Philips SHAVER Series 5000 S5150

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 S5150 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Bassie 02-08-2016

fijn en handzaam scheerapparaat

een fijn en goed resultaat, ligt lekker in de hand. Scheert snel en goed en is vooral goed schoon te maken. Mooi glad resultaat.

Ik ondervind soms wat problemen om alle rondingen van mijn gezicht goed te scheren, maar dit is niet anders dan mijn oude scheerapparaat.

Ik gebruik dit apparaat nu ongeveer een maand, naar alle tevredenheid. Totaal een goed scheerapparaat, handig schoon te maken en goed resultaat

Ben1978 02-08-2016

Mooi scheerapparaat met goede scheerresultaten en bovendien makkelijk schoon te maken.

Ik gebruik de S5150/26 nu enkele weken en mijn ervaring tot nu toe is louter positief. Het scheerapparaat ligt goed in de hand en voelt degelijk aan. Over het scheerresultaat ben ik zeer tevreden, dit is namelijk gewoon goed. Ook als ik 1 of 2 dagen oversla met scheren, scheert het apparaat moeiteloos glad. Hoewel ik een gevoelige huid heb, heb ik tot nu toe geen enkele keer een geïrriteerde huid gehad. Het apparaat is makkelijk schoon te maken, zowel onder de kraan als met de meegeleverde "SmartClean". Het scheren gaat iets vlotter als met mijn vorig scheerapparaat (een Philips gyroflex 2d). Al had dit nog wel iets sneller gekund, als het aan mij ligt. Maar misschien dat de types met een turboknop wel sneller scheren. Helaas ontbreekt die op dit apparaat. Maar overall ben ik zeer tevreden met dit apparaat en raadt hem dus zeker aan!

kyano08 01-08-2016

Mooi en makkelijk

Mooi apparaat, lekker stil, goed glad resultaat. Makkelijk te reinigen door de cassette. Voldoet aan mijn verwachtingen

Marco/ Reek 01-08-2016

Fijn Scheerapparaat Philips Shaver S5150/26

Het scheerapparaat Philips Shaver S5150/26 werkt uitstekend, was voorheen altijd gewend om nat te scheren, dat was beter voor mijn huid, maar dat hoeft niet met dit apparaat. Na het scheren de scheerkop open en afspoelen. Ik vind het rondjes draaien ook moeilijk wat ik eerst niet deed. Alle elektrische apparaten besteld ik altijd bij PHilips ivm de garantie van 2 jaar en de goede service. Ik vind alleen jammer dat de extra dingen, zoals oa reinigingsset, met bestellen zo duur zijn.

R1200C 01-08-2016

Prima scheerresultaat van een stille shaver

Zoals je eigenlijk van een Philips scheer apparaat mag verwachten scheert hij prima. Wat vooral opvalt is het (gebrek aan) geluid, een veel stillere manier om je ochtend te beginnen dan voorgaande scheer apparaten. De cleaner is een mooie aanvulling die er voor zorgt dat je elke dag met een schoon apparaat begint. Wel even zorgen dat je het apparaat uit de cleaner haalt zodat hij kan drogen, anders is het wat stroever scheren.

Abel 31-07-2016

Fijne shaver

Dit is een heel fijn scheerapparaat! Mooi ergonomisch model, lichtgewicht, geluidsarm en makkelijk te reinigen. Ik gebruik het apparaat doordeweeks elke dag. Prima scheerresultaat in korte tijd.
In weekenden en vakanties stel ik de scheerbeurten uit, maar ook na een paar dagen doet ie het prima. Ben ook tevreden over de accu!

ArrowSh 30-07-2016

Doet wat het beloofd

Al een aantal weken een tevreden gebruiker van de Phillips Shaver. Het apparaat ligt lekker in de hand en scheert na een aantal vegen moeiteloos de korte en stugge haren weg. Zelfs de moeilijke plekken zoals onder kin zijn door de flexibele scheerkop makkelijk te bereiken.

kroaitje 29-07-2016

Fijn apparaat dat in stilte zijn werk doet

Het apparaat werkt prima. De gezichtscontouren worden prettig gevolgd waardoor het resultaat gewoon goed is. Het gaat redelijk snel en het apparaat is zeer stil.
Schoonmaken is eenvoudig door de scheerkop open te klappen en deze kan worden afgespoeld onder de kraan. Ook kan op de standaard een reiniging worden gestart (met geïntegreerd een vervangbaar reservoir met reinigingsvloeistof). Het laden gaat snel waarna het apparaat behoorlijke tijd is te gebruiken.
Voor het preciezere werk is de scheerkop eenvoudig te vervangen door een trimmerkop. Kortom, een goed apparaat dat prima werk levert.

joep1987 28-07-2016

Mooi glad scheerresultaat zonder irritatie !

