Philips SHAVER Series 7000 S7710

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 112 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7710 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Sander 30-01-2019

Doet niks

Na een half uur scheren nog de helft op mijn gezicht staan echt waardeloos. Je kunt je eigen nog scheren met een bot scheermesje

Gijs-B 22-01-2019

Slecht scheerresultaat met veel herrie

Dit scheerapparaat had ik gekocht omdat een onderdeel van de kop van mijn oude scheerapparaat van Philips (15 jaar oud) stuk was, en vrij duur om te vervangen.
Ik heb het scheerapparaat in juni 2018 gekocht. De eerste weken werkte het scheerapparaat voldoende, al moest ik veel vaker over dezelfde plek heen als met mijn oude apparaat.

Op het moment van dit schrijven, maakt het apparaat heel veel herrie. Veel en veel meer herrie dan mijn 15 jaar oude apparaat (kan het nog vergelijken met een oud apparaat van zelfde type en ouderdom). Bij de oren is het haast oorverdovend.
Ook scheert het oude apparaat sneller en beter dan het nieuwe.
Ook al ben ik 15 minuten aan het scheren, dan voel ik nog stoppeltjes. Een klein beetje beter is het met nat scheren, maar als je dat onder de douche doet, dan sta je wel erg lang onder de douche.

Het apparaat zou huidvriendelijk moeten zijn. Dus niet.... mijn oude apparaat van 15 jaar oud is nog huidvriendelijker...

De batterij gaat niet zo lang mee en erg onhandig dat je dan niet met kabel eraan kunt scheren.
Ik beveel dus een scheerapparaat dat er hetzelfde uit ziet als dit apparaat zeker NIET aan.
Ik ga een apparaat bij Lidl kopen van een of ander plakmerk dat uitziet als de oude driekops scheerapparaten van de Lidl voor 1/7 van de prijs die ik voor dit apparaat betaald heb.

Minpunten

• scheert niet goed
  • scheren duurt te lang
  • maakt veel herrie
  • niet huidvriendelijk
  • niet scheren met kabel als accu leeg

AlexB 08-03-2018

Prima shaver

Omdat de scheermesjes steeds maar duurder werden overgestapt naar de S7710 en de smartcleaner. De scheerapparaat bevalt prima aan je moet wel wat langer scheren als met je mesje. De Cleaner is echt een uitkomst, scheerapparaat erin en dan reinigt hij de 7710 prima zodat hij de volgende dag weer klaar is. Als het toestel opgeladen is schakelt het apparaat uit

Pluspunten

• Geen irritatie
  • De smartcleaner, echt een uitkomst

Minpunten

• Wat langer bezig als met het mes
  • Kop is wat moeilijk eraf te halen

Gerrit 15-10-2017

Goede accuduur

Toen ik her apparaat kocht scheerde hij van het begin aan niet goed Ik heb toen nieuwe mesjes gekocht maar er is in resultaat niets veranderd Ik ben 67 jaar en heb heel mijn leven met volle tevredenheid philipshave gebruikt tot nu toe
Jammer

Derric 07-07-2017

Begin zeer goed

Mijn eerste Philips, voorheen Braun. Nu een half jaar in gebruik. In het begin scheerde ie super, een keer eroverheen en glad! Nu na een half jaar scheert niet meer goed. Nu al bod?? Wordt een kostbare geschiedenis twee keer per jaar de scheerkop vervangen.

mh1956 08-06-2017

Fraai scheerapparaat, maar met tekortkomingen

Dit scheerapparaat is mijn eerste Philips van het zgn. open type. Hiervoor had ik een Philips scheerapparaat waarvan de koppen één geheel vormden met de houder. Ik heb dit nieuwe model een half jaar geleden voor mijn verjaardag cadeau gekregen.

Mijn ervaringen tot nu toe:

Ik vind dit model uit de 7000-serie er prachtig uit zien: modern, fraai ontwerp, prettige kleurstelling. Het scheerapparaat is licht van gewicht en ligt prettig in de hand.

De scheerprestaties zijn goed, maar niet beter dan bij mijn vorige Philips (het gesloten type). De houders met de scheerkoppen hadden van mij nog wat gladder afgewerkt mogen worden. Er zitten wat scherpe randjes aan, die bij het scheren van ongelijke gezichtsdelen, zoals bij de bovenlippen, een onprettig, licht snijdend gevoel geven. Het heeft echter nog niet tot wondjes geleid.

