Philips SHAVER Series 3000 S3520

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 3000 S3520 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Ferdi 22-02-2019

Goede kwaliteit

Ik scheer nu een aantal maanden met dit scheerapparaat. Dit is mijn derde scheerapparaat. Het is een fijne ervaring. Zelf maak ik gebruik van scheerschuim waardoor het scheren zachter is. Had altijd last van een gevoelige huid, maar in combinatie met schuim is het wel lekker scheren.

Samen met het bijgeleverde kleine borsteltje is het makkelijk om de geschoren haartjes tussen ze scheermesjes uit te halen.

jo lemmens 21-02-2018

scheert vlot en glad, zeer goede prijs/prestatie

simpele bediening en schoonmaken.
uitklapbare tondeuse is handig en altijd bij de hand
scheert erg glad (vergelijkbaar met mesjes)
geen irritatie van huid

Pluspunten

• glad scheren
  • simpel bediening/onderhoud
  • laad snel op

Minpunten

• geen schoonmaakborsteltje

Nico 17-06-2017

Te veel lawaai

Maakt veel meer lawaai dan mijn vorige Philips scheerapparaat (PT925). Prettig voor wie 's ochtends moeite heeft met wakker worden, maar ik heb zelf liever een apparaat dat wat stiller is.

Richard 04-05-2017

Scheert zoals het moet.

Prima prijs/kwaliteitverhouding en het ziet ziet er goed uit. Een produkt met ballen! En hij scheert glad en soepel

Pluspunten

• Prijs
  • Kwaliteit

DanielL29 01-07-2016

Prima apparaat

Na een gewenningsperiode van ongeveer 1,5 á 2 weken ben ik prima gewend aan het apparaat. Het scheerapparaat scheert glad en is prima te onderhouden en schoon te maken. De prijs kwaliteit verhouding is bijna perfect.

RichardM 29-06-2016

Prima apparaat voor weinig geld.

In het begin viel de overstap van nat scheren me tegen, maar nu 3 weken verder is het dagelijks scheren een peulen schil geworden.
De Philips shaver scheert prima en vlot alle stoppels glad. Geen last van huid irritatie. Ook de trimmer aan de achterzijde werkt prima voor het bijwerken van min bakkebaarden

Wibo77 28-06-2016

fijn apparaat

Ik heb de Philips 3000 serie nu een aantal keren getest en ik moet zeggen dat hij super goed bevalt. Scheert goed en ligt lekker in de hand, maakt niet teveel lawaai en volgt goed de contouren van je gezicht. Kortom een fijn apparaat!

Enrique98 27-06-2016

prettig apparaat

Ik gebruik het apparaat niet voor mijn hele gezicht, maar voor met name de hals (ivm baardje). Dit is tegelijkertijd ook het moeilijkste scheren als ik het glad wil hebben. Het apparaat heeft geen moeite met het gros weghalen, maar dan zijn er een aantal haartjes die hij moeilijk weg krijgt in mijn hals. Ik heb een snelle en vollere baardgroei. Uiteindelijk lukt het, maar dit had ik sneller gewild i.p.v. steeds weer er overheen moeten. Daarom prestatie goed en niet uitstekend.
Het disign is uitstekend, het ziet er gewoon prima uit en het ligt heerlijk in de hand door de rubberen greep. Het schoonmaken gaat prima. Ik vind het zeer prettig dat ik de kraan open kan doen, water erop en het apparaat is zo goed als schoon. De batterij gaan voldoende lang mee. En het apparaat heeft een rustig geluid als het in werking is.

joeyD 25-06-2016

Fijn scheerapparaat!

Als 30er met een matige baardgroei ben ik maar al te blij met een scheerapparaat. Dit scheerapparaat vergt wel wat tijd om te wennen (ongeveer 2 weken). Eenmaal gewend doet ie exact wat je verwachten kan.

De prestatie van het apparaat is bijzonder goed. Ook het gebruiksgemak is prima te noemen.

Schoonmaken van het apparaat gaat ook prima.

Het design is helaas wat saai. Een leuk kleurtje had al veel opgeleverd.

Peertje73 24-06-2016

Snel & lang glad

In vergelijking met mijn vorige Philips shaver is dit idd een verbetering (niet dat die nou slecht was). Je merkt en voelt zeker dat de ontwikkeling doorgaat (in mesjes en techniek). Het gevoel van scheren is ook anders. Stuk huid vriendelijker dan ervoor (die dus ook al niet slecht was)... Ligt makkelijk in de hand en met water schoon te maken.

