Braun Series 3 3030s - Reviews

Afspoelbaar
Bruikbaar onder de douche
trimmerfunctie/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Ace 05-02-2018

Topproduct

Dit is gewoon oprecht een uitstekend apparaat. Met geluk heb ik deze parel gratis mogen ontvangen om uit te testen, maar daar is het niet bij gebleven. Ik gebruik het apparaat nagenoeg dagelijks, omdat ik voor mijn baan een gladde huid moet hebben, en mijn haar sneller groeit dan de onzekerheid over Rutte III. Niet alleen zorgt dit product voor een heel goed glad resultaat, het doet dit ook nog eens zonder irritaties. Ik heb van nature een aardig gevoelige huid en het wil dan ook snel rood uitslaan of zorgen dat haren ingroeien en zo irriteren. Met dit apparaat heb ik er na maanden nog geen last van gehad! Ook gaat de batterij zo lang mee dat het nog niet opgegaan is; eens in de zoveel dagen/weken zet ik de stekker er een keer aan en dat is dan prima. Ook al heb ik dit product gratis gekregen, durf ik met volle zekerheid te zeggen dat de prijs/kwaliteit-verhouding goed is. Hiervoor heb ik genoeg apparaten in bezit gehad, die nooit het gewenste resultaat gaven. Ik moest altijd door zaken als irritatie en slijtage wisselen naar mesjes of krabbers. Dit apparaat gebruik ik nu intensief meerdere maanden en het scheert net zo goed als de eerste seconde dat het mijn gezicht aanraakte. Een klein minpuntje dat ik heb ontdekt is dat het wat langere haren minder goed overwint. Tijdens de kerstvakantie heb ik mijn baard een beetje laten groeien en merkte dat ik wel echt eerst even moest trimmen alvorens aan scheren over te gaan. Dit is dan voor mij persoonlijk dan ook maar een klein minpuntje, omdat de momenten dat ik een baard heb, redelijk zeldzaam zijn.

Al met al: topproduct. Ik kan dit product iedereen aanraden. Misschien dat het iets duurder is dan de 7.99-trimmer van de action, maar dit apparaat zal zo lang meegaan, dat je je geld er zo uit hebt.

luc 15-01-2018

Goede accuduur. Scheert fijn. Handig in gebruik.

Het product Braun 3030s is een fijn scheerapparaat. Hij werkt goed en ik heb geen last van huidirritaties of rode strepen. De mesjes zijn scherp dus het scheren gaan makkelijk en snel. Het enige nadeel aan het scheerapparaat vind ik dat moeilijke plekken in de nek nog wel is lastig zijn om te scheren. Voor de rest ziet het scheerapparaat er mooi uit en werkt naar behoren.

Bosman010 04-01-2018

Goede kwalitiet - Top product

Ik heb de Braun 3030s gratis ontvangen om te testen en na een aantal weken van testen kan ik oprecht zeggen dat dit een top scheer apparaat is. Opladen is snel gebeurt en met een volledige oplaadbeurt gaat het apparaat lang mee. De precisietrimmer werkt heel goed en is perfect voor bijvoorbeeld bijwerken van je snor. Ik heb al meerdere trimmers getest en deze bevalt tot nu het beste. Scheren is gemakkelijk en snel gebeurt, ik heb ook veel minder last van huid irritatie en droog huid na het scheren sinds dat ik gebruik maakt van de Braun 3030s. Het is een goed werkend product van goede kwaliteit en ik zien mijzelf niet snel weer een scheermesje kopen.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Gemmakelijk scheren
  • Batterij duur

Mathijs 30-12-2017
  • Product gekregen

Prijs/kwaliteit kan niet beter!

Ik heb dit product gratis gekregen om uit te testen, na een normaal (niet elektronisch) scheermesje gewoon te zijn. Dit was dus een totaal nieuwe ervaring voor mij. In het begin was het even wennen, maar nu kan ik het niet meer missen! Geen scheerwondjes meer, en in de juiste houding hoef je maar één keer over de huid te gaan. De batterij is gewoon geweldig, deze gaat zo lang mee! ben zeer content met dit scheerapparaat!

Pluspunten

• Scheert makkelijk
  • Batterij zeer goed

ZiboudV 26-12-2017

Goed scheerapparaat

Ik heb dit product gratis ontvangen om te testen. Ik vind het een zeer goed scheerapparaat. Het scheert heel glad. Wel is het nodig om eerst grondig te trimmen. Indien je een haartje bent vergeten bij het trimmen, kan het scheerapparaat dit niet afdoen. Hierdoor moet ik vaak trimmen, scheren, opnieuw trimmen en dan opnieuw scheren. Batterij is goed. Ik vind het design ook heel proper.

