Philips SHAVER Series 9000 S9711 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 93 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Altijd op zoek naar kwaliteit 24-12-2017

De Philips Shaver 9000 S9711

Ik gebruik dit apparaat nu ruim twee jaar en dacht: Ik laat even weten wat mijn ervaringen zijn met dit apparaat, ik heb zelf destijds flink lang gezocht naar het beste type dat ik kon vinden. en besloot deze aan te schaffen.
Tenslotte vind ik zelf altijd fijn om reviews met ervaringen te lezen om te bepalen of ik tot de aankoop overga. Misschien heeft iemand iets aan mijn schrijven hier.

Ik heb zelf van origine redelijk donker haar dus wil ik mij zo glad mogelijk scheren en de stoppels weg te werken. Dit lukt met dit apparaat ondanks mijn donkere haar redelijk goed al is het resultaat met een scheermes uiteraard beter. ik scheer mijzelf iedere ochtend.

Het apparaat is degelijk en ligt fijn in de hand. ook beweegt de scheerkop soepel over de huid.

Ik persoonlijk gebruik het reinigingssysteem niet, ik vind de cartridges gewoonweg te duur en het apparaat is waterdicht dus makkelijk af te spoelen onder de kraan, zo gebeurd. Bij hte schoonmaken haal ik het bovenste gedeelte van de scheerkop er af, dit gaat zeer eenvoudig en spoel deze af. Daarna maak ik het gedeelte dat aan het apparaat zit even schoon, gewoon afspoelen dus, eenvoudig en zo gedaan. Al het water dat bovenin het scheerapparaat bij reinigen stroomt, loopt er in een paar seconden aan de onderkant uit bij als je hem rechtop houdt, erg fijn. Schoonmaken onder de kraan is gedaan in een minuut.

Wanneer je het apparaat aan de adapter en het stopcontact legt, laadt hij echt zeer snel op.
Ik gebruik zo' n 10% van de batterij per scheerbeurt, dus deze gaat in mijn geval zo' n 10 dagen mee. Hier ben ik echt zeer tevreden over.

De 3 stuks "krachtstanden" op het apparaat vind ik onzin, bij mij staat deze altijd op maximaal, maar er zal wel een reden zijn voor deze mogelijkheid tot instellen.

Het apparaat is trouwens vrijwel geruisloos.

Op het apparaat zit ook een "op slot stand" wanneer je de startknop een 3 tal seconden ingedrukt houdt, handig waneer je hem in je toilettas stopt om op reis te gaan. (Het bijgeleverde scheerapparaat doosje gebruik ik niet, deze neemt teveel ruimte in vind ik).

De hele set heeft eigenlijk maar 1 nadeel.
Ik vind namelijk dat de scheerkop(pen) nogal prijzig zijn. Natuurlijk kun je niet een waarde geven aan de lengte van de duur waarmee messen zouden moeten meegaan, deze zal bij dit type wel "gemiddeld" zijn qua levensduur. Ik doe zelf denk ik zo' n 6 maanden met de scheerkop, dat is te doen. Wel moet ik zeggen dat, ondanks dat ik geen domme jongen ben, het plaatsten van een nieuwe scheerkop niet super makkelijk is, dit was bij het vorige type veel eenvoudiger, maar het is goed te doen.

Ja, ondanks dat het altijd beter kan, ben ik tevreden over de kwaliteit van dit apparaat n raad hem aan.

johan 26-11-2016

goede kwaliteit

goed product makelijk in gebruik en goede prijs scheert fijn en is ook mooi kwa uitvoering ik beveel dit product aan

Coron 29-11-2017

Philips Shaver 9000 serie is een topper

Een fantastisch scheerapparaat waarbij je bij de 1e beurt al zo goed voelt hoe goed hij is . Moeite gehad met de kabel gebruiken voor het schoonmaakstation maar alles werkt ! Minpuntje is geen reinigingsborsteltje en de etui is te klein als je ook trimmer hulpstuk en kabel wil meenemen voor op reis.

lapto_83 21-08-2016

Prettig en fijn scheerapparaat

Net als vele ben ik gaan vergelijken met andere toestellen.
Natuurlijk is de prijs naar mijn mening best behoorlijk echter krijg je er wel een geweldig scheerapparaat voor.

Met een scheerkop die zeer flexibel is en de mesjes log van elkaar bewegen volg je gemakkelijk de contouren van je gezicht.
Dit geeft een prettig scheergevoel en een gladder resultaat.