Het grootste probleem van dit model is de wijze waarop het scheerhoofd op het apparaat bevestigd is. Dit is een kliksysteem, waarbij de kop maar op één manier in de houder geklikt kan worden. De bevestiging oogt echter niet heel stevig en het is mij al meerdere malen overkomen dat tijdens het scheren het scheerhoofd van de houder losraakte en op de grond viel. Dit gevaar is groter naarmate het huidoppervlakte wat stroever is, bijv. door warmte of vocht. Het is voor mij onbegrijpelijk dat er geen vergrendeling zit bij de aansluiting van het scheerhoofd op de houder, bijv. door middel van een schuif of door het scheerhoofd een slag te draaien. Dit is een ernstige ontwerpfout die bij toekomstige modellen echt opgelost moet worden.

Het scheerapparaat maakt meer lawaai dan mijn vorige model van het gesloten type.

Schoonmaken gaat zeer eenvoudig. De twee delen van het scheerhoofd even uit elkaar halen, onder de kraan afspoelen en klaar. Bij mijn type wordt een SmartClean reinigingssysteem meegeleverd, maar dat heb ik nog geen enkele keer gebruikt. Het nut ervan ontgaat me en bovendien is het apparaat veel te groot.

Opladen gaat erg snel. Groot nadeel is dat je het scheerapparaat niet kan gebruiken als je hem via de oplaadstekker in het stopcontact stopt. Dat was vroeger wel mogelijk. Erg jammer dat deze handige functie vervallen is.

Er wordt als accessoire een kleine reis-etui meegeleverd, waarin je het apparaat en de losse tondeuse in kwijt kunt, maar de oplader dan weer niet. Dat is niet echt handig.

Wat helemaal ontbreekt is een compacte houder voor op de wastafel waarop je het apparaat kunt neerzetten en waarop ook een plek voor de tondeuse te vinden is. Philips leverde die vroeger standaard mee. Ik had dat, én een grotere reis-etui, liever gehad dan het SmartClean reinigingssysteem.

Samenvattend: mooi vormgegeven scheerapparaat dat prettig in de hand ligt, met over het algemeen redelijk goede scheerprestaties, maar ook met nogal wat praktische tekortkomingen in het ontwerp en een set matige accessoires. En ik heb dus ernstige twijfels over de degelijkheid gezien de wankele verbinding tussen het scheerhoofd en de houder.

Pluspunten

• Goede scheerresultaten
  • Fraai ontwerp
  • Licht van gewicht
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Wankele verbinding scheerhoofd en houder
  • Niet te gebruiken via stopcontact
  • Scherpe randjes scheerhoofd
  • Matige set accessoires
  • Lawaaiig

mh1956 18-05-2017

Mooi scheerapparaat, maar met ernstige tekortkomingen

Dit scheerapparaat is mijn eerste Philips van het zgn. open type. Hiervoor had ik een Philips scheerapparaat waarvan de koppen één geheel vormden met de houder. Ik heb dit nieuwe model een half jaar geleden met 40% korting gekocht tijdens de Black Friday sale in de Philips Store. Mijn ervaringen tot nu toe:

De scheerprestaties zijn goed, maar niet echt veel beter dan bij mijn vorige Philips (het gesloten type). De houders met de scheerkoppen hadden van mij nog wat gladder afgewerkt mogen worden. Er zitten wat scherpe randjes aan, die bij het scheren van ongelijke gezichtsdelen een onprettig, licht snijdend gevoel geven. Het heeft echter nog niet tot wondjes geleid.

Het grootste probleem van dit open type is de wijze waarop het scheerhoofd op het apparaat bevestigd is. Dit is een kliksysteem, waarbij de kop maar op één manier in de houder geklikt kan worden. De bevestiging oog echter niet heel stevig en het is mij al meerdere malen overkomen dat tijdens het scheren het scheerhoofd van de houder losraakte en op de grond viel. Dit gevaar is groter naarmate het huidoppervlakte minder glad is, bijv. door warmte of vocht. Het is voor mij onbegrijpelijk dat er geen vergrendeling zit bij de aansluiting van het scheerhoofd op de houder, bijv. door middel van een schuif of door het scheerhoofd een slag te draaien. Dit is een ernstige ontwerpfout die bij toekomstige modellen echt opgelost moet worden.

