Philips SHAVER Series 7000 S7780

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7780 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Arnold 27-03-2023

NOOIT meer een Philips

Dit apparaat nu enkele jaren in bezit maar scheert waardeloos want al ga ik eindeloos over mijn kin hij laat gewoon de haartjes staan. Ben al vlug gaan scheren met mijn oude apparaat waarvan nu de accu echt op is en ben weer overgestapt op deze. Dacht erover nieuwe scheercassette te kopen voor deze terwijl dit eigenlijk helemaal niet nodig kan zijn. Geef Davy helemaal gelijk en denk dat ik ook maar eens de mesjes van Aliexpress ga proberen.

Pluspunten

• batterij

Minpunten

• scheert waardeloos
  • weinig waarde voor het geld

davy 22-11-2019

scheert niet

heb dit model (7000) nu 3 jaar en scheer al 3 jaar met ali expresmesjes want de orginele doen het gewoon helemaal niet..
waardeloos apparaat, op veel site's klagende mensen, en hier een dikke 7 ???
onzin deze revieuws... !!!

Narrus 30-11-2017

Doet niet wat fabrikant beloofd.

Ik heb in juli 2016 deze s7780/64 shaver gekocht via de Philips-shop voor €231,48. Meteen al in het begin geen goed scheerresultaat en koppen die er af vielen tijdens het scheren. Met Philips contact opgenomen en die hebben een nieuwe scheerkop gestuurd die vanaf toen wél bleef zitten. Scheerresultaat nog steeds bedroevend. Ook plotseling veel verstopte poriën en dus kleine ontstekingen. Op advies van de huisarts aftershave gaan gebruiken. Shaver is nu, november 2017, nog steeds niet tot tevredenheid. Scheerresultaat is bedroevend. Ben een kwartier bezig met het apparaat over mijn gezicht, maar dan nog moet ik met een wegwerpmesje de laatste haartjes wegscheren die zijn blijven zitten. Design is mooi, de reinigingsmachine doet het prima, maar scheren is echt niet leuk! Ga voorlopig met mijn oude scheerapparaat scheren en deze komt op Marktplaats te staan!

Pluspunten

• design
  • schoonmaakset werkt prima

Minpunten

• ik zet apparaat soms per ongeluk uit
  • scheerresultaat is bedroevend

Arne 20-11-2016

Scheert minder vlot dan gehoopt

Scheert niet zo vlot als ik had gehoopt. Zeker over het scheren onder de douche ben ik erg teleurgesteld. Ik moet heel erg vaak over dezelfde plekken gaan om eindelijk resultaat te zien. Ook droog scheren moet ik redelijk vaak over dezelfde plekjes gaan om een glad resultaat te hebben.

Vinnie 10-11-2016

Scheert goed en glad

Waar voor je geld scheert fijn en glad geen huid irritaties en goede accu duur makkelijk schoon te maken en houden

Benthe 29-09-2016

Philips maakt zijn merknaam waar

Naar aanleiding van een aanbieding op de Philips-site heb ik dit scheerapparaat aangeschaft. Veel geld voor zo'n ding, maar mijn oude Philips Coolskin begon al aardig te verslijten. In het begin alleen maar trouble. Het duurde wel een kwartier voordat ik alles glas geschoren had en dan nog moest ik met een wegwerpmesje na-scheren. Dit probleem bij Philips service gemeld, maar dat werd afgedaan met gewenningsverschijnselen en dat ik maar contact moest opnemen met de retailhandelaar. terwijl ik toch echt rechtstreeks bij hen had gekocht. Ook de Philips chatdienst gaf geen bevredigend antwoord, dus na enkele weken maar weer opnieuw geklaagd. Direct daarop kreeg ik telefoon van Philips en daarna werden er een nieuwe houder en scheerkoppen gestuurd. Hiermee was mijn probleem in een keer opgelost. Bleek dus aan de scheerkoppen te liggen. Ik ben nu een hele blije scheerder. Netjes alles glad, ook onder de douche, droog en nat. Heel tevreden nu en ook over de service van Philips natuurlijk!!

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • kompleet: borstel, tondeuze en schoonmaak station
  • geluidsarm
  • gemakkelijk te reinigen

Minpunten

• vrij prijzig
  • aan/ uit knopje op verkeerde plek:
  • ik zet apparaat soms per ongeluk uit

Frankytoo 18-04-2016

Prettig scheren

Prima scheerapparaat met een goed resultaat. Ook de baardtrimmer doet wat ie doen moet en eigenlijk nog iets beter. Voorheen waste ik mijn gezicht met gezichtszenuwen, nu gebruik ik het bijgeleverde borsteltje. Ook deze werkt prima. 1x per twee weken gaat het scheerapparaat in de bijgeleverde unit om schoon te laten en op te laden. Lekker makkelijk. Ik ben nog steeds een zeer tevreden gebruiker die hiervoor nog nooit een elektrisch scheer apparaat heeft gebruikt. Ik scheerde mij altijd (45 jaar) met mesjes.

dens70 25-03-2016

Fijn scheerapparaat

Scheert erg soepel en glad. De koppen volgen je huid goed. Op sommige plekken moet je wat langer scheren om alle haartjes weg te krijgen. Het scheert glad maar kan toch niet op tegen scheren met mesjes. Maar voor de snelle, dagelijkse scheerbeurt is ie super!

