Philips SHAVER Series 9000 S9711 - Reviews

vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
precisietrimmer
  • Best Reviewed 3 keer sep 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 69 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 S9711 op Kieskeurig.nl.

Altijd op zoek naar kwaliteit 24-12-2017

De Philips Shaver 9000 S9711

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik gebruik dit apparaat nu ruim twee jaar en dacht: Ik laat even weten wat mijn ervaringen zijn met dit apparaat, ik heb zelf destijds flink lang gezocht naar het beste type dat ik kon vinden. en besloot deze aan te schaffen.
Tenslotte vind ik zelf altijd fijn om reviews met ervaringen te lezen om te bepalen of ik tot de aankoop overga. Misschien heeft iemand iets aan mijn schrijven hier.

Ik heb zelf van origine redelijk donker haar dus wil ik mij zo glad mogelijk scheren en de stoppels weg te werken. Dit lukt met dit apparaat ondanks mijn donkere haar redelijk goed al is het resultaat met een scheermes uiteraard beter. ik scheer mijzelf iedere ochtend.

Het apparaat is degelijk en ligt fijn in de hand. ook beweegt de scheerkop soepel over de huid.

Ik persoonlijk gebruik het reinigingssysteem niet, ik vind de cartridges gewoonweg te duur en het apparaat is waterdicht dus makkelijk af te spoelen onder de kraan, zo gebeurd. Bij hte schoonmaken haal ik het bovenste gedeelte van de scheerkop er af, dit gaat zeer eenvoudig en spoel deze af. Daarna maak ik het gedeelte dat aan het apparaat zit even schoon, gewoon afspoelen dus, eenvoudig en zo gedaan. Al het water dat bovenin het scheerapparaat bij reinigen stroomt, loopt er in een paar seconden aan de onderkant uit bij als je hem rechtop houdt, erg fijn. Schoonmaken onder de kraan is gedaan in een minuut.

Wanneer je het apparaat aan de adapter en het stopcontact legt, laadt hij echt zeer snel op.
Ik gebruik zo' n 10% van de batterij per scheerbeurt, dus deze gaat in mijn geval zo' n 10 dagen mee. Hier ben ik echt zeer tevreden over.

De 3 stuks "krachtstanden" op het apparaat vind ik onzin, bij mij staat deze altijd op maximaal, maar er zal wel een reden zijn voor deze mogelijkheid tot instellen.

Het apparaat is trouwens vrijwel geruisloos.

Op het apparaat zit ook een "op slot stand" wanneer je de startknop een 3 tal seconden ingedrukt houdt, handig waneer je hem in je toilettas stopt om op reis te gaan. (Het bijgeleverde scheerapparaat doosje gebruik ik niet, deze neemt teveel ruimte in vind ik).

De hele set heeft eigenlijk maar 1 nadeel.
Ik vind namelijk dat de scheerkop(pen) nogal prijzig zijn. Natuurlijk kun je niet een waarde geven aan de lengte van de duur waarmee messen zouden moeten meegaan, deze zal bij dit type wel "gemiddeld" zijn qua levensduur. Ik doe zelf denk ik zo' n 6 maanden met de scheerkop, dat is te doen. Wel moet ik zeggen dat, ondanks dat ik geen domme jongen ben, het plaatsten van een nieuwe scheerkop niet super makkelijk is, dit was bij het vorige type veel eenvoudiger, maar het is goed te doen.

Ja, ondanks dat het altijd beter kan, ben ik tevreden over de kwaliteit van dit apparaat n raad hem aan.

johan 26-11-2016

goede kwaliteit

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

goed product makelijk in gebruik en goede prijs scheert fijn en is ook mooi kwa uitvoering ik beveel dit product aan

lapto_83 21-08-2016

Prettig en fijn scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Net als vele ben ik gaan vergelijken met andere toestellen.
Natuurlijk is de prijs naar mijn mening best behoorlijk echter krijg je er wel een geweldig scheerapparaat voor.