Het scheerapparaat maakt wat meer lawaai dan mijn vorige model van het gesloten type.
Schoonmaken gaat zeer eenvoudig. De twee delen van het scheerhoofd even uit elkaar halen, onder de kraan afspoelen en klaar. Bij mijn type wordt een SmartClean reinigingssysteem meegeleverd, maar dat heb ik nog geen enkele keer gebruikt. Het nut ervan ontgaat me en bovendien is het apparaat belachelijk groot.

Opladen gaat erg snel. Groot nadeel is dat je het scheerapparaat niet kan gebruiken als je hem via de oplaadstekker in het stopcontact stopt. Dit is volgens Philips uit veiligheidsoverwegingen gedaan, waarschijnlijk voor die ene domme Amerikaan die onder de douche zijn scheerapparaat gaat staan opladen. Een andere reden kan ik niet verzinnen.

Bij dit type wordt ook een kleine reis-etui meegeleverd, waarin je het apparaat en de losse tondeuse in kwijt kunt, maar de oplader weer niet. Dat is niet echt handig bedacht.

Wat helemaal ontbreekt is een houder voor op de wastafel waarop je het apparaat kunt neerzetten en waarop ook een plek voor de tondeuse te vinden is. Ik had dat, én een grotere resi-etui, liever gehad dan het SmartClean reinigingssysteem.

Samenvattend: mooi vormgegeven scheerapparaat dat prettig in de hand ligt, met over het algemeen goede scheerprestaties, maar ook met tekortkomingen in het ontwerp en een set matige accessoires. En ik heb dus ernstige twijfels over de degelijkheid gezien de wankele verbinding tussen het scheerhoofd en de houder.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Licht van gewicht
  • Goede scheerprestaties
  • Prettig vasthouden

Minpunten

• Wankele verbinding scheerhoofd en houder
  • Niet te gebruiken tijdens opladen
  • Scherpe randjes aan scheerkoppen
  • Beetje luidruchtig
  • Onhandige reis-etui

jelmer 22-12-2016

beoordeling niet echt tevreden

het Philips SHAVER Series 7000 S7710/26 valt mij wel tegen laat veel haartjes staan. En zorgt voor irritatie op de huid. wat ik zelf wel heel erg jammer vind. waar door ik sneller het scheer mes weer pak. hoop dat jullie hier wat aan hebben. batterij duur is verder wel goed

met vrienddijk groeten

Pluspunten

• batterij

Minpunten

• scheert lang niet alle haartjes weg
  • huid irritatie

J.C 26-11-2016

scheert geweldig. super voor de gevoelige huid

Wilde een goed scheer apparaat voor een grove baard. Deze scheert alles goed weg en is perfect voor de gevoelige huid

Ma Jun 26-11-2016

good

I like the product but the cashback process is a disaster,why can't you change the price directly?Don't understand why I have to wait more than 2 months before I get my money back.

Pluspunten

• good product
  • price is accpectable

Minpunten

• horrible cashback process
  • too slow to pay the money back

Sebastian 26-11-2016

GOED

Ik vind deze scheerapparaat erg goed, het scheert mooi en snel ze heeft ook geen schuim nodig en er zijn ook paar extra functies bijvoorbeeld ze maakt zich zelf schoon !!! Jij moet het gebruiken. Je huid zal echt glad zijn . Het is gewoon perfect !!

Pluspunten

• extra functies

Minpunten

• geen

Oegi 26-11-2016

Scheerapparaat S7710/26

Scheert goed, makkelijk te onderhouden en schoon te maken. Ligt lekker in de hand. Laat snel op en is veilig.

M D 24-11-2016

Ligt goed in de hand

Na veel ellende met het scheermes nu toch een apparaat gekocht. En moet zeggen het bevalt goed.
Met de handige cleanmachine is onderhoud geen probleem meer.

Pluspunten

• Handig
  • Stil

Martijn 23-11-2016

Scheert fijn: bijna geruisloos en glad!!