Schoonmaken gaat makkelijk. Na scheerbeurt uitkloppen. De basis/houder van het apparaat is oplader en reinigt tevens de scheerkoppen. Dit werkt erg goed. Het apparaat blijft fris.

freeezee 25-03-2016

Nog steeds erg tevreden

Ik gebruik dit apparaat nu al enige tijd en ik ben er erg blij mee, hij scheert erg goed en mijn huid wordt er niet door geïrriteerd. Het apparaat geeft keurig aan wanneer je het af moet spoelen. Verder kan ik behoorlijk lang scheren op een acculading. Het enige minpuntje wat ik kan ontdekken is dat als je je baard een dag of 2 hebt laten staan dat niet alle haren goed afgeschoren worden.

Jantje21 29-01-2016

Een goed scheerapparaat, makkelijk in gebruik, ligt licht in de hand en scheert heel soepel. Weinig last van huidirritaties gehad. Wel behoorlijk aan de prijs.

Inktzwart 26-01-2016

Scheert mooi glad, vooral bij nat gebruik. Bij droog gaan de ringen na veel bewegen toch schuren. Het smartclean systeem is wel echt van meerwaarde. Na gebruik even onder de kraan afspoelen en in het apparaat zetten en hij is de volgende dag weer mooi schoon en fris. Omdat hij de vloeistof hergebruikt bepaal je zelf wanneer je de cartridge vervangt.

Savatage 22-01-2016

Op het eerste oog is het een mooi scheerapparaat, dat erg lekker in de hand ligt. Het betreft een zeer uitgebreide set, met veel accessoires. Maar waar het bij een scheerapparaat natuurlijk om gaat is het scheerresultaat en daarover ben ik allerminst te spreken.

Ik was reeds in het bezit van een Series 5000 en vond dat scheren hiermee al vrij lang duurde (in vergelijking met scheermesjes). De Series 7000 presteert het om scheren nóg langer te laten duren. Ik moest echt tig keren over hetzelfde stuk (ondanks goed strak trekken van de huid en de aanbevolen draaiende beweging maken), maar zelfs toen kreeg het scheerapparaat niet alle haren te pakken. Eén voordeel: ondanks dat ik zo vaak over hetzelfde stuk huid moest, ontstond er geen irritatie. Op mijn huid althans, want na minutenlang scheren zonder glad resultaat heb ik het apparaat opzij gelegd en het scheren met een scheermesjes afgemaakt.

Over de accessoires kan ik vrij kort zijn: De SmartClick-baardstyler werkt prettig voor het bijtrimmen van je baard. Stylen heb ik er niet mee gedaan. De SmartClick-reinigingsborstel deed voor mij weinig en ik vermoed dat die bij de meeste mannen ergens in een laadje verdwijnt, om vervolgens nooit meer gebruikt te worden.

Het SmartClean-systeem klinkt ideaal, maar was dat voor mij niet; het is een vrij groot apparaat waarvoor je maar net ruimte moet hebben in je badkamer. Daarbij lekt de vulling vrij snel, dus moet je voortdurend oppassen dat je niet tegen het SmartClean-systeem aanstoot.

snarf 22-01-2016

Wauw wat een fijn scheerapparaat, doet echt wat je er van verwacht. Scheert super licht en ma een dag voelt het nog goed geschoren.

M. Melssen 22-01-2016

De Philips 7000 series SensoTouch is mooi vormgegeven en ligt lekker in de hand. Ik heb een erg gevoelige huid. Met scheren met machine heb ik altijd veel huidirritaties in de nek. Bij dit apparaat is het echt minimaal.
Qua scheersnelheid en gladheid vind ik dit apparaat enorm verbeterd tov oudere Philips apparaten. Maar ik ben van oudsher een Braun scheerder en heb het idee dat mijn laatste Braun apparaat (Series 7) nog net wat vlotter en gladder scheerde.
De reinigingsdock is wel wat groot, maar werkt super. Je scheerapparaat is weer helemaal hygiënisch schoon.