Met een scheerkop die zeer flexibel is en de mesjes log van elkaar bewegen volg je gemakkelijk de contouren van je gezicht.
Dit geeft een prettig scheergevoel en een gladder resultaat.

De verschillende snelheden zijn ook erg prettig.
Zo kan je hem bijvoorbeeld op snel zetten wanneer je dagelijks scheer.
Wanneer je niet dagelijks scheer vind ik hem persoonlijk prettiger door hem iets minder snel te zetten waardoor je vrijwel geen irritatie heb bij een gevoelige huid.

Ook de batterij indicator is erg prettig zodat je hem op tijd kan opladen en dus niet zonder zou zitten.
Mocht je het toch een keer vergeten is het ook mogelijk om het snel voor 1 scheerbeurt op te laden.

De scheerkop is gemakkelijk los te klikken en met het hulpstuk kan je gemakkelijk de mesjes reinigen onder de kraan.
Ook is hij gemakkelijk te reinigen middels de Smart Clean al duurt dit best lang.

Dankzij een gemakkelijk op te klikken trimmer is trimmen natuurlijk ook erg gemakkelijk om te doen met dit scheerapparaat.

Kortom een fijn scheerapparaat die erg prettig aanvoelt en gemakkelijk in gebruik is.
Echter is hij best aan de prijs en de prijs van de clean cartridge zijn ook aan de prijs.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • batterij indicator
  • Flexibele scheerkop
  • Regelbare snelheid

Minpunten

• Prijs Apparaat
  • Prijs Clean cartridge

Jos 28-11-2016

TOP in glad scheren !

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Fantastisch scheerapparaat, ligt prima in de hand. Scheerresultaat prima ! Heerlijk om én nat én ook droog te kunnen scheren.

Nat scheren toch beter 15-06-2016

Review van mij

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Altijd nat gescheerd maar wilde het "gedoe"niet meer. Apparaat pak je sneller maar je moet vele malen rondjes draaien en blijven controleren of alles glad is. Het wordt gewoon niet glad, de hele dag wel ergens ruwe plekken. Ik geloof zonder meer dat dit een van de betere is maar elektrisch scheert gewoon niet glad. Kan ook niet, want het mesje gaat niet over het gezicht zelf zoals bij nat scheren. Verder een mooi apparaat, licht maar met een enorme houder. De vloeistof is lastig want durf hem niet neer te zetten omdat schoonmaakster of partner het verzet en dan de bak gaat lekken.