Roy 24-06-2016

Prima scheerapparaat

Hiervoor een duurder scheerapparaat gehad van Philips die 7 jaar mee ging.
In vergelijking scheert deze 3520 net zo goed als het duurdere model. Ik heb het geprobeerd door droog te scheren en door wat nat te scheren maar droog is met dit apparaat wel fijner. Bij nat scheren moet de kop wat vaker gespoeld worden.
De extra trimmer die er op zit is makkelijk om je bakkebaarden bij de trimmen.

Het blijft toch een groot verschil met een echt scheermes scheren, zowel positief als negatief.
Negatief:
- je doet er een stuk langer over dan met mesje
- sommige plekken op de hals zijn moeilijk te bereiken
- minder kort geschoren dan met een mesje.

Positief:
- Veel minder irritatie dan met een mesje scheren
- minder kans op sneetjes in de huid
- enorm makkelijk.

johan73 24-06-2016

prima scheerapparaat

Dit is een scheerapparaat wat nog niet eerder zo goed gefabriceerd is. Het is een zeer effectief en zorgvuldig scheerapparaat. Het resultaat mag er zeer zeker zijn!

MassaReal 22-06-2016

Strak resultaat!

Een mooi gevormd apparaat, welke lekker in de hand ligt.
Niet zo zwaar als mijn voorgaande scheerapparaten.
Het vergt enige gewenning (1 a 2 weken), maar het scheerresultaat mag er wezen. Lekker glad, bijna net zo glad als een scheermes (met 5 mesjes).
Zeker een apparaat om aan te bevelen!

mroost 22-06-2016

Prima apparaat voor gevoelige huid

Prima apparaat voor de lage prijs. In het begin een beetje doorzetten, maar als de huid gewend is gaat het als vanzelf. Makkelijk schoon te maken en te onderhouden. Klepje van de mesjes blijft aan het apparaat zitten met scharnier.

GLF 21-06-2016

Goed scheerapparaat zonder veel toeters en bellen.

orte toelichting over mijzelf: 30-er, met gematigde baardgroei die ongeveer 3 a 4 keer per week moet scheren. De eerste week moest mijn gezicht wennen aan een roterend scheerapparaat. Mijn huid was na het scheren even geïrriteerd. Dit trok na ongeveer een week weg en daarna was iedere scheerbeurt een eitje. Ik moest even wennen dat je het scheerapparaat met ronddraaiende bewegingen over je gezicht moet navigeren. Dit voelde een beetje vreemd aan, je masseert als het ware je gezicht met het scheerapparaat. De kleur en het design is mooi en het apparaat ligt comfortabel in de hand. Door de rubberen toevoegingen heb je veel grip op het apparaat en ook al zijn je handen vochtig, toch glijdt het apparaat niet uit je handen. Een verbeterpuntje zou wat mij betreft zijn dat de oplader vervangen zou worden door micro-usb oplader zodat je ook de oplader van een Sonicare Diamond Clean of van je telefoon kan gebruiken. Zowel handig op reis als thuis.

RemcodR 21-06-2016

mooi en fijn apparaat

ik ben een van de gelukkige die een scheerapparaat mag testen .

het is een fijn apparaat en legt lekker in de hand , batterij gaat lang mee .

nadelen zijn : geen reisetui en geen schoonmaak kwastje voor de kop

Robin74 21-06-2016

Een forse verbetering t.o.v. mijn oude scheerapparaat

Je krijgt voor een lage prijs toch een apparaat dat uitstekende resultaten geeft.

Helemaal geen huidirritaties meer, ondanks dat ik het apparaat nu al een maand gebruik.

De mesjes zijn blijkbaar goed scherp aangezien het resultaat super glad is.

Het apparaat is helemaal niet zwaar en de accu gaat lang mee als je het apparaat hebt opgeladen.

Kortom, dit apparaat kan ik zeker aanraden! Hij scheert beter dan mijn oude scheerapparaat van 7 jaar geleden, terwijl dat een topmodel was! Blijkbaar is de techniek behoorlijk geïnnoveerd.

djjivaro 21-06-2016

best apparaat

Gebruiksvriendelijk apparaat. Levert geen huidirritatie op maar kan qua precisie wel verbeterd worden.

