Braun Series 9 9295cc Wet&Dry - Reviews

Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Leroy 05-02-2018

Prettig in gebruik

Ik heb dit product gratis mogen ontvangen om uit te testen. Graag laat ik mijn review hierover achter.
In het begin was het even wennen wat betreft het gebruik van dit scheerapparaat. Voorheen scheerde ik altijd met een mesje en merkte ik dat er best wel wat mesjes doorheen gingen.
Na enkele dagen gebruik was ik eigenlijk al best wel gewend aan deze krachtpatser, ligt lekker in de hand, voelt stevig aan en zit ontzettend veel kracht in.
Met de draaiende kop merk je dat je ook op de lastig bereikbare plekken kan komen. Gedeelte bij de keel is soms iets lastig, maar wel te doen.
Het reinigen gaat erg makkelijk met het bijbehorende station.
Al met al erg tevreden. Ik zou deze zeker aanraden.

marcel 09-01-2018

Makkelijk te gebruiken

Prima degelijk apparaat, het ziet er mooi uit. Hoewel ik normaal met het mes scheer, komt dit apparaat heel dichtbij, omdat ik het ook onder de douche kan gebruiken. Laden is erg makkelijk. Het eindresultaat is erg glad, ook het opladen en reinigen is erg handig. Als je van elektrisch scheren houdt is dit een goede keuze!

Pluspunten

• Degelijk
  • Makkelijk laden

JeroenG 06-01-2018
  • Product gekregen

Braun 9 serie positief getest!

Ik heb dit Braun scheerapparaat kosteloos ontvangen om te testen. Dit is voor mij de eerste kennismaking met elektrisch scheren en na 5 weken gebruik ben ik zelfs enthousiast over dit product. Ik gebruik dit apparaat onder de douche. Het scheerresultaat na een scheerbeurt of drie was glad, zelfs gladder dan met het mes. Pas bij een baard van 5 dagen kost het wat meer tijd om glad te scheren. Als ik me om de dag scheer, gaat dit met de Braun vlot, glad en zonder huidirritatie.

Het clean en charge station reinigt en droogt het apparaat prima. Ik kan me voorstellen dat de kwaliteit en levensduur van het apparaat bij voorgeschreven gebruik positief worden beïnvloed. Het cleaning station maakt wel geluid bij reinigen maar dat is van korte duur en stoort niet echt.

Over de levensduur van de accu kan ik weinig delen, daar heb ik hem te kort voor. Ik doe ongeveer 7 tot 8 scheerbeurten met een volle accu. De accu en de motor geven een krachtige indruk. Ook het apparaat voelt kwalitatief goed en stevig aan.

De prijs doet vermoeden dat het om een high-end product gaat. Dat is het ook!
Een beetje man zou niet naar de prijs moeten kijken voor goede persoonlijke verzorging.