Pluspunten

• Batterij

Minpunten

• eerst trimmen

Jente Verhoeven 24-12-2017

Goede scheeraparaat, eenvoudig in gebruik

Een zeer goed scheerapparaat verklaar ik de Braun 3030s
ik heb deze gratis ontvangen als testproduct en gebruik het reeds enkele weken
Mits ik niet echt een snelle baard en snorgroei heb was ik hiervorens altijd scheermesjes gewent en soms (als het echt nodig was) een oud scheerapparaat dat ik daarvoor had. Voor het echt te testen had ik dus even deze 2 dingen moeten schrappen. Het apparaat scheert soepel over de huid en met de extra uitklapbare trimmer kun je zelfs de stukjes die je wil perfectioneren, eenvoudig bijpassen. Qua batterij zou ik niet zeggen dat je het direct telkens weer moet opladen.
Het apparaat kan een geruime tijd op batterij werken en is dus ook perfect voor een paar dagen on the road (voor campeerders bv)
Een nadeel brengt dan wel mee dat er geen opbergdoosje is om mee te nemen. (opbergetui)

Ook mist het toestel af en toe een haartje maar hier even overgaan is geen probleem en zorgt niet voor irritatie.
Het geluid dat het toestel maakt is ongeveer te vergelijken met een scheerapparaat bij de kapper, alleen net iets zachter.
zeker een ideaal toestel om te gebruiken
En na het tal van keren te testen kan ik verzekeren dat scheren met dit apparaat, eenvoudig en efficiënt verloopt.
waarbij ik kan verzekeren dat je waar hebt voor je geld😊

Pluspunten

• Accuduur
  • Stevig in de hand
  • Vlot scheren

Minpunten

• Slaat wel eens een haartje over

Koen 21-12-2017

Goede prijs/kwaliteits verhouding

Ik heb de afgelopen weken De Braun 3030s gratis mogen testen en ben er, overall, erg tevreden mee. Het is apparaat geeft een comfortabele scheerervaring en heeft een uitstekende batterij. Dat het apparaat vrij groot is vind ik persoonlijk erg fijn. Op die manier geeft het een goede houvast. Het enige minpunt vind ik dat, wanneer je je een aantal dagen niet scheert, hij moeite heeft om je gezicht geheel haarvrij te maken. Maar voor de prijs is het een top apparaat!

Brecht 21-12-2017

Prima scheerapparaat!

Ik ontving midden november mijn Braun 3030s scheerapparaat gratis om het te mogen testen.
Ik ben altijd een persoon die scheert met een scheermes (krabbertje) dus het was een nieuwe ervaring voor mij.
Het toestel is stevig gebouwd en ligt makkelijk in de hand, het bijgeleverde snoer is ook praktisch maar niet noodzakelijk vermits je hem ook kan gebruiken op zijn oplaadbare batterij.

Vanaf de eerste scheerbeurt was ik verkocht, een super resultaat, toch zeker op de goed bereikbare plaatsen. Plaatsen zoals de hals net na het strottenhoofd durven nog al eens te ontkomen maar met wat strekken krijg je die ook verwijderd (of je werkt dat af met je krabber). De batterij gaat lang genoeg mee, ik kan me er ongeveer 5 keer volledig mee scheren voor ik hem terug oplaad. Ik had amper tot geen moeite om te wennen aan het elektrisch scheren met dit machine, het resultaat is glad en ikzelf had geen last van huidirritatie of uitslag.

Dit product wordt zeker door mij aangeraden!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Glad scheerresultaat

Minpunten

• Soms niet alle plekjes bereikbaar

Wies VH 16-12-2017

Top scheerapparaat

Ik heb dit apparaat gratis ontvangen om te testen. De kleurencombinatie van rood en zwart zorgt voor een mooi accent en geeft het scheerapparaat een iets ‘stoerder’ uiterlijk. De 3030s ligt gemakkelijk in de hand en scheren van mijn stoppelbaard gaat heel vlot en snel. Naast de quick-charge functie is ook de waterdichtheid een groot pluspunt. Dit laat namelijk toe om het apparaat snel en efficiënt te reinigen. Nog het vermelden waard is de ingebouwde trimmer die je gemakkelijk kan uitschuiven. Kortom: ik beveel dit product zeker aan voor alledaags gebruik, ik ben er namelijk zeer tevreden van.

murdoch 15-12-2017

Mooi resultaat, snel en makkelijk

Ik heb het product zelf gratis ontvangen om uit te testen. Het scheren verloopt makkelijk en snel, het apparaat scheert degelijk. Ronde oppervlaktes zoals onder de kin/hals zijn niet zo gemakkelijk. Al bij al weinig irritatie na het scheren.