De verschillende snelheden zijn ook erg prettig.
Zo kan je hem bijvoorbeeld op snel zetten wanneer je dagelijks scheer.
Wanneer je niet dagelijks scheer vind ik hem persoonlijk prettiger door hem iets minder snel te zetten waardoor je vrijwel geen irritatie heb bij een gevoelige huid.

Ook de batterij indicator is erg prettig zodat je hem op tijd kan opladen en dus niet zonder zou zitten.
Mocht je het toch een keer vergeten is het ook mogelijk om het snel voor 1 scheerbeurt op te laden.

De scheerkop is gemakkelijk los te klikken en met het hulpstuk kan je gemakkelijk de mesjes reinigen onder de kraan.
Ook is hij gemakkelijk te reinigen middels de Smart Clean al duurt dit best lang.

Dankzij een gemakkelijk op te klikken trimmer is trimmen natuurlijk ook erg gemakkelijk om te doen met dit scheerapparaat.

Kortom een fijn scheerapparaat die erg prettig aanvoelt en gemakkelijk in gebruik is.
Echter is hij best aan de prijs en de prijs van de clean cartridge zijn ook aan de prijs.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • batterij indicator
  • Flexibele scheerkop
  • Regelbare snelheid

Minpunten

• Prijs Apparaat
  • Prijs Clean cartridge

Nat scheren toch beter 15-06-2016

Review van mij

Altijd nat gescheerd maar wilde het "gedoe"niet meer. Apparaat pak je sneller maar je moet vele malen rondjes draaien en blijven controleren of alles glad is. Het wordt gewoon niet glad, de hele dag wel ergens ruwe plekken. Ik geloof zonder meer dat dit een van de betere is maar elektrisch scheert gewoon niet glad. Kan ook niet, want het mesje gaat niet over het gezicht zelf zoals bij nat scheren. Verder een mooi apparaat, licht maar met een enorme houder. De vloeistof is lastig want durf hem niet neer te zetten omdat schoonmaakster of partner het verzet en dan de bak gaat lekken.

WilbertvD 03-09-2018

Uitstekende scheerresultaten, maar wat montage problemen

Voorop gezet, dat ik reuze tevreden ben met het resultaat van de nieuwe 9000. Hij scheert voortreffelijk en schoonmaken gaat ook prima. Ook de accu heeft voldoende power om zonder opnieuw opladen minstens 2 weken mee te gaan. Ik heb enkel een probleempje met het nogal gemakkelijk loskomen van de volledige kop van het toestel. Mijn vorige Philips was wat dit betreft beter toegerust. Dat zorgt ervoor dat ik wat moeite heb om de scheerkoppen te kunnen schoonspoelen.

SexPistols 20-08-2018

Scheerapparaat scheert fijn, makkelijk en snel!

Scheerapparaat scheert fijn, makkelijk en snel.

Hoe het wisselen of schoonmaken van scheerkoppen op het scheerapparaat gaat weet ik natuurlijk nog niet na ca 15x scheren met het nieuwe scheerapparaat. Ik heb de S9711 gekocht met schoonmaakstation en een vulling. Vulling is een bakje met blauwe vloeistof. Eén maal gebruikt, nog niet erg mee vertrouwd. Het schoonmaakstation is nogal groot en past zeker niet in mijn toiletkast en het scheerapparaat moet daarom ook rechtop staan hierin want anders gaat deurtje niet dicht.
Apparaat staat dus op nachtkastje naast bed. Niet handig als je het oppakt en scheef houd, vloeistof loopt er dan uit! Ik gebruik het nu 1x als het scheerapparaat leeg is en opgeladen moet worden. Dat is na 10x scheren bij mij. Ook fijn 3 toerentallen, laag voor rustig scheren en hoog voor snelle scheerbeurt. Het scheert allemaal heel snel en goed, ligt makkelijk in de hand en waterdicht. Waarom ik dan niet bij alle 3 de items 5 sterren heb gegeven en daarom geen 5 sterren in de overall waardering is omdat ik de scheerkop wel vrij dik vind en dus beetje moeilijk de laatste haartjes tegen mijn neus te bereiken. Ook is het jammer dat er voor de best pittige prijs van enkele honderden euro's geen scheerkop beschermkap meegeleverd word net als een losse standaard waar alleen het apparaat rechtop in kan staan en gelijk opgeladen zou kunnen worden. Nu wordt het opgeladen in het grote spoelstation of moet ik het laadsnoertje eruit halen en in het scheerapparaat doen. Gelukkig heb ik mijn laadsnoer van de Coolskin nog en past deze ook op deze S9711! Alleen de losse standaard, die wel bij de Coolskin zat, daar staat de S9711 wel in al is dat niet stevig maar laden gaat niet. Jammer want ik zou dat wel willen hebben. Ik kan dit ook niet vinden in de accessoires. Waar ik wel de verloop draaikop, een daarop passende borsteltje en dus beschermkap voor scheerkop extra heb gekocht. Ook heb ik een extra scheerkop-set gekocht en alle los te verkrijgen scheerkoponderdelen, kan ik voorlopig vooruit. Maar het scheert helemaal goed en snel! TOP! Ik doe Niveau die ik in de Coolskin gebruikte met de container van de Coolskin een paar pompjes op de 3 scheerkoppen en dan scheren maar! Niveau is ook top spul!

