De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 3 ProSkin 3050cc Elektrisch Scheerapparaat, Zwart/Rood - Oplaadbaar Scheerapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Jeroen007 31-01-2018

Prima scheerapparaat

Nu enige weken de Braun 3050cc in mijn bezig. Ik was de gelukkige om dit scheerapparaat gratis uit te mogen testen.
Mijn vorige scheerapparaat was er een met roterende scheerkoppen van het merk Philips. Dit scheerapparaat is mijn eerste met dit type scheerblad.

Positieve punten:
1. Ik ervaar minder irritatie van mijn huid in vergelijk met mijn vorige scheerapparaat met roterende scheerkoppen.
2. De Braun 3050cc scheert gladder in vergelijk met mijn vorige scheerapparaat.
3. De module om het scheerapparaat te reinigen en op te laden werkt prima. Scheerkop wordt geheel gereinigd en er blijven geen haartjes achter in de scheerkop.
4. Oplaadtijd van het scheerapparaat is normaal.

Aandachtspunten:
1. Het scheren met de Braun duurt naar mijn mening iets langer in vergelijk met vorige scheerapparaat met roterende scheerkoppen. Maar dit is niet objectief gemeten maar een gevoelsmatige observatie.
2. De Braun 3050cc is iets luider met scheren dan de Phillips met roterende scheerkoppen.

Al met al een zeer fijn scheerapparaat om zeker aan te bevelen.

Paul Goinga 14-01-2018
  • Product gekregen
Ik heb dit elektrische scheerapparaat gekregen om te testen.
Bij het uitpakken viel mij meteen de moderne, eenvoudige en handzame vormgeving op met de duidelijke herkenbare Braun scheerkop.
Op het eerste gezicht een niet erg indrukwekkend of imponerend scheerapparaat totdat je voelt hoe lekker hij in de hand ligt. Het apparaat voelt aan als een kwalitatief erg goed en robuust scheerapparaat.

Toen ik 'm aanzette was ik verrast door de kracht en hoge snelheid van de motor.
Mijn lange stoppels (zeg maar gerust een beginnende baard) ging het apparaat moeiteloos te lijf. Mijn baard verdween erg snel en ik voelde totaal geen getrek aan mijn stoppels.

Het scheerresultaat overtrof mijn stoutste verwachtingen. Heel erg glad zonder enige irritatie van mijn gevoelige huid.
En wat het apparaat op de eerste blik niet doet vermoeden wordt ruimschoots goedgemaakt door de krachtige motor en het prachtige scheerresultaat.
Na een paar weken scheren is het nog steeds mijn favoriete scheerapparaat.
Echt een aanrader.

Pluspunten

• Heel krachtig
  • Ligt erg lekker in de hand

quintenvanh 24-12-2017

Goed scheerapparaat!

Ik heb dit scheerapparaat gratis ontvangen om te testen. Ik heb het nu enkele weken in gebruik. Van nature ben ik een “nat” scheerder. Ik merk dat ik een merk-produkt in handen heb. Het apparaat ligt lekker in de hand en scheert prima. Niet zo glad als “nat”, maar het benadert een “nat” resultaat. De meegeleverde reinigingsunit bevalt goed. Reinigen en opladen tegelijk. Wat een uitvinding! Een aanrader dit Braun-apparaat.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Scheert goed
  • Fijne reinigingsunit

Minpunten

• Scheerapparaat in reinigingsunit zetten is lastig

PH 21-12-2017
  • Product gekregen

Dit apparaat gratis gekregen En nu een paar weken gebruikt. was eerst wel even wennen omdat ik ook al jaren een oudere Philips gewend was. Gezicht was de eerste paar keer na het scheren ook iets rood maar bevalt mij nu goed.
Haalt alle haren goed weg en aan het einde van de dag is het veel gladder dan eerst.

De clean&charge unit is ook erg fijn. komt er schoon en met volle accu weer uit.
Om het bakje schoon te houden hou ik hem op het einde even aan onder de kraan. Kan je ook wat langer ermee doen.