Ik heb de afgelopen weken de S5150/26 MultiPrecision-systeem mogen testen ! Ik heb een zeer gevoelige huid en heb al snel last van scheerirritatie. Dit heb ik met de S5150/26 nog niet gehad. Het werkt snel en geeft een glad scheerresultaat. Ook de bijgeleverde reinigingskit werkt super. Deze maakt het apparaat mooi schoon en laad hem ook tegelijk op! Kortom ben ik zeer tevreden!

Bartjan 27-07-2016

Fijn en gebruiksvriendelijk scheerapparaat

Ik heb het apparaat als testproduct aangeboden gekregen van Philips. Een makkelijk te gebruiken scheerapparaat. Door het bijgeleverde oplaad/reinigingsstation heb je altijd een gebruiksklaar scheerapparaat.

Dras27 27-07-2016

Snel glad zonder ittitatie

Mooi scheerapparaat met grote scheerkoppen die alle haartjes goed weet te vinden en daardoor vlot klaar is. Ik had weinig last van huidirritatie na het scheren.
Bij het wisselen van opzetstukken het gevoel de boel wat uit fatsoen te rukken. Handig reistasje en reisstand, alsmede een was- en oplaadstation dat prima functioneert.

eppo 58 27-07-2016

Goed apparaat

Binnen een half uur is het apparaat volledig opgeladen. Het apparaat ligt prettig in de hand en zonder al teveel scheerbewegingen worden alle haartjes goed weggeschoren, ook in de hals. Ik ben dus sneller klaar dan met mijn oude apparaat maar ook gladder en netter. Na afloop even afspoelen onder de kraan en schoon.

BartOo 27-07-2016

Het apparaat scheert snel, gemakkelijk en zonder irritatie.

Het product geeft een goed glad scheerresultaat zonder lang te hoeven scheren.

Het is handzaam in de hand vast te houden. Geeft geen irritatie op de huid, ook niet bij de eerste beurt.

Afspoelen onder de kraan is erg fijn na elke beurt, en één keer per week in de schoonmaakunit maakt dat het apparaat er altijd schoon en netjes uitziet. Door het 1x per week in de schoonmaakunit te doen is het apparaat altijd opgeladen.

Opzetstukje voor bakkebaarden werkt ook goed. Wel jammer dat het een los stukje is wat je dient te bevestigen, dat was bij mijn oude apparaat niet. Echter is dit apparaat daardoor wel beter in de hand en lichter wat ook fijn is tijdens het scheren.

Één keer had ik wel iets langer geschoren, paar dagen overgeslagen, toen werden de scheerkoppen wel een beetje warm wat raar aanvoelde. Het resultaat was echter nog altijd goed en ook geen irritatie bij het langer scheren.

In de doos zat ook een reis-etui en het apparaat heeft een reisvergrendeling. Erg handig voor de zekerheid om op vakantie altijd een opgeladen scheerapparaat
te hebben.

PLenoire 27-07-2016

Zeer degelijk en goed product

Deze Philips shaver is een verrassend goed product. Het roterende scheerapparaat is prettig in gebruik en maakt weinig geluid. Schoonmaken onder een warme kraan met alleen water is voldoende. Geen gebruik van borsteltjes, gewoon afspoelen en eens per maand in het cleaner apparaat zetten.

blep 26-07-2016

Erg fijn scheerapparaat

Vanaf begin zonder huidirritatie, direct glad scheerresultaat en eenvoudig met water schoon te maken. Geeft ook netjes aan als schoonmaak nodig is.
Er is een mogelijkheid om schoon te maken met cleaning system (deze is wel erg groot en heeft geen los bakje) Oplaadtijd 30min!
verder ligt scheerapparaat lekker in de hand en is ligt.

Harry 13-07-2016

Droog en glad scheren

Afgelopen week overgestapt op droogscheren met de S5150/26. Scheerapparaat ligt goed in de hand. Ben tevreden over het resultaat. Geen gezichtsirritatie na twee weken scheren en nagenoeg gelijk glad aan natscheren. Bijgeleverde schoonmaakmodele werkt na enig uitzoekwerk goed.

Cas 22-01-2016

Scheerresultaat is tegengevallen, heb moeite om alle haren goed weg te krijgen. Verder zeer vriendelijk in gebruik.