Mr. CheeToz 22-02-2021

Overtreft de verwachtingen ruimschoots

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Als kritische consument met 4 verschillende scheersystemen in gebruik zowel nat als droog en ook met het mes is dit apparaat toch bijna gelijk aan nat scheren met het mes als hij nat gebruikt wordt met Gel en onder de douche hoe dan ook nét dat beetje extra heeft waar je normaal alsnog "toch even het mes nog zou pakken". Letterlijk in gebruik voor hoofd(huid) en haar (ben al kaal vanaf m'n 18e, nu word ik sinds 5 jaar kalende, zit in de familie dus dan alles er maar af zonder champignon deksel looks of steeds verder groeiende haargrens. Niets wat tot nu toe dichter bij nat scheren komt met het mes waar je zou neigen om "nog even na te krabben" als je de deur uit moet en het cleaning station doet z'n werk prima, de "hoge aanschafprijs" relatief vergeleken met een fatsoenlijke "krabber" vallen eigenlijk tegen elkaar weg. Ook een 3 dagen baardje (heb stugge haargroei) is geen probleem en de 3 snelheden leek me onzinnig want snel klaar wil iedereen wel en liever turbo stand dan langzaam. Toch is het apparaat als je de tijd neemt en niet kriskras als een wilde probeert om een grasveld in 10 seconden te maaien en onder de douche met Gel gebruikt op standje "gevoelige huid" wel degelijk een verschil en voor de snelle shave als je de deur uit moet, stand 3 en je bent zó klaar, een duidelijke verbetering met de vorige serie die zo'n 20% langzamer z'n werk deed. Voor de échte reiniging gebruik ik zelf een Ultrasonic cleaner zo eens in de 2 weken waar de scheerkop + mesjes toch echt wel enig residu alsnog achterlaten waar het smartclean systeem gewoon onmogelijk bij kan komen en wat zeker een aanrader is om je mesjes in topconditie te houden is het gebruik van een goed merk onder houds olie voor tondeuses en/of scheersystemen van welk gerenommeerd merk dan ook. Iets wat wél grotendeels in de cleaning cartridges is verwerkt maar nooit het zelfde resultaat geeft als een beetje extra "love and care" maar om dat nou om de 3 dagen te gaan doen is dankzij het cleaning systeem niet meer nodig en neemt wel 80% van de handmatige onderhoudsbeurten voor z'n rekening. Batterijduur is prima, het apparaat geeft zelf aan wanneer ie onder de kraan afgespoeld moet worden, hoe ver je nog kunt met de batterij en dat is vrij accuraat met de opgegeven waarden, je kunt er met een gemiddelde baard wel een week of langer mee vooruit schat ik zo, als je je hoofd er ook bij optelt, een dag of 5 maar dat is evengoed nog bovengemiddeld. Hij ligt comfortabel in de hand, de scheerbewegingen met zowel 3 scheerhoofden alsook een flexibele hals die de contouren van je gezicht (en/of hoofd) toch nèt iets makkelijker op de moeilijkere plekjes komt (snorharen net onder je neus, achter de kin en oorlijn, haartjes van de mondhoek en net onder je onderlip) waar je normaal toch in de spiegel wilt kijken of je alles wel meegepakt hebt, hoef je je met dit apparaat niet meer te doen want je voelt vanzelf wel dat dat goed zit. Oplader en baardtrimmer zit er bij, de baartrimmer heb ik alleen voor iemand anders zijn baard gebruikt en voldoet ook ruimschoots aan de verwachtingen en is universeel nog uit te breiden met evt. andere hulpstukken. Al met al een apparaat wat terecht in de reviews als 1 van de betere het predikaat "Topproduct" wel waard maakt en als de aanschafprijs je afschrikt, dan scheer je waarschijnlijk ook nat met goedkope wegwerpmesjes i.p.v. gewoon kwaliteitsmesjes die in verhouding dan om het even zijn qua kosten en het gemak van even "snel snel, moet nu de deur al uit zijn" ga je bij een ander systeem niet snel snel tegenkomen.

Slechte aankoop 22-02-2021

Slecht apparaat. Scheert voor geen meter

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Zeer slecht apparaat totaal geen resultaat van het scheren. Na heel lang en intensief scheren nog geen glad resultaat

Minpunten

• Slecht scheren
  • Geen resultaat van het scheren

P&LG 14-02-2021

Top scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Evenaart nat scheren . De scheerkoppen blijven scherp. Het schoonmaak apparaat werkt goed. Kortom ik blijf nat elektrisch scheren.

Jansenenco 06-02-2021

net zo glad als scheren met het mes!!!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

De scheerresultaten zijn werkelijk geweldig. Het scheren gaat snel en net zo glad als scheren met het mes. de reinigingsunit geeft je telkens het idee dat je een nieuw apparaat hebt en het ruikt ook nog lekker fris.

Geurtjes 05-02-2021

Super scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik heb sinds kort dit scheerapparaat een ik heb nog nooit zo’n goeie gehad. Je scheert jezelf in geen tijd super glad. Echt geweldig.

Kousenband 23-01-2021

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Overgestaot naar dit apparaat ipv mesjes ivm gevoelige huid. Eerder gebruikte scheerapparaten voldeden voor mij niet. Dit apparaat scheert echt goed en is een waardige vervanger voor mesjes. Het overyrefy mijn verwachting

Grijs baardje 23-01-2021

Scheert niet zo glad met mes

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Goed glad scheren gaat wat moeilijker dan mijn verwachtingen. Met mes scheren blijft bij direct blader resultaat en blijft dus ook langer glad.

