Philips SHAVER Series 7000 S7310 - Reviews

Beoordeling op basis van 50 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,6

Kim75 14-01-2016 Product maand in bezit

6,5
Ik gebruik hem nu ongeveer een maand, maar hij voldoet niet aan mijn verwachtingen. Hij scheert niet glad genoeg en ik kan niet wennen aan de bekende koppen, waardoor het voelt alsof ie over de huid heen glijdt i.p.v. erop.

Skipper79 06-09-2016 Product paar weken in bezit

lekker glad

Wat een geweldige scheerapparaat! Ik scheer al jaren met Philips, maar heb altijd problemen gehad met het scheren van de haren in m'n nek. Maar met deze 7000 gaat het fantastisch! Gewoon een gladde nek! Wat mij betreft een echte verbetering tov van mijn vorige modellen! Goed bezig Philips!

Pluspunten

• scheert lange nekharen
  • geen huidirritatie
  • licht
  • snel resultaat

Minpunten

• nog niet ontdekt

Piet. 23-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Ge de accu

Door de goede reacties , maar jammer , dit apparaat mag echt geen scheer apparaat genoemd worden ,maar een trimapparaat

Pluspunten

• Vorm

Minpunten

• Heel slecht resultaat

Theo 16-01-2016 Product paar weken in bezit

Eerst even wennen aan een nieuw apparaat maar na een week gebruik helemaal tevreden. Zowel droog als nat scheren gaat prima en de haartjes worden glad afgeschoren. Apparaat is schoon te maken onder de kraan dus na elke scheerbeurt weer een schoon en fris apparaat. Vormgeving is prima, je hebt goede grip. Het rubberen laagje zorgt dat het niet uit je handen glijdt. Na volledig opladen nu al meer dan een week elke dag kunnen scheren. Er is een stevig hoesje bijgeleverd zodat je het apparaat mooi beschermd kunt meenemen. Een tevreden gebruiker.

rmuijt 11-01-2016 Product paar weken in bezit

Het scheerapparaat uitpakken is een feest. Een goed afgestemde verpakking en duidelijke handleiding zorgen voor een goed gevoel over het apparaat. Na uitpakken begint het opladen. Dit gaat prima en kan niet fout gaan. Het eerste gebruik is natuurlijk even spannend. Het droog scheren gaat prima en de bladen van het scheerapparaat glijden op zich goed over de huid. Anders dan dat de omschrijving van het product doet geloven: specifiek ontwikkeld voor de gevoelige huid, vind ik de resultaten. De bladen geven nog de nodige vervelende schuringen met de huid, wat toch nog zorgt voor een lichte irritatie van de huid. Met één lading zijn zeker 5 a 6 scheerbeurten uit te voeren. Dit is prima en het apparaat geeft tijdig aan dat opladen en reinigen gewenst is. Het reinigen verloopt eenvoudig en dit maakt het product direct een stuk prettiger in gebruik. Prima scheerapparaat voor de gewone gebruiker waarbij een goed scheerresultaat telt, maar niet specifiek beter voor de gevoelige huid.

wim 28-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Slechte en snel afnemende scheerresultaten

Inmiddels heb ik dit scheerapparaat ruim een half jaar. Ik heb altijd een Philips gehad vanwege de goede scheerresultaten. Dit apparaat geeft echter een slecht scheerresultaat. De eerste weken kon ik nog een echt glad resultaat bereiken maar je moest langer en vaker over dezelfde oppervlakte scheren in vergelijking tot andere apparaten. Na enkele maanden lukt echt glad niet meer en blijven op sommige plekken de stoppels staan ook al ga je er vele malen over heen. Noodgedwongen doe ik deze maar met scheermes nat verwijderen. Dit apparaat is absoluut geen aanrader.

