Philips SHAVER Series 7000 S7310 - Reviews

Beoordeling op basis van 44 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,1

Skipper79 06-09-2016 Product paar weken in bezit

lekker glad

Wat een geweldige scheerapparaat! Ik scheer al jaren met Philips, maar heb altijd problemen gehad met het scheren van de haren in m'n nek. Maar met deze 7000 gaat het fantastisch! Gewoon een gladde nek! Wat mij betreft een echte verbetering tov van mijn vorige modellen! Goed bezig Philips!

Pluspunten

• scheert lange nekharen
  • geen huidirritatie
  • licht
  • snel resultaat

Minpunten

• nog niet ontdekt

Theo 16-01-2016 Product paar weken in bezit

Eerst even wennen aan een nieuw apparaat maar na een week gebruik helemaal tevreden. Zowel droog als nat scheren gaat prima en de haartjes worden glad afgeschoren. Apparaat is schoon te maken onder de kraan dus na elke scheerbeurt weer een schoon en fris apparaat. Vormgeving is prima, je hebt goede grip. Het rubberen laagje zorgt dat het niet uit je handen glijdt. Na volledig opladen nu al meer dan een week elke dag kunnen scheren. Er is een stevig hoesje bijgeleverd zodat je het apparaat mooi beschermd kunt meenemen. Een tevreden gebruiker.

Kim75 14-01-2016 Product maand in bezit

6,5
Ik gebruik hem nu ongeveer een maand, maar hij voldoet niet aan mijn verwachtingen. Hij scheert niet glad genoeg en ik kan niet wennen aan de bekende koppen, waardoor het voelt alsof ie over de huid heen glijdt i.p.v. erop.

rmuijt 11-01-2016 Product paar weken in bezit

Het scheerapparaat uitpakken is een feest. Een goed afgestemde verpakking en duidelijke handleiding zorgen voor een goed gevoel over het apparaat. Na uitpakken begint het opladen. Dit gaat prima en kan niet fout gaan. Het eerste gebruik is natuurlijk even spannend. Het droog scheren gaat prima en de bladen van het scheerapparaat glijden op zich goed over de huid. Anders dan dat de omschrijving van het product doet geloven: specifiek ontwikkeld voor de gevoelige huid, vind ik de resultaten. De bladen geven nog de nodige vervelende schuringen met de huid, wat toch nog zorgt voor een lichte irritatie van de huid. Met één lading zijn zeker 5 a 6 scheerbeurten uit te voeren. Dit is prima en het apparaat geeft tijdig aan dat opladen en reinigen gewenst is. Het reinigen verloopt eenvoudig en dit maakt het product direct een stuk prettiger in gebruik. Prima scheerapparaat voor de gewone gebruiker waarbij een goed scheerresultaat telt, maar niet specifiek beter voor de gevoelige huid.

VPL70 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Gevoelige huid, prima resultaat

Met een zeer gevoelige huid is het lastig een goed scheerapparaat te vinden. Deze 7000 serie klassieker is precies wat ik zocht. Een glad resultaat, geen huid irritatie en scheren onder de douche zijn voor mij de belangrijkste kenmerken. Als bonus de reis stand, trimmer en korte oplaad tijd...

Pluspunten

• Prima voor gevoelige huid
  • Glad resultaat
  • Nat scheren en droog scheren
  • Reis "lock"

Minpunten

Johandbr 10-10-2016

Mooi scheerapparaat, huid toch te gevoelig

Een mooi apparaat met redelijk snel een glad resultaat, al blijft een mesje toch het gladst.
Met mijn gevoelige huid is het heel lastig om een scheerapparaat te kopen.
Ook dit apparaat een maand getest en de rode bultjes blijven een probleem.

Kwalitatief voelt het apparaat licht en solide aan.
Batterijduur is fenomenaal !

Wie van een droog scheren houdt, adviseer ik zeker dit apparaat.

Badeend 05-10-2016

goed scheerresultaat en een tasje

Het apparaat heeft een mooi design (voor wat het waard is), scheert glad zonder irritatie (zowel onder de douche als droog. Hiervoor is geen scheergel benodigd. De scheerkop beweegt makkelijk wat het resultaat erg goed maakt. Verder een baardtrimmer / bakkebaardtrimmer aanwezig die perfect werkt. Prettig dat er bij het apparaat een tasje zit (zoals vanouds). Verder snel opgeladen en langdurig scheren met een volle accu. Ik vind het apparaat ten opzichte van het apparaat wat ik nu heb een beetje een hoge prijs hebben. Verder prima scheerapparaat.

