Braun S3 ProSkin 3040s Elektrisch Scheerapparaat, Zwart/Blauw - Oplaadbaar Scheerapparaat - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun S3 ProSkin 3040s Elektrisch Scheerapparaat, Zwart/Blauw - Oplaadbaar Scheerapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

L. Haaring 09-03-2021
Mijn hele leven gebruik al Braun scheerapparaten (ben nu 72 jr.) maar nog nooit zo'n matig exemplaar gehad. Matig scheerresultaat qua gladheid, vaak wordt er aan de haartjes getrokken vanaf nieuw! is dit reeds het geval.

Willem 01-11-2020

Redelijk apparaat

Mijn vierde Braun, die tot mijn verbazing minder goed scheert dan de voorganger (3-serie). Voordeel van scheren onder de douche wordt tenietgedaan door zeer mager scheerresultaat. Ik heb behoorlijke baardgroei en met een dergelijke Braun zou dat goed moeten kunnen, doch ik moet vaak over hetzelfde stukje gezicht om het enigszins glad te krijgen. Echt een tegenvaller! De accuduur is oke, verder wel degelijk apparaat, maar glad scheren doet hij (zeker nat) beslist niet.

Pluspunten

• accuduur
  • afwerking

Minpunten

• Scheerresultaat
  • nat scheren slecht

Limo 03-07-2018

Ondanks periodiek schoonmaken en regelmatig een drupje scheerolie zijn na een jaar de bladen al aan beide zijden doorgesleten. Na het apparaat ingeleverd te hebben voor garantie (2 jaar garantie) geeft Braun geen garantie op de bladen. Je mag toch niet verwachten dat de bladen na excact een jaar al gaten vertonen. We hebben het hier niet over een prulding uit het verre oosten maar over een degelijk merk...zou je zeggen. Welnu, voor mij komt er nooit en een te nimmer meer een Braun artikel in huis.

Minpunten

• Geen scheermogelijkheid met stekker aangesloten.
  • Accu best snel leeg
  • Garantie tot aan de deur
  • Slijtage ondanks goed onderhoud
  • Garantie afdeling moet dikke winst maken

Bas26 17-12-2017

Ligt makkelijk in de hand en scheert snel.

De Braun 3040 heb hem nu inmiddels al 3 weken gratis mogen testen en ik moet zeggen ik ben er snel gewend aan geraakt. Voor mij scheert deze snel mijn stoppels weg ik heb ook niet heel dik haar en zorgt ervoor dat ik niet lang hoef te scheren.
Het vorige scheerapparaat van de concurrent was dit wel het geval, dus dat is zeker een pluspunt. Ook lijkt het me erg handig om nat te scheren aangezien ik bij natte scheer sessies meestal nog meer haartjes wegkrijg. Ik heb dit eerlijk gezegd nog niet geprobeerd maar dat is nog het proberen waard. Ook het scheerapparaat zelf ligt lekker in de hand, niet te grof.
Er zit naar mijn zeggen een sterke trilmotor is die er voor zorgt dat bijna alle haartjes de eerste dan wel de tweede keer erover heen gaan weg zijn. Verder zit er ook een opzet stuk op voor het meenemen, zodat hij niet zomaar aan kan gaan. De trimmer die aan het scheerapparaat zit is ook een prima trimmer, haalt netjes de bakkebaarden weg waar je hem ook daadwerkelijk op je haar zet. Met een volle accu kan ik meer als 1 week scheren dat is lang genoeg, hij is tenslotte ook redelijk snel 1á2 uur weer vol. Als eindoordeel vindt ik het dus een goed scheerapparaat en haalt mijn haren goed weg. Ik heb tenslotte niet een volle baard of heel dik haar. Zeer tevreden!

Pluspunten

• Zowel nat & droog scheren
  • Scheert makkelijk & snel
  • Lange accuduur (1á2 weken) 1x daags
  • Ligt fijn in de hand
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Geen extra accessoires

Dimitri V 14-12-2017
  • Product gekregen

Heb enkele weken geleden de Braun 3040wd gratis ontvangen en mogen uittesten. Het apparaat heeft een heel mooie kleur en vormgeving. Ook het model spreekt me meteen aan. Het apparaat is heel handig en gemakkelijk te gebruiken. Hij schuift ook niet weg tijdens het scheren. Na het opladen van het apparaat kunt u deze nog een hele week gebruiken zonder opnieuw op te laden. De batterij is dus niet vlug leeg, wat ook heel praktisch is. Helaas veroorzaakt het toestel bij mij irritaties en is het te pijnlijk om te scheren. Mijn haartjes worden ook niet goed meegenomen

Pluspunten

• Handig

Minpunten

• Resultaat

Thomas K. 01-12-2017

Prima scheeraparaat.