Pluspunten

• vormgeving

Minpunten

• zeer slecht scheerresultaat

Fred26 24-09-2017

Mooi en handig in gebruik maar mesjes slijten te snel

Ter vervanging van mijn oude Philips 706 met snoer uit 1985 oid kocht ik deze. De accu doet het best lang, opladen is snel gebeurd en als hij net leeg is, kun je na 1-2 minuten opladen de scheerbeurt afmaken. Verder mag je hem gebruiken met scheerschuim en onder de douche. Per gebruik onder de kraan afspoelen, verder af en toe (bv. per 2-3 weken) de koppen uit elkaar halen en schoonmaken. Mijn grootste bezwaar is dat de scheerkoppen snel slijten: ik scheer nu bijna weer op niveau scheerapparaat 1985. Na 1 jaar. Met het oude apparaat ben ik ook sneller klaar met scheren, waarschijnlijk omdat de motor harder draait (al glijdt hij niet zo glad over de huid). Nu kan ik wel de koppen vervangen (handig: typenummer staat op het scheerapparaat zelf) maar dat kost per keer 50 euro. Ik had gehoopt dat Philips mesjes kon maken die het langer dan een jaar uithielden.

Ik had hem achteraf niet gekocht nu ik dit weet maar was gewoon verder gegaan met mijn 35 jaar oude Philipshave.

Toon66 09-08-2017

Na een aantal maanden gaan de prestaties snel achteruit

Mooi apparaat, ligt fijn in de hand en de scheerkoppen volgen de contouren van je gezicht op een goede manier. Opgeladen accu gaat lang mee (ruim drie weken bij mij)

Na enkele maanden gaat het scheren helaas minder goed en lijkt het alsof je baard harder groeit doordat het scheerapparaat minder diep wegscheert. Je bent ook meer tijd kwijt aan het scheren omdat je vele malen over dezelfde plek moet gaan. Apparaat is door mij goed schoon gehouden en op correcte wijze behandeld. (mesjes terug in de juiste ring, niet met scherpe gedeelte naar beneden wegleggen etc)

Het oude Philips scheerapparaat gelukkig nog niet weggedaan; het scheert beter dan het nieuwe. (paar jaar oud met nog de eerste mesjes)

Ook elders in de reviews lees je dat de mesjes snel bot zijn. Eerder dit review verstuurd maar niet geplaatst door Philips.......

HHbreda 27-05-2017

Goed apparaat. Heel mooi design.

Heb het apparaat nu 2 maanden. Prima apparaat en toch niet zo goed als ik had verwacht.
1. hele dunne haartjes neemt het niet mee.
2. kop moet zeer regelmatig uitgeschud worden
3. er is geen goedkope staande oplader te koop :-(

willem 21-05-2017 Product paar weken in bezit

Vooral een mooi design

Het scheerapparaat heeft een mooi design. Maar de grote haren laat hij staan en bij natte huid scheert hij nauwelijks.

VPL70 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Gevoelige huid, prima resultaat

Met een zeer gevoelige huid is het lastig een goed scheerapparaat te vinden. Deze 7000 serie klassieker is precies wat ik zocht. Een glad resultaat, geen huid irritatie en scheren onder de douche zijn voor mij de belangrijkste kenmerken. Als bonus de reis stand, trimmer en korte oplaad tijd...

Pluspunten

• Prima voor gevoelige huid
  • Glad resultaat
  • Nat scheren en droog scheren
  • Reis "lock"

Johandbr 10-10-2016

Mooi scheerapparaat, huid toch te gevoelig

Een mooi apparaat met redelijk snel een glad resultaat, al blijft een mesje toch het gladst.
Met mijn gevoelige huid is het heel lastig om een scheerapparaat te kopen.
Ook dit apparaat een maand getest en de rode bultjes blijven een probleem.

Kwalitatief voelt het apparaat licht en solide aan.
Batterijduur is fenomenaal !

Wie van een droog scheren houdt, adviseer ik zeker dit apparaat.

Marijn1984 05-10-2016

goed scheerresultaat en een tasje

Het apparaat heeft een mooi design (voor wat het waard is), scheert glad zonder irritatie (zowel onder de douche als droog. Hiervoor is geen scheergel benodigd. De scheerkop beweegt makkelijk wat het resultaat erg goed maakt. Verder een baardtrimmer / bakkebaardtrimmer aanwezig die perfect werkt. Prettig dat er bij het apparaat een tasje zit (zoals vanouds). Verder snel opgeladen en langdurig scheren met een volle accu. Ik vind het apparaat ten opzichte van het apparaat wat ik nu heb een beetje een hoge prijs hebben. Verder prima scheerapparaat.

Remco1978 04-10-2016

Goed scheerapparaat

Over het algemeen is het een zeer prettig scheerapparaat.
Alleen het gebied onder de neus scheren is iets lastiger met dit scheerapparaat.
de scheerkop is net iets te breed voor mijn gezicht om fatsoenlijk m'n snor te kunnen scheren.

