare kop is ook wel prettig voor het scheren van elke dag, als ik wat zwaardere baardgroei heb zet ik de kop vast omdat dit wat makkelijker scheert als je je huid strak trekt.

Levering is erg compleet, tasje en borsteltje erbij.
Het oplaadsnoer zit bij mij in het basisstation maar kan ook gewoon rechtstreeks in het apparaat om het zonder basisstation op te laden.

Kortom ik ben erg tevreden over dit apparaat, ja hij is wat aan de dure kant dat is een ding wat zeker is maar als je hier jaren mee doet, (wat ik wel verwacht) verdien je het zeker terug en met zoveel gemak scheren is ook wat waard dacht ik zo.

Willie25 11-09-2012

Als aanvulling op mijn vorige review het volgende.Heb een nieuw tweede apparaat,om beter mee te kunnen nemen tijdens de vacantie, gekocht met hetzelfde scheersysteem alleen vele malen goedkoper(€39,95)Deze scheert even goed en is beter schoon te maken door zijn eenvoudiger constructie en dit geldt ook voor de te vervangen onderdelen.Bovendien zit hier een beschermkapje bij wat bij de Braun ontbreekt.

Willie25 24-05-2012

Goed scheerapparaat. Vind scheerresultaat goed, maar niet buitengewoon. Ik gebruik hem nu 3mnd en ben redelijk tevreden.Zoals gezegd is het scheerresultaat goed,echter niet beter dan een apparaat met hetzelfde systeem maar vele malen goedkoper.Hij maakt nogal wat lawaai, maar licht wel goed in de hand.Achteraf gezien had ik me aardig wat geld kunnen besparen met hetzelfde resultaat.

Alexandra1 05-10-2012

Beste Willie25
Zou je me het merk kunnen doorgeven van de goedkopere versie (€ 39,95)
Ik zat te overwegen om er eentje voor mijn echtgenoot te kopen maar was me aan het inlezen en kwam dus uw berichtje tegen over de resultaten. Het lijkt me dan overbodig om direct zo'n dure te kopen als het ook met een goedkopere uitvoering zo goed gaat. Mijn man wil graag een Braun, heeft hij ook altijd gehad maar de laatste die ik voor hem kocht was een Phillips en daar is hij helemaal niet tevreden over.
Dus ik ben benieuwd welke u aanraad!!
Groet,
Alexandra

HK17 19-05-2012

Prima scheerapparaat. Vind scheer resultaat prima, maar niet buitengewoon. Hiervoor een philips gehad en was ook prima.
Vind wel dat hij relatief veel geluid maakt, maar voor de rest prima.
Degelijkheid kan ik nu nog niet goed beoordelen, maar materiaal voelt goed aan.

Rich99 25-03-2012

Mooi, degelijk apparaat met een bijzonder goed scheer resultaat. Het reinigen in het laadstation is echt geweldig. Na een schoonmaakbeurt is het apparaat weer als nieuw en ruikt ook nog eens heerlijk fris. Prijzig apparaat, maar wel erg prettig in het gebruik!

Wil B. 01-02-2012

Na twee jaar geleden een hevig teleurstellende 360-3 (zie mijn recensie aldaar) gekocht te hebben, nu de gok gewaagd en voor zo’n € 100,00 (na korting Braun) bij Scheer en Foppen in de aanbieding een 760cc-4 aangeschaft. Wat een verschil met de 3 serie. Of het aan de krachtiger accu of de “sonische trillingen” ligt, weet ik niet, maar waar de 360 moeizaam voort ploegt, zoeft de 760 er in de helft van de tijd overheen en met een veel gladdere huid als gevolg. Over degelijkheid kan ik nog niet echt oordelen maar, behalve misschien de tondeuse, ziet alles er goed uit. Schoonmaken gaat wel moeilijk met die gesloten kop. Merk ook dat er na reinigen met het bijgeleverd cleaning station nog haartjes achterblijven. Ook is het jammer, dat er geen beschermkapje voor het scheerblad bij zit. Maar ja, die € 100,00 korting moet toch ergens vandaan komen ;). Bezuinig niet en koop liever gelijk een 7-series. Niet goedkoop maar je hebt wel iets beters in de hand dan de 3-series. En anders misschien wachten op de volgende kortingsactie van Braun.