ThijsvdH76 22-01-2016

Na meerdere Philips scheerapparaten te hebben gehad zoals de Philishave 8850 en nog een aantal anderen is dit scheerapparaat wel een verademing. Bij mijn oude apparaten moest je veel kracht zetten om echt glad te scheren, de scheerkoppen kreeg je lastig schoon of je moest bouwkunde te hebben gestudeerd om het apparaat in goede conditie te houden. Deze Philips Series 7000 scheert en fanatastisch en het is supereenvoudig schoon te houden. Je spoelt de kop af onder de kraan en een keer in de paar dagen zet ik het apparaat in het schoonmaakstation. In een paar minuten is de hele kop gereinigd, ruikt weer fris en je kan de volgende ochtend weer aan de slag. Dit type komt met drie verschillende extensies, de scheerkop, een tondeuse en een borstel. De borstel gebruik ik persoonlijk niet, de tondeuse wel en de scheerkop ook. Die tondeuse is wel heel erg scherp, even oppassen dus 😀.

Het scheren gaat echt supergoed, het apparaat scheert heel erg glad zonder dat je hard hoeft te duwen. En vooral doordat je niet veel kracht zet is er ook weinig kans op huidirritatie, bij mij bij mijn keel. Nu helemaal geen last meer van. Al met al een topapparaat!

Big -Leo 22-01-2016

Geweldig scheerresultaat. Zowel droog als nat te gebruiken. Een accu lading gaat ook erg lang mee. Na twee weken iedere dag gebruiken moest ik hem pas opladen.

ronnat 19-01-2016

Het apparaat ligt prima in de hand, scheert glad zonder de huis te irriteren en is zowel nat als droog te gebruiken. Reinigen is makkelijk onder de kraan te doen en in de bijgeleverde schoonmaakstation.

P.B. 19-01-2016

Heerlijk scheerapparaat! Vervanging voor mijn oude Philips scheerapparaat, weer een stap vooruit. Ligt heerlijk in de hand en is lekker stil. Hoef niet te duwen en te draaien. Gewoon soepeltjes over de huid laten glijden, top!

Enige kleine nadeel is het miscchien ietwat grote reinigings syteem. Werkt overigens wel goed.

harrepar 17-01-2016

Wil niets anders na deze! Super en heel handzaam. Ik gebruik al jarenlang een Philips scheerapp, maar deze is tot nu toe het beste.

Wickygertje 15-01-2016

Het apparaat scheert superglad en neemt alle haartjes perfect mee.
Het apparaat volgt goed de contouren van de huid door de meedraaiende koppen. De los opzetbare trimmer en de borstel werkeN ook zeer goed vooral de borstel was fijn voor de huid.
De meegeleverde houder werkt ook zeer goed, de koppen worden goed gereinigd en als hij klaar is met schoonmaken laadt ie automatisch het apparaat weer op.

Benginho 13-01-2016

Heel prettig apparaat in gebruiksgemak en mogelijkheden. Door de grote kop vind ik de scheerresultaten minder en geeft mijn huid een lichte reactie bij het scheren.

jimpii 13-01-2016

Mooi vormgegeven, past goed in de hand tijdens het scheren en scheert ook nog eens mooi glad. En door het gebruik van het cleansysteem altijd een heerlijk fris en schoon scheerapparaat.

slabetje 13-01-2016

Hiervoor heb ik de PHILIPS S9511/31 in gebruik gehad.
De S9511/31 Heb ik 1 jaar lang op proef mogen uitproberen, maar beviel mij niet goed. Ik kreeg er alsnog veel huidirritaties door.

Nu al een tijdje met dit scheerapparaat (hierna Philips Shaver series 7000) geschoren, en vanaf dag 1 merk ik al verschil. De huidirritaties zijn verleden tijd. Het apparaat doet goed zijn werk, en scheert zelfs nog gladder dan mijn vorige apparaat. Ik had ze dan ook nog even naast elkaar gehouden, maar zag geen verschil tussen de scheerkoppen. Behalve dat dit apparaat een gladde blauwe rand om de scheerkoppen heeft, dat huidirritaties voorkomt.

Kortom dit scheerapparaat voldoet aan mijn verwachtingen, en is een uitkomst voor een ieder die met huidirritaties door het scheren met een elektrisch apparaat zit.

Handig dat er een reinigingsstation bij wordt geleverd, om je apparaat in echte topconditie te houden. Dit voorkomt tevens nare luchtjes na verloop van tijd.

De cartridges zijn ook niet zo prijzig.
En gaan erg lang mee. (ook bij dagelijks gebruik)

Aanrader!

annyjo 13-01-2016

Ik heb de philips shaver 7000 de duurste uitvoerring, mooie vormgeving, en scheert goed . Makkelijk schoon te maken onder kraan.. wat ik ook aan kan bevelen is die reinigingsborstel te gebruiken een weldaad voor je gezicht

Trebliw 13-01-2016

7000 scheerapparaat nu paar weken in huis en het resultaat is uitstekend glad scheren zowel droog als nat. en geen irritatie en rode vlekken meer in mijn nek. precies het apparaat waar ik op zat te wachten