Philips SHAVER Series 7000 S7310

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7310 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

Godfried 21-03-2020

Tegenvaller

Het begon goed, na enkele maanden bleken de mesjes al botter te worden en gleed de kop niet erg soepel meer over de huid. Ik heb voor €50 nieuwe mesjes gekocht, dat hielp even. Inmiddels raakt de kop steeds los van het apparaat eronder. Er is niet meer mee te scheren.
Ik ben terug gegaan naar mijn scheerapparaat uit 1985 met snoer, die werkt beter en die mesjes zijn zelfs scherper dan de nieuwe mesjes na 6 maanden.

Het is een miskoop van €150 die nu het dubbele schijnt te kosten.

Ik ben klaar met Philips, over op Braun.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Doet lang met 1x acculading

Minpunten

• Mesjes snel bot
  • Scheerkop komt na verloop van tijd los
  • Nieuwe mesjes duur(€50)

Erik 17-05-2019

Gewoon niet goed

Scheer al jaren met Philips.
Daar door vertrouwen gekregen.
Dit toestel scheert slecht.
Losse haartjes pakt ie niet.

Minpunten

• Scheer resultaat
  • Geen tondeuse
  • Bevestiging scheerkoppen is niet degelijk

Jurgen 11-01-2019

Nat scheren redelijk, droog onvoldoende

Ik heb dit scheerapparaat nu bijna een jaar, maar ga op zoek naar wat anders.
Nat scheren gaat redelijk goed maar slaat toch de nodige haartjes over. Droog scheren geeft een nog slechter resultaat. Enige positieve is dat er bij het scheren weinig huidirritatie ontstaat.

Pluspunten

• Weinig huidirritatie

Minpunten

• Slecht scheer resultaat

jdb2009 13-08-2018

goede accu

heeft 3 maanden goed geschoren en nu moeten er al nieuwe koppen op.Voor een apparaat in deze prijsklasse is dit naar mijn mening ongehoord en dus een miskoop en raad dan ook niemand aan dit product te kopen.

Pluspunten

• accu

Minpunten

• scheerkoppen snel versleten

O ja? 15-03-2018

Slecht apparaat

Ik vind het een slechte koop. Mooi design maar ik vind de aan/uitknop slecht geplaatst want ik druk geregeld onbedoeld op deze knop. Het duurt eindeloos om de scheerklus te klaren en de langere haren krijg je niet geschoren. Ik heb nog een andere Philips van zo'n 12 jaar oud en ik dacht dat die versleten was maar die doet het zelfs beter dan deze nieuwe, toen zo'n €65. Maar wat echt goed werkt is mijn ook al 10 jaar oude Panasonic scheerapparaat met scheerblad. Scheert superglad gewoon. En vooral; snel, snel, snel. Ongelooflijk goed eigenlijk zowel voor baard van meerdere dagen, lange haren alsook voor iedere dag. Ik dacht dat die ook aan vernieuwing toe was maar dit blijkt toch mijn beste apparaat om te gebruiken. De Panasonic wordt nooit door de Consumentenbond getest en dat is echt een misser van jewelste. Het lijkt alleen maar om Philips en Braun te gaan en een B-merk als Remington. Jammer. Wel zijn de Philips apparaten een stuk stiller dan mijn Panasonic. Ik heb geen haast maar die nieuwe Philips doet grove werk (baard van een dag of 5) het begin goed maar krijgt de boel gewoon niet vlot genoeg glad en dat is erg irritant. Kan liggen aan het soort haar maar ik heb geen zware baardgroei maar waarschijnlijk zijn die haren wel wat sterker of stugger. De nieuwe Philips is een mooi apparaat maar stelt enorm teleur, ook voor de prijs van ruim €130. Daarnaast moet je nog de apart bijgeleverde trimkop gebruiken en dat vind ik ook niks eigenlijk. De accu is inderdaad fantastisch qua capaciteit. Philips is een ster in design maar de kwaliteit waar het apparaat toch voor is bedoeld schiet tekort. Ik heb nu met een dure ervaring ontdekt dat ik gewoon nog een goed apparaat in huis had; Panasonic.