sinergy 18-01-2012

Sluit me helemaal aan bij de andere is een geweldig app.Nu een paar maanden. in gebruik Doet wat hij moet doen en dat is goed scheren.ook op de lastige plekjes Scheer me nu in een keer glad.Geen last van irritatie en getrek aan haartjes meer en een heel erg goed scheerresultaat.Veel beter dan met mijn oude Philips scheerapparaat.. Mijn huid voelt glad en zacht aan,iets wat ik echt niet verwacht had. Hij maakt wel flink wat geluid dat is jammer maar het went en een minpunt is hij is behoorlijk prijzig nu kreeg ik 100 euro retour van braun +30 euro korting van de winkel en dan word het leuk.maar ondanks de prijs een aanrader

DickHMP 02-03-2012

Sinergy je schrijft: kreeg 100Euro retour van Braun en nog 'ns 30Euro korting in de winkel.
Vraag: wat heb je dan uiteindelijk betaald ? en in welke winkel heb je dit app gekocht ?

Kabouterplop1 30-12-2011

Nu een half jaar in gebruik. Tot volle tevredenheid. Doet wat hij moet doen en dat is goed scheren. Wel regelmatig schoonmaken. Gebruik de cartridges. Zijn te koop bij Expert radio en Tv zaken tegen een goedkope prijs!3 stuks voor € 9,95

Plopperdeplopperdeplop 16-08-2012

Lees dat 3 cartridges bij Expert te koop zijn voor maar € 9,95. Navraag leerde mij vandaag dat de CCR3 heel wat duurder zijn, nl. € 18,95. Dat is de Nederlandse prijs. Hanteer jij een Kabouterprijs?

Pluvier 30-12-2011

Eind november 2011 dit apparaat gekregen op mijn verjaardag. Had voorheen een Braun Glacer waarbij ik altijd met een scheermesje ná moest scheren.
Dit apparaat, type 7-760 scheert perfect, in alle hoeken en dalen. Ná scheren met mesje is niet meer nodig. In één woord geweldig apparaat voor een prijs van 200 minus 100 (aktie Braun tot feb. 2012) euro.

Om het scheerresultaat goed te houden; na bijna elke scheerbeurt de kop met borstel schoonmaken, de scheerkop lichtjes 'uitkloppen', zodat het scheerhoofd geen onnodige slijtage heeft. Hier heb ik nog lang plezier van..........

theo538 20-12-2011

Sluit me helemaal aan bij de andere is een geweldig app.Scheer me nu in een keer glad zonder na te scheren met het mes.App.maak zich zelf goed schoon alleen de cartridges kunnen wel wat goedkoper wat mij betreft.Maar ben verder heel erg tevreden.

JFL1977 17-12-2011

18 jaar lang nat geschoren, laatste jaren met gilette mach 3. Nu de Braun 760cc gekocht, was bij de media markt 200 euro. Maar krijg via Braun 100 euro terug, dus de gok genomen. Bovendien zijn de mesjes van Gilette ook redelijk aan de prijs. Had me de afgelopen 2 dagen niet geschoren en heb een vrij gevoelige huid.

En ik moet zeggen, het viel reuze mee. Geen irritatie en een heel erg goed scheerresultaat. Mijn huid voelt glad en zacht aan, wat ik echt niet verwacht had. Heb nog een paar kleine stoppeltjes die ik met nat scheren ook nog weg kan krijgen, maar dan moet je goed kijken. Hoe de betrouwbaarheid is, weet ik nog niet, het voelt en ziet er allemaal wel degelijk uit. Het scheerresultaat is bij mij dik in orde.

Kortom, voor een eerste keer, na 18 jaar, met een scheerapparaat, een goede aanrader!

Aalbrecht2 10-12-2011

Na jaren lang met philips te hebben geschoren, dacht ik dat dit dure apparaat de rolls royce onder de scheerapparaten zou zijn. Helaas scheert het helemaal niet fijn. In het begin dacht ik dat ik moest wennen, maar nu na een half jaar ben ik het eigenlijk wel zat.

Ik doe er nu 3x langer over dan voorheen en dan nog blijven de lastige haartjes op de bovenlip en naast de adamsappel eigenwijs zitten. Het maakt niet uit welke van de 3 standjes je hem laat trillen, er blijven altijd haartjes zitten.

Scheren is een hele opgave geworden, geef mij maar een philips...