Lemon 31-07-2018

Na 55 jaar over op elektrisch scheren

Nooit gedacht dat ik na 55+ jaar scheren met een mesje nog zou overgaan op elektrisch scheren. Ik had het wel eens eerder geprobeerd, maar dat werd toen niks. Maar de techniek staat niet stil, en dank zij een zeer voordelige aanbieding plus een cash back actie toch maar weer eens geprobeerd. En ik ben om!
Het grote voordeel is, dat ik met dit apparaat zowel droog als nat kan scheren, dat laatste onder de douche of ook in bad, en met gebruik van scheergel. Het gaat niet sneller dan met een mesje, maar het resultaat is net zo glad. Het is niet goedkoper, gelet op de prijs van reserve-scheerkoppen, waar ik nu nog niet aan toe ben. Dat is wel een minpuntje.
Door het systeem van ronde scheerkoppen is het moeilijk om de randjes van bakkebaarden, snor of baard strak bij te werken; daar gebruik ik af en toe een ander apparaat voor.
De 9000 shaver ligt goed in de hand, hij maakt een bescheiden geluid, en met het kllksysteem kan ik goed overweg. Men moet natuurlijk wel eerst de gebruiksaanwijzing bestuderen en begrijpen. In de doos zat overigens alleen een gebruiksaanwijzing met pictogrammen, maar ik heb een tekstversie kunnen downloaden.
De accuduur is prima, en het opladen gaat snel.
Een ander minpuntje vind ik wel het bijgeleverde reisetui. Daar kan met enige moeite ook nog wel het baardtrimhulpstuk worden ingepropt, maar niet het oplaadsnoer. Een misser in mijn ogen.
Het schoonmaakapparaat heb ik nog maar één keer gebruikt, daar kan ik niet veel over zeggen. Wel dagelijks schoonmaken onder de kraan.
Ik gebruik het apparaat nu bijna twee maanden, en heb geen last van huidirritatie.
Al met al tevreden, jammer van het te kleine reisetui.

hein kappelhoff 25-06-2018

teleurstelling al 3 jaar

als opvolger voor mijn scheerapparaat uit de 5000 serie ervaar ik de S9711 als zeer teleurstellend.
lang scheren en niet glad. na klacht van Philips nieuwe scheermesjes gekregen, maar dit helpt niet.
ik scheer mij eigenlijk liever en gemakkelijker en met beter resultaat met mijn oude scheerapparaat - dat was niet de bedoeling.

Minpunten

• scheerresultaat

avd59 08-06-2018

scheert niet glad

heb altijd philips gehad maar zo slecht als deze heb ik nog nooit gehad
al scheer je een half uur is het nog niet glad
krijg last van mijn nek achterover houden en dan nog niet

IdeMin 08-05-2018

Fijn scheerapparaat

Dit is mijn 4de Philips scheerapparaat en zonder twijfel de beste en meest prettige. De afgelopen jaren was ik weer overgestapt naar het scheermes omdat ik behalve mijn gezicht ook mijn hele hoofd mee scheer, is wel zo makkelijk en glad met een scheermes. Het resultaat van dit nieuwe scheerapparaat komt toch wel behoorlijk in de richting van een scheermes. Glad, makkelijke n zonder irritatie in de nek waar ik vrij snel last van had. Voordeel van een apparaat is dat je dit veel sneller doet dan met een mes. Ik ben dik tevreden over het resultaat en laatst 9 dagen vakantie gehad waarbij ik me dagelijks heb geschoren (gezicht + hoofd) zonder op te laden.

roelof 02-05-2018

echt een topmodel

Dit is mijn vierde philipshave. Ik gebruik het apparaat nu een half jaar. Hij scheert perfect glad en is erg stil. Het schoonmaak systeem doet goed zijn werk. Het apparaat volelt als nieuw nadat ik hem in de houder heb gezet. Ik gebruik per scheerbeurt 5% van de batterij. Geen huidirritatie. Duur in aanschaf maar veel goedkoper en millieuvriendelijker dan scheren met mesjes.