Pluspunten

• glad scheerresultaat
  • sterke accu en motor

Mattia 04-01-2018
  • Product gekregen

Beste elektrische scheerapparaat dat ik ooit heb gehad

Ik ontving de Braun Series 9 9296cc als een gratis te proberen product. Ik ben altijd sceptisch geweest over elektrische scheerapparaten. In het verleden bleken ze te agressief voor mijn huid, maar ik besloot om het een kans te geven omdat het een van de beste elektrische scheerapparaten betrof.
Het pakket is compact en bevat scheerapparaat, scheerapparaat zak, reinigingsbasis, reinigingsvloeistofkappen en batterijvoeding. Ik raad aan de instructies zorgvuldig te lezen voordat je het scheerapparaat gebruikt. Het is bijvoorbeeld erg belangrijk om je huid voor te bereiden op basis van de scheertechniek die je gebruikt. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan droog scheren en ondanks dat dit scheermes ook nat scheren toelaat, ben ik niet van plan dit uit te proberen. Ik waardeer het feit dat om nat scheren te ondersteunen, het scheermes echt waterdicht is, wat handig is bij het schoonmaken. Het scheermes voelt heel goed en licht in de hand.
Het duurde ongeveer 3-4 scheerbeurten voor mijn huid om te wennen aan het scheermes. In het begin ervoer ik enige irritatie en een gevoel van gespannen huid. Het scheermes scheert heel dichtbij met dezelfde resultaten als een standaard niet-elektrisch scheermes. Scheren neemt in mijn geval minder tijd in beslag dan met standaard lemmet en crème. Over het algemeen ben ik erg blij met de prestaties van dit scheerapparaat, behalve de vergrendelfunctie van het scheerhoofd. Het lijkt al los te zijn en in principe kan het niet meer worden vergrendeld.
Onderhoud is heel eenvoudig: na het spoelen van het scheermes met water, hoef je het alleen maar op de basis aan te sluiten, waardoor de mesjes automatisch worden gereinigd en gedesinfecteerd. Ik ben een beetje verbaasd dat in mijn geval het scheermes aangeeft dat ik na elke scheerbeurt een volledige reiniging moet uitvoeren, zelfs kleine. Ik vermoed bijna dat er een probleem is met het scheerapparaat omdat het vuile lampje na enkele seconden begint te flikkeren wanneer ik me scheer.
Ik zou dit scheerapparaat ten zeerste aanbevelen aan iedereen die niet van de rommelige scheerschuim houdt en een zeer droge scheerbeurt wil, zonder te veel tijd te besteden aan onderhoud. Ter informatie kan de navulling voor reinigingsvloeistof online worden gekocht en kost ongeveer 20 EUR voor 5 stuks en moet na 5-6 cycli worden vervangen.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Duur

KaNo1416 30-12-2017

Kwalitatief materiaal

Ik had meer verwacht van dit product. Het design van dit product is geweldig. Mooi & verzorgd. Gemakkelijk te onderhouden. De trimmer voor de bakkenbaarden is goed van kwaliteit. Maar het effectieve scheren is niet kwalitatief wanneer je maar een lichte baard hebt. De vibratie van het apparaat is vrij irritant. Het is niet aangenaam.

Pluspunten

• Kwalitatief
  • Mooi Design

Minpunten

• Vibratie
  • Slecht scheren

TDS 19-12-2017

Een aanrader voor een optimale scheerbeurt zonder gedoe!

Al heel lang was scheren iets waar ik altijd opnieuw tegenop keek: altijd dat gedoe met scheerschuim, botte mesjes, aftershave en kleine wondjes. Al gauw werd het me duidelijk dat scheren met een gewoon mesje te omslachtig was. Mijn zoektocht naar de ideale elektrische scheermachine was begonnen. Na het proberen van een aantal klassieke mesjes (ronddraaiende) kreeg ik de aanbieding om de Braun Series 9 9295cc Chrome met scheerblad gratis te testen.

Wat mij meteen opviel was het gemak waarmee deze machine zelfs een iets langere baard (2 a 3 dagen) aanpakt. Waar ik vroeger steeds in 2 of zelfs 3 keer moest scheren, heeft de Braun geen enkel probleem met iets langere haren. Dankzij de ingebouwde technologie weet de machine trouwens steeds welke kracht hij moet uitoefenen en blijf je steeds achter met een optimaal geschoren baard én zonder irritaties.

Het bijgeleverde Clean&Charge-station zorgt ervoor dat je steeds kan beginnen met een propere en geoliede machine.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden van de machine: zeer goede korte scheerbeurt zonder irritaties, handige ingebouwde trimmer en geen kuiswerk meer dankzij het Clean&Charge-station. Een aanrader voor een optimale scheerbeurt zonder gedoe!

Pluspunten

• Goede scheerbeurt, zelfs bij iets langere baard
  • Handige kuismodule meegeleverd
  • Gemakkelijke ingebouwde trimmer

Josnana 19-12-2017

Geen irritatie!