Pwep 22-01-2012

Bij mij is het net andersom. Heb meer dan 15 jaar een philips gehad. De nieuwste philips, ziet er erg mooi uit, maar scheert nog slechter dan mijn oude. weet ik nu sinds ik een braun heb. Die heeft meer dan twee jaar ongebruikt in mijn kast gestaan. Ik greep weer terug naar de oude, maar die begaf het laatst. Nog even de nieuwe gebruikt, maar toen toch een Braun gekocht en die scheert pas echt! Ik had altijd gedacht dat de scheerkwaliteit niet veel uiteen zou lopen, maar eigenlijk mag dat Philips-apparaat geen scheerapparaat genoemd worden.

Justamember 03-10-2011

Wanneer ik s'avonds tussen de dijen van mijn vrouw kruip zegt ze dat het nog steeds glad aan voelt, dus ....

Cor Ofman 02-10-2011

Ik heb onlangs deze Braun aangeschaft na het lezen van alle positieve reviews over dit scheerapparaat.

Helaas constateer ik dat het scheerapparaat mij tegenvalt ten opzichte van nat scheren met een bekend kwaliteitsmesje.

Stoppels blijven zichtbaar, met nat scheren had ik dit probleem niet, en baardgroei komt eerder terug.

Wel veel mogelijkheden in combinatie met dockingstation.

Nat scheren met een kwaliteitsmesje verdient zeker mijn voorkeur.

rondewit 11-09-2011

Heerlijk,
na jarenlang een philips gehad te hebben en mij daarnaast regelmatig met het mes te scheren nu deze BRAUN gekocht.
Geen moment spijt van, het is een heerlijk apparaat dat prima scheert.
Nat scheren doe ik niet meer, heeft ten opzichte van deze Braun geen meerwaarde.
De schoonmaakcassete gebruik in niet dagelijks maar ongeveer 1 keer per week nadat ik het apparaat met water heb afgespoeld.
Een prima aankoop!

Spikertje 1 11-09-2011

Sluit mij aan bij Ricardo 1974. Tot op heden perfect apparaat. Maak het apparaat elke week schoon.Scoort bijna 98% glad. PS: Zijn de cartridges bij shavershop niet goedkoper?
Bedankt voor de tip, maak schoon met warm water.

Spijkertje1 02-12-2011

Op verzoek nogmaals mijn ervaring. Het is een uitstekend scheerapparaat. Voldoet prima. Ben kritisch van aard, maar ik ben hier blij mee.

Justamember 23-08-2011

Kan niet anders zeggen dan goed! Scheer al jaren met Braun en bevalt altijd goed. Oude apparaat was eigenlijk nog goed maar na al die jaren weer eens wat anders. En inderdaad net weer iets beter.

Uiteraard ben je nu niet klaar want je hebt de cartridge nodig om te cleanen. Zelf doe ik dit om de 3 tot 4 dagen en klop hem tussendoor uit of spoel de kop (los van het apparaat) af onder de kraan (warm). Bij Braun nagevraagd en dit kan/mag gewoon. Na twee maanden geeft laderunit aan dat cartridge vervangen moet worden echter zit er nog aardig wat vloeistof in. Andere hier ook ervaring mee?? Nieuwe cartridge's gekocht bij Barrato.nl 3x3 incl verzenden voor 49.46 eur.

Ricardo1974 22-08-2011

Prachtig scheerapparaat met een voortreffelijk resultaat. Scheert glad en zonder irritatie. Ik had hiervoor een Braun 360 maar door mijn zware baard kreeg ik mij niet meer glad geschoren. Deze doet dat wel erg goed. Accu gaat lang mee, zo'n drie weken en dan geeft hij nog 20% aan. Reinigen met de module doe ik om de twee a drie weken, meer is echt niet nodig. De cardridge haal ik eruit en doe de dop er weer op, zo blijft de vloeistof goed. Om de paar dagen de kop losmaken en leegborstelen is voldoende. Scheren doe ik op de hoogste stand (3) en de gevoelige plekken (bovenlip) op stand 1 met de kop gelocked. Echt een perfect machientje en zeer geschikt voor de zware baard.

Spijkertje1 12-08-2011

Ik heb dit scheerapparaat gekocht naar aanleiding van de revieuws. Ik heb een Philps scheerapparaat maar deze voldoet niet. Gehad voor mijn verjaardag !(Een geven paard niet in de bek kijken)Ik heb jaren geleden een Braun gehad waar ik zeer tevreden over was. Nu maar weer een Braun 760 CC-4 gekocht en deze is geweldig. Nog nooit een betere gehad. Ik koop bij Philps nooit iets. Onbegrijpelijk dat zo'n bedijf(Nederlands) geen top product kan leveren? Misschien is Braun inmiddel overgenomen! Het schoonmaken kost tijd (en geld). De cartridge moet wel worden vervangen.Het apparaat is degeijk. Geen lichtgewicht
Ik heb deze gekocht bij shavershop. Toppie verzorgd. Alles perfect geregeld.

rimave07 15-06-2011

Mede op basis van de goede reviews heb ik dit scheerapparaat gekocht. En het feit dat je nu van Braun (tot 3 juli) 70 euro terugkrijgt heeft mij ook over de streep getrokken deze Braun Series 7 te kopen.

