Philips SHAVER Series 5000 S5510

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 67 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 S5510 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Gerben 25-01-2016

Bij een iets langere baardgroei is het apparaat niet geschikt voor mijn huid. Het wekt huid irritatie op en geeft geen glad resultaat.
Maar als ik het bijhoud en elke paar dagen het scheerapparaat gebruik is het resultaat goed. Boven verwachting goed zelfs tov jaren geleden toen ik voor het laatst elektrisch scheerde.
Pluspunten zijn toch wel de gebruiksvriendelijkheid van het apparaat en dat hij zeer makkelijk schoon te maken is.

sanderbbb 24-01-2016

Misschien ligt het aan mijn te volle baardgroei of de dikte van de haren an sich. Ik heb vaker scheerapparaten gebruikt en wat steeds het probleem is is dat het me erg lang kost om tot een nog steeds niet glad resultaat te komen. Zelfs na de turbo knop te hebben gebruikt. Je kunt gewoon keer op keer op keer over dezelfde plek gaan, zonder al teveel resultaat. Na dik een half uur voelt mijn gezicht numb en zijn er nog teveel haren die maar niet weggaan. Ik moet wel zeggen dat ik na de lange scheerbeurt amper last heb van scheerirritatie (heb ik met mesjes wel). Het schoonmaken van het apparaat is een koud kunstje. De p-timmer is een nutteloze add on, deze werkt echt voor geen meter. Je gaat er 10 keer overheen en je ziet nog 80% van de bakkebaard zitten.

RichardM 22-01-2016

Sinds 3 weken ben ik de bezitter van de Philips S5510.
Als notoire nat scheerder was het even wennen om een scheer apparaat te gebruiken.
Het scheer resultaat is goed glad, en tegen verwachting in geen last van een rauwe huid na het scheren

erkinex 22-01-2016

Voor dat ik van dit apparaat gebruikt heb gemaakt heb ik eerst mijn baard laten groein. Voor het eerste gebruik, heb ik er lang over moeten doen om mijn wat langere haartjes te kunnen scheren. (niet aan te raden)
Verder voor dagelijks gebruik is hij zeer geschikt (erg snel en zeker glad).
Philips ligt erg fijn in de hand en het scheren is erg aangenaam. Je kan hem makkelijk overal mee naar toe nemen om er op het laatste moment goed uit te zien.
De bij geleverde opzet stukjes zijn ook erg handig in gebruik (nadeel is dat ze niet in eigen etui passen)

Wesley S. 20-01-2016

Sinds enkele weken gebruik ik de Philips S5510/45. In eerste instantie was ik niet zo van de scheerapparaten gezien ze volgens vele niet zo glad scheren als mesjes.

Enfin, ik ben gaan scheren met deze solide, lichte en naar mijn inziens stille scheerapparaat. Droog scheren geeft een goed resultaat maar niet zo glad als ik zou willen. Ik ben daarom nat gaan scheren met gel en schuim en in beide gevallen ben ik aangenaam verrast door het gladde resultaat!

Oefening baart kunst. Na een aantal keer proberen en ontdekken hoe de scheerkoppen mijn stugge haartjes het beste weghaalt heeft het apparaat mij overtuigd. Voor het gevoel en qua uitstraling kan het apparaat net zo glad scheren als het mes, maar dan zonder irritaties en/of wondjes. (Ik gebruik dan wel altijd de turbo-stand)

Opladen gaat snel en de accessoires zoals de neustrimmer en de precisietrimmer doen het ook goed. dit zijn handige extra's. Daarnaast zijn deze accessoires met een beetje passen en meten ook netjes op te bergen in de meegeleverde opberghoes. Let wel, de oplader past er niet in. (Als je een paar dagen op vakantie gaat kun je met een lading voldoende scheren en is de oplader niet nodig.) Dit model heeft geen cleaning/oplaad station maar die mis ik persoonlijk niet. Het schoonmaken gaat immers makkelijk. Na een scheerbeurt gaat er een lampje branden, klik open, afspoelen en klaar.

Al met al presteert het apparaat boven mijn verwachtingen en raad ik hem zeker aan wanneer je opzoek bent naar een degelijk scheerapparaat.

MW 20-01-2016

Goed scheerapparaat alleen als de baardgroei te lang is moeilijk te scheren. Verder een goed en degelijk apparaat.

rd1908 20-01-2016

Met veel plezier dit mooi vormgegeven apparaat uitgetest. Helaas hetzelfde resultaat als met eerdere elektrische scheerapparaten. Niet volledig glad en een rode huid.
Voor mij dus de "ouderwetse" manier van scheren.