Het apparaat werkt, zoals ik verwacht had. Mijn huid is nogal gevoelig (Met het vorige scheerapparaat veel huidbeschadigingen) en sinds ik me met dit apparaat scheer en dat is nog maar kort, merk ik dat mijn huid gladder wordt, de kleine wondjes verdwijnen.

Pluspunten

• Bijna geruisloos.
  • Scheert glad.
  • Ligt goed in de hand.

Minpunten

• geen

Henri 17-11-2016

Glad resultaat, geen iritaties en soepel in gebruik

Ligt goed in de hand en glijd soepel over je gezicht.
Zowel in combinatie met scheerschuim als met droog scheren.
Glad eind resultaat en het apparaat is na gebruik makkelijk te reinigen.
Het SmartClean systeem werkt ook goed, is alleen wel beetje groot.

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Makkelijk schoon te maken
  • Glijdt goed over de huidt (zowel nat als droog)
  • Ligt goed in de hand
  • Soepele flexibele scheerkop

Minpunten

• Grote SmartClean unit
  • Losse precisie trimmer

Valthermond 17-11-2016

Schitterend apparaat

Ben afgestapt van scheren met mesjes. Scheerresultaat is bijna vergelijkbaar. Wel veel makkelijker. Of je nou droog scheert of onder de douche met scheerschuim resultaat is super

Pluspunten

• Gemak
  • Resultaat

Minpunten

• Zit verkeerd om zit in het SmartClean apparaat.

Joep 06-11-2016

Scheeraaparaat is Top

Het scheerapparaat ligt goed in de hand, scheert glad, is stil en voorkomt irritatie in de hals. Met het Smart Clean Systeem is reinigen en opladen eenvoudig.

wd 02-11-2016

glad scheerresultaat zowel nat als droog

ideaal apparaat voor de gevoelige huid. Handig reinigingssysteem. glad scheerresultaat, zowel nat als droog.

Pluspunten

• prijs kwaliteit
  • reinigingssysteem
  • glad scheerresultaat

Minpunten

• groot oplaad-reinigingsdock

John 29-10-2016

Heerlijk scheerapparaat

Scheert heel licht en een zeer glad resultaat. Het schoonmaaksysteem is een fantastische uitvinden. Prima scheerapparaat.

Michel 28-10-2016

Mooi resultaat

Vandaag aangeschaft als cadeau voor vader en direct geschoren. Geen geïrriteerde huid en perfect resultaat.
Na lang zoeken een prima scheerapparaat gevonden.
Zeer zeker een aanrader!

Pluspunten

• Snel laden
  • Geen irritaties op de huid
  • Perfecte scheerresultaat

Smoothshaver 26-10-2016

Ligt lekker in de hand, scheert glad

Ligt lekker in de hand, nat en droog scheert het gemakkelijk en glad. Is snel opgeladen, reinigingsstation werkt prima en ook onder de kraan is het apparaat makkelijk gewassen en droogt snel.

wanten 04-10-2016

Prachtmachine

Nog nooit had ik zo een goede scheermachine. De shaver werkt uitstekend, ahw ik ze met scheerschuim gebruik verkies. In 2 minuutjes is de morgenbaard ervan af ! Reinigen onder de kraan en het bijgeleverde reinigingstoestel met cleaningcassettes werkt goed !

Pluspunten

• all in one

Minpunten

• hoeveel x reinigen, elke x ? hoe werkt systeem...

J. Herrie 29-09-2016

Goed scheerapparaat, maar niet voor zwaardere baarden

Dit scheerapparaat van Philips komt met een handig reinigingsstation. Dit station reinigt niet enkel de scheerkoppen, het laadt ook het toestel op.

Voordeel van dit toestel is ook dat je niet enkel droog kan scheren. Ook nat en met scheerschuim is mogelijk. Ik testte de drie mogelijkheden waarbij in mijn geval het scheren met scheerschuim het beste resultaat gaf.

Het toestel is dankzij het reinigingsstation niet enkel makkelijk schoon te maken, het ligt tevens ook goed in de hand. Naast het reiningstoestel/oplaadstation krijg je ook een aparte reis oplader en opbergdoosje. Het opladen gaat ook erg snel en de autonomie bedraagt toch een kleine drie à vier scheerbeurten.

