Philips SHAVER Series 9000 S9711 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 51 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Altijd op zoek naar kwaliteit 24-12-2017

De Philips Shaver 9000 S9711

Ik gebruik dit apparaat nu ruim twee jaar en dacht: Ik laat even weten wat mijn ervaringen zijn met dit apparaat, ik heb zelf destijds flink lang gezocht naar het beste type dat ik kon vinden. en besloot deze aan te schaffen.
Tenslotte vind ik zelf altijd fijn om reviews met ervaringen te lezen om te bepalen of ik tot de aankoop overga. Misschien heeft iemand iets aan mijn schrijven hier.

Ik heb zelf van origine redelijk donker haar dus wil ik mij zo glad mogelijk scheren en de stoppels weg te werken. Dit lukt met dit apparaat ondanks mijn donkere haar redelijk goed al is het resultaat met een scheermes uiteraard beter. ik scheer mijzelf iedere ochtend.

Het apparaat is degelijk en ligt fijn in de hand. ook beweegt de scheerkop soepel over de huid.

Ik persoonlijk gebruik het reinigingssysteem niet, ik vind de cartridges gewoonweg te duur en het apparaat is waterdicht dus makkelijk af te spoelen onder de kraan, zo gebeurd. Bij hte schoonmaken haal ik het bovenste gedeelte van de scheerkop er af, dit gaat zeer eenvoudig en spoel deze af. Daarna maak ik het gedeelte dat aan het apparaat zit even schoon, gewoon afspoelen dus, eenvoudig en zo gedaan. Al het water dat bovenin het scheerapparaat bij reinigen stroomt, loopt er in een paar seconden aan de onderkant uit bij als je hem rechtop houdt, erg fijn. Schoonmaken onder de kraan is gedaan in een minuut.

Wanneer je het apparaat aan de adapter en het stopcontact legt, laadt hij echt zeer snel op.
Ik gebruik zo' n 10% van de batterij per scheerbeurt, dus deze gaat in mijn geval zo' n 10 dagen mee. Hier ben ik echt zeer tevreden over.

De 3 stuks "krachtstanden" op het apparaat vind ik onzin, bij mij staat deze altijd op maximaal, maar er zal wel een reden zijn voor deze mogelijkheid tot instellen.

Het apparaat is trouwens vrijwel geruisloos.

Op het apparaat zit ook een "op slot stand" wanneer je de startknop een 3 tal seconden ingedrukt houdt, handig waneer je hem in je toilettas stopt om op reis te gaan. (Het bijgeleverde scheerapparaat doosje gebruik ik niet, deze neemt teveel ruimte in vind ik).

De hele set heeft eigenlijk maar 1 nadeel.
Ik vind namelijk dat de scheerkop(pen) nogal prijzig zijn. Natuurlijk kun je niet een waarde geven aan de lengte van de duur waarmee messen zouden moeten meegaan, deze zal bij dit type wel "gemiddeld" zijn qua levensduur. Ik doe zelf denk ik zo' n 6 maanden met de scheerkop, dat is te doen. Wel moet ik zeggen dat, ondanks dat ik geen domme jongen ben, het plaatsten van een nieuwe scheerkop niet super makkelijk is, dit was bij het vorige type veel eenvoudiger, maar het is goed te doen.

Ja, ondanks dat het altijd beter kan, ben ik tevreden over de kwaliteit van dit apparaat n raad hem aan.

johan 26-11-2016

goede kwaliteit

goed product makelijk in gebruik en goede prijs scheert fijn en is ook mooi kwa uitvoering ik beveel dit product aan

lapto_83 21-08-2016

Prettig en fijn scheerapparaat

Net als vele ben ik gaan vergelijken met andere toestellen.
Natuurlijk is de prijs naar mijn mening best behoorlijk echter krijg je er wel een geweldig scheerapparaat voor.

Met een scheerkop die zeer flexibel is en de mesjes log van elkaar bewegen volg je gemakkelijk de contouren van je gezicht.
Dit geeft een prettig scheergevoel en een gladder resultaat.

De verschillende snelheden zijn ook erg prettig.
Zo kan je hem bijvoorbeeld op snel zetten wanneer je dagelijks scheer.
Wanneer je niet dagelijks scheer vind ik hem persoonlijk prettiger door hem iets minder snel te zetten waardoor je vrijwel geen irritatie heb bij een gevoelige huid.

Ook de batterij indicator is erg prettig zodat je hem op tijd kan opladen en dus niet zonder zou zitten.
Mocht je het toch een keer vergeten is het ook mogelijk om het snel voor 1 scheerbeurt op te laden.