JaccoM1969 20-01-2016

Al vele jaren scheer ik mij nat, maar nog steeds nieuwsgierig hoe een normaal scheerapparaat het zou doen. Onlangs kreeg ik via The Insiders die kans, een Philips Male Grooming.
Een mooi vormgegeven ligt scheerapparaat wat goed in de hand ligt. Twee accessoires, een neus trimmer en een precisie trimmer. Eerst nog even opladen en dan proberen. Helaas was mij eerste ervaring teleurstellend, een rode huid, haartjes die ik met geen mogelijkheid weg kreeg en na korte tijd pukkels van de irritatie aan mijn huid. Precies zoals ik ook had voordat ik nat ging scheren. Natuurlijk heb ik het scheerapparaat nog enkele keren geprobeerd, maar kon er niet warm voor lopen. Na twee weken toch weer nat scheren. Mss is een combinatie van elektrisch scheren met nat scheren iets voor mij??? Maar droog scheren valt voor mij echt af.

RvdZ 18-01-2016

Dit is een kwalitatief goed scheerapparaat, waarbij met name de flexibele scheerkoppen goed bevallen, die volgen namelijk de oneffenheden en vorm van je gezicht, waardoor je relatief snel klaar bent met je scheerbeurt. Daarnaast kun je door de turbo-knop extra power geven aan het apparaat, wat handig kan zijn bij wat zwaardere baardgroei.

Alex81 18-01-2016

Het is een fijn scheer apparaat wat gewoon doet wat hij moet doen en ook nog eens snel opgeladen is.
De led indicatoren geven aan hoeveel stroom er nog in zit en wanneer je het apparaat moet schoonmaken/afspoelen.
Er zijn 2 hulpstukken meegeleverd een neushaar trimmer en een baardtrimmer. Deze passen alleen niet in de meegeleverd etui dit is wel jammer.
Het scheren zelf gaat wel erg soepel en ook nog een erg stil in gebruik.
Plus punten:
mooi strak design
ligt lekker in de hand
snel opgeladen
stil in gebruik
minpunten:
hulp stukken passen niet in de etui

Glnk 17-01-2016

Het apparaat wordt geleverd met twee koppelstukken en een etui. De inbegrepen opzetstukken (neushaartrimmer en precisie trimmer) zijn handig, maar passen helaas niet in het etui. De scheerprestaties vallen mij wat tegen. Het pakt niet alle haartjes mee. 3 of 4 keer over dezelfde plek en vaak met irritatie als gevolg. Het komt ook moeilijk bij de hoeken in de kaaklijn. Het apparaat ziet er mooi uit maar voelt niet erg degelijk aan. Het plastic kraakt als je erop drukt. Opladen gaat snel en de batterijduur is geweldig.

Edw83 16-01-2016

De afgelopen maanden heb ik ervaren dat mijn oude scheerapparaat (ook van Philips) het steeds moeilijker had om mijn gezichtsbeharing goed te lijf te gaan. Hij was inmiddels alweer ruim twee jaar oud. Dat resulteerde in een aantal aanvullende scheerbewegingen tot aan het verwijderen van enkele losse haren. Het werd de hoogste tijd om uit te kijken naar hetzij nieuwe scheerkoppen of een geheel nieuw scheerapparaat.

Via een actie kon ik 'kennismaken' met de scheerapparaten van Philips en er zodoende één testen. Ik heb toen gekozen voor de S5510. Ik heb dit apparaat gekozen omdat hij snel op te laden was, onder kraanwater afgespoeld kon worden en daarnaast er enkele losse trimmers bij aanwezig waren voor het verwijderen van overtollig nek- of neushaar. Ook van de flexibele kop had ik hoge verwachtingen om ook mijn kaaklijn van haar vrij te maken.

Er bestond ook de optie om duurdere apparaten te testen. Daarbij werd je vrijwel meteen verplicht om reinigingsmiddelen aan te schaffen voor een optimale schoonmaak van het apparaat. Het is mooi dat de keuze er is, maar nog los van de reinigingsmiddelen waren deze apparaten direct fors duurder. Daarom heb ik zelf niet voor die apparaten gekozen, maar weet dat het bestaat.