Ik ontving dit product gratis om te testen, dit apparaat bevalt me uitstekend. Tot kort geleden heb ik altijd geschoren met scheermesjes. Hierdoor kreeg ik vaak irritatie aan mijn huid. Nu met de Braun 3040 kan ik scheren zonden irritatie aan mijn huid te krijgen. Dit product is ideaal voor dagelijks gebruik. Ik ben erg blij dat ik hem gemakkelijk mee op reis kan nemen. Door de plastic bescherm kap hoef ik niet bang te zijn dat het scheerapparaat onderweg in mijn toilettas aangaat. Ook vind ik het erg prettig dat op het apparaat af te lezen is hoe vol de accu nog is. Zo kom ik nooit met een lege batterij te staan.
Ik ben zeer tevreden met dit apparaat en ik zou het zeker aanbevelen.

TW Wetzels 08-08-2017
omdat mijn oude scheerapparaat het begeven had heb ik na lang zoeken en vergelijken op deze site dit scheerapparaat gekocht. een betaalbare scheerapparaat.
hij scheert gladder dan mijn vorige en dankzij de drie indicatielampjes kan ik zien wanneer de batterij opgeladen moet worden (valt die niet meer uit tijdens het scheren)

Pluspunten

• prijs kwaliteit
  • glad scheeresultaat

Minpunten

• geen

Freek 31-07-2017

Prima scheerapparaat voor deze prijs

Had al jaren een ander merk (Philips), maar was ook na vervanging van de scheerkoppen niet tevreden over het resultaat. Gebruikt deze Braun nu ruim een week en deze scheert (onder dezelfde omstandigheden) veel gladder, zonder huidirritatie en is makkelijk schoon te houden. Ik ben erg tevreden.

Pluspunten

• ligt bij gebruik goed in de hand
  • scheert glad
  • geen huidirritatie
  • makkelijk schoon te houden

Minpunten

• geen opberg/reis-etui

maikel84 17-07-2017
ik vind het een fijn scheer apparaat. hij heeft alleen we een beetje last van de scheve haartjes. deze pakt hij niet zo makkelijk. ook als je niet elke dag scheert dan heeft hij ook wel een beetje moeite mee. hierdoor duurt het wat langer. maar het eindresultaat is wel elke keer een glad bekkie.

Pluspunten

• scheert mooi glad

Minpunten

• moeite met scheve haartjes
  • moet elke dag gebruiken

Daan 15-07-2017

Prima scheerapparaat!

Heb altijd met oude scheerapparaten gewerkt maar nu deze gekregen. Ideaal apparaat wat snel en makkelijk alle haren scheert!

Nat scheren is ideaal en gaat snel, kan tegen de richting in en haalt ook onder de kin de meeste haren weg. Soms moet je een tweede keer eroverheen maar het is wel een apparaat wat vlug zorgt voor een glad gezicht!

Droog scheren werkt ook prima, alle contouren worden door de speciale vorm goed meegenomen. Het apparaat ligt goed in de hand en is fijn om te gebruiken.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Haalt ook kleine haartjes eenvoudig weg
  • Nat scheren

Minpunten

• Apparaat stinkt onder de douche
  • Soms worden plukken haar niet meegenomen

JV1981 11-07-2017

Fijn apparaat, ook bij wat zwaardere baardgroei

Ik heb een vrij forse baard met dikke baardharen. Wat dat betreft voldoet bijna geen enkel apparaat, het is en blijft altijd gedoe. Daarom heb ik me heel lang geschoren met een tondeuse en daarna eventueel nog met een mesje. Maar het scheren met mesjes levert bij mij dan altijd wel irritaties op. Dit apparaat bevalt me tot nu toe prima. De tondeuse functie is redelijk, hij voldoet maar is niet sterk. Het scheerapparaat zelf werkt echt fijn, het past zich goed aan en voelt rustig op je huid. Ook als ik een paar dagen mijn baard laat staan, is scheren nog steeds prima te doen. De minpuntjes vind ik het design (beetje plastic achtig) en de minder krachtige tondeuse functie. Het apparaat is wel een aanrader.

