Philips SHAVER Series 7000 S7310 - Reviews

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7310 op Kieskeurig.nl.

5,7

Kim75 14-01-2016
  • Product maand in bezit

6,5
Ik gebruik hem nu ongeveer een maand, maar hij voldoet niet aan mijn verwachtingen. Hij scheert niet glad genoeg en ik kan niet wennen aan de bekende koppen, waardoor het voelt alsof ie over de huid heen glijdt i.p.v. erop.

Piet. 23-09-2017

Ge de accu

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Door de goede reacties , maar jammer , dit apparaat mag echt geen scheer apparaat genoemd worden ,maar een trimapparaat

Pluspunten

• Vorm

Minpunten

• Heel slecht resultaat

Skipper79 06-09-2016

lekker glad

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Wat een geweldige scheerapparaat! Ik scheer al jaren met Philips, maar heb altijd problemen gehad met het scheren van de haren in m'n nek. Maar met deze 7000 gaat het fantastisch! Gewoon een gladde nek! Wat mij betreft een echte verbetering tov van mijn vorige modellen! Goed bezig Philips!

Pluspunten

• scheert lange nekharen
  • geen huidirritatie
  • licht
  • snel resultaat

Minpunten

• nog niet ontdekt

Thee 15-01-2019

Vervelend in gebruik

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

De ruimte tussen de onafhankelijke scheerkoppen zorgen er elke scheerbeurt voor dat mijn huid tussen deze ruimtes komt.

Dat geeft een heel onbehagelijk gevoel.
Alsof je klem zit.

Spijt van de aankoop, zou graag terug willen naar mijn sensotouch

wim 28-09-2017

Slechte en snel afnemende scheerresultaten

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Inmiddels heb ik dit scheerapparaat ruim een half jaar. Ik heb altijd een Philips gehad vanwege de goede scheerresultaten. Dit apparaat geeft echter een slecht scheerresultaat. De eerste weken kon ik nog een echt glad resultaat bereiken maar je moest langer en vaker over dezelfde oppervlakte scheren in vergelijking tot andere apparaten. Na enkele maanden lukt echt glad niet meer en blijven op sommige plekken de stoppels staan ook al ga je er vele malen over heen. Noodgedwongen doe ik deze maar met scheermes nat verwijderen. Dit apparaat is absoluut geen aanrader.

Pluspunten

• vormgeving

Minpunten

• zeer slecht scheerresultaat

Natscheerder2001 04-07-2017

Een uitstekend scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Het verbaast mij dat Philips in staat is om de Philishave die al meer dan 60 jaar in productie is nog steeds te verbeteren. Ik scheer me met dit product vrijwel net zo glad als met een mesje, zonder enige huidirritatie.

Theo 16-01-2016

Eerst even wennen aan een nieuw apparaat maar na een week gebruik helemaal tevreden. Zowel droog als nat scheren gaat prima en de haartjes worden glad afgeschoren. Apparaat is schoon te maken onder de kraan dus na elke scheerbeurt weer een schoon en fris apparaat. Vormgeving is prima, je hebt goede grip. Het rubberen laagje zorgt dat het niet uit je handen glijdt. Na volledig opladen nu al meer dan een week elke dag kunnen scheren. Er is een stevig hoesje bijgeleverd zodat je het apparaat mooi beschermd kunt meenemen. Een tevreden gebruiker.

rmuijt 11-01-2016

Het scheerapparaat uitpakken is een feest. Een goed afgestemde verpakking en duidelijke handleiding zorgen voor een goed gevoel over het apparaat. Na uitpakken begint het opladen. Dit gaat prima en kan niet fout gaan. Het eerste gebruik is natuurlijk even spannend. Het droog scheren gaat prima en de bladen van het scheerapparaat glijden op zich goed over de huid. Anders dan dat de omschrijving van het product doet geloven: specifiek ontwikkeld voor de gevoelige huid, vind ik de resultaten. De bladen geven nog de nodige vervelende schuringen met de huid, wat toch nog zorgt voor een lichte irritatie van de huid. Met één lading zijn zeker 5 a 6 scheerbeurten uit te voeren. Dit is prima en het apparaat geeft tijdig aan dat opladen en reinigen gewenst is. Het reinigen verloopt eenvoudig en dit maakt het product direct een stuk prettiger in gebruik. Prima scheerapparaat voor de gewone gebruiker waarbij een goed scheerresultaat telt, maar niet specifiek beter voor de gevoelige huid.

Arjan501 05-06-2019

Slechte mesjes

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Ik heb de 7000 serie gekocht omdat ik zelf een gevoelige huid heb, en mij deze wel geschikt leek.
Toen ik hem voor het eerst gebruikt was dat ook het geval, maar na een poosje voelen de mesjes niet zo scherp meer, en na een half jaar scheert hij niet comfortabel en met een slecht resultaat.
Toch maar even nieuwe mesjes voor gekocht, en dan scheert hij weer perfect, ook met lange haartjes.
Maar ook deze zijn binnen een half jaar weer versleten.
Maak ze ook elke week netjes schoon met warm water en een borstel.
Mijn oude scheerapparaat (Philips speed xl)maar weer opgezocht, die was een stuk comfortabeler.

Gerritenz 01-06-2019

Rommel

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Binnen een half jaar viel de tondeuse zo maar uit elkaar en wel in twee helften. Dit gebeurde zonder dat het onderdeel gevallen was of zoiets. Bij inspectie bleken een soort inwendige haakjes afgebroken.
Enige weken geleden een raar gevoel op mijn wang: Van één scheerhoofd was het centrale metalen plaatje (diameter ca 7 mm) eraf gevallen.

omeco 21-05-2019

De Philips 7000-serie

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Scheert niet glad,niet gewend van philips
De rubberen ringen om de mesjes op de plaats te houden,is een drama om het goed geplaatst te krijgen,waardoor het scheren niet goed verloopt.