Ik mocht de Braun 9295cc gratis uitproberen. Het apparaat ziet er alleszins luxueus uit en ligt bovendien goed in de hand. Ik had eerst wat twijfels over de scheerkop omdat ik hiervoor altijd een 3-delige scheerkop gebruikte van Philips, echter na de eerste scheerbeurt was ik meteen verkocht aan dit apparaat! Bij m'n vorig apparaat had ik altijd wat irritatie aan de huid owv haartjes die ik moeilijk weg kreeg. Met de Braun 9295cc had ik dit niet! Het clean & charge station ziet er ook mooi uit (allemaal led verlicht), misschien enigste klein minpuntje is als je geen al te grote badkamer hebt is deze moeilijk weg te werken (plaatsgebrek). Voor de rest raad ik dit product ten zeerste aan!

Pluspunten

• Geen irritatie
  • Precies scheren
  • handige clean &charge
  • luxueus design

Minpunten

• iets te groot charge-station

Thierry 17-12-2017

Sneller scheren zonder irritatie

Ik heb het toestel Braun 9295cc gekregen om het te testen en moet zeggen dat het me enorm is meegevallen. Ik gebruikte daarvoor geen elektrisch toestel dus het was wel even wennen. In het begin had ik het gevoel dat het toestel helemaal niet zo glad scheert als een manueel scheermes maar dat verbetert snel als je er wat handiger mee wordt. Het toestel scheert bovendien veel sneller en zonder trekken of pijnlijke momenten. De zelfreinigende functie is een leuke extra, eerst hou je vol dat je het toestel wel even zelf reinigt maar al snel gebruik je enkel de zelfreinigende functie nog. Ik ben wel benieuwd hoe snel de meegeleverde cartridge leeg zal zijn en hoe hoog de verbruikskost ervan uitkomt.

Pluspunten

• Snellere scheerbeurt
  • Scheert comfortabel

Minpunten

• Er is een verbruikskost

ColinDS 16-12-2017

Geen irritatie meer!

Ik was een van de uitverkorene proefkonijnen die de Braun 9295cc gratis mocht testen. Mijn eerste indruk toen ik de doos opende was hoe compleet dit apparaat wel niet is. Mooi reiszakje wat zeer handig vermits ik veel reis voor mijn werk. Het Clean&Charge station wat op het eerste zicht er wat raar uitziet maar na even de zeer duidelijke gebruikshandleiding te lezen wees dit zichzelf uit. Het apparaat voelde de eerste moment wel een beetje "plastiekerig" aan maar nadat je het inschakeld merk je meteen de kracht van dit toestel. Zeer makkelijk om 's ochtends snel even je baard te scheren wanneer je weer te laat uit je bed bent gekomen om te gaan werken of wanneer je een perfect gladde huid wil, ZONDER IRRITATIE. Zelfs na een paar dagen niet te scheren kan je eerst met de trimmer over gaan en dan gladscheren. Werkt ook perfect onder de douche met scheerschuim, hier was ik minder voor te vinden vermits ik geen spiegel in mij douche heb hangen en dus niet kon zien wat ik aan het doen was. Voor de minder strakke delen van de huid dien je met je vrij hand wel de huid strak te trekken. Het Clean&Charge station is ook verbluffend hoe perfect dit de machine proper maakt met de alcohol die in het reservoir zit.

Pluspunten

• Zeer krachtig
  • Reinigt zichzelf
  • Geen irritatie meer

Minpunten

• Voelt "plastiekerig" aan

NicolasL 15-12-2017

Geweldig scheerresultaat

Ik testte dit product enkele weken en ik was enorm tevreden over het resultaat. De eerste scheerbeurt was even wennen, maar na enkele keren de Series 9 gebruikt te hebben ben ik helemaal verkocht. De flexibele scheerkop zorgt voor een geweldig resultaat en het cleaning station zorgt er voor dat het toestel keer op keer vlotjes gereinigd wordt.

De Series 9 is een ideaal toestel voor wie houdt van een vlotte scheerbeurt!

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • Cleaning station