Philips AquaTouch S5400 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

Beoordeling op basis van 33 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,4

TS 13-07-2016

middelmatig nat - en droog scheerapparaat

5,8
ik vind het scheer resultaat veel minder dan mijn voorgaande aqua touch AT 890, want deze scheerde super glad.
Helaas is dit type vrijwel niet meer leverbaar.
Indien mogelijk zou ik de S5400 gaarne willen omruilen voor een ander apparaat.
Ik beveel de S5400 niet aan.

Bart83 23-01-2016

Het is een fijn apparaat welke goed in de hand ligt. Het display is erg prettig (o.a. de accuduur). Het nadeel ten opzichte van nat scheren is voor dat het niet zo glad scheert. Wel heb ik veel minder last van wondjes en een geïrriteerde hals en kaaklijn.

Princeke 02-04-2017

Prachitg toestel

Toen ik na enkele scheerapparaten van Philips een discussie kreeg met hun klantendienst wou ik geen scheerapparaat meer van dit merk maar nadat mijn 2de apparaat van een ander merk ook stuk was en ik moest terugvallen op mijn oude reserve-toestel van Philips kon ik het niet langer ontkennen: Philips is echt de top qua scheerapparaten! In mijn zoektocht naar een nieuwe scheerapparaat van Philips kwam ik uiteindelijk na het lezen van verschillende recensies op verschillende websites bij dit apparaat terecht. Dit is echt het allerbeste dat ik ooit al heb gehad! En als je dan weet dat ik de afgelopen 30 jaar nog nooit met een mesje heb gescheerd maar telkens met een elektrisch toestel kan je wel bedenken dat ik er toch wel al een aantal heb versleten. In sommige recensies las ik dat het apparaat 3 weken kan meegaan zonder opladen maar bij mijzelf gaat het net geen week mee, wat perfect beantwoord aan de tijdsduur die Philips zelf aanheeft qua batterijduur. In de handleiding staat te lezen dat je best in cirkels beweegt met het scheerapparaat doch aangezien ik dit niet gewend ben/was, doe ik dit niet en scheer ik in rechte lijnen. Ook voor de snor te scheren is het volgens mij enorm moeilijk om in cirkels te bewegen op zo'n kleine oppervlakte doch, dit heeft voor mij geen invloed op het scheerresultaat. Het apparaat volgt ook PERFECT de contouren van je gezicht en beschadigd de huid totaal niet. Ook al heb ik nog nooit met een mesje gescheerd, dit apparaat scheert wel heeeeeeeeel erg glad (mss niet zo glad als met een mesje maar geen ervaring hiermee dus). Na 24 u voel je amper dat het al een dag geleden is dat je je gescheerd hebt. Ook het reinigen onder de kraan is heel makkelijk en beter dan bij voorgaande apparaten. Eén minpuntje is wel de plaatsing van de start-/stopknop; voor je het weet raak je hem tijdens het scheren aan en gaat het toestel dus uit wat na enkele keren best wel irritant is. Tot op heden wel enkel droog gescheerd en de trimmer nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Scheert heeeeeel erg glad
  • Volgt perfect de contouren van je gezicht
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Start-/stopknop snel aangeraakt tijdens scheren
  • Batterijduur mocht wat langer zijn

Princeke 07-06-2017

Update: anderhalve maand na aankoop moet ik jammer genoeg mijn review volledig herzien en besluiten dat dit toestel totaal waardeloos is. Wanneer ik, zeker bij warm weer en een bezwete huid, een beetje meer kracht moet uitoefenen op het toestel tijdens het scheren, dan komt de volledige scheerunit (inclusief de haarkamer) los van het toestel. Op deze manier is scheren zo goed als onmogelijk. Als je daarbij nog de pech hebt dat de scheerunit op de grond valt en opengaat, dan kan je al je afgeschoren haartjes ook nog eens van de vloer gaan opkuisen. Dit toestel gaat dan ook de vuilbak in. Jammer van mijn geld!!

Nealos2 22-01-2016

Mooi apparaat welke haar werk goed doet. Pluspunten zijn de afspoelbare scheerkop en het nat scheren. Echter is het natscheren met scheerschuim niet optimaal en zal een super smooth resultaat uitblijven. Dit is echter niet het geval met scheergel.

Ronald82 19-01-2016
  • Product maand in bezit

Nat scheren is toch wat beter. Toch een fijn apparaat! Doordat het vaak pijn doet om langere baardharen te scheren bij nat scheren, gebruik ik nu dit apparaat eerst en maak het dan snel af met een mesje.

pietje100755 30-07-2017

perfekt

Ben nu 82 en scheer mij droog met Philips apparaten vanaf 21e te beginnen met bruine staaf, vervolgens de witte 2 kops enz. Zou niet anders willen.

Aart61 30-05-2017

Gemiddeld scheerplezier

Nu ruim half jaar in gebruik, mesjes zijn niet al te best meer. Jammer, want spoel ze netjes af na iedere scheerbeurt. Haal ze regelmatig uit de scheerkop.