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Makkelijk en snel

Minpunten

• Onderkin/hals zijn moeilijk

Erik 14-12-2017

Prima voor de snelle beurt

Ik kreeg de vraag om gratis scheermesjes te testen, en gaf me dan ook graag op om deel te nemen. Maar dan bleek het te gaan om deze Braun. Ik scheer me al jaren niet meer electrisch en stond daarom nogal sceptisch tegenover het toestel. Maar belofte maakt schuld, en dus even weg met de krabbertjes. In de begeleidende brief stond dat er eerste dagen meer last kon zijn van irritatie, maar dat viel al bij al goed mee. En nu na zes weken gebruik is er helemaal geen bijwerking meer. Ik ga het toestel blijven gebruiken op de dagen dat het net iets sneller moet gaan dan een natte scheerbeurt.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Kwaliteit

Minpunten

• Richtprijs

Producttester 09-12-2017

Braun 3030s, je nieuwe scheercompagnon

Mezelf even voorstellen: man van 22 met lichte baardgroei, aangenaam kennismaken.
Ondanks die minder mannelijke – en vaak tot hoongelach leidende – manier van stoppelhaarvorming, heb ik in mijn 22-jarig bestaan reeds enkele manieren van scheren geprobeerd. Manier 1: een typisch Gillette mesje. Resultaat: snel, mooi glad en weinig irritatie. Manier 2: old-school scheren met een enkel mesje. Resultaat: gevoel van mannelijkheid geboost, staat mooi op de kast, in het begin scheerwondjes en irritatie.
Nu kreeg ik voor kort de mogelijkheid om jullie een derde manier te introduceren: elektrisch scheren met de Braun 3030s. Ik ontving ‘m gratis, waarna ik hem uitgebreid onderwierp aan experimenteel onderzoek, en wel in de vorm van mijn kaaklijnen.
Vooraleer ik dit deed, las ik de mij toevertrouwde tips and tricks:
1) Eerst scheren, dan pas wassen. De huid zet namelijk lichtjes op na het wassen.
2) Na een aantal scheervrije dagen eerst trimmen, dan pas scheren. (op mijn niet zo assertieve baardgroei aldus niet van toepassing)
3) Huid straktrekken met de vrije hand. Zo glijdt ie soepeler over de huid.
4) Zet je Braun in een hoek van 90° en scheer tegen de haargroei in. Ga niet verschillende keren over hetzelfde stukje huid, tenzij je huidirritatie tof vindt.
5) Zorg voor een gelijkmatige druk. Hard duwen is niet nodig.
Na deze 5 geboden van het elektrisch scheren in mijn hersenpan geperst te hebben, ging ik aan de slag. Brommend liet ik hem de contouren van mijn gezicht afgaan. En al meteen moest ik het vierde gebod (“niet verschillende keren over het zelfde stukje”) met de voeten treden. Bepaalde plekken werden namelijk minder nauwkeurig geschoren. Bij latere pogingen ging het stilaan beter, maar nog steeds werd het vierde gebod overtreden. Vooral de onderkant van de kaak bleek niet zo gemakkelijk. Ik beloof jullie mijn techniek te blijven perfectioneren, maar kan me niet van de indruk ontdoen dat mijn scheervriend zich somtijds nogal vluchtig van zijn taak kwijt.
Dit terzijde ben ik over het algemeen tevreden van mijn scheercompagnon. Hij doet zijn taak met gratie en eenvoud. Geen al te luid gebrom, geen ingewikkelde of tijdrovende schoonmaakprocédés en geen geklungel met scheerzeep. Hij zorgt voor een snel resultaat zonder al te veel gedoe.
Nog het vermelden waard is de ingebouwde trimmer. Door middel van een elegant uitschuiven, schiet hij in werking. Een handzaamheidje voor het finetunen van de bakkebaarden. Een must? Misschien niet. Handig? Zeker wel.
En dan nu, onoverkomelijk, het verdict. Ben je op zoek naar een betaalbaar, basisscheerapparaat? Leg hem dan maar in je mandje, en bedank me later.

Pluspunten

• snel
  • geen gedoe
  • degelijke kwaliteit

Minpunten

• lijkt op bepaalde plekken minder nauwkeurig

Annie Janssen 25-11-2016

Modern en prettig in de hand liggend apparaat

Thuis gekomen het meteen uitgeprobeerd. Superzachte huid , ligt prima in de hand en makkelijk schoon te maken. Een echte aanrader voor alle echte mannen

Pluspunten

• prettig in de hand
  • heel glad scheren