Braun Series 9 9295cc Wet&Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 9 9295cc Wet&Dry op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Leroy 05-02-2018

Prettig in gebruik

Ik heb dit product gratis mogen ontvangen om uit te testen. Graag laat ik mijn review hierover achter.
In het begin was het even wennen wat betreft het gebruik van dit scheerapparaat. Voorheen scheerde ik altijd met een mesje en merkte ik dat er best wel wat mesjes doorheen gingen.
Na enkele dagen gebruik was ik eigenlijk al best wel gewend aan deze krachtpatser, ligt lekker in de hand, voelt stevig aan en zit ontzettend veel kracht in.
Met de draaiende kop merk je dat je ook op de lastig bereikbare plekken kan komen. Gedeelte bij de keel is soms iets lastig, maar wel te doen.
Het reinigen gaat erg makkelijk met het bijbehorende station.
Al met al erg tevreden. Ik zou deze zeker aanraden.

marcel 09-01-2018

Makkelijk te gebruiken

Prima degelijk apparaat, het ziet er mooi uit. Hoewel ik normaal met het mes scheer, komt dit apparaat heel dichtbij, omdat ik het ook onder de douche kan gebruiken. Laden is erg makkelijk. Het eindresultaat is erg glad, ook het opladen en reinigen is erg handig. Als je van elektrisch scheren houdt is dit een goede keuze!

Pluspunten

• Degelijk
  • Makkelijk laden

JeroenG 06-01-2018
  • Product gekregen

Braun 9 serie positief getest!

Ik heb dit Braun scheerapparaat kosteloos ontvangen om te testen. Dit is voor mij de eerste kennismaking met elektrisch scheren en na 5 weken gebruik ben ik zelfs enthousiast over dit product. Ik gebruik dit apparaat onder de douche. Het scheerresultaat na een scheerbeurt of drie was glad, zelfs gladder dan met het mes. Pas bij een baard van 5 dagen kost het wat meer tijd om glad te scheren. Als ik me om de dag scheer, gaat dit met de Braun vlot, glad en zonder huidirritatie.

Het clean en charge station reinigt en droogt het apparaat prima. Ik kan me voorstellen dat de kwaliteit en levensduur van het apparaat bij voorgeschreven gebruik positief worden beïnvloed. Het cleaning station maakt wel geluid bij reinigen maar dat is van korte duur en stoort niet echt.

Over de levensduur van de accu kan ik weinig delen, daar heb ik hem te kort voor. Ik doe ongeveer 7 tot 8 scheerbeurten met een volle accu. De accu en de motor geven een krachtige indruk. Ook het apparaat voelt kwalitatief goed en stevig aan.

De prijs doet vermoeden dat het om een high-end product gaat. Dat is het ook!
Een beetje man zou niet naar de prijs moeten kijken voor goede persoonlijke verzorging.

Pluspunten

• glad scheerresultaat
  • sterke accu en motor

Mattia 04-01-2018
  • Product gekregen

Beste elektrische scheerapparaat dat ik ooit heb gehad

Ik ontving de Braun Series 9 9296cc als een gratis te proberen product. Ik ben altijd sceptisch geweest over elektrische scheerapparaten. In het verleden bleken ze te agressief voor mijn huid, maar ik besloot om het een kans te geven omdat het een van de beste elektrische scheerapparaten betrof.
Het pakket is compact en bevat scheerapparaat, scheerapparaat zak, reinigingsbasis, reinigingsvloeistofkappen en batterijvoeding. Ik raad aan de instructies zorgvuldig te lezen voordat je het scheerapparaat gebruikt. Het is bijvoorbeeld erg belangrijk om je huid voor te bereiden op basis van de scheertechniek die je gebruikt. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan droog scheren en ondanks dat dit scheermes ook nat scheren toelaat, ben ik niet van plan dit uit te proberen. Ik waardeer het feit dat om nat scheren te ondersteunen, het scheermes echt waterdicht is, wat handig is bij het schoonmaken. Het scheermes voelt heel goed en licht in de hand.
Het duurde ongeveer 3-4 scheerbeurten voor mijn huid om te wennen aan het scheermes. In het begin ervoer ik enige irritatie en een gevoel van gespannen huid. Het scheermes scheert heel dichtbij met dezelfde resultaten als een standaard niet-elektrisch scheermes. Scheren neemt in mijn geval minder tijd in beslag dan met standaard lemmet en crème. Over het algemeen ben ik erg blij met de prestaties van dit scheerapparaat, behalve de vergrendelfunctie van het scheerhoofd. Het lijkt al los te zijn en in principe kan het niet meer worden vergrendeld.
Onderhoud is heel eenvoudig: na het spoelen van het scheermes met water, hoef je het alleen maar op de basis aan te sluiten, waardoor de mesjes automatisch worden gereinigd en gedesinfecteerd. Ik ben een beetje verbaasd dat in mijn geval het scheermes aangeeft dat ik na elke scheerbeurt een volledige reiniging moet uitvoeren, zelfs kleine. Ik vermoed bijna dat er een probleem is met het scheerapparaat omdat het vuile lampje na enkele seconden begint te flikkeren wanneer ik me scheer.
Ik zou dit scheerapparaat ten zeerste aanbevelen aan iedereen die niet van de rommelige scheerschuim houdt en een zeer droge scheerbeurt wil, zonder te veel tijd te besteden aan onderhoud. Ter informatie kan de navulling voor reinigingsvloeistof online worden gekocht en kost ongeveer 20 EUR voor 5 stuks en moet na 5-6 cycli worden vervangen.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Duur