Remco1978 04-10-2016

Goed scheerapparaat

Over het algemeen is het een zeer prettig scheerapparaat.
Alleen het gebied onder de neus scheren is iets lastiger met dit scheerapparaat.
de scheerkop is net iets te breed voor mijn gezicht om fatsoenlijk m'n snor te kunnen scheren.

Verder ben ik zeer tevreden over dit apparaat, en gebruikersgemak is goed.

WouterB 04-10-2016

Fijn snel apparaat

Oogt goed en fris, scheert makkelijk en snel. Redelijk stil. Los bijgeleverde trimmer werkt ook makkelijk.
Ook makkelijk onder de douche of met schuim te gebruiken. En het werkte goed voor mijn gevoelige huid. Tasje erbij is makkelijk. Helaas ontbreekt een afdekkapje voor de scheerkop.

Gulik 30-09-2016

Goed, maar kan beter

Ik heb dit product mogen testen en mijn verwachtingen waren misschien een beetje te hoog.
Heb zelf een Philips 9000 serie thuis en ik merk dat die een stukje gladder scheert dan deze.
Verder zijn ze vrijwel identiek aan elkaar, behalve dan dat de 9000 serie een ingebouwde tondeuze heeft en je dus niet elke keer de kop moet verwisselen.
Beide hebben ze mooite om bij mijn klieren te schren dus daar heb ik regelmatig langere haartjes om te tondeuzeren.
Verder eerst even wat gezamelijke pluspunten:
Beide gaan ze lang mee op 1 lading.
Beide kunnen ze nat gespoeld worden.
Beide liggen lekker in de hand.
Beide zijn ze vrij stil.
Er zijn ook wat gezamelijke minpuntjes:
Beide geven na elke scheerbeurt aan dat ze gereinigd moeten worden.
Beide missen ze dus de hele moeilijke plekken.
Voor de rest is het fijn aan de 7000 serie dat deze wit is en je goed kan zien (als je een donkere baard hebt) of je goed hebt schoongespoeld.

Wolters 29-09-2016

Best wel goed

Op zich prima alleen de huidirritatie blijft al is het wel minder. Het apparaat is verder mooi vormgegeven en handig in gebruik. Een aanrader

Dapinsch 29-09-2016

Series 7000

Ik heb de series 7000 twee weken in gebruik. Hij scheert lekker, en de koppen zijn flexibeler dan mijn oude en bejaarde Philips shaver.

Het resultaat is goed. Als iemand met een donkere huid zit je meestal met scheerpuistjes na enkele dagen als je een nieuwe manier van scheren probeert.
Dat met de 7000 niet het geval. Gelukkig!

De shaver heb ik tot zover zowel nat, als droog gebruikt. Onder beide omstandigheden is het resultaat goed te noemen.

Als minpuntje zou je kunnen noemen dat de tondeuze een losse module is. Die moet je dan weer erbij bakken om te trimmen.
Maar tegelijktijd kan je als pluspunt diezelfde losse tondeuze ook noemen, doordat je hem er vast op klikt heb je ineens een andere apparaat, en klapt hij niet naar binnen zoals bij andere shavers.

4 sterren waard naar mijn mening

Veendammer 27-09-2016

Soepel makkelijk en snel scheren zonder irritatie

Handig scheerapparaat voor onder de douche maar ook droog scheren gaat soepeltjes. Het apparaat werkt goed, slaat geen delen over en glijdt soepel over mijn gelaat. Scheert zowel droog als nat goed en zonder irritaties. Ligt lekker in de hand, ook belangrijk is het mooie design. Wel jammer dat je niet kan zien hoe lang je nog kan scheren in minuten. Wordt een handig tasje bijgeleverd.

Rick67 23-09-2016

Voldoet niet

Ik heb dit apparaat mogen testen en kan dus een vrij onafhankelijk mening geven.
Hoewel hij goed scheert en snel, ben ik er toch niet geheel tevreden over, ik heb gemerkt dat mijn baardgroei snel weer opnieuw begint en ik dus eigenlijk aan het eind van de dag er alweer ongeschoren uitzie.
Ik heb ook een oude Philips hier, deze is weliswaar oelijker schoon te aken, pijnlijker als ik te lang gewacht hebt met scheren, maar scheert wel gladder en dieper.
Deze blijf ik vooralsnog dan ook gebruiken en als het echt heel glad moet, dan blijf ik liever nat scheren
Ik zou @m eerlijk gezegd niet aan raden, zeker niet gezien de prijs

GLF81 21-09-2016

Comfortabel scheren, zowel nat als droog.

