Philips SHAVER Series 7000 S7710 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

RubBA 25-09-2016 Product paar weken in bezit

Zeer goede en complete shaver met een goed scheer resultaat

Ik heb dit scheerapparaat nu een aantal weken in huis en heb ook een Sensoflex 9000, de voorloper van deze series. In deze review zal ik dus beiden met elkaar vergelijken. Qua functies zijn beiden nagenoeg gelijk. Ze kunnen nat scheren hebben mee bewegende koppen etc etc. dus ik was erg benieuwd hoe deze shaver bevallen en of het wel een upgrade zou zijn.

De 7000 heeft dezelfde mes guards maar op het mesje zelf zitten meer mesjes dan op de 9000 series en dat merk je toch wel. Hij scheert hierdoor iets sneller wat hem iets efficiënter maakt dan de 9000. Zowel de 9000 als de 7000 hebben wel wat moeite met hardnekkige nekharen. Die moet ik soms nog met de hand weghalen. De scheer ervaring zelf is erg prettig. Je merkt dat de mesjes echt goed hun werk doen met het optillen en afscheren van de haartjes. Je hebt na het scheren echt een glad gevoel. Totaal geen last van geïrriteerde huid en de kop glijdt gemakkelijk over de huid. Maak draaiende bewegingen en je bent zo klaar.

De accessoires die meegeleverd zijn werken goed. De tondeuse komt in plaats van het scheerhoofd en is dus wat extra handelingen tegenover die van de 9000 series die geïntegreerd zit maar daarentegen werkt die van de 7000 echt veel beter. Het reistasje is ook ok. Er past geen adapter in maar dat is bij beide apparaten het geval dus geen echte issue.

Beide apparaten hebben een een cleaning unit die met speciale vloeistof werkt. De 9000 vul je met een flesje steeds bij en die van de 7000 werkt met een cassette. Die van de 7000 is wat handiger omdat je daar de shaver echt vast in zet. Bij de 9000 schuif je hem erin en kan hij er uitglippen als je het niet goed doet. Beiden maken even goed schoon en ik vraag me af of die cassettes die je nodig hebt voor de 7000 uiteindelijk niet duurder zijn. Dat zullen we nog zien.

De 7000 ligt goed in de hand, ook bij nat scheren onder de douche heb je goede grip en is licht van gewicht. Net als de 9000. De bovenkant van de scheerkop klik je makkelijk los om zo het geheel schoon te kunnen spoelen. Wil je bij de mesjes zelf komen dan is dat wat meer gepriegel en moet je plastic ringetjes los klikken die je makkelijk kunt verliezen onder de douche. Maar eigenlijk is dat ook niet nodig want daar heb je het cleaningstation voor. Bij de 9000 gaat dit wat anders en wat makkelijker maar nogmaals het is geen must.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze 7000 en vind ik hem genoeg voordelen hebben tegenover de 9000 om hem als waardige opvolger te beschouwen. Heb je nog geen Philips shaver of een lagere model als bijvoorbeeld de 3000, deze had ik ook en dan is het verschil helemaal groot! Deze 7000 series is echt een aanrader. Je zal er veel plezier van hebben.

Pluspunten

• Effectieve messen
  • Cleaning station
  • Aparte goede tondeuse
  • Glad scheerresultaat
  • Nat scheren

Minpunten

• Pakt niet altijd nekharen
  • Lastig bij mesjes komen

Valthermond 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Schitterend apparaat

Ben afgestapt van scheren met mesjes. Scheerresultaat is bijna vergelijkbaar. Wel veel makkelijker. Of je nou droog scheert of onder de douche met scheerschuim resultaat is super

Pluspunten

• Gemak
  • Resultaat

Minpunten

• Zit verkeerd om zit in het SmartClean apparaat.

J. Herrie 29-09-2016 Product paar weken in bezit

Goed scheerapparaat, maar niet voor zwaardere baarden

Dit scheerapparaat van Philips komt met een handig reinigingsstation. Dit station reinigt niet enkel de scheerkoppen, het laadt ook het toestel op.

Voordeel van dit toestel is ook dat je niet enkel droog kan scheren. Ook nat en met scheerschuim is mogelijk. Ik testte de drie mogelijkheden waarbij in mijn geval het scheren met scheerschuim het beste resultaat gaf.

Het toestel is dankzij het reinigingsstation niet enkel makkelijk schoon te maken, het ligt tevens ook goed in de hand. Naast het reiningstoestel/oplaadstation krijg je ook een aparte reis oplader en opbergdoosje. Het opladen gaat ook erg snel en de autonomie bedraagt toch een kleine drie à vier scheerbeurten.