Peter58 15-01-2016

Dit scheerapparaat houdt fijn vast, scheert goed, laad goed op en is gemakkelijk schoon te maken. Het scheren moet wel zoals de gebruiksaanwijzing zegt in cirkels gebeuren. De reinigingsunit werkt simpel en goed, ofschoon een kwastje wel bijgeleverd had mogen zijn om de haartjes die op het "vaste" deel van het apparaat achter blijven (rond de draaiende pinnen) weg te borstellen. Een gebruiksaanwijzing die wat duidelijker zou zijn ivm het reinigen zou wenselijk zijn, maar inmiddels is alles wel duidelijk.

rene1971 15-01-2016

Heerlijk apparaat. Ligt lekker in de hand en scheer glad over je gezicht. Snel op te laden en makkelijk schoon te maken. Hoe vaker ik hem gebruik des te makkelijker het gaat!

Peter 13-01-2016

Het scheerapparaat ligt prima in de hand, laad snel op en is erg makkelijk schoon te maken.

Helaas blijkt het apparaat minder schikt te zijn voor de iets zwaardere baardgroei. Hierdoor duurt het scheren erg lang wat tot tevens tot een geïrriteerde huid kan leiden.

Alex 13-01-2016

Zeer degelijk scheerapparaat, licht van gewicht, weinig geluid, zeer makkelijk schoon te maken en daarnaast ook een reinigingsssysteem voor behoud van je scheerapparaat. Ook makkelijk om de trimmer te monteren. Scheerde me meestal met mes maar ik merk dat ik nu meestal het scheerapparaat pak. Een aanrader!

Grwn 03-01-2016

Scheren van een stoppelbaard gaat perfect: lekker licht apparaat, licht fijn in de hand en geen last van irritaties.

Bij langere haren heeft het scheerapparaat er meer moeite mee en vind ik dat het wat tekort schiet.

De reinigingsunit is zeer groot en heb ik nog niet gebruikt.

Rob 03-01-2016

Zoals meerdere mensen was ik ook in de gelegenheid dit apparaat te testen. Normaal gebruik ik altijd een Braun (Series 3).

Voordelen van de Philips t.o.v. de Braun:
+ Nek en kaaklijn zijn eenvoudiger te scheren, met een gladder resultaat
+ Scheren van de meeste delen van het gezicht gaat iets sneller
+ Minder irritatie van de huid
+ Schoonmaken met het station

Nadelen van de Philips:
- Als je het schoonmaak/oplaadstation probeert te verzetten moet je deze heel recht houden als je niet ongewenst wilt knoeien (er zit een cleaner cartridge in). Het zou handiger zijn als deze vloeistof niet zo makkelijk eruit liep. Nu zullen de meeste mensen zo'n station een vaste plaats geven, maar toch.
- Onder de neus is het wat lastiger scheren t.o.v. de Braun. Dit komt vooral door de twee totaal verschillende ontwerpen van de apparaten.
- Na een schoonmaakbeurt met het station is het apparaat de volgende ochtend nog niet geheel droog.

eagle23 03-01-2016

Ik was in de gelegenheid om dit apparaat te testen.

Na een aantal keren de Philips 5000 te hebben gebruikt kom ik tot de conclusie dat dit apparaat niet beter / minder goed scheert dan mijn bijna 10 jaar oude Philips. Scheerresultaat is minder glad en apparaat is minder krachtig. Apparaat gaat retour.

Pluspunten:
- Apparaat ziet er mooi uit.
- Prima scheer resultaat (al had ik op beter gehoopt).
- Relatief stil
- Makkelijk onder de kraan te reinigen

Nadelen:
- Aan/uit knop is erg gevoelig. Wellicht even wennen.
- Had op een kortere scheertijd gehoopt. Hier is dit apparaat niet krachtig genoeg voor.

PeterF 30-12-2015

Pluspunten

- Eenvoudige bediening
- Eenvoudige reiniging van de scheerkop
- Voorzien van reisetui

Nadelen

- Niet geschikt voor de gevoelige huid
- Nut van het reinigingssysteem is mij niet duidelijk
- Relatief hoge aanschafprijs ten opzichte van soortgelijke producten in deze serie

Conclusie

Ik heb dit apparaat een aantal weken kunnen testen en ben (nog) niet overtuigd van de meerwaarde van dit apparaat ten opzichte van zijn ‘kleine broertje’ de S5100/06. Deze is (op het moment van schrijven) bij Philips zelf bijna de helft goedkoper en hier ontbreekt het alleen aan het reisetui, trimmer en de schoonmaakunit.

Voor mij zorgt het nog steeds voor irritatie, maar dit is persoonsgebonden: ik heb een gevoelige huid.

Het apparaat blinkt uit in de bediening en het gemak waarmee de scheerkoppen gereinigd kunnen worden (haren verwijderen uit scheerkop).