Ik ben er tevreden over. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Goede accu
  • Licht
  • Clean unit en opladen in 1

JeroenH 02-12-2017

Ik heb de Braun Series 3 ProSkin 3050cc gratis ontvangen om deze voor Braun te testen. Ik gebruik al Braun apparaten sinds ik op mijn twaalfde mijn eerste scheerapparaat kreeg van mijn vader. Deze nieuwste generatie stelt niet teleur! Het apparaat ligt lekker in de hand (fijne grip) en scheert goed. De kop volgt de contouren van je gezicht. Natuurlijk moet je er wel een paar keer overheen voor een glad resultaat en blijven er de lastige plekjes net onder de neus en net onder je onderlip. Daarvoor gebruik ik echter de ingebouwde trimmer, en daarmee krijg ik zelfs de laatste haartjes weg. De accu gaat lang mee. Hygiënisch reinigen en opladen doe ik om de paar dagen met de meegeleverde Clean&Charge, maar erg prettig is dat je tussendoor het scheerapparaat onder de kraan kunt reinigen, omdat het waterdicht is (bij de modellen van een paar jaar geleden ging dat nog niet). Op deze manier zouden de cartridges ook langer mee moeten gaan. Wat mij betreft is dit scheerapparaat een aanrader!

Pluspunten

• Reinigings- en laadstation
  • Waterdicht
  • Ingebouwde trimmer
  • Goed scheerresultaat

Minpunten

• Nog geen ontdekt

MK84 08-08-2017

Glad scheerresultaat zonder huidirritatie

Ik heb best wel een gevoelige huid, dus kies ik er vaker liever voor om me niet te scheren. Daarnaast heb ik meerdere scheerapparaten geprobeerd (scheermesjes zijn voor mij helaas echt een no go) met verschillende resultaten. Maar met de Braun ProSkin heb ik toch veruit de beste scheerresultaat gekregen. Bij mij gaat mijn huid echt irriteren door te vaak over dezelfde plek te moeten scheren. Maar de Braun ProSkin scheert alles echt goed en glad weg. Aan het eind van mijn scheerbeurt zit ik ook niet met een zwaar geïrriteerde opgezette huid wat nog lang door blijft zeuren.
Het reinigingssysteem is ook erg handig om de scheerkoppen te desinfecteren en schoon te houden, en de reinigingspatronen zijn niet duur in aanschaf. Ik zou de Braun ProSkin zo aan durven te raden aan iedereen met een gevoelige huid.

Pluspunten

• Scheert makkelijk en snel
  • Goeie accuduur
  • Goed reinigingssysteem

Earl 02-08-2017

Nadat ik al ruim 30 jaar met scheermesjes heb geschoren, ben ik nu eindelijk overgestapt op een scheerapparaat. Aangezien ik een gevoelige huid heb was het de vraag of ik er last van zou krijgen, maar gelukkig is dit niet zo. Ja het duurt langer dan met een scheermes maar het wordt super glad.
De accu gaat lang mee als hij helemaal is opgeladen. En het schoonmaken is een fluitje van een cent en kan zo onder de kraan.
Kortom een fijne manier van scheren, die ik aan een ieder kan aanbevelen.

Pluspunten

• ligt prettig in de hand
  • accu
  • makkelijke reiniging
  • glad resultaat

DeDenMen 02-08-2017

Fijn gebruik, makkelijk design

Dit scheerapparaat is in vergelijking met een mesje heel erg wennen. Ik heb nog nooit een scheerapparaat gehad en ben zeer tevreden met het resultaat. Scheren is nu heel snel en makkelijk te doen, het enige werk dat ik ervan heb is het schoonmaken maar met een beetje handigheid die met de tijd wel komt heb je hem binnen no time schoon. Verder heeft het scheerapparaat een fijn design wat makkelijk in de hand ligt. Kleine haartjes scheert die makkelijk weg, echter heeft de scheerkop wel een beetje moeite met langere haren. Voor dit probleem zit daarom op een handige plek om alsnog lange haren makkelijk weg te kunnen halen een tondeuse. Verder is dit product zeer makkelijk te gebruiken, schoon te maken en stalling, het clean & charge station is wel moeilijk te gebruiken maar hier kreeg ik later meer handigheid in. Ik raad dit product dan ook vooral aan voor mensen met lichte of niet erge baardgroei.