Ik raad dit scheerapparaat zeker aan, maar dan vooral aan mensen met een lichtere baardgroei. Voor mensen met een zwaardere baard, zoals mezelf, is het scheerresultaat niet erg glad. Al is het resultaat het gladst indien je de combinatie maakt met scheerschuim- of gel.

Pluspunten

• autonomie
  • ergonomie
  • batterijduur
  • nat & droog scheren
  • reiningsstation

Minpunten

• niet voor zwaardere baarden

Harold 21-09-2016 Product paar weken in bezit

Een top apparaat

Al jaren gebruik ik scheerapparaten van Philips, maar het scheerresultaat van de Philips 7000 en het ontbreken van een geïrriteerde huid had ik nooit verwacht. Wat een verademing om elke morgen fris geschoren zonder schrijnende rode plekken in mijn hals op pad te gaan.

Pluspunten

• Geen huid irritatie
  • Superglad scheren
  • Fluisterstil

Tinus1206 19-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik heb dit apparaat kunnen vergelijken met een veel duurder apparaat uit de 9000 serie.
Veel verschil is er niet... het scheren gaat gewoon zeer glad and de huid voelt zeer prima aan. Vormgeving is geweldig mooi! Het verschil zit 'm erin dat bij de 7000 vanwege de scherpe randen van de individuele koppen soms mijn vel ertussen kwam! Maar ja, ik ben 67 en mijn gezicht is niet meer zo glad! Dat gebeurde bij de 9000 niet. Dus goed de huid strak houden!
De 7000 heeft een motor die wat meer gromt vergeleken met de stillere 9000, maar in beide gevallen blijft gelden: wat een super vooruitgang met de standaard shaver van een jaar of vijf oud!

Bouw 19-01-2016 Product maand in bezit

Het is even wennen maar na een aantal scheerbeurten bevalt de shaver uitstekend! Bij het eerste gebruik klemde mijn huid tussen de scheerkoppen, na een paar dagen kwam dit niet meer voor. De koppen zitten iets verder uitelkaar dan bij mijn vorige Philips shaver, dus even opletten hoe je de shaver plaatst op je huid en hij scheert top! Schoonmaken is erg makkelijk, even de kop loshalen en uitkloppen, vervolgens het apparaat op de kop in het oplaad/schoonmaak station en de shaver wordt automatisch gereinigd, erg handig en hygienisch.

Sebastian 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

GOED

Ik vind deze scheerapparaat erg goed, het scheert mooi en snel ze heeft ook geen schuim nodig en er zijn ook paar extra functies bijvoorbeeld ze maakt zich zelf schoon !!! Jij moet het gebruiken. Je huid zal echt glad zijn . Het is gewoon perfect !!

Pluspunten

• extra functies

Henri 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Glad resultaat, geen iritaties en soepel in gebruik

Ligt goed in de hand en glijd soepel over je gezicht.
Zowel in combinatie met scheerschuim als met droog scheren.
Glad eind resultaat en het apparaat is na gebruik makkelijk te reinigen.
Het SmartClean systeem werkt ook goed, is alleen wel beetje groot.

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Makkelijk schoon te maken
  • Glijdt goed over de huidt (zowel nat als droog)
  • Ligt goed in de hand
  • Soepele flexibele scheerkop

Minpunten

• Grote SmartClean unit
  • Losse precisie trimmer

wanten 04-10-2016 Product paar weken in bezit

Prachtmachine

Nog nooit had ik zo een goede scheermachine. De shaver werkt uitstekend, ahw ik ze met scheerschuim gebruik verkies. In 2 minuutjes is de morgenbaard ervan af ! Reinigen onder de kraan en het bijgeleverde reinigingstoestel met cleaningcassettes werkt goed !

Pluspunten

• all in one

Minpunten

• hoeveel x reinigen, elke x ? hoe werkt systeem...

Thomas 20-09-2016 Product paar weken in bezit

groot maar efficiënt

Het eerste wat me bij de 7000 serie opviel is de omvang van de lader/reinigingsapparaat. Na herschikken van de badkamerkast en een nachtje opladen was ik klaar voor een eerste test. Wat een teleurstelling, het scheren verliep verschrikkelijk stroef en het restultaat was ook niet bepaald naar wens.
We zijn nu 2 weken verder en ik moet toegeven dat mijn mening is bijgedraaid. Het stroeve is gebleven maar het resultaat is echt wel pakken beter tot perfect.