Ik raad dit scheerapparaat zeker aan, maar dan vooral aan mensen met een lichtere baardgroei. Voor mensen met een zwaardere baard, zoals mezelf, is het scheerresultaat niet erg glad. Al is het resultaat het gladst indien je de combinatie maakt met scheerschuim- of gel.

Pluspunten

• autonomie
  • ergonomie
  • batterijduur
  • nat & droog scheren
  • reiningsstation

Minpunten

• niet voor zwaardere baarden

michelpa 26-09-2016

In gebruik beter dan verwacht.

Scheert als de beste.
Goed hanteerbaar ligt goed in de hand, en is super licht.
Dat je je zowel droog en nat kunt scheren is zeker een pluspunt.
Mijn verwachtingen zijn dan ook zeker overtroffen.
Met het schoonmaaksysteem zit het ook wel snor.

Pluspunten

• Droog en nat scheren mogelijk
  • Ligt goed in de hand en is super licht

Minpunten

• Oplaad/spoelsysteem heeft forse afmetingen.

RubBA 25-09-2016

Zeer goede en complete shaver met een goed scheer resultaat

Ik heb dit scheerapparaat nu een aantal weken in huis en heb ook een Sensoflex 9000, de voorloper van deze series. In deze review zal ik dus beiden met elkaar vergelijken. Qua functies zijn beiden nagenoeg gelijk. Ze kunnen nat scheren hebben mee bewegende koppen etc etc. dus ik was erg benieuwd hoe deze shaver bevallen en of het wel een upgrade zou zijn.

De 7000 heeft dezelfde mes guards maar op het mesje zelf zitten meer mesjes dan op de 9000 series en dat merk je toch wel. Hij scheert hierdoor iets sneller wat hem iets efficiënter maakt dan de 9000. Zowel de 9000 als de 7000 hebben wel wat moeite met hardnekkige nekharen. Die moet ik soms nog met de hand weghalen. De scheer ervaring zelf is erg prettig. Je merkt dat de mesjes echt goed hun werk doen met het optillen en afscheren van de haartjes. Je hebt na het scheren echt een glad gevoel. Totaal geen last van geïrriteerde huid en de kop glijdt gemakkelijk over de huid. Maak draaiende bewegingen en je bent zo klaar.

De accessoires die meegeleverd zijn werken goed. De tondeuse komt in plaats van het scheerhoofd en is dus wat extra handelingen tegenover die van de 9000 series die geïntegreerd zit maar daarentegen werkt die van de 7000 echt veel beter. Het reistasje is ook ok. Er past geen adapter in maar dat is bij beide apparaten het geval dus geen echte issue.

Beide apparaten hebben een een cleaning unit die met speciale vloeistof werkt. De 9000 vul je met een flesje steeds bij en die van de 7000 werkt met een cassette. Die van de 7000 is wat handiger omdat je daar de shaver echt vast in zet. Bij de 9000 schuif je hem erin en kan hij er uitglippen als je het niet goed doet. Beiden maken even goed schoon en ik vraag me af of die cassettes die je nodig hebt voor de 7000 uiteindelijk niet duurder zijn. Dat zullen we nog zien.

De 7000 ligt goed in de hand, ook bij nat scheren onder de douche heb je goede grip en is licht van gewicht. Net als de 9000. De bovenkant van de scheerkop klik je makkelijk los om zo het geheel schoon te kunnen spoelen. Wil je bij de mesjes zelf komen dan is dat wat meer gepriegel en moet je plastic ringetjes los klikken die je makkelijk kunt verliezen onder de douche. Maar eigenlijk is dat ook niet nodig want daar heb je het cleaningstation voor. Bij de 9000 gaat dit wat anders en wat makkelijker maar nogmaals het is geen must.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze 7000 en vind ik hem genoeg voordelen hebben tegenover de 9000 om hem als waardige opvolger te beschouwen. Heb je nog geen Philips shaver of een lagere model als bijvoorbeeld de 3000, deze had ik ook en dan is het verschil helemaal groot! Deze 7000 series is echt een aanrader. Je zal er veel plezier van hebben.

Pluspunten

• Effectieve messen
  • Cleaning station
  • Aparte goede tondeuse
  • Glad scheerresultaat
  • Nat scheren

Minpunten

• Pakt niet altijd nekharen
  • Lastig bij mesjes komen