Princeke 28-05-2017

Totaal waardeloos toestel

Update na 1,5 maand gebruik: Koop dit toestel aub NOOIT. Nog nooit was ik op zo'n korte tijd zo teleurgesteld over een product. Na 1,5 maand moet ik jammer genoeg vaststellen dat de scheerkop bij het minste loskomt van het apparaat, zeker als je huid een beetje vochtig is door bvb het warme weer (zweten). Als je daarbij nog pech hebt dat de scheerkop op de vloer terechtkomt en opengaat ligt je vloer vol met de net afgeschoren haren.

Pluspunten

Minpunten

• Alles

javank 26-04-2017

Niks mis mee!

Gewoon. Doet wat het hoort te doen en ... GOED
En als deze beoordeling naar uw mening te kort is, schrijf het dan zelf maar.

Wt17 14-02-2017

Ik heb nu een jaar met dit apparaat geschoren de mesjes waren in 4 maanden nu al het 3e setje de vorige deed ik een jaar mee

RgdG 18-01-2017

Niet glad, kramp in duim

Momenteel heb ik dit cadeau gekregen scheerapparaat 10 maanden in gebruik en vele manieren van scheren gebruikt. Helaas nam ik pas na 2 maanden proberen de conclusie dat het niet goed werkt. Na een lange scheerbeurt van 5 min, en heb totaal geen Ruud Lubbers baardgroei, zijn er nog steeds langere haren van de dagen ervoor niet afgeschoren. Dus moet ik met een pint aan de haal.
Mijn vorige uit 2005 stammende Philips coolskin apparaat werkte veel beter. Al heb ik nu geen irritaties meer en toen wel. Ook krijg ik kramp in mijn hand doordat ik het apparaat in bochten moet wringen om mij redelijk glad te scheren.

Baultje 03-01-2017

Scheert slecht

Hoeft maar een beetje haar tussen te zitten en hij loopt half vast. Ben mij weer gaan scheren met mesjes. Heb hem helemaal schoongemaakt en hoop dat het dan wat wordt. Anders graag geld terug. Gebruik hem nu een paar weken. Ook huid irritatie. Scheert ook niet glad helaas

Olja Maier 11-11-2016

goed voor huid, mooi, ligt goed in de hand

Onder douche scheren mogelijk. Snel in tijd. Past zich goed aan huidstructuur aan. Ligt goed in de hand en is mooi

Pieter 03-11-2016

Keurig scheerapparaat

Doet wat hij moet doen, maakt niet veel geluid, handig dat het schoonmaak systeem erbij zit, niet meer met een los mesje hoeven te scheren is ideaal :)

Pluspunten

• Doet wat hij moet doen
  • Scheert nauwkeurig

Minpunten

• Duur

ENeu 13-07-2016

niet glad

In vergelijjking met de vorige editie, de PT920/18 scheert dit apparaat niet prettig. Ik krijg geen glad effect. Graag wil ik het apparaat omruilen.

Jacques01 12-06-2016

Gladheid en bedienings gemak van voorgangers waren beter

In vergelijking met HQ 7360, uitgevallen met defecte accu, scheert de aquatouch minder glad en ik mis de vaste tondeuse. Bij het wisselen naar tondeuse denk ik steeds hoelang dit goed zal gaan mechanisch gezien.
Mis verder de indicatie vol na opladen.
Indien het mogelijk zou zijn om tegen bijbetaling dit apparaat in te ruilen dan zou ik daar direct voor kiezen

Henrico 06-05-2016

fantastisch apparaat, scheert klasse en makkelijk reinigen

mooi ontwerp, heb dit apparaat naast mijn drie jaar oude andere philishave. eentje in mijn reistas omdat ik veel op pad ben en eentje thuis.
Ligt goed in de hand, knap werk om weer een apparaat op de markt te brengen dat net weer iets beter is dan de vorige generatie.

kinheim 25-03-2016

Zeer goed apparaat.

Ik had onlangs een scheerapparaat van een ander merk aangeschaft. Maar al gauw had ik daar genoeg van en ben blij dat ik nu dit Philipsscheerapparaat heb gekocht.

Bart83 22-01-2016

Fijn apparaat

Het is een fijn scheerapparaat. Het ligt goed in de hand en heeft een erg duidelijk display. Het scheren geeft niet het resultaat dat ik behaal wanneer ik een scheermesje en scheerschuim gebruik. Voor mij is het grote voordeel van scheren met dit apparaat dat mijn huid vele malen minder geïrriteerd is nadien en minder wondjes heeft.

Nealos2 21-01-2016

Zeer makkelijk in gebruik en doet wat het moet doen

Zeer prettig apparaat in gebruik. Het apparaat geeft na de scheerbeurt aan op het scherm dat het afgespoeld dient te worden. Ook kun je ermee nat scheren. Toch merk ik op dat bij scheren met scheerschuim niet op iedere plek de haartjes weg zijn. Bij droog wel. Echter niet met gel geschoren. Verwacht daarbij wel een glad resultaat.