Braun Series 7 7840s Wet&Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 7 7840s Wet&Dry op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Akmal 18-07-2017

Handzaam en snel

Geschreven voor: Braun Series 7 7840s Wet&Dry

Dit scheersysteem heb ik nu enkele weken thuis en het is een fijn apparaat. Ik zocht een apparaat omdat ik wilde stoppen met het scheren met een scheermes. Ik verwachtte een apparaat dat net zo goed zou zijn als een scheermes en misschien wat sneller zou zijn voor dagelijks gebruik. Nu heb ik het apparaat wekelijks gebruikt en gekeken of het zou voldoen aan mijn verwachtingen.

Het is zo dat ik erg snel ben met het scheren, echter is het resultaat niet zo goed als met een scheermes, al komt het wel erg dicht in de buurt. Zo is de geadverteerde 8D-kop van het apparaat erg fijn voor hoeken (overgang over de kaaklijn), maar scheert dit niet zo glad als met een normal scheermes. Het design ziet er erg strak en compact uit en het bijbehorende hoesje is erg handig.

Het apparaat is intuitief in gebruik en duidelijk vanaf het begin, alleen de trim functie moest ik nog even opzoeken in het boekje. Deze functie vond ik persoonlijk erg handig voor de bakkebaarden en de snor, plekjes waar een klein beetje precisie wonderen doet. Ook ben ik fan van het gebruik onder de douche. Het nadeel vind ik dat vooral de overgang van de kaaklijn lasting glad scheert, waardoor ik daar soms nog wat stoppels overhoud.

Mocht je geen fan zijn van het scheermes en graag snel willen scheren dan is dit apparaat zeer goed en zeker aan te raden!

Pluspunten

• Snelle scheerbeurt
  • Compact en handzaam
  • Goede trimfunctie
  • Te gebruiken in de douche

Minpunten

• Scheert lastig over de kaak
  • Minder glad dan scheermes

Does 15-07-2017

Super apparaat met handige functies.

Geschreven voor: Braun Series 7 7840s Wet&Dry

Gezien mijn oude scheerapparaat duidelijk aan vervanging toe was besloot ik om op zoek te gaan naar een nieuw scheerapparaat met de volgende functies: oplaadbaar, waterdicht, eenvoudig mee te nemen en een trimmer. Na een kleine zoektocht kwam ik al gauw op deze Braun 7 Series die voldeed aan alle eisen, om op deze manier mijn Philips Aquatouch te vervangen.

Eenmaal uit de verpakking merk je gelijk dat het een stevig en degelijk apparaat is die een lange tijd mee zal gaan. Het opladen was snel gebeurd en toen ik hem ging gebruiken merkte je gelijk dat hij kwalitatief goed kan scheren en ook nog eens weinig herrie hierbij maakt. Er is nog de mogelijkheid om de intensiteit van het scheerapparaat in te stellen mocht je een gevoelige huid hebben en er is ook een trimmer aanwezig om ook de zijkanten van je hoofd bij te houden. Wat ik met zowel trimmer als apparaat zelf niet goed kon doen was mijn hals/kin, ik moet dat heel vaak overdoen voordat er een goed resultaat te zien is.

Uiteindelijk is dit een prima apparaat voor een goede prijs en ik kan hem zeker aanraden!

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee zonder opladen
  • Scheerresultaat over het algemeen goed
  • Trimmer kan erg handig zijn