Pluspunten

• Scheercomfort

Geitenbreier 05-07-2017

Braun Series 3 VS scheermes

Na 25 jaar scheren met een normaal scheermes vond ik het tijd voor wat anders. Ik was altijd was sceptisch ten opzichte van electrisch scheren omdat ik in het verleden wel eens de overstap had geprobeerd maar dat was nog in de tijd dat je een stekker in het stopcontact moest stoppen of je elke dag lange tijd moest laden om kracht te behouden.
Inmiddels hebben we lithium ion batterijen en moderne krachtige apparaten die je zowel droog als nat kan gebruiken. Maar voordat ik direct de Ferrari onder de electrische scheerapparaten wilde aanschaffen kreeg ik de kans om de Braun Series 3 uit te proberen.
Bij het uitpakken bleek al snel dat het om een kwalitatief goed product ging. Niet dat inhoud of de verpakking nou zo fantastisch was maar bij het eerste moment dat je de Series 3 vast hebt voelt deze goed aan en ligt deze goed in de hand, maar scheert het ook goed? Daar kan ik op antwoorden dat de ervaring wat verschilt. Je kan droog en nat scheren en uiteraard elke dag bijhouden of verwaarloosde baardgroet te lijf gaan. Droog en bijhouden levert het beste resultaat op waarbij je snel een gladde huid hebt die vergelijkbaar is met het scheren met een mes maar zonder gedonder met mesjes die bot worden en mogelijke kans op schaafwondjes bij nieuwe mesjes. Doe je ditzelfde nat heb ik toch het idee dat er stoppels blijven staan en je hard moet aandrukken om deze weg te krijgen. Dit wordt nog erger indien de stoppels wat langer zijn, dan dien je echt goed en lang te scheren om alles glad en weg te krijgen. In deze gevallen wint in mijn opzicht toch echt het mes. Scheren met scheerschuim moet ik nog uitproberen maar wellicht dat dat ook nog een verschil gaat maken.

Conclusie: om de keus te maken tussen scheren met mes of met de Braun Series 3 kies ik toch voor de Braun Series 3 vanwege het feit dat me dagelijks scheer en mesjes iets meer irritatie verzorgen dan de Braun Series 3 plus het feit dat je bij elektrisch geen mesjes hoeft te vervangen.

Pluspunten

• Geen huidirritatie
  • Makkelijk schoon te maken
  • Scheren en trimmen
  • Melding indien kop vervangen moet worden
  • Nat en droog scheren

Minpunten

• Bij ruwe stoppels meer moeite glad te scheren

mthdejager 02-07-2017

fijn waterdicht apparaat! Echter geen oplaadstation

een week geleden heb ik dit apparaat ontvangen en getest. Aangezien ik maar sporadisch met een elektrisch scheerapparaat heb geschoren had ik niet echt veel verwachtingen. Maar wat gemak zo'n apparaat! Hij is waterdicht dus lekker onder de douche te gebruiken, met of zonder scheerschuim. lekker divers dus. Wat ik wel wat minder vind is dat er geen oplaadstation bij zit. alleen maar een oplader met kabel. Je kan hem dus niet opladen zoals je bijvoorbeeld een tandenborstel zou opladen.

Al met al een zeer fijn apparaat wat ik zou aanbevelen aan vrienden.

Pluspunten

• waterdicht
  • reis bescherm kapje

Minpunten

• geen oplaadstation

pietpaw53 02-07-2017

Lekker glad, ligt goed in de hand, makkelijk te reinigen.

Fijn een apparaat die doet wat hij zegt. Uitpakken de accu opladen en je kunt er de hele week mee aan de gang.
Het scheert lekker glad, ligt goed in de hand, en is gemakkelijk te reinigen.
Het scheerapparaat ziet er leuk uit, heeft een mooi kleurtje, echt een aanrader.

Pluspunten

• scheert glad
  • ligt goed in de hand
  • gemakkelijk te reinigen
  • mooi uiterlijk

Bill49 01-07-2017
Mooi apparaat qua design en kleur. Functionaliteit iets minder voor mijn type baard en haargroei. Pakt matig en duurt lang om goed scheerresultaat te bereiken. Mede omdat het niet in alle posities goed in de juiste hoek op d huid komt. Ik gebruik het nog maar kort, maar ben betere apparaten gewend van een concurrerend merk. Ga zeker nog door om met testen, met name ook onder de douche en bij verschillende haarlengtes. Eerste ervaring nog niet heel positief.

Willem 03-12-2016

Braun 3040

Altijd met Philips scheerapparaat geschoren altijd irritatie kon er nooit aan wennen maar die was aan vervanging toe toen voor de Braun 3040 gegaan om dat die goed uit de test komt en een prima prijs was en ook nog eens 25 euro casback van Braun geen irritatie meer en een super glad resultaat dus mijn conclusie je hebt waar voor je geld

Pluspunten

• Geen iritatie
  • Super glad

Minpunten

• Nog niet gevonden

Thijs 12-06-2016

Deze gekocht als opvolger van een ouder model: scheerresultaat nog beter en sneller klaar met scheren!

Sander Dorgelo 13-11-2015
Na jarenlang met Gilette Fusion Power geschoren te hebben dit scheerapparaat uitgeprobeerd. Ik heb een stevige baardgroei, vroeger matige resultaten met dure electrische scheerapparaten. was er bovendien ook te lang mee bezig in vergelijking met scheermesjes.

Mijn verbazing is groot met dit niet zo dure apparaat. Ik scheer er gladder mee dan met mesjes. Doe het met scheergel. Na een paar dagen uitproberen krijg ik er handigheid in ook in de hals glad te scheren. Geen irritaties, weinig geluid. Ik ben nu overstag: even snel als met mesjes, maar gladder, ook in de hals.
Kortom: goed apparaat, aanrader.