Ik heb me een tijdje met een Philips Coolskin geschoren, maar dat was geen succes. Het klinkt leuk met zo'n gel erbij, maar na het scheren veranderde mijn hals in een slagveld.

Ik ben daarop overgegaan op natscheren en dat beviel op zich prima. Vooral scheerolie werkt bij mij veel beter dan gel of schuim. Alleen ik moet eerst mijn hals met een warm washandje masseren om de huid wat soepel te maken om te voorkomen dat het weer een slagveld werdt. Dat was ik wel een beetje zat. Ik wilde ik me weer makkelijker en snel kunnen scheren, dus toch maar weer naar een scheerapparaat gaan kijken.

Zodoende via de reviews bij Braun uitgekomen, want een Philips zou het niet meer worden. Daar had ik er al meerdere van versleten en die bevielen allemaal niet. Dus ik was van mening dat ook de duurste Philips daar geen verandering in kon brengen.

Goed. Deze Braun 7 series dus besteld bij Bol. Snel geleverd en gelijk geprobeert. Wat een verademing. Hij scheert echt superglad en zonder irritaties in de hals. Ik ben er echt super tevreden mee. Na wat proberen ben ik er al wel uit dat ik eerst alles met de hoogste stand moet doen (donkerblauwe lampje) en daarna alles nog eens met de laagste stand (witte lampje). Dat geeft het beste resultaat. Alles doen op de laagste stand werkt niet echt, dan moet je te vaak over 1 plek om alle haartjes weg te krijgen.

Nee, ik ben blij dat ik toch weer een elektrisch scheerapparaat heb gekocht. Het scheren gaat nu sneller, makkelijker en het wordt net zo glad als met nat scheren. En bovenal geeft het geen irritatie meer in de hals.

Elleon 11-06-2011

Pas net in mijn bezit maar nu al heel erg positief over de 760CC-4. Mooi apparaat dat degelijk aanvoelt en het resultaat is fantastisch. Veel beter dan met mijn oude Philips-scheerapparaat. Net even mee teruggegaan naar de winkel omdat ik dacht dat het zwenkgedeelte niet viel te "locken". Blijkt dat je het zwenkgedeelte helemaal naar voren moet duwen en dan pas kunt "locken". Volgens de verkoper zijn er heel veel mannen geweest met dezelfde klacht omdat dit niet duidelijk in de gebruiksaanwijzing staat.

Rob B. 1 te H. 05-06-2011

Ik schoor me al jaren met Wilkinson mesjes en zeep.
Ondanks dat dit me goed beviel had ik regelmatig last van ingegroeide haartjes in de hals en zo nu en dan wondjes. Ruim een maand geleden heb ik via Shavershop (wat een prima bedrijf met uitstekende snelle service!) de Braun 760CC4 gekocht.
Het is inderdaad zo dat het ruim een week duurt voordat de huid aan het elektrisch scheren gewend is. Niet dat er sprake is van enige irritatie, maar het scheren gaat in het begin nog niet zo glad als nu.
Ik heb een gemiddelde baardgroei. Ik ben nu na 3 - 4 minuten klaar en het resultaat is net zo glad als met een nieuw scheermesje.
Ik scheer eerst op de zwaarste stand, hierna ga ik nog een keer over het scheergebied met de lichtste stand.
Hoe het kan weet ik niet, maar daarmee krijg ik een zeer glad resultaat.
Ook het schoonmaken is een uitkomst. Ik spoel het apparaat na elke scheerbeurt af onder heet water en 1 x per week gebruik ik de schoonmaakunit.
Een tip; open een cartridge voorzichtig, zodat de afsluiting hergebruikt kan worden. Op deze manier wordt de verdamping van de vloeistof tot een minimum beperkt en kan er lang mee worden gedaan.
Niet voor niets dat dit apparaat in Duitsland "der
Testsieger" is.
Het apparaat voelt zeer degelijk aan en ik verwacht er dan ook jaren plezier van te hebben.