Braun Series 9 9260s Wet&Dry - Reviews

Best Reviewed december 2017
Nat en droog
Bruikbaar onder de douche
trimmerfunctie/tondeuse

Beoordeling op basis van 15 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Tom23 11-01-2018

Gebruiksvriendelijk

Ik heb deze Braun series 9 silver gratis toegestuurd gekregen om uit te proberen / testen. Voorheen haalde ik alleen met een tondeuse mijn baardje eraf, zodat er altijd wat stoppels overbleven. Nu was het dus tijd om weer glad te gaan! Ik heb wel gemerkt dat als je baard wat langer is, het apparaat meer trekt aan de haren. Dit kan irritatie en pijn veroorzaken. Ik wacht dus iets minder lang om te scheren, om dit te voorkomen. Verder werkt het apparaat zoals je mag verwachten. Het cleaning station is erg gebruiksvriendelijk en het display geeft exact aan hoeveel minuten je nog hebt voordat je hem weer moet opladen.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Trekt

CoenenR 11-01-2018

Kwaliteit

Vroeger trimde ik alleen mijn baard, als hij er helemaal af moest dan gebruikte ik een scheermesje. Nu met de braun series 9 s9560s gaat dit alle twee. Zoals bij alle elektrische scheerapparaten is de huid na het scheren iets geïrriteerder dan met nat. Het vermogen en de accuduur van de Braun 9 serie is uitstekend. Het scheerresultaat is ook goed als de baard kort genoeg is. Als hij wat langer is moet er eerst getrimd worden. Ik heb dit apparaat gratis ontvangen om te testen, maar dit heeft mijn mening niet beïnvloed.

Pluspunten

• kwaliteit
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• trimmen niet optimaal

BvG1973 09-01-2018
  • Product gekregen

Even wennen, maar nu helemaal overtuigd!

Het scheerapparaat ligt stevig in de hand, het is robuust, van degelijke kwaliteit. Het heeft een duidelijke batterijaanduiding. Als de batterij bijna op is, geeft hij dit duidelijk aan door af te tellen. De batterij gaat voor dagelijks scheren ruim 2 weken mee. Het scheerapparaat volgt perfect en vlotjes de rondingen in het gezicht. De scheerkop buigt hiervoor soepel mee. Voor moeilijker te bereiken plaatsen kan de beweging van de scheerkop ook vastgezet worden. Dan kan je in schokjes kiezen voor de juiste stand. Heel nuttig! Daar ik roterende scheerapparaten gewoon was, was het ik het begin even wennen aan het trillen van het apparaat en aan de juiste bewegingen. Het resultaat is nu gewoon veel beter dan vroeger. Ik verkreeg de Braun 9260s gratis om dit apparaat te testen.

Pluspunten

• robuust, stevig
  • volgt plooien in huid
  • duidelijk zicht op batterij
  • handig etui

Minpunten

• prijs

Dany0801 08-01-2018

Komt overal!

Ik heb het Braun 9 Series-scheerapparaat gekregen en getest.
Doordat de kop van het scheerapparaat erg flexibel is, komt het apparaat op iedere plek.
Ook doordat de mesjes goed verdeeld zitten, worden alle haartjes goed meegenomen en zorgt voor een voldoende glad resultaat.
Ik heb het scheerapparaat onder droge omstandigheden getest.

DBooi 07-01-2018
  • Product gekregen

Nieuwe gewoonte in wording!

Heb scheerapparaat gratis ontvangen om te testen. In het begin was ik een beetje sceptisch over het elektrisch scheren. In het verleden diverse modellen getest, maar na enkele weken toch teruggegaan tot natscheren met mesje.

Nu aan de slag met de Braun Series 9 9260.
Hoe is testperiode verlopen: ik ben helemaal om, voor het eerst een scheerapparaat waar ik echt blij van word. Zowel het droog als natscheren, gaat perfect.

Ik heb de voorkeur voor nat scheren met gel. Met de Braun kan allebei en ook nog onder de douche. Model is namelijk waterbestendig.