Pluspunten

• makkelijk te gebruiken
  • design
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• moeite met langere haren

Alex 01-08-2017

Onder neus nog steeds lastig scheren

Ik heb het apparaat nu ongeveer een maand in mijn bezit.
Ik wilde eindelijk weer een makkelijke manier om.me snel te met een scheerapparaat te scheren ipv nat te scheren.

Het is idd makkelijk en snel scheren. Zeker makkelijk om.dit onderweg naar t werk te kunnen doen. Dus dat is zeker een pluspunt. Ook de scherpere mesjes is een verbetering met de oude scheerapparaten die ik gewend was.

Het grootste voordeel is het schoonmaken met het bijgeleverde apparaat gevuld met alcohol.
Dit geeft je een schoon gevoel na het gebruik ervan. De battrijduur is na snel opladen ook lang genoeg.

Verder blijven de mondhoeken en onder de neus lastige plekken. Al 2 x gehad dat er een haartje vanuit de mondhoek blijft hangen...niet fijn.

Al met al een goed vormgegeven, handzaam en schoon apparaat voor het snelle scheerwerk.

Pluspunten

• Onderweg scheren
  • Schoonmaken met alcohol
  • Handzaam
  • Scherpe mesjes
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Mondhoeken/neus lastige plekken
  • Bij lange haren duurt het scheren lang

Aad 01-08-2017

Comfortabel en fijn gebruikers gemak

De Braun 3 serie pro is gewoon een fijn scheerapparaat met vele gemakken, bv het nat scheren en het reinigen met het dock systeem met alcohol. Je kan hem ook gewoon onder de kraan schoon spoelen. Hij glijd moeiteloos over elk gezicht, heb littekens in mijn gezicht en geen probleem en de tondeuse doet zijn werk ook meer dan goed. Hij scheert comfortabel en goed. De eerste keer is het even wennen want hiervoor scheerde ik me met mesjes maar zou nu niet meer willen ruilen. Al met al zijn geld zeker waard en kan hem aan iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Nat scheren en goed voor elk gezicht.
  • In het dock automatisch reinigen.
  • Trimmen gaat ook moeiteloos.

Minpunten

• In het begin even wennen maar daarna pico bello
  • Kan geen minpunten opnoemen.

awfcvanelten 26-07-2017

Super scheerapparaat

Nu enkele weken in gebruik en wil niet anders meer.
Dit is nou een scheer apparaat wat ik zocht, of je nu elke dag of na een aantal dagen scheert het scheert perfect.
Met de meerderen messen trekt deze niet aan de haren en glijd het heel fijn over de huid.
Bij een opgeladen batterij scheer ik minimaal een week zonder tussen door op te laden, wil je het apparaat clean houden moet je hem wel op de oplader zetten dan is ie weer heerlijk gereinigd.
Wat ook heel prettig gaat is het schoonmaken, even een borsteltje er over en dan kun je hem gewoon even onder de kraan houden en klaar.
Wat voor mij het belangrijkste is dat hij glad scheert, geen irritatie veroorzaakt en lekker over je huid glijd.
Ik had een S5 serie maar vind deze toch beter.
Mensen die twijfelen over elektrisch scheren raad ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Glijd goed over de huid
  • Scheert zeer glad
  • Baterij oplading gaat min een week mee
  • Geen irritaties op je huid
  • Clean station aanwezig

Bas89 26-07-2017

Een snelle en gladde scheerbeurt.