Erik 17-05-2019

Gewoon niet goed

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Scheer al jaren met Philips.
Daar door vertrouwen gekregen.
Dit toestel scheert slecht.
Losse haartjes pakt ie niet.

Minpunten

• Scheer resultaat
  • Geen tondeuse
  • Bevestiging scheerkoppen is niet degelijk

maarten1970 14-05-2019

fijn scheerapperaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

jammer dat er geen schoonmaakborstel bij zit
er wordt teveel uitgegaan van de gedachte , dat bij nat scheren de scheerkop uitgespoeld wordt .
bij droog scheren moet tenslotte de scheerkop ook gereinigd worden

Scheerder1 07-05-2019

Blij met dit product

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Kwaliteit erg goed. Mooi apparaat met een mooi design.
Voldoet zeker aan de verwachtingen, zoals ik van Philips gewend ben.

Pieter75 18-04-2019

Had beter resultaat van een Philips scheerapparaat verwacht

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

November 2017 een Philips scheerapparaat, type S7510/41 gekocht omdat ik een gevoelige huid heb. Daar is het waarschijnlijk goed voor, geen irritaties. Persoonlijk vind ik een het een naar apparaat wat slecht in de hand ligt, je moet ook nog nagels hebben anders krijg je de scheerkop niet uit elkaar om deze te reinigen. Dat alles is nog niet onoverkoombaar. Vervelend is dat het apparaat niet echt "schoon" scheert . Hiervoor had ik ook een Philips apparaat met 3 koppen type HQ 5425 waar ik vele jaren lang plezier van heb gehad, en die wel "schoon" scheerde. Op 11 januari 2019 ging het opladen niet meer. (gelukkig had ik mijn oude apparaat nog) Enige weken later een ander apparaat gekregen. Deze scheert zeker niet beter, eerder slechter. Waarschijnlijk kan je over een paar jaar, als de accu stuk, en uit de garantie is, het hele apparaat weggooien, goed voor het milieu?? Volgende keer ga ik toch maar eens bij de concurrent kijken.

Sward86 14-03-2019

het toestel werkt naar behoren.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

het scheerapparaat bevalt goed. Echter af en toe tijdens het scheren gaat hij op slot? Moet dan de stroom er opzetten en doet hij het weer. Vreemd hé

Baak 11-02-2019

Goede prijs/kwaliteitsverhouding..

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Leuk apparaatje qua kleurstelling en gewicht en functionaliteit met een prima prijs/kwaliteitsverhouding ….
Oorspronkelijk gepost op philips.be

GijsB1 22-01-2019

Slecht scheerresultaat met veel herrie

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Dit scheerapparaat had ik gekocht omdat een onderdeel van de kop van mijn oude scheerapparaat van Philips (15 jaar oud) stuk was, en vrij duur om te vervangen.
Ik heb het scheerapparaat in juni 2018 gekocht. De eerste weken werkte het scheerapparaat voldoende, al moest ik veel vaker over dezelfde plek heen als met mijn oude apparaat.

Op het moment van dit schrijven, maakt het apparaat heel veel herrie. Veel en veel meer herrie dan mijn 15 jaar oude apparaat (kan het nog vergelijken met een oud apparaat van zelfde type en ouderdom). Bij de oren is het haast oorverdovend.
Ook scheert het oude apparaat sneller en beter dan het nieuwe.
Ook al ben ik 15 minuten aan het scheren, dan voel ik nog stoppeltjes. Een klein beetje beter is het met nat scheren, maar als je dat onder de douche doet, dan sta je wel erg lang onder de douche.

Het apparaat zou huidvriendelijk moeten zijn. Dus niet.... mijn oude apparaat van 15 jaar oud is nog huidvriendelijker...

De batterij gaat niet zo lang mee en erg onhandig dat je dan niet met kabel eraan kunt scheren.
Ik beveel dus een scheerapparaat dat er hetzelfde uit ziet als dit apparaat zeker NIET aan.
Ik ga een apparaat van een of ander plakmerk dat uitziet als de oude driekops scheerapparaten kopen voor 1/7 van de prijs die ik voor dit apparaat betaald heb.

Sleger 19-01-2019

Super apparaat en meer dan zijn geld waard. J

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Ik kan dit apparaat aan iedereen aanbevelen. Gemakkelijk in gebruik en een baardgroei van 2à3 dagen scheert hij moeiteloos weg.

Jiggie 18-01-2019

Makkelijk scheersysteem, mooi design

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7310

Ik gebruik dit scheersysteem nu iets meer dan 2 jaar.
Het scheerapparaat is zeer stijlvol ontworpen en makkelijk in gebruik:
- De kap waaronder de scheerkoppen zitten is met een zachte klik los te nemen.
- Ditzelfde geld voor het losnemen van de scheerkop en het plaatsen van de trimkop.
Het scheerapparaat scheert mooi glad zonder huidirritatie.
Enkel wanneer de haartjes iets langer zijn door enkele dagen niet geschoren te hebben duur de scheerbeurt iets langer omdat juist de langere haartjes moeilijker opgepakt worden.
Als de scheerbeurten elkaar binnen 3 a 4 dagen opvolgen werkt dit apparaat het best!

Het smartclean systeem is ook zeer aanvoudig:
zet het scheerapparaat erin, en start de spoelcyclus.
De houder maakt het scheerapparaat nu met speciale vloeistof schoon, en onderhoud de scheerkoppen.
Het vervangen van de vloeistof bakjes gebeurd ook door éen druk op de knop.