Braun Series 9 9240s Wet&Dry - Reviews

Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Henk 13-07-2017 Product paar weken in bezit

deze Braun scheert snel en nauwkeurig de droge haren af.

deze Braun is duurder dan ik gewend was, maar scheert dan wel beter en sneller mijn droge baard af. Ook de 2 dagen baard gaat er snel aan. Ook bij dit type vallen de afgeschoren haren grotendeels uit de kop van het apparaat, dus bedenk waar je je droog scheert.

Pluspunten

• snelheid bij droog scheren
  • geluid is acceptable genoeg

Minpunten

• prijs is toch wel hoog
  • droge haartjes vallen uit het apparaat

Schipper10001 11-07-2017 Product paar weken in bezit

Mooi degelijk apparaat

Heb het scheerapparaat nu een kleine twee weken in huis en in gebruik, tot nu toe bevalt hij prima. Het beste resultaat van scheren krijg ik door het apparaat op een droge huid te gebruiken als ik 's morgens uit bed kom. Om rond de baard een mooie strakke lijn te krijgen vergt enige oefening tot waar het scheerapparaat moet komen. Tevens het apparaat uitgeprobeerd door het gezicht eerst in te smeren met scheerschuim en dan te scheren. Helaas gaf dit niet een goed resultaat, de langere haren scheerde hij niet goed af. Waarschijnlijk zijn ze dan te zacht om goed door de scheerkop geknipt te worden en worden ze plat gedrukt op de huid. De trimmer is handig te bedienen maar ben niet tevreden over het scheer resultaat van de trimmer. Deze knipt niet goed de haren in welke stand ik het apparaat ook hou. Het schoonmaken van het apparaat is een fluitje van een cent alleen mis ik de olie die gebruikt moet worden voor de scheerkop. Deze olie wordt er helaas niet bijgeleverd wat voor een merk als Braun toch tegenvalt. De batterij duur is is prima, ik gebruik hem nu een kleien twee weken elke dag en dat voor een eerste keer opladen.

• Accuduur
  • Ergonomie

• Trimmer

Jesse Pinkman 08-07-2017 Product paar weken in bezit

Degelijk en zacht scherend apparaat

Ik heb de Braun nu 2 weken.
Hij maakt een degelijke indruk en scheert zacht, ook als je hem evt. wat harder aandrukt.
Hij scheert aardig glad maar dat is moeilijk om precies te beoordelen.
Ik heb het idee dat dat bij de goedkope apparaten door slijtage sneller minder wordt.
Daar had ik er onderweg altijd 2 van nodig.
Hier zit ook een grote accu in die het een dag of 14 (?) volhoud.
Je kan niet scheren en opladen tegelijk maar dat is niet erg want hij laadt snel.
Het snoer van de adapter (12V) past onder in het apparaat of in de oplaad-standaard.
Braun vind een flesje olie, een beschermkapje of auto-lader niet nodig.
Er zit gelukkig wel een stevige etui bij (maar zonder extra vakje voor de adapter).
Het apparaat is veel zwaarder dan mijn vorige goedkope apparaten die altijd binnen een jaar versleten waren.
Ik koop altijd folie-apparaten dwz met mesjes die heen en weer bewegen.
Het roterende systeem van de concurrent is niet aan mij besteed.
Als je de mooie scharnierende 4-voudige scheerkop naar een kant beweegt kan je die
vibrerende aandrijving ook een beetje zien aan de onderkant.
Door het scharnieren volgt de scheerkop makkelijker de huid. Je kan hem evt. ook vast zetten.
Er is ook een uitschuifbare "bakkebaarden-tondeuse" die een beetje smal is maar het werkt wel.
De scheerkop kan er makkelijk op en af en past ook achterstevoren.
Nat scheren en nat schoonmaken moet ik nog gaan doen.
Het is een duur apparaat maar al met al ben ik er tevreden mee.

Roterend was bij mij nooit een succes

Pluspunten

• Degelijk
  • Accuduur
  • zacht op de huid
  • Mooie scheerkop
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Prijzig
  • Weinig extra accessoires
  • Geen olie
  • Geen auto-lader
  • Slechts 1 borsteltje