Over het gebruik en het resultaat kan ik het volgende zeggen. Ik gebruik het apparaat inmiddels al enkele weken, waarbij ik mij om de dag scheer. Ik moest eerlijk gezegd een beetje aan het apparaat wennen. Aanvankelijk was ik dan ook niet geheel tevreden over het resultaat. Het apparaat miste toch wel wat haren en het gezichtsoppervlak voelde lang niet altijd niet geheel glad aan. Hoewel de doos melding maakt van 'fast shave' heb ik vervolgens gemerkt dat je het beste resultaat toch echt bereikt wanneer je rustig de tijd neemt en vooral niet te hard de scheerkoppen tegen je gezicht aandrukt. Thans is ook mijn kaaklijn weer goed te scheren dankzij de flexibele scheerkoppen waar mijn oude apparaat dat al geruime tijd liet afweten. Daar ben ik dus zeer tevreden mee. Ook prettig blijft het dat het apparaat onder de kraan afgespoeld kan worden. Wellicht is het ook het vermelden waard dat het tot op heden nog niet nodig was om het apparaat op te laden ondanks dat het maar 50 minuten in totaal aan scheertijd is.

Ik heb uiteindelijk ook besloten het apparaat aan te schaffen en ik hoop dat het scheerresultaat nog lang een positieve ervaring zal opleveren!

frans82 15-01-2016

prima scheerapparaat. glad resultaat en scheert redelijk snel. Nadeel is voor mij dat de aan- en uitknop op een onhandige plek zit waardoor ik het apparaat steeds uitschakel tijdens het scheren (ben linkshandig, misschien heeft dat ermee te maken?). Verder zeer tevreden. Hij laadt ook supersnel op, wat erg fijn is als je dat vergeten bent en haast hebt 'sochtends.

ezinken 15-01-2016

leuk scheerapparaat maar absoluut niet wat ik ervan had verwacht. Ik scheer normaal met een mesje maar vanwege het gemak wilde ik wel eens een scheerapparaat proberen. Na 5 minuten scheren staan er nog steeds stoppels. Nat is glad, droog is schuurpapier, helaas.

Wh76 15-01-2016

Mooi desig, maar scheerresultaat valt eg tegen. De gladheid kan echt beter. Scheert ook niet snel. Je moet een paar keer over de plek heen. Ook los snoer is niet handig. Dit zou beter een oplaadstation kunnen zijn. Batterij gaat wel lang mee.

KC1987 15-01-2016

Ik heb dit scheerapparaat afgelopen week voor het eerst gebruikt en meteen viel me op dat hij heel goed scheert en ook de tondeuse werkt zeer fijn.

Het verwisselen van de verschillende accessoires gaat heel makkelijk en snel. Hierdoor is het schoonmaken ook heel makkelijk en zonder de angst om je apparaat kapot te maken.

Het enige waar ik aan moest wennen was dat de scheerkoppen verder uit elkaar staan dan ik hiervoor gewend was.

Daninho 14-01-2016

Dit scheerapparaat een paar weken uitgeprobeerd, en ben er zeer te spreken over.

Positieve punten:
* Zeer handig in omgang en gebruik.
* Makkelijk om te spoelen, tevens geeft hij dit aan.
* Weinig geluid.
* Accu gaat zeer lang mee.
* Handige extras zoals neustrimmer etc etc.
* Ideaal voor mij, aangezien ik me maar 1x in de paar dagen hoef te scheren. Het resultaat is aanwezig, en er blijft maar zelden een haar zitten.

Minder positieve punten:
* Scheren duurt wat langer, moet wat vaker over bepaalde gebieden heen.
* Zit geen schoonmaak borstel bij, waardoor hij elke keer onder de kraan dient schoongemaakt te worden.

Over algemeen zeer tevreden met dit product, en een grote vooruitgang met mijn oude scheerapparaat.

TimoM 13-01-2016

Ik heb de Shaver Series 5000 nu 3 weken getest. Dit is de periode die Philips ook adviseerd om je huid te laten wennen aan de nieuwe scheermethode.

Voordelen
De voordelen van een Philips Shaver Series 5000 is dat je het apparaat makkelijk pakt en binnen no-time jezelf geschoren hebt. Het lijkt me een ideaal apparaat om bijvoorbeeld in de auto te hebben liggen voor noodgevallen. De neus- en oorhaartrimmer doet zijn werk prima.

Nadelen
Ik was benieuwd naar het advies van Philips over hoe het apparaat het beste te gebruiken is (droog, nat, scheerschuim, etc), helaas trof ik in de verpakking alleen het advies aan om niet in rechte lijnen te gaan maar in cirkels. Ik had graag wat meer uitleg hierover gezien.
Ik heb een vrij grove baardgroei, de Shaver Series 5000 kan hier niet helemaal goed mee omgaan. Enkele haartjes blijven zitten en sommige stukken op lastigere plekken blijven ondanks de turbo stand wat langer. Tijdens het testen kreeg ik opmerkingen van mijn collega's over het scheren, dat lijkt me een duidelijke indicatie dat dit apparaat niet volstaat als volwaardige scheeroplossing voor mij.