Alex81 21-06-2016

geen glad resultaat

Ik ben 1 van de gelukkige die dit scheerapparaat mocht testen voor 4 weken.
De 1e 2 weken stonden in het teken van wennen aan het apparaat. Je gezicht moest wennen aan de manier van scheren.
Gelukkig had ik geen last van irritaties en dergelijke.
Ik moest wel wennen aan het apparaat, hoewel het goed in de handlicht en makkelijk scheert had ik wel het idee dat ik hem iets anders moet hanteren dan mijn philips 5000 scheer apparaat.

De laatste 2 weken zijn bedoelt om dagelijks het apparaat te gebruiken en met jullie mijn bevindingen te delen.

Helaas kan ik het apparaat niet aanbevelen, nu heb ik wel wat overgewicht en en geen strak gezicht maar ik pak mijn mesje om het resultaat af te maken, geen glad gezicht.
De trimmer heb ik niet echt nodig gehad aangezien ik mijn hoofd ook scheer.

SwiftCrack 21-06-2016

Simpel en degelijk

Dit scheerapparaat van Philips is simpel en degelijk met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Er zitten geen extra's bij het toestel zoals een hoes of borstels. De scheerkoppen zijn erg scherp en daarom is een scheerbeurt makkelijk te voltooien.

PMors 20-06-2016

Goed scheerapparaat, niks mis mee

Ik heb dit scheerapparaat nu zo'n twee weken in gebruik, voor de volledigheid moet ik erbij vermelden dat ik hem gratis heb gekregen in ruil voor een objectieve blik op het product.
Het scheerapparaat doet goed zijn werk, het zorgt voor een gladde huid zoals je dat van scheerapparaten gewend bent. Het apparaat is goed geprijsd voor de kwaliteit, het apparaat voelt duur aan door het gewicht, maar niet dat hij te zwaar is. De trimmer werkt ook goed en is handig.
Het opladen gaat ook goed en de accu gaat lang mee als je je elke dag even snel "bijscheert".
Als je een normaal haartype hebt is het een goed ding dat ik zeker kan aanraden. Ik krijg er weinig irritatie van en hij is snel schoon te maken. Als je stug haar hebt is het misschien minder goed, dan heb je ook een veel duurder apparaat nodig.

Niels71 20-06-2016

prima no nonsense scheerapparaat met glad scheerresultaat

Dit scheerapparaat scheert prima. Ook een baard van enkele dagen gaat er moeiteloos af. De lastige haartjes in de hals pakt hij zonder problemen. Handig is ook de uitklapbare tondeuse. De accu gaat lang mee en laadt snel weer op. Schoonmaken onder de kraan is snel geregeld.

matvugt 19-06-2016

Glad scheerresultaat

Fijn apparaat ben een duurdere philips gewend maar deze doet erg goed zijn werk. Fijne trimmer en laadt snel op.

Thomas25 19-06-2016

Prijs-kwaliteit is top

Dit apparaat doet zijn werk prima. Het kost iets meer tijd t.o.v. een scheerapparaat uit een duurder segment, maar het resultaat is niet minder. Het is even wennen aan de comfort and lift mesjes, bij een langere baard (3+ dagen) kan de huid de eerste paar keer wat gaan irriteren maar dit went vrij snel. Het is dan ook handig om de langere haartjes eerst even bij te werken met de ingebouwde trimmer.

Het is ook verrassend hoe licht dit toestel is gezien de sterke bouwkwaliteit. Het reinigen gaat daarnaast zeer eenvoudig, even de scheerkop open klappen, onder de kraan houden en klaar.

RubBA 19-06-2016

Zeer goed prijs kwalitetisverhouding

Ik heb zowel een 9000 series senso touch als deze 3000 series shaver.

Er is wel degelijk verschil tussen beide apparaten. Qua scheer ervaring en scheerkop. Maar ik moet wel zeggen dat het scheer resultaat zeker niet tegen valt.

Wat je merkt is dat deze shaver wat meer huidcontact heeft met de mesjes en dat voel je wel maar bij mij is het niet irriterend. Je doet er ook iets langer over om het zelfde scheer resultaat te verkrijgen als met de 9000 maar m.i. niet heel storend. De kop beweegt niet mee maar het apparaat ligt ook iets anders in de hand . Ik vind persoonlijk de 3000 series een betere trimmer hebben dan de 9000 series. Al met al een positieve ervaring met dit apparaat.

Als je de mogelijkheid hebt om te kiezen zou ik voor de 9000 gaan ivm de extra comfort, een sneller resultaat en nat scheren maar de 3000 kan het klusje zeker ook klaren.