Opzoek naar een vervanging van het traditionele scheermes dit prima apparaat gevonden. Het is een prettig scheerapparaat en ligt goed in de hand. Het is een leuk hip design en erg makkelijk in gebruik. Het scheer resultaat is best heel glad en dat zonder alle irritaties waar je wel last van hebt als je met een mesje scheert. Hij is makkelijk schoon te maken met het reinigingsstation. De accu is krachtig genoeg voor meerdere scheerbeurten. Tijdens het scheren volg je makkelijk de contouren in je gezicht en wat ik ook makkelijk vind is dat je kan scheren tijdens het douchen. Voor mij de juiste keus geweest en ik heb erg tevreden en dat ook nog voor een goede prijs. Voor iedereen een aanrader.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • Onderhoud
  • Prijs

William1983 24-07-2017

Voorheen scheerde ik mij met een scheermes alleen vind de scheermesjes erg duur geworden. Zodoende de overstap gedaan en de Braun BP3050CC aangeschaft. Het scheerapparaat verbruikt naar mijn idee niet veel stroom/accu, ik kan meerdere malen uitgebreid scheren zonder dat ik hem hoef op te laden. Er wordt ook een schoonmaakstation bijgeleverd. Dit vind ik erg prettig en hygiënisch alleen is dat station vrij groot. Dat betekend dan ook dat het veel opbergruimte inneemt. Verder kun je het apparaat op alle kanten over je baardgebied halen en beweegt hetr scheergedeelte mee met de huid. Wel is het even duwen onder de neus want daar kom je net niet goed bij. Het apparaat scheert verder prima zowel nat als droog.

Michel69 22-07-2017
Sinds enige weken in het bezit van de Braun Series 3 Proskin. Na handmatig scheren toch gekozen voor electrisch scheren en bevalt prima. Het apparaat ligt goed in de hand en batterij gaat enkele beurten mee voordat je deze weer moet opladen, ook na het schoonmaken met kwastje reinigt hij zichzelf weer in het clean & charge station. Erg fijn en fris. Het apparaat bevalt prima echter is het clean & charge station redelijk groot en bij mij moeilijk in de badkamer te plaatsen.Voor de rest prima apparaat.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • maakt zichzelf schoon voor volgende scheerbeurt
  • batterijduur
  • opladen ook zonder station gebruik

Minpunten

• station moeilijk in badkamer te plaatsen

Surijava 22-07-2017
Ik heb dit app nu al 2 weken uitgeproberen. Het is een app met een mooi design. Het is ook fijn dat het zelfreinigt na elke scheerbeurt. Het geeft ook een heerlijke geur. Alleen vind ik het app nogsteeds niet goed scheert bij de hoeken op het gezicht. Verder is het app gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• zelfreinigend

Minpunten

• Voelt hard aan de huid
  • Scheert niet goed bij de hoeken op het gezicht

Mitchversluis 17-07-2017
Ik heb de Braun Series 3 nu een kleine twee weken in mijn bezit, en ik moet zeggen, ik ben aangenaam verrast! voorheen was ik altijd van mening dat een elektrisch scheerapparaat nooit hetzelfde resultaat zou kunnen leveren als een ouderwets scheermes. Het scheerapparaat van Braun doet het daarin tegen hartstikke goed! Het apparaat ligt goed in de hand, en voelt fijn aan. Ook de zelfreiniging van het apparaat werkt goed, en het geeft het apparaat weer het gevoel alsof hij nieuw uit de doos komt. Tevens is het apparaat waterdicht, dus het is gemakkelijk om het volledige apparaat goed schoon te houden. Het enige nadeel wat ik tot nu toe aan het scheerapparaat heb gevonden is de 'grote' houder, wat het moeilijk maakt om hem overal mee naartoe te nemen (denk bijvoorbeeld aan vakantie) eindstand ben ik zeer tevreden over het apparaat, hij doet wat hij moet doen, en dat doet hij goed!