Pluspunten

• Accu
  • Stil

Minpunten

• Scheert slecht want het duurt eindeloos
  • Ergonomie, aan/uit knop slecht geplaatst
  • Aparte trimmer

wim 28-09-2017

Slechte en snel afnemende scheerresultaten

Inmiddels heb ik dit scheerapparaat ruim een half jaar. Ik heb altijd een Philips gehad vanwege de goede scheerresultaten. Dit apparaat geeft echter een slecht scheerresultaat. De eerste weken kon ik nog een echt glad resultaat bereiken maar je moest langer en vaker over dezelfde oppervlakte scheren in vergelijking tot andere apparaten. Na enkele maanden lukt echt glad niet meer en blijven op sommige plekken de stoppels staan ook al ga je er vele malen over heen. Noodgedwongen doe ik deze maar met scheermes nat verwijderen. Dit apparaat is absoluut geen aanrader.

Pluspunten

• vormgeving

Minpunten

• zeer slecht scheerresultaat

Piet. 23-09-2017

Ge de accu

Door de goede reacties , maar jammer , dit apparaat mag echt geen scheer apparaat genoemd worden ,maar een trimapparaat

Pluspunten

• Vorm

Minpunten

• Heel slecht resultaat

willem 21-05-2017

Vooral een mooi design

Het scheerapparaat heeft een mooi design. Maar de grote haren laat hij staan en bij natte huid scheert hij nauwelijks.

VPL70 03-12-2016

Gevoelige huid, prima resultaat

Met een zeer gevoelige huid is het lastig een goed scheerapparaat te vinden. Deze 7000 serie klassieker is precies wat ik zocht. Een glad resultaat, geen huid irritatie en scheren onder de douche zijn voor mij de belangrijkste kenmerken. Als bonus de reis stand, trimmer en korte oplaad tijd...

Pluspunten

• Prima voor gevoelige huid
  • Glad resultaat
  • Nat scheren en droog scheren
  • Reis "lock"

Minpunten

• Prijs

Skipper79 06-09-2016

lekker glad

Wat een geweldige scheerapparaat! Ik scheer al jaren met Philips, maar heb altijd problemen gehad met het scheren van de haren in m'n nek. Maar met deze 7000 gaat het fantastisch! Gewoon een gladde nek! Wat mij betreft een echte verbetering tov van mijn vorige modellen! Goed bezig Philips!

Pluspunten

• scheert lange nekharen
  • geen huidirritatie
  • licht
  • snel resultaat

Minpunten

• nog niet ontdekt

Theo 16-01-2016

Eerst even wennen aan een nieuw apparaat maar na een week gebruik helemaal tevreden. Zowel droog als nat scheren gaat prima en de haartjes worden glad afgeschoren. Apparaat is schoon te maken onder de kraan dus na elke scheerbeurt weer een schoon en fris apparaat. Vormgeving is prima, je hebt goede grip. Het rubberen laagje zorgt dat het niet uit je handen glijdt. Na volledig opladen nu al meer dan een week elke dag kunnen scheren. Er is een stevig hoesje bijgeleverd zodat je het apparaat mooi beschermd kunt meenemen. Een tevreden gebruiker.

Kim75 14-01-2016

Ik gebruik hem nu ongeveer een maand, maar hij voldoet niet aan mijn verwachtingen. Hij scheert niet glad genoeg en ik kan niet wennen aan de bekende koppen, waardoor het voelt alsof ie over de huid heen glijdt i.p.v. erop.

rmuijt 11-01-2016

Het scheerapparaat uitpakken is een feest. Een goed afgestemde verpakking en duidelijke handleiding zorgen voor een goed gevoel over het apparaat. Na uitpakken begint het opladen. Dit gaat prima en kan niet fout gaan. Het eerste gebruik is natuurlijk even spannend. Het droog scheren gaat prima en de bladen van het scheerapparaat glijden op zich goed over de huid. Anders dan dat de omschrijving van het product doet geloven: specifiek ontwikkeld voor de gevoelige huid, vind ik de resultaten. De bladen geven nog de nodige vervelende schuringen met de huid, wat toch nog zorgt voor een lichte irritatie van de huid. Met één lading zijn zeker 5 a 6 scheerbeurten uit te voeren. Dit is prima en het apparaat geeft tijdig aan dat opladen en reinigen gewenst is. Het reinigen verloopt eenvoudig en dit maakt het product direct een stuk prettiger in gebruik. Prima scheerapparaat voor de gewone gebruiker waarbij een goed scheerresultaat telt, maar niet specifiek beter voor de gevoelige huid.

dikkie31 02-01-2016

Scheer apparaat pas in gebruik. Heeft een mooie design. Scheert erg glad. Is makkelijk zuiver te maken.