Pluspunten

• scheerresultaat
  • schoonmaaksysteem
  • geluid
  • accu
  • comfort

Minpunten

• duur in aanschaf

Hans371 10-04-2018

Een geweldig toestel met een groot gebruiksgemak

Dit toestel aangeschaft aan de hand van ervaring met een eerder toestel en het meedoen aan een test van dit toestel. Het enige wat ik mis in vergelijking met het eerdere toestel is een houder met oplaadmogelijkheid om het toestel staand in de badkamer te kunnen bewaren en opladen.

Anoniem 02-02-2018

Waardeloos apparaat

Ik ben zóó enorm "tevreden" dat ik kan stellen,dat indien Philips mij SLECHTS de helft van het aankoopbedrag geeft,let wel 50%{!!!),ze het apparaat mogen hebben.Apparaat ,de S9111/31, gekocht op 24 -10-2017.
Operationeel ultimo november 2017,0mxat ik nog een Philips Arcitec heb.,welke kwalitatief veel beter is als de S9111/31. Nu al in januari 2018 gaat het ronde mesje met de oranje klem los tijdens het scheren. En dan hoor je een heel raar geluid. Gelukkig gebeurt dat bij slechts 1 scheerkop

ter Borg 06-12-2017

scheerkoppen voldoen maar zeer kort.

apparaat scheert zeer goed als de scheerkoppen nieuw zijn . maar bij mij zijn ze na 3 maand super slecht. een scheerbeurt is dan echt been crime. ik heb een keer nieuwe koppen gehad deze scheerden goed de eerste 2 maanden en toen was de scherpte er af. plus het schoonmaken na elke scheerbeurt kost veel water!! geen succes helaas beslist geen aanrader.

J.H. terborg

Lukskie 23-11-2017
  • Product gekregen

philips shaver 9000 serie

Nadat ik het nu al een aantal weken heb kunnen gebruiken ben ik er zeer tevreden van. Het gaat boven mijn verwachting! Ik heb bij dit toestel totaal geen last van irritatie's of van roodheid na het scheren. Het glijdt vloeiend over mijn kin en het wegtrekken van de haartjes doen totaal geen pijn! Het ligt verrassend goed in de hand en gaat een paar scheerbeurten mee! Het reinigen gebeurd ook automatisch dankzij de cartridge. Het is zijn prijs zeker waard! Het beste scheermachine ooit!

Pluspunten

• geen irritatie/roodheid
  • lion batterij
  • superglad huid
  • nat/droog scheren
  • goede handgrip

Minpunten

• prijs

De4boompjes 11-11-2017

Prima kennismaking

Mijn kennismaking met de 9000 Serie. Tot nu toe eigenlijk altijd een Philips gehad en tot nog toe was dat, uit de 5000 serie, de Aqua Touch S5400. Een prima scheerapparaat die doet waarvoor ie is gemaakt. Scheren, nat en droog. Ben dus heel benieuwd wat de 9000 Serie daaraan kan verbeteren. Vanmorgen de eerst kennismaking gehad en ik moet eerlijk zeggen dat het toch echt verschil maakt. Waar de Aqua Touch wat meer hulp nodig heeft met het bochtenwerk volgt de S9151 veel beter de contouren van het gezicht. Wel moet ik er bij vertellen dat de soepele scheerkoppen geluidjes maken alsof ze los zitten. Het geluid van de motor is daarentegen veel stiller. Ook ligt de nieuwe door het iets slankere model wat beter in de hand. De eerste scheerbeurt natuurlijk ook gelijk met scheerschuim geprobeerd en het resultaat mag er wezen. In iets minder tijd gladder als scheren met het mes. Iets wat de Aqua Touch niet altijd lukt. Daarbij wisselde ik het mes en de Philips toch regelmatig af. Door de nieuwigheid van de 9000 nu wel iets van huidirritatie maar dat heb ik standaard bij nieuw. Even wennen dus maar al met al een prima eerste kennismaking.

BK 20-10-2017

Philips ten top

Zoals je kunt verwachten van Philips, krijg je waar je voor betaalt. Een solide en stil apparaat met een prima accuduur. Aanrader!

Powerstation 07-10-2017

Beste Philips scheerapparaat tot nu.

Na 12 jaar afscheid genomen van mijn vorige philips scheerapparaat. De nieuwe S9711 scheert nog veel gladder dan mijn vorige scheerapparaat. Schoonmaken is nog gemakkelijker. Mooi design. +/- 3 weken scheren op een batterijlading.

John12349 20-09-2017

Zielige bezuiniging

Scheert goed. Wat ik een schande vind is dat er voor dit geld niet eens een houder vanaf kan. Philips schaam je.