De scheerkop is gemakkelijk los te klikken en met het hulpstuk kan je gemakkelijk de mesjes reinigen onder de kraan.
Ook is hij gemakkelijk te reinigen middels de Smart Clean al duurt dit best lang.

Dankzij een gemakkelijk op te klikken trimmer is trimmen natuurlijk ook erg gemakkelijk om te doen met dit scheerapparaat.

Kortom een fijn scheerapparaat die erg prettig aanvoelt en gemakkelijk in gebruik is.
Echter is hij best aan de prijs en de prijs van de clean cartridge zijn ook aan de prijs.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • batterij indicator
  • Flexibele scheerkop
  • Regelbare snelheid

Minpunten

• Prijs Apparaat
  • Prijs Clean cartridge

Nat scheren toch beter 15-06-2016

Review van mij

Altijd nat gescheerd maar wilde het "gedoe"niet meer. Apparaat pak je sneller maar je moet vele malen rondjes draaien en blijven controleren of alles glad is. Het wordt gewoon niet glad, de hele dag wel ergens ruwe plekken. Ik geloof zonder meer dat dit een van de betere is maar elektrisch scheert gewoon niet glad. Kan ook niet, want het mesje gaat niet over het gezicht zelf zoals bij nat scheren. Verder een mooi apparaat, licht maar met een enorme houder. De vloeistof is lastig want durf hem niet neer te zetten omdat schoonmaakster of partner het verzet en dan de bak gaat lekken.

hein kappelhoff 25-06-2018

teleurstelling al 3 jaar

als opvolger voor mijn scheerapparaat uit de 5000 serie ervaar ik de S9711 als zeer teleurstellend.
lang scheren en niet glad. na klacht van Philips nieuwe scheermesjes gekregen, maar dit helpt niet.
ik scheer mij eigenlijk liever en gemakkelijker en met beter resultaat met mijn oude scheerapparaat - dat was niet de bedoeling.

Minpunten

• scheerresultaat

roelof 02-05-2018

echt een topmodel

Dit is mijn vierde philipshave. Ik gebruik het apparaat nu een half jaar. Hij scheert perfect glad en is erg stil. Het schoonmaak systeem doet goed zijn werk. Het apparaat volelt als nieuw nadat ik hem in de houder heb gezet. Ik gebruik per scheerbeurt 5% van de batterij. Geen huidirritatie. Duur in aanschaf maar veel goedkoper en millieuvriendelijker dan scheren met mesjes.

Pluspunten

• scheerresultaat
  • schoonmaaksysteem
  • geluid
  • accu
  • comfort

Minpunten

• duur in aanschaf

ter Borg 06-12-2017

scheerkoppen voldoen maar zeer kort.

apparaat scheert zeer goed als de scheerkoppen nieuw zijn . maar bij mij zijn ze na 3 maand super slecht. een scheerbeurt is dan echt been crime. ik heb een keer nieuwe koppen gehad deze scheerden goed de eerste 2 maanden en toen was de scherpte er af. plus het schoonmaken na elke scheerbeurt kost veel water!! geen succes helaas beslist geen aanrader.

J.H. terborg

Lukskie 23-11-2017
  • Product gekregen

philips shaver 9000 serie

Nadat ik het nu al een aantal weken heb kunnen gebruiken ben ik er zeer tevreden van. Het gaat boven mijn verwachting! Ik heb bij dit toestel totaal geen last van irritatie's of van roodheid na het scheren. Het glijdt vloeiend over mijn kin en het wegtrekken van de haartjes doen totaal geen pijn! Het ligt verrassend goed in de hand en gaat een paar scheerbeurten mee! Het reinigen gebeurd ook automatisch dankzij de cartridge. Het is zijn prijs zeker waard! Het beste scheermachine ooit!

Pluspunten

• geen irritatie/roodheid
  • lion batterij
  • superglad huid
  • nat/droog scheren
  • goede handgrip

Minpunten

• prijs

BK 20-10-2017

Philips ten top

Zoals je kunt verwachten van Philips, krijg je waar je voor betaalt. Een solide en stil apparaat met een prima accuduur. Aanrader!

Johan 16-09-2017

Goede accuduur

Een geweldig scheerapparaat, mooi afgewerkt. Hopelijk gaat het net zo lang mee als mijn vorige Philips shaver.

123 13-08-2017

Fijn scheerapparaat

Ligt fijn in de hand tot nu toe scheert hij zeer fijn. Trimmer nog niet gebruikt. Scheerapparaat is heel stil

Freek5 14-06-2017

Glad scheerresultaat; maar... scheerkop valt er af!

