Braun Series 9 9240s Wet&Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 9 9240s Wet&Dry op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Jesse Pinkman 02-11-2017

Degelijk maar te duur

Geschreven voor: Braun Series 9 9240s Wet&Dry

Met de tekst "Heb jij nieuwe ervaringen met je Braun Series 9 9240s Wet&Dry?"
moedigde Kieskeurig mij aan om een nieuwe review te schrijven.
Ik heb het apparaat 4 maanden geleden getest en gekocht.
Is het bezit van de zaak nu het eind van het vermaak ?
Nee, dat niet maar het apparaat is wel een beetje duur..
Ik bezit ook de Telefunken RSM-1310 voor 10,- van de de Action.
Die scheert maar iets minder goed dan de Braun.
Ik bezit tevens de Braun MobileShave M-60 -vooral voor vakantie- en die kost maar een paar tientjes.
Een klein simpel batterij-dingetje zonder tondeuse, met, zo lijkt het, iets dunnere zachte folie.
Die scheert best glad maar het duurt wel veel langer.
Ik gebruik hem wel eens als "nabewerking".
De Series 9 9240s W&D lijkt namelijk soms een klein beetje minder diep te scheren.
Misschien scheren apparaten met dunne, zachte, folie wel ietsje dieper maar
slijt of beschadigd die folie wel sneller.
Ik heb een hoop "supermarktapparaten" versleten..
Het blijft een moeilijk verhaal want niet iedereen heeft het zelfde type baardgroei dwz dunnere of dikkere haren of meer "liggend groeiende haartjes" etc.
De Series 9 9240s W&D heeft een scharnierende kop (kan je vast zetten) met 4 scheer elementen.
De buitenste 2 elementen zien er vrij standaard uit en de middelste 2 doen volgens mij
af en toe de wat langere haren.
De aan-uit knop drukte ik in het begin wel eens per ongeluk uit.
Het laadstationnetje is misschien een tikkie te licht en je moet hem er soms een beetje nauwkeurig op zetten.
Ik ben wel eens bang dat hij er een keer af klettert..
Tot zover de de ervaringen na 4 maanden (min de vakantie) ;-)

Pluspunten

• Degelijk

Minpunten

• Te duur

JuHe 21-09-2017

Glad geschoren in korte tijd

Geschreven voor: Braun Series 9 9240s Wet&Dry

Met dit scheerapparaat ben je snel klaar. Het geluid is acceptabel, de scheerkop kantelt met je gezicht mee je kan ook onder de douche scheren de smalle punt maakt dat het bij mij minder goed in de hand ligt is best wel en duur apparaat het apparaat scheert snel en accuraat je baard van een dag, maar ook van meerdere dagen weg. Ook de moeilijke haren ontkomen niet. De tondeuse is een zeer goede, schuift ook niet naar beneden tijdens het werken ermee.

Pluspunten

• scheerkop kantelt met je gezicht mee
  • onder de douche kunnen scheren

Minpunten

• ligt niet heel lekker in de hand

Henk 13-07-2017

deze Braun scheert snel en nauwkeurig de droge haren af.

Geschreven voor: Braun Series 9 9240s Wet&Dry

deze Braun is duurder dan ik gewend was, maar scheert dan wel beter en sneller mijn droge baard af. Ook de 2 dagen baard gaat er snel aan. Ook bij dit type vallen de afgeschoren haren grotendeels uit de kop van het apparaat, dus bedenk waar je je droog scheert.

Pluspunten

• snelheid bij droog scheren
  • geluid is acceptable genoeg

Minpunten

• prijs is toch wel hoog
  • droge haartjes vallen uit het apparaat

Schipper10001 11-07-2017

Mooi degelijk apparaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9240s Wet&Dry

Heb het scheerapparaat nu een kleine twee weken in huis en in gebruik, tot nu toe bevalt hij prima. Het beste resultaat van scheren krijg ik door het apparaat op een droge huid te gebruiken als ik 's morgens uit bed kom. Om rond de baard een mooie strakke lijn te krijgen vergt enige oefening tot waar het scheerapparaat moet komen. Tevens het apparaat uitgeprobeerd door het gezicht eerst in te smeren met scheerschuim en dan te scheren. Helaas gaf dit niet een goed resultaat, de langere haren scheerde hij niet goed af. Waarschijnlijk zijn ze dan te zacht om goed door de scheerkop geknipt te worden en worden ze plat gedrukt op de huid. De trimmer is handig te bedienen maar ben niet tevreden over het scheer resultaat van de trimmer. Deze knipt niet goed de haren in welke stand ik het apparaat ook hou. Het schoonmaken van het apparaat is een fluitje van een cent alleen mis ik de olie die gebruikt moet worden voor de scheerkop. Deze olie wordt er helaas niet bijgeleverd wat voor een merk als Braun toch tegenvalt. De batterij duur is is prima, ik gebruik hem nu een kleien twee weken elke dag en dat voor een eerste keer opladen.

• Accuduur
  • Ergonomie

Minpunten

• Prijs
  • Trimmer

Jesse Pinkman 08-07-2017

Degelijk en zacht scherend apparaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9240s Wet&Dry

Ik heb de Braun nu 2 weken.
Hij maakt een degelijke indruk en scheert zacht, ook als je hem evt. wat harder aandrukt.
Hij scheert aardig glad maar dat is moeilijk om precies te beoordelen.
Ik heb het idee dat dat bij de goedkope apparaten door slijtage sneller minder wordt.
Daar had ik er onderweg altijd 2 van nodig.
Hier zit ook een grote accu in die het een dag of 14 (?) volhoud.
Je kan niet scheren en opladen tegelijk maar dat is niet erg want hij laadt snel.
Het snoer van de adapter (12V) past onder in het apparaat of in de oplaad-standaard.
Braun vind een flesje olie, een beschermkapje of auto-lader niet nodig.
Er zit gelukkig wel een stevige etui bij (maar zonder extra vakje voor de adapter).
Het apparaat is veel zwaarder dan mijn vorige goedkope apparaten die altijd binnen een jaar versleten waren.
Ik koop altijd folie-apparaten dwz met mesjes die heen en weer bewegen.
Het roterende systeem van de concurrent is niet aan mij besteed.
Als je de mooie scharnierende 4-voudige scheerkop naar een kant beweegt kan je die
vibrerende aandrijving ook een beetje zien aan de onderkant.
Door het scharnieren volgt de scheerkop makkelijker de huid. Je kan hem evt. ook vast zetten.
Er is ook een uitschuifbare "bakkebaarden-tondeuse" die een beetje smal is maar het werkt wel.
De scheerkop kan er makkelijk op en af en past ook achterstevoren.
Nat scheren en nat schoonmaken moet ik nog gaan doen.
Het is een duur apparaat maar al met al ben ik er tevreden mee.

Roterend was bij mij nooit een succes

Pluspunten

• Degelijk
  • Accuduur
  • zacht op de huid
  • Mooie scheerkop
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Prijzig
  • Weinig extra accessoires
  • Geen olie
  • Geen auto-lader
  • Slechts 1 borsteltje