Het tondeuse opzetstuk is geen uitblinker. Het kan gebruikt worden voor wat detailering bij bijvoorbeeld de bakkebaarden, maar als er een serieuzer stuk moet worden weggeschoren dan voelt het niet stevig aan en mist het vele haren waardoor je vaker over dezelfde plek moet gaan.

Conclusie
Ik heb besloten het apparaat niet definitief aan te schaffen. Het voldoet niet voor mijn type baardgroei als een volwaardige scheeroplossing. Voor het incidentele noodscenario in de auto, vind ik hem te duur.

Funkel74 12-01-2016

het is voor een normaal "nat scheerder" een heel goed apparaat om te gebruiken. beweegt gemakkelijk mee met de huid, scheert goed als je het dagelijks gebruikt (langere haartjes die willen nog wel eens een uitdaging zijn waar je vaker overheen moet gaan). laadt snel op en is daarna lang te gebruiken voordat je het weer moet opladen. het is gemakkelijk dat je de scheerkoppen gewoon kunt schoonspoelen onder de kraan.

daanboon 12-01-2016

Ik ben om. Ik was eerst niet echt een voorstander van elektrisch scheren, ik was altijd nat scheren gewend. Een degelijk apparaat, wat goed in de hand ligt. Accu gaat lang mee, en is makkelijk schoon te maken. Scheerresultaat is erg goed. Geen last meer van een rode nek na het scheren.

hd 11-01-2016

Een mooi degelijk apparaat met ideale opzetstukken. Erg handig in gebruik en goed schoon te maken. Na altijd nat geschoren te hebben scheelt dit Veel tijd smorgens. Bij lange haartjes moet je er wel een keer extra overheen. Ik krijg ook geen uitslag na het scheren (wat ik vaak had) de capaciteit van de accu is ook erg goed. Een aanrader!

Gerben78 11-01-2016

Nu een aantal keer mee geschoren en het resultaat valt mij zeker niet tegen. Scheren gaar snel en goed. Wel worden langere haren niet altijd meteen de eerste keer meegenomen.

jeansimon 11-01-2016

Het opladen van de accu is binnen een paar uur gebeurd en daarna is er relatief lang mee te scheren. De eerste indruk is dat het scheerapparaat heel licht aanvoelt, maar met de degelijkheid zit het wel goed. Scheren gaat gemakkelijk, maar ik dien wel een aantal maal over dezelfde plek te scheren om echt goed glad te scheren. Uiteindelijk lukt het wel. Ik ben gewend om me nat te scheren i.v.m. een gevoelige huid, maar tot op heden ondervind ik geen irritatie van het scheren. Kortom tevreden, maar ik had iets meer verwacht van de scheerkwaliteit. Handig is dat de mesjes e.d. af te spoelen zijn onder de kraan.

Suusian 10-01-2016

Ik heb hem nu 2 weken in bezit. Ik heb me er nu 3 keer mee geschoren, maar het resultaat valt mij eerlijkgezegd erg tegen. Waar ik met mijn scheerapparaat van de concurrent (Series 3) binnen 5 minuutjes klaar was, duurt het met de series 5000 minimaal een kwartier en dan zijn er ook nog veel haren "overgeslagen"
Ik moet meerdere malen over 1 plek met het apparaat en zelfs dan blijven er af en toe nog haartjes zitten. Jammer, want mijn verwachtingen waren hoog.
Kwa gebruiksgemak en design ben ik wel te spreken over de series 5000. Erg makkelijk in gebruik en het apparaat oogt en voelt duurzaam. Hij is simpel te bedienen en reinigen is ook een fluitje van een cent!
Ondanks de gebruiksvriendelijkheid zal ik hem toch afraden ivm het slechte scheerresultaat, kortom...jammer van Philips, niet verwacht.

ron lukas 10-01-2016

gebruik de Philips Shaver series 5000 nu een kleine 1,5 week licht goed in de hand scheert perfect met de soepele flexibele koppen , extra turbo stand is ook goed te gebruiken voor de laatste lastige haartjes zeker een aanrader mooi design kop is makkelijk te verwisselen en makkelijk schoon te maken onder de kraan laad lekker snel op vooral handig als we een paar dagen weg zijn helaas kan je de losse kopjes niet netjes in het hoesje opruimen maar dit ligt er los in waardoor alles tegen elkaar ligt te rammelen tijden b.v vervoer met vakantie