Plus:
Scheerresultaat is echt glad! (Dat kost mij wel 30 minuten, maar toch knap dat Philips ook de laatste kleine haartjes op lastige plekken zoals onder de kaaklijn wegkrijgt.)

Min (groot):
Tijdens een scheerbeurt komt het meerdere keren voor dat de scheerkop eraf valt als ik wat harder moet drukken. Dit had makkelijk voorkomen kunnen worden door de gleuf waarin de scheerkop bevestigd moet worden wat dieper te maken. Kom op Philips, jullie maken nu bijna 80 jaar scheerapparaten met een prijs van soms meer dan 400 euro. Dit had echt beter gemoeten!

Min (klein):
* Als je op reis gaat moet je stekker van basisstation gebruiken. Doe er volgende keer gewoon een extra reisstekkertje bij.
* Scheerapparaat ziet er lelijk uit in basisstation (achterstevoren).
* Informatie op website over wat nou precies het verschil is tussen alle modellen is tenenkrommend slecht. (Duidelijk werk van marketingspecialisten die niet geinteresseerd zijn in klanten helpen.)

(Dit zijn slechts kleine punten, maar gegeven de prijs mag je beter verwachten.)

Adri 14-02-2017

Werkt goed

scheert glad, snel, maakt makkelijk schoon volautomatisch, ook makkelijk onder de kraan. Lange accuduur, genoeg voor meer dan een week

Pluspunten

• makkelijk schoonmaken
  • snel

Gert 28-11-2016

Super scheerapparaat

Mijn vorige was ook een Philips (inmiddels 19 jaar, maar werkt nog steeds goed), maar ik wilde wel eens iets nieuws. Ik ken alle research die Philips doet om de scheersystemen te perfectioneren (ik heb 15 jaar lang gebruikersdocumentatie voor hun productiemachines geschreven). De scheerresultaten zijn door al die ontwikkeling bijzonder goed.
Dit apparaat is super. Echt een top-apparaat. Het is licht en ligt lekker in de hand, waardoor manoeuvreren heel goed gaat.
Lees wel de gebruikershandleiding goed door, om de mogelijkheden van het Smart-Clean systeem goed te begrijpen.

Pluspunten

• Licht en wendbaar
  • prachtige vormgeving
  • Zeer compleet
  • Prijs kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Maar wel prijzig

Jos 28-11-2016

TOP in glad scheren !

Fantastisch scheerapparaat, ligt prima in de hand. Scheerresultaat prima ! Heerlijk om én nat én ook droog te kunnen scheren.

Frans Cuppen 14-11-2016

een fijn en licht scheer apperaat en geluid arm

Een duur maar kwalitatief goed apparaat wat goed aan de verwachting voldoet.is licht en makkelijk schoon te maken met het bij geleverde cleaning systeem .

bert 12-11-2016

handig met aparte netvoeding

ziet er professioneel uit, schoonmaken gaat op de duur wel veel kosten met de speciale vloeistof! aparte baardtrimmer is handig.

Pluspunten

• aparte netvoeding

Minpunten

• schoonmaakvloeistof is wel prijzig

Adri 11-11-2016

Zo glad als een bayhuidje

Werkt prima, glad resultaat. Verwacht niet anders van een Philips. Makkelijk schoon te spoelen en ook in de SmaertClean makkelijk te plaatsen; ruikt hij ook weer lekker fris

Pluspunten

• Schoon maken
  • Trimmen

Bram 10-11-2016

Phillips s9711

Erg goed scheerapparaat, echt het neusje van de zalm onder de scheerapperaten. Super handig dat tijdens het opladen het scheerapparaat gereinigd wordt. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Neemt alle haren mee
  • Laad snel op

Minpunten

• Niet helemaal vam aluminium
  • Voet niet heel solide aan

Hans 09-11-2016

Philips scheerapparaat 9711/31

Na vele jaren gebruik gemaakt hebbend van de Philishave 8894 heb ik helaas een nieuwe moeten kopen. Hiervan heb ik geen spijt gekregen en ik moet zeggen dat dit scheerapparaat een verbetering is van alle overige scheerapparaten. Ik hoop net zoveel plezier ervan te beleven als mijn vorige scheerapparaat.
Helaas vind ik wel de accuduur kort, daar ik verwend was met een accuduur van meer dan 150 minuten. Helaas je kan niet alles wensen

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • scheert uitzonderlijk goed
  • zeer mooie vormgeving

Minpunten

• batterijduur