Ben ik nu helemaal om? Dat nog niet, gewenning is moeilijk eruit te krijgen. Maar merk wel dat ik steeds vaker elektrisch ga scheren. Nieuwe gewoonte in wording? Daar lijkt het wel op…!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • waterbestendig

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

Jesse T 02-01-2018

Geweldig!

Een paar maanden geleden gebruikte ik nog gewoon een normaal scheermes. Dat ging prima, ik hoefde niet zo’n duur scheerapparaat. Zo’n acht weken geleden kreeg ik de kans om een scheerapparaat van Braun gratis te testen, en na de eerste scheerbeurt was ik helemaal om. Het gemak van scheren met dit apparaat is geweldig. De bladen zijn vlijmscherp, na een keer over de huid is alles gelijk glad. Voor de hoekjes heb je de trimmer.

Een nadeel is dat het scheerapparaat moeilijk is te schoonmaken. Ook zijn er geen reserve scheermesjes bijgeleverd.

Het apparaat lijkt een beetje aan de dure kant, maar is zeker elke euro waard.

Pluspunten

• Scheert lekker glad

Minpunten

• moeilijk schoon te maken

Hoornist 29-12-2017

Grote scheerkop met verschillende haarinvalelementen.

Dit Braun scheerapparaat scheert superglad. Ook de langere haartjes neemt hij mee, al moet je daar even speciale aandacht aan besteden. De accuduur is bij elke dag een paar minuten scheren goed voor c.a. een maand. De accuconditie wordt op het apparaat aangegeven. De oplaadtijd is ongeveer een uur.
Wat mij zeer tegen valt van de firma Braun, is dat ik nooit de cashback van E 60,- heb terug gekregen.

lofty 28-12-2017

Makkelijk en soepel scheren

Ik gebruik dit scheerapparaat nu enkele weken en ik ben er erg tevreden over. Het toestel ligt makkelijk in de hand tijdens het scheren en bovendien maakt het niet veel lawaai (in tegenstelling tot heel wat andere scheerapparaten). Het apparaat scheert erg soepel en goed, zelfs de meest harde haartjes worden mooi weggeschoren. Omdat ik graag afwissel tussen droog en nat scheren, is dit een ideaal toestel voor mij. Bovendien heb ik sinds het gebruik van dit scheerapparaat geen huidirritaties meer. Ook al kreeg ik dit toestel gratis om te testen, toch blijft mijn mening authentiek.

RP 17-12-2017

Mooi apparaat met goed resultaat

Ik heb deze Braun9 gratis mogen testen. In het begin moest ik vooral wennen aan de vele (luxe) opties van het paraat, omdat ik tot nu toe alleen hele simpele scheerapparaten heb gebruikt. Deze Braun is mooi rechthoekig, waardoor hij goed in de hand ligt. Aan het scheer effect merk en zie je dat het kwalitatief echt tot de beste apparaten hoort. Door de vele scheer bladen is het resultaat echt heel goed, zonder een droge of geïrriteerde huid. De reiniging is echt ideaal om je apparaat in topconditie te houden. Het enige nadeel is dat het redelijk veel geluid maakt, maar gezien het resultaat dat het geeft, vind ik het geluid niet erg. Dit product kan ik zeker aanbevelen!

hoornist 10-09-2017

subliem scheerapparaat. cashback laat op zich wachten.

Op 23 mei scheerapparaat gekocht. Er zou een cashback van €60 plaatsvinden na ca. 5 weken. Dezelfde dag aangevraagd + benodigde gegevens. Het is nu 10 september. Ik heb nog geen cashback gezien.

Pluspunten

• spiegelglad scheren
  • accu met lange scheertijd

Minpunten

• cashback

Patrick 14-07-2017

Comfortabel

Na jarenlang me met scheermesjes geschoren te hebben werd het weer eens tijd om een scheerapparaat te proberen. Het scheren met dit scheerapparaat is prettig. De grote kop is wel wat onhandig bij het scheren onder de neus. De kleine trimmer die op het scheerapparaat zit werkt niet goed.

De kop is goed schoon te houden, mede omdat het apparaat met water schoongemaakt kan worden.