Minpunten

• Als je hem iets langer gebruikt wordt hij erg warm
  • Hals/kin moet vaak over

Raymond Schrave 11-07-2017

lekker scheren met een goed apparaat

Geschreven voor: Braun Series 7 7840s Wet&Dry

Eigenlijk ben ik al zolang ik mij scheer merkgebonden aan Philishave. Dat zal met mijn vader en mijn opa te maken hebben, lol.
Maar goed, mijn Philishave is van de dure 9000 serie maar ook die slijten. In plaats van nieuwe mesjes te kopen ben ik eens gaan kijken naar andere scheersystemen. Nat scheren vind ik zo’n gedoe en ik snijd mijzelf nogal eens een keertje. Onhandig dus. Het derde systeem op de markt is dat van Braun. Niet met een scheermes, niet roterend, maar translerend. Een heen en weer gaand mes. Die heb ik nu dus drie weken in gebruik en ben er echt blij mee. Hij ligt fijn in de hand. Gewicht is goed, niet te dik maar zeker ook niet te dun. Met rubber zijkanten hoef je hem niet zo strak vast te houden. Met dit alles is de scheermachine lekker wendbaar. De rechte scheerkoppen scheren over een rechte lijn. Welliswaar kunnen ze in de kop heen en weer wippen (zoals een wip-wap) en kan de hele scheerkop kantelen, maar het blijft een rechte lijn. Dat is een voordeel bij het ‘om de hoek’ gaan bij de kaaklijn, maar iets een nadeel bij wangen zolang je geen ‘appelwangen’ hebt tenminste. Dikkere wangen geven wat meer weerstand als je er druk op uitoefent dan ‘platte’ wangen. Dus is het scheren met de rechte scheerkoppen soms wat lastiger. Ff de wangen ‘opblazen’ en het gaat weer vlot. Je kan ook onder de douche met dit ding. Daarna moet je het apparaat ook weer droog zien te krijgen, omdat er anders prut in de kleine hoekjes gaat aankoeken. Daar zie ik de meerwaarde niet van in. Niet gedaan dus. Dus spoel ik het ook niet af onder de kraan. Gewoon op het linker knopje drukken en de kop springt er haast vanaf. Aan de rechterkant zit een schuifje waarmee je de scheerkop vast kan zetten in een schuine stand. De scheer intensiteit staat uit de doos op maximaal, maar dat vond ik te heftig. Direct omlaag geschroeft en hij scheert net zo goed. Minder lawaai, minder trilling en minder energieverbruik. De accu heb ik overigens nog niet leeg kunnen trekken, dus dat is ook al prima!
Wat mij positief echt opvalt is dat hij de dunne haartjes moeiteloos afscheert. Ik denk dat dat komt door de tondeuse die in het midden van de twee scheerkoppen is gemaakt. Verder zit er een tondeuse op die erg makkelijk open schuift. Hij is enkel voor de zijkanten van het gezicht te gebruiken. Bakkebaarden, wie heeft dat nog?? Zet je hem voor je gezicht bv om een snor bij te werken, dan verdwijnt de tondeuse in de spiegel achter de forse scheerkop en zie je niet meer wat je aan het doen bent.
Al met al ben ik heel blij met deze aankoop.
tegens: lawaai en trillen, de tondeuse is eigenlijk niet bruikbaar.

Pluspunten

• glad scheren
  • scheert ook lange dunne haren
  • goede kwaliteit
  • intensiteit laag te zetten
  • lange gebruiksduur accu

Minpunten

• lawaai
  • trillen
  • tondeuse is nauwelijks bruikbaar

igorschut 08-07-2017

Voor Een Gladde Scheerervaring

Geschreven voor: Braun Series 7 7840s Wet&Dry

Al jaren kamp ik met het probleem dat wanneer ik het glad scheer ik snel ingegroeide haren krijg. Dit is tevens de reden dat ik het niet meer glad scheer en een tondeuse gebruik. Toch vind ik het maar lastig, altijd de tondeuse er bij moeten halen; ik ben op zoek naar een scheerapparaat die glad scheert en voorzichtig is met mijn tere huidje. Dit scheerapparaat scheert goed glad. Het koste even wat tijd omdat het niet overal even goed de haartjes verwijderd, vooral bij de keel laat hij nog wel eens wat zitten. Mijn grote test is altijd de dag daarna; hoe reageert mijn huid hierop? Helaas ook nu weer een aantal ingegroeide haren. Dit scheerapparaat snijd niet en doet het prima. Het scheert erg glad, vergelijkbaar met een scheermesje.

Pluspunten

• Flexibele kop

Van Braekel Guy 11-12-2016

Perfect apparaat

Geschreven voor: Braun Series 7 7840s Wet&Dry

Nog maar enkele keren gebruikt. Scheert heel glad, zowel droog als onder de douche. Voor de eerste maal een apparaat gekocht zonder roterende scheerkop.

Pluspunten

• zowel droog als nat scheren
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• geen