Verder ben ik zeer tevreden over dit apparaat, en gebruikersgemak is goed.

WouterB 04-10-2016

Fijn snel apparaat

Oogt goed en fris, scheert makkelijk en snel. Redelijk stil. Los bijgeleverde trimmer werkt ook makkelijk.
Ook makkelijk onder de douche of met schuim te gebruiken. En het werkte goed voor mijn gevoelige huid. Tasje erbij is makkelijk. Helaas ontbreekt een afdekkapje voor de scheerkop.

Gulik 30-09-2016

Goed, maar kan beter

Ik heb dit product mogen testen en mijn verwachtingen waren misschien een beetje te hoog.
Heb zelf een Philips 9000 serie thuis en ik merk dat die een stukje gladder scheert dan deze.
Verder zijn ze vrijwel identiek aan elkaar, behalve dan dat de 9000 serie een ingebouwde tondeuze heeft en je dus niet elke keer de kop moet verwisselen.
Beide hebben ze mooite om bij mijn klieren te schren dus daar heb ik regelmatig langere haartjes om te tondeuzeren.
Verder eerst even wat gezamelijke pluspunten:
Beide gaan ze lang mee op 1 lading.
Beide kunnen ze nat gespoeld worden.
Beide liggen lekker in de hand.
Beide zijn ze vrij stil.
Er zijn ook wat gezamelijke minpuntjes:
Beide geven na elke scheerbeurt aan dat ze gereinigd moeten worden.
Beide missen ze dus de hele moeilijke plekken.
Voor de rest is het fijn aan de 7000 serie dat deze wit is en je goed kan zien (als je een donkere baard hebt) of je goed hebt schoongespoeld.

Wolters 29-09-2016

Best wel goed

Op zich prima alleen de huidirritatie blijft al is het wel minder. Het apparaat is verder mooi vormgegeven en handig in gebruik. Een aanrader

Dapinsch 29-09-2016

Series 7000

Ik heb de series 7000 twee weken in gebruik. Hij scheert lekker, en de koppen zijn flexibeler dan mijn oude en bejaarde Philips shaver.

Het resultaat is goed. Als iemand met een donkere huid zit je meestal met scheerpuistjes na enkele dagen als je een nieuwe manier van scheren probeert.
Dat met de 7000 niet het geval. Gelukkig!

De shaver heb ik tot zover zowel nat, als droog gebruikt. Onder beide omstandigheden is het resultaat goed te noemen.

Als minpuntje zou je kunnen noemen dat de tondeuze een losse module is. Die moet je dan weer erbij bakken om te trimmen.
Maar tegelijktijd kan je als pluspunt diezelfde losse tondeuze ook noemen, doordat je hem er vast op klikt heb je ineens een andere apparaat, en klapt hij niet naar binnen zoals bij andere shavers.

4 sterren waard naar mijn mening

Veendammer 27-09-2016

Soepel makkelijk en snel scheren zonder irritatie

Handig scheerapparaat voor onder de douche maar ook droog scheren gaat soepeltjes. Het apparaat werkt goed, slaat geen delen over en glijdt soepel over mijn gelaat. Scheert zowel droog als nat goed en zonder irritaties. Ligt lekker in de hand, ook belangrijk is het mooie design. Wel jammer dat je niet kan zien hoe lang je nog kan scheren in minuten. Wordt een handig tasje bijgeleverd.

Rick67 23-09-2016

Voldoet niet

Ik heb dit apparaat mogen testen en kan dus een vrij onafhankelijk mening geven.
Hoewel hij goed scheert en snel, ben ik er toch niet geheel tevreden over, ik heb gemerkt dat mijn baardgroei snel weer opnieuw begint en ik dus eigenlijk aan het eind van de dag er alweer ongeschoren uitzie.
Ik heb ook een oude Philips hier, deze is weliswaar oelijker schoon te aken, pijnlijker als ik te lang gewacht hebt met scheren, maar scheert wel gladder en dieper.
Deze blijf ik vooralsnog dan ook gebruiken en als het echt heel glad moet, dan blijf ik liever nat scheren
Ik zou @m eerlijk gezegd niet aan raden, zeker niet gezien de prijs