Pluspunten

• goed resultaat
  • zelfreinigend

Minpunten

• grote lader/reiniger
  • opladen kan enkel thuis

kurt 18-09-2016 Product paar weken in bezit

mooi apparaat

Het is een licht toestel in vergelijking met mijn braun toestel. Ik vind het een mooi toestel en ligt goed in de hand. Eerste scheerbeurt ging met moeite , deze heb ik droog gedaan. De draaibewegingen ben ik niet gewoon en moest veel over dezelfde plaats gaan. In mijn hals ging het helemaal niet , daar kon hij de zwaardere haartjes niet kort krijgen. Mijn Braun doet het beter maar ook niet super. Het scheermesje ligt nooit veraf om wat te helpen. Ondertussen na een paar keer scheren nog altijd niet tevreden. Ik heb het nat met scheergel geprobeerd , ging stukken vlotter , zeker in de hals. Nadien wel heel veel irritatie omdat ik toch veel meer dan mijn Braun moet over hetzelfde stuk moet gaan. De snor gaat ook moeilijk , de haartjes net onder de neus kan het toestel niet bij. Ik verkies nog altijd mijn Braun boven dit toestel.

Pluspunten

• snel herlaadbaar
  • licht apparaat
  • heel makkelijk reinigbaar

Otto 15-09-2016 Product paar weken in bezit

Zeer glad scheren

Momenteel flink aan het testen. Wat een prettig apparaat. Een echte Philips. Zowel droog als nat getest. Scheert snel en goed glad. Lekke stil qua geluid. Negatieve puntjes??

Ja zeker ik weet er 1 te verzinnen: Het oplaad- schoonmaak-station neemt redelijk ruimte in en kan als een sta in de weg worden beschouwd.

Al met al is dit een scheerapparaat dat het goed doet. Bevalt mij prima.

• glad resultaat

Minpunten

• schoonmaakstation groot

Sausist 14-09-2016 Product paar weken in bezit

Niet overtuigd !

Ondertussen na een paar keer scheren nog altijd niet tevreden.

Ik verkies nog altijd mijn Braun boven dit toestel.

Brecht 09-09-2016 Product paar weken in bezit

Glad scheren in no time !

Dit toestel scheert met behulp van scheerschuim en de soepele scheerkoppen mijn baard in no time glad. Alleen jammer dat er geen bijgeleverde staander is om op te laden/op te bergen in smalle kast.

Pluspunten

• Gladgeschoren in no time
  • gebruik van scheerschuim
  • mooi design
  • ligt goed in de hand
  • gemakkelijk in onderhoud

Minpunten

• geen staander

Paulus5 06-09-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design en comfortabel in gebruik

Een mooi vormgegeven apparaat dat lekker in de hand ligt. Scheren met dit apparaat ervaar ik als prettig. Mijn huid is minder geïrriteerd na het scheren met dit nieuwe apparaat. Vooral het scheren met scheerschuim vind ik prettig, waarbij je de scheerkop met water moet nat maken, zonder water vind ik de scheerkop erg stroef op mijn huid.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Accu gaat lang mee

Jac 16-01-2016 Product paar weken in bezit

Prima scheerapparaat. Doet het ook goed bij een baardgroei van 2-3 dagen. Heerlijk, goed voor de huid en toch krachtig.
Nadeel is dat de trimmer los is en moet worden verwisseld.

Tweelingen 14-01-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekend apparaat. Even wennen na jaren scheren met een mesje, maar na een paar dagen oefenen, mag het resultaat er zijn. Glad en geen geïrriteerde huid. Wel jammer dat het apparaat zoveel plaats inneemt...

jelmer 22-12-2016 Product paar weken in bezit

beoordeling niet echt tevreden

het Philips SHAVER Series 7000 S7710/26 valt mij wel tegen laat veel haartjes staan. En zorgt voor irritatie op de huid. wat ik zelf wel heel erg jammer vind. waar door ik sneller het scheer mes weer pak. hoop dat jullie hier wat aan hebben. batterij duur is verder wel goed

met vrienddijk groeten

Pluspunten

• batterij

Minpunten

• scheert lang niet alle haartjes weg
  • huid irritatie

J.C 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

scheert geweldig. super voor de gevoelige huid

Wilde een goed scheer apparaat voor een grove baard. Deze scheert alles goed weg en is perfect voor de gevoelige huid

Ma Jun 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

good

I like the product but the cashback process is a disaster,why can't you change the price directly?Don't understand why I have to wait more than 2 months before I get my money back.

Pluspunten

• good product
  • price is accpectable

Minpunten

• horrible cashback process
  • too slow to pay the money back