Santorini_61 14-01-2021

Revolutionair beweegbare scheerkoppen

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik had niet gedacht dat de scheer resultaten van mijn 'oude' Philips scheerapparaat zo overtroffen zouden worden door dit apparaat. De beweegbare scheerkoppen volgen echt alle contouren en oneffenheden op mijn gezicht en ik voel dat de haren "dieper" verwijderd worden dan voorheen het geval was. Dat ik de scheersnelheid kan ik instellen naar mijn persoonlijke behoefte, rustig/comfort tot snel en efficiënt bij haast vind ik een grote plus. De mogelijkheid van nat en droogscheren is en blijft een geweldige toevoeging op het elektrisch scheren. Apparaat ligt lekker in de hand, niet zwaar en verrassend stil bij gebruik. Opladen gaat snel en de energie indicator geeft helder in % aan hoeveel energie er nog is. Het plaatsen van het trimmerhulpstuk gaat makkelijk en de trimmer doet wat hij moet doen met grote precisie en laat zich makkelijk omzetten naar een baardstyler. Het bijgeleverde SmartClean systeem is een welkome aanvulling bij dit apparaat en maakt de koop compleet.

Guy Duvel 14-01-2021

Goede haar vreter

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Het toestel scheert werkelijk goed en het ligt goed in de hand. Mijn vorig scheertoestel was ook een Philips maar qua prestaties ondervind ik dat de scheertechniek vooruitgang heeft geboekt, voornamelijk onder de neus en in de halsstreek komt dit tot uiting daar dit toch moeilijk bereikbare plaatsen zijn voor de schjeerkoppen.

Jean-François 14-01-2021

Super appareil !

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Un excellent produit, facile d´utilisation, super ergonomie, lavable, réserve de batterie pour 20 à 21 jours !
Je n´ai jamais utilisé une autre marque que Philips depuis 52 ans et c´est mon neuvième modèle employé ! Merci Philips !

Jansen1111 14-01-2021

Goed product wel meer verwacht van scheerprecisiee

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Eerste ervaring met elektrisch scheren en ik ben positief over het feit dat ik nooit meer iritatie/wondjes heb na het scheren. Wel worden met name in de hals veel haartjes overgeslagen waardoor ik toch minstens een kwartier aan het scheren ben.

evdelft 13-01-2021

fijn scheerresultaat maar erg kostbaar in scheerkoppen

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Inmiddels gebruik ik dit apparaat een tweetal jaar. Nu ik alweer aan de vierde scheerkop toe ben is het een beetje een erg kostbaar apparaat aan het worden. De resultaten zijn prima. Ik heb een zware baard en dat pakt hij prima aan. Maar het verbruik in scheerkoppen is idioot hoog. Ook en poging tot goedkopere aliexpress scheerkoppen werkte maar even. Wel goedkoper maar nog sneller versleten.
Het megeleverde reinigingsapparaat is duur in gebruik als de de cassettes gebruikt. Navulflesjes zijn verkrijgbaar en maken het een stuk goedkoper.

Pluspunten

• prima resultaat
  • lange scheerduur

Minpunten

• snel versleten scheerkoppen
  • duur in verbruiksmaterialen

Gladwang 12-01-2021

Mooi apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Licht lekker in de hand. Scheert goed en snel. Mooie indicatie batterij niveau. Geluid klinkt wat goedkoop, droog, rasperig. Drie snelheden overbodige optie

Bioloog 09-01-2021

Fijn draadloos en glas scheren!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Met dit scheerapparaat is het heel fijn glad scheren zowel nat als droog! Géén huidirritaties of brandige plekken op mijn huid!

Hansie71 09-01-2021

Beste scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Dit is het beste scheerapparaat die ik ooit gekocht heb, doet wat het moet doen.
Glad scheren, en ook ideaal met scheerschuim of gel werkt deze perfect.
Geen irritaties, makkelijk schoon te maken, prima vormgeving.