Pluspunten

• Fijne ligging in de hand
  • Niet zwaar
  • Grote accu capuciteit
  • Duidelijke handleiding
  • Handige reinigingsmodule

Minpunten

• Lust behoorlijk wat reinigingsvloeistof
  • Houder erg opzichtig

Rob 14-07-2017

Scheerapparaat Braun Serie 3 3050 cc

Onlangs ontving ik het scheerapparaat Braun Serie 3 3050 cc voor te testen. Ik had me voor dit type scheerapparaat aangemeld omdat ik benieuwd was naar de zelfreinigende scheerkop. Ik scheer me al jaren met een scheerapparaat van het merk Braun omdat de scheerresultaten zeer goed zijn en het apparaat makkelijk in de hand ligt. Qua uiterlijk scheelt het te testen apparaat niet zoveel van het apparaat wat ik reeds in bezit had. Het gewicht van de Braun serie
3 is een stuk lichter dan het apparaat wat ik voorheen gebruikte. Bij ontvangst bleek dat het apparaat goed en mooi ingepakt was. De beschrijving van het apparaat was kort, bondig en duidelijk. Ik heb het idee dat ik met dit scheerapparaat iets langer doe om het gewenste resultaat te krijgen dan voorheen. Dit kan uiteraard aan het gewenningsproces liggen. De huid moet opnieuw wennen aan het apparaat. Erg prettig is dat je met een schone scheerkop ( fris ruikend) 's morgens de dag begint. Je dient wel elke keer het apparaat te reinigen bij het opladen, wat als nadeel heeft dat de vulling van het reinigingsspul snel opgaat.
Nadeel: Houder met accu en reinigingsmiddel is te groot om mee te nemen ( denk aan vakantie).
Voordeel is dan echter wel dat de accu van het apparaat snel is opgeladen.
Al met al zou ik, gezien de prijs-kwaliteit verhouding, deze Braun Serie 3 3050cc ten zeerste aanraden. Ik ben zeer tevreden over de resultaten van dit scheerapparaat.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • perfecte accu (snel opladbaar)
  • zelf reinigend (fris ruikend)
  • perfecte handleiding
  • goede prijs-kwaliteitsverhouding

Minpunten

• vulling reinigen snel op (kostenplaatje)
  • houder te groot van formaat

may 12-07-2017
Na lang twijfelen of ik mijn oude Braun scheerapparaat zou op frissen met een nieuwe scheerkop of voor een nieuw zou gaan. Nou het laatste is het geworden ik ben toch weer voor braun gegaan daar ik de laatste jaren zeer tevreden was met dit merk. Ik ben voor de goedkopere versie van de 3 serie gegaan namelijk de 3050cc. De eerste indruk was dat hij degelijk en mooi ingepakt zat zodat beschadigen tijdens transport bijna onmogelijk was het eerste wat mij opviel was dat het apparaat zeer licht was tegenover de oude voor mij een pluspunt want iets lang zwaar vast houden is toch vermoeiend. Word compleet geleverd met snoer lader borsteltje om hem schoon te maken en de houder inclusief vulling om het apparaat te reinigen, mijn eerste indruk wat betreft het scheren gaat dit iets stroef maar is goed te doen scheren duurt iets langer met deze machine maar kan er natuurlijk ook aan liggen dat mijn huid moet wennen aan een ander apparaat. hij ligt mooi in de hand is klein en zoals ik al zei licht van gewicht de ingebouwde trimmer werkt ook prima ik vind het wel hinderlijk dat het apparaat aan moet staan om hem te gebruiken dit was bij mijn oude niet zo deze ging aan als je hem uitschoof de duur van de accu is prima en ruim voldoende je kunt je ook scheren met het snoer op netstroom als hij leeg zou zijn tevens laad hij binnen 5 minuten op als hij helemaal leeg zou zijn dan kun je hem weer gebruiken wat betreft het laden op de basis vind ik nadelig want je kunt niet alleen laden je moet hem ook reinigen wat het gevolg is dat de vulling sneller leeg gaat en vervangen moet worden voordeel is wel dat je altijd een schoon scheerapparaat hebt ik laad hem gewoon met het snoer op en 2 keer in de week p de basis dat is voor mij voldoende alles bij elkaar vind ik het een prima apparaat in deze prijs klasse en ben er zeer tevreden over

Pluspunten

• licht van gwicht
  • goedkope prijs
  • prima accu

Minpunten

• reinigen duur