Wat mij direct opviel aan dit apparaat is hoe fijn en comfortabel het in de hand ligt. Tijdens het scheren beweegt de scheerkop in alle richtingen mee waardoor je op ieder moment even veel druk kan uitoefenen op de huid en je hand niet in een rare of oncomfortabele houding hoeft te houden. Het scheerapparaat scheert droog al heel glad, maar "nat" scheren is wat mij betreft waarin dit scheerapparaat uitblinkt. Na een natte scheerbeurt voelt de huid enorm glad, zo glad als met een handmatig scheermes, maar zonder de aanslag die een scheermes op de gevoelige huid kan hebben. Ik heb na een korte gewenningsperiode helemaal geen last meer van roodheid of gevoelige huid. Stoppels worden door het scheerapparaat snel en pijnloos afgesneden, zonder dat er aan de huid wordt getrokken.

Enige negatieve puntje, geen schoonmaakborstel en aparte oplader in plaats van een universele micro usb-oplader.

Natscheerder2 21-09-2016

Mooi apparaat met een geweldige batterijduur

Mooi scheerapparaat met een prima resultaat mits je ronddraaiende bewegingen maakt.
Het schoonmaken van de kop is minder makkelijk dan bij andere varianten van Philips. Het klapt minder makkelijk open dan bij een 5000 serie die ik eerder heb gehad..
Maar de batterijduur is echt geweldig. Kort opladen en lang gebruiken.

Anoniem 21-09-2016

Prima scheer apparaat - Gezicht moest er wel lang aan wennen

Het scheerapparaat ligt lekker in de hand. De kop is makkelijk te vervangen door de tondeuse.
Mijn gezicht moest er lang aan wennen en heeft soms last van mijn contouren. Bepaalde plekken moet ik rustig benaderen, anders doet het pijn en begint het later te irriteren

Kroaitje 19-09-2016

Stil, maar 'ruw'

Het scheerapparaat ligt goed in de hand, is lekker ligt en werkt gemakkelijk. Dat het voor zowel droog als nat scheren is te gebruiken is prettig in het gebruik. Nadeel is wel dat de scheerkoppen enigszins 'grof' zijn, wat toch minder prettig aanvoelt bij het bewegen over de huid. Wel is het fijn dat de drie koppen onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen waardoor de gezichtslijnen voldoende worden gevolgd.
Het schoonmaken is wel een heel groot pluspunt. De complete kop is eenvoudig open te klikken en dan gewoon even afspoelen onder de kraan. Snel, simpel en zeer doeltreffend.
Voor mij is het een goed apparaat, maar niet een echte topper.

pweide41 19-09-2016

Mooi design en muisstil

Voorheen geschoren met een concurrent apparaat en geselecteerd om dit apparaat te mogen testen. Mooi vormgegeven scheerapparaat met maar liefst 3 scheerkoppen en de veelbelovende tekst "Smooth glide, sensitive shave, Philips no.1 on sensitive skin" op de omdoos. Ideaal voor mijn zware (stugge) baardgroei en erg gevoelige huid, is de belofte. Mooie luxe opbergetui met daarin het apparaat en los nog een extra opzetkop. Gemakkelijk af en op te klikken. Omdat het testen een eerlijke mening vraagt, zal ik deze ongezouten geven. Ik had een redelijke baard laten staan van enkele dagen, wat die 3 supersonische scheerkoppen met gemak zouden kunnen kortwieken. Echter, over elk gezichtsgebied heb ik lang en vaak moeten raspen en iedere keer blijven er haartjes achter. Aangezien de 7000-series ook nat kan scheren, heb ik dit tevens getest met scheerschuim op een vochtig gezicht. Dit veraangenaamt en verfrist de scheerbeurt zeer zeker, maar ook deze smooth glide pakt bij mij niet alle stoppels. Bij de bakkebaarden en onder de neus is het lastig manoeuvreren met de 3 scheerkoppen, waarbij maar 1 scheerkop past. Met mijn apparaat ben ik redelijk snel klaar en blijven er geen stoppels achter. Met dit apparaat daarentegen ben ik erg lang bezig en moet ik dezelfde gezichtsgebieden vaak overdoen met nog niet hetzelfde resultaat. De volgende dag allemaal uitslagplekjes zoals verwacht. Om dit apparaat toch een eerlijke kans te geven, heb ik meer scheerbeurten gedaan. Voorgenoemde zaken blijven zich keer op keer herhalen. De enige grote pluspunten die ik kan bedenken is dat dit apparaat een geweldige vormgeving en een fantastisch geluidsniveau heeft, gewoonweg muisstil in vergelijking met wat ik gewend ben. Iedere huid en baardgroei is weer anders, dus voor een ander zou het natuurlijk wel goed kunnen werken.

Johan33 12-09-2016

Uitstekende keus

Een uitstekende keus, als je een goed en kwalitatief scheerapparaat zoekt. Ideaal om mee te nemen op reis, zeer effectief als het gaat om scheren, en ligt ook soepel in de hand.