Het scheerresultaat is goed, alhoewel ik wel vind dat de scheermesjes (Gillette ProShield) gladder scheren. Van Vorige scheerapparaten kreeg ik al snel huidirritatie, dat is met deze Braun niet het geval. Het scheren gaat soepel.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goede accuduur
  • Af te spoelen met water

Minpunten

• Grote kop
  • Trimmer werkt niet goed

Uilable 10-07-2017

Braun 9 serie

Na een lange periode van nat scheren wou ik weer een keer overstappen naar elektrisch scheren. Nu heb ik de Braun 9 serie in mijn bezit. Zoals bij alle het elektrische scheerapparaten is de huid na het scheren iets geïrriteerder dan met nat. het vermogen en de accuduur van de Braun 9 serie is uitstekend. Ook met lange stoppels scheert de Braun 9 serie dit makkelijk weg. Echter had ik gehoopt met een elektrisch scheerapparaat tijd te kunnen winnen en dit makkelijker zonder spiegel te kunnen doen, in de praktijk werkt dit toch niet en met name de bakkebaarden is een spiegel vereist maar dat geld voor alle scheerapparaten.

Pluspunten

• Licht goed in de hand
  • hoog vermogen
  • lange accu duur
  • slijtvaste messen
  • Mooi oplaadpunt

Minpunten

• beetje goedkoop plastic handvat
  • scheert niet alles in 1 keer

Jelle76 09-07-2017

Gladder kunnen we het niet maken

Ik heb in mij leven al heet wat scheerapparaten versleten, normaal scheer ik droog in combinatie met nat, soms afwisselend, soms eerst droog en daarna nog eens nat. Na het proberen van deze braun series 9 hoeft dat niet meer, in een korte tijd scheer ik me wel zo glad dat er verder geen handelingen meer nodig zijn. Je hebt een degelijk apparaat in je hand in plaats van een plastic dingetje. Er zit een hele fijne trimmer op voor de bakkebaarden. De lader straal ook wel iets exclusiefs uit waardoor het geheel een prachtige design heeft. Mocht ie mee moeten dan zit er een meegeleverde reisetui bij en de scheerapparaat kun je nog vergrendelen ook zodat ie niet leeg is bij aankomst. Die vergrendeling gebruik ik momenteel als kinderslot, zodat de kinderen er niet mee kunnen spelen, Voor mij is die toch wel het ultieme scheerapparaat die ik heb gehad in mijn scheer carriere.

Pluspunten

• Glad
  • vergrendeling
  • accu leeg timer

Minpunten

• prijs

MPF69 07-07-2017

Scheert goed glad en zelfs onder de douche te gebruiken

Ik heb dit product gekozen, omdat ik het ook kan gebruiken onder de douche. Wat een uitkomst is dit scheerapparaat. Zowel droog als nat te gebruiken. Zelfs in combinatie met scheerschuim. Het resultaat is een glad geschoren gezicht. Zelfs gladder dan met een scheermesje scheren. Het reinigen is ook er gemakkelijk. Even onder de kraan spoelen en klaar. 1 keer in de week met een druppel naaimachine olie, op de mesjes, is voldoende om weer lang nat te scheren. Alleen jammer dat er geen klein flesje olie wordt bij geleverd. Het reinigingsborsteltje zit er los bijgeleverd. Het zou handiger zijn als het in de oplaad standaard zou worden geïntegreerd.dan het je alles bij elkaar.

Pluspunten

• Accuduur
  • Schoon te maken met kraanwater
  • Onder de douche te gebruiken.
  • ook met scheerschuim te gebruiken

Minpunten

• geen naaimachine olie aanwezig
  • schoonmaakborsteltje is los geleverd.

Hoornist 23-05-2017

Grote scheerkop met verschillende haarinvalelementen.

Door de meerdere haarinvalelementen in grote scheert dit apparaat spiegelglad in korte tijd. kan droog en nat scheren. Het apparaat heeft een mooi design en ligt goed in de hand. Snelle oplaadtijd.

Pluspunten

• scheert spiegelglad
  • korte scheertijd
  • snelle oplaadtijd
  • handig display
  • droog en nat scheren