Philips SHAVER Series 5000 S5100 - Reviews

Afspoelbaar
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 120 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,1

Ben 08-05-2017

perfect apparaat voor vriendelijke prijs

Handig en compact apparaat.
Ligt goed in de hand.
Door extra verende speciale 'maatwerk' scheerkoppen goed huidcontact.
Helder display voor batterijvermogen, dus geen verrassing vanwege leeg apparaat.
Snel op te laden.
Heerlijk gering geluid; nu kan de badkamerdeur gewoon open blijven en blijven anderen doorslapen ;-)

Pluspunten

• licht van gewicht, maar toch stevig
  • ligt goed in de hand en raakt alle plekken
  • scheert perfect en snel glad

Minpunten

• etui voor gebruik elders ontbreekt

willi 18-04-2016
  • Product half jaar in bezit

mooie scheer apparat

heb hem nu al een tijdje en ben er heel tevreden mee.
is een handig scheer apparat doet wat hij moet doen is handig in gebruik en makkelijk schoon te maken

Benno 23-01-2016
  • Product maand in bezit

Ik heb me nu een aantal weken de philips 5100 getest en met een heel goed resultaat.
Ik raad dit apparaat aan omdat die zijn werk goed doet.

restless 23-01-2016

Sinds ongeveer 3 weken gebruik ik dit scheerapparaat. Het is zeer makkelijk in gebruik en ligt fijn in de hand. Ook de lastig bereikbare plekken zijn prima glad te scheren door de flexibele kop. Doordat de kop en de trimmer onder de kraan af te spoelen zijn is het onderhoud erg simpel en snel. Kortom een fijn apparaat voor een prima prijs

Frits Taal 15-01-2016

Philips shaver 5000 : Pluspunten : mooi toestel, scheert zeer stil, afwasbare kop is een pluspunt, batterij gaat zeer lang mee. Het toestel is zeer licht tov mijn vorige philips en braun toestel. Minpunten : Het toestel heeft geen zakje of opberghoes of doos. Ik mis een borsteltje om de kop uit te poetsen, openklikken en uitschudden is niet genoeg om het leeg te maken. Het toestel scheert makkelijk.

Paul0013 29-11-2015

Fijne shaver, goed ontwerp

Inmiddels een paar weken in gebruik. Met een normale baardgroei is het scheerresultaat uitstekend. Het apparaat is makkelijk schoon te maken. Dat kan onder de kraan, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan droog reinigen met een borsteltje en dat werd helaas niet meegeleverd.

Anoniem 09-04-2018

een fijn practisch product

ik kan nu weer glad droog scheren en snel andere onderdelen verwisselen zoals de tondeuse en trimmer

francois5 19-01-2016

degelijk apparaat, gebruiksgemak is perfect, alleen de handleiding is onduidelijk door alleen plaatjes

Stenlee 13-01-2016

Sinds enkele weken heb ik dit scheerapparaat in huis. Voorheen scheerde ik mij met een mesje vanwege huidirritatie. Dit scheerapparaat geeft mij geen huidirritatie en scheert vrij vlot. Ik vind het apparaat vrij stil en makkelijk te onderhouden.

Jammer dat er geen handig reistasje bij zit. Maar die kun jezelf ook aanschaffen. Vanwege de prijs-kwaliteit verhouding vind ik dit een goede aanschaf.

klokkenman 12-01-2016

6,8
Ik heb het apparaat nu ca twee weken in gebruik. Ik scheer al jaren met (een iets duurder) model Philips. Dit apparaat doet zijn werk i.h.a. goed, maar door de nogal grote scheerkop valt het scheerresultaat bij mij in de halsstreek wat tegen.
Het apparaat is makkelijk schoon te maken.
Jammer is dat de tondeuse een los opzet stukje is.Toch een beetje lastig.
Voor deze prijs is het toch een aanrader

Stezie 05-01-2016

in enkele minuten ben je klaar met scheren en zonder enige irritaties. Ligt lekker in de hand en makkelijk schoon te houden. min punt vind ik de aan en uit knop.

Scheer6Maanden 19-08-2018

Scheert slecht na een half jaar

Na een half jaar scheren scheert het apparaat slecht. In het begin is het goed geweest maar langzamerhand ging het apparaat steeds slechter scheren. Het lijkt wel of de mesjes al stomp zijn na een half jaar. Dit had ik niet verwacht van een philips scheerapparaat. Ik scheer al 30 jaar philips.

jagermei 04-07-2018

redelijk product

scheert minder glad dan mijn vorige philips model [pt860] het comfort is wel goed geen iritaties. en het wisselen van scheerkop met tondeuse is ook enigzins lastig

xyz1 23-04-2018

Af en toe een bouwpakket

scheert best wel aardig maar af en toe vallen de mesjes met de veertjes eruit . valt toch een beetje tegen

scheerhoofd 11-04-2018

Goed product

Niet het eerste Philips scheerapparaat, in mijn 76 jarige periode eigenlijk alleen maar Philips scheerapparaten gebruikt. Uiteraard zijn deze in de loop der tijden aanzienlijk veranderd en verbeterd. Dit model is weer beter en moderner van vormgeving dan mijn voorgaande. Prima betrouwbaar product en in een lange periode steeds met plezier in gebruikt! Hopelijk deze ook.

treurniet 10-04-2018

Uitstekende scheerapparaat

Al jaren een Philips scheerapparaat gehad en deze nieuwe heeft dezelfde uitstekende scheer resultaten

PWJS 06-04-2018

comfortabel lekker stil

stiller als vorige scheerapparaten en scheert comfortabel, heel gemakkelijk ander de kraan af te spoelen en snel opgeladen

Pedro51000 03-04-2018

Prima apparaat

Prima apparaat dat goed scheert en een goede grip heeft. Schoonmaken zonder borsteltje is heel prettig. Ik heb het apparaat pas kort in gebruik

Fred 30-12-2017

zalig apparaat

Fijn, handzaam apparaat dat doet wat hij moet doen. De beweegbare scheerkop glijdt zalig zacht over alle bochten. Schoonmaken: dat doe je gewoon onder de kraan. Prima en niet duur. Tondeuze werkt ook prima. Als je elke dag de scheerkop verwisselt voor de tondeuze, dan zou ik wel een ingebouwde tondeuze nemen. Stuk makkelijker.

Pluspunten

• handzaam
  • fijne scheerkop

BUZHE 02-09-2017

goed scheerresultaat tegen billijke prijs

Scheerapparaat is prima en voldoet qua scheren aan de eis waarvoor het is gemaakt. Alleen zit de aan-en uit schakelaar op een plaats die niet praktisch is waardoor tijdens het scheren nog wel eens, per abuis, ten onrechte de knop wordt aangeraakt en dus het apparaat even stil valt. (oplossing is iets hoger plaatsen)
Ook bij het weghalen van een enkele lange haar moet gewisseld worden van de kop en dat is in de praktijk toch nog wel eens vervelend. Een uitschuifbare trimmer, zoals op de oude apparaten was praktischer.