Philips SHAVER Series 9000 S9711 - Reviews

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 56 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 S9711 op Kieskeurig.nl.

Altijd op zoek naar kwaliteit 24-12-2017

De Philips Shaver 9000 S9711

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik gebruik dit apparaat nu ruim twee jaar en dacht: Ik laat even weten wat mijn ervaringen zijn met dit apparaat, ik heb zelf destijds flink lang gezocht naar het beste type dat ik kon vinden. en besloot deze aan te schaffen.
Tenslotte vind ik zelf altijd fijn om reviews met ervaringen te lezen om te bepalen of ik tot de aankoop overga. Misschien heeft iemand iets aan mijn schrijven hier.

Ik heb zelf van origine redelijk donker haar dus wil ik mij zo glad mogelijk scheren en de stoppels weg te werken. Dit lukt met dit apparaat ondanks mijn donkere haar redelijk goed al is het resultaat met een scheermes uiteraard beter. ik scheer mijzelf iedere ochtend.

Het apparaat is degelijk en ligt fijn in de hand. ook beweegt de scheerkop soepel over de huid.

Ik persoonlijk gebruik het reinigingssysteem niet, ik vind de cartridges gewoonweg te duur en het apparaat is waterdicht dus makkelijk af te spoelen onder de kraan, zo gebeurd. Bij hte schoonmaken haal ik het bovenste gedeelte van de scheerkop er af, dit gaat zeer eenvoudig en spoel deze af. Daarna maak ik het gedeelte dat aan het apparaat zit even schoon, gewoon afspoelen dus, eenvoudig en zo gedaan. Al het water dat bovenin het scheerapparaat bij reinigen stroomt, loopt er in een paar seconden aan de onderkant uit bij als je hem rechtop houdt, erg fijn. Schoonmaken onder de kraan is gedaan in een minuut.

Wanneer je het apparaat aan de adapter en het stopcontact legt, laadt hij echt zeer snel op.
Ik gebruik zo' n 10% van de batterij per scheerbeurt, dus deze gaat in mijn geval zo' n 10 dagen mee. Hier ben ik echt zeer tevreden over.

De 3 stuks "krachtstanden" op het apparaat vind ik onzin, bij mij staat deze altijd op maximaal, maar er zal wel een reden zijn voor deze mogelijkheid tot instellen.

Het apparaat is trouwens vrijwel geruisloos.

Op het apparaat zit ook een "op slot stand" wanneer je de startknop een 3 tal seconden ingedrukt houdt, handig waneer je hem in je toilettas stopt om op reis te gaan. (Het bijgeleverde scheerapparaat doosje gebruik ik niet, deze neemt teveel ruimte in vind ik).

De hele set heeft eigenlijk maar 1 nadeel.
Ik vind namelijk dat de scheerkop(pen) nogal prijzig zijn. Natuurlijk kun je niet een waarde geven aan de lengte van de duur waarmee messen zouden moeten meegaan, deze zal bij dit type wel "gemiddeld" zijn qua levensduur. Ik doe zelf denk ik zo' n 6 maanden met de scheerkop, dat is te doen. Wel moet ik zeggen dat, ondanks dat ik geen domme jongen ben, het plaatsten van een nieuwe scheerkop niet super makkelijk is, dit was bij het vorige type veel eenvoudiger, maar het is goed te doen.

Ja, ondanks dat het altijd beter kan, ben ik tevreden over de kwaliteit van dit apparaat n raad hem aan.

johan 26-11-2016

goede kwaliteit

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

goed product makelijk in gebruik en goede prijs scheert fijn en is ook mooi kwa uitvoering ik beveel dit product aan

lapto_83 21-08-2016

Prettig en fijn scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Net als vele ben ik gaan vergelijken met andere toestellen.
Natuurlijk is de prijs naar mijn mening best behoorlijk echter krijg je er wel een geweldig scheerapparaat voor.

Met een scheerkop die zeer flexibel is en de mesjes log van elkaar bewegen volg je gemakkelijk de contouren van je gezicht.
Dit geeft een prettig scheergevoel en een gladder resultaat.

De verschillende snelheden zijn ook erg prettig.
Zo kan je hem bijvoorbeeld op snel zetten wanneer je dagelijks scheer.
Wanneer je niet dagelijks scheer vind ik hem persoonlijk prettiger door hem iets minder snel te zetten waardoor je vrijwel geen irritatie heb bij een gevoelige huid.

Ook de batterij indicator is erg prettig zodat je hem op tijd kan opladen en dus niet zonder zou zitten.
Mocht je het toch een keer vergeten is het ook mogelijk om het snel voor 1 scheerbeurt op te laden.

De scheerkop is gemakkelijk los te klikken en met het hulpstuk kan je gemakkelijk de mesjes reinigen onder de kraan.
Ook is hij gemakkelijk te reinigen middels de Smart Clean al duurt dit best lang.

Dankzij een gemakkelijk op te klikken trimmer is trimmen natuurlijk ook erg gemakkelijk om te doen met dit scheerapparaat.

Kortom een fijn scheerapparaat die erg prettig aanvoelt en gemakkelijk in gebruik is.
Echter is hij best aan de prijs en de prijs van de clean cartridge zijn ook aan de prijs.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • batterij indicator
  • Flexibele scheerkop
  • Regelbare snelheid

Minpunten

• Prijs Apparaat
  • Prijs Clean cartridge

Jos 28-11-2016

TOP in glad scheren !

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Fantastisch scheerapparaat, ligt prima in de hand. Scheerresultaat prima ! Heerlijk om én nat én ook droog te kunnen scheren.

Nat scheren toch beter 15-06-2016

Review van mij

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Altijd nat gescheerd maar wilde het "gedoe"niet meer. Apparaat pak je sneller maar je moet vele malen rondjes draaien en blijven controleren of alles glad is. Het wordt gewoon niet glad, de hele dag wel ergens ruwe plekken. Ik geloof zonder meer dat dit een van de betere is maar elektrisch scheert gewoon niet glad. Kan ook niet, want het mesje gaat niet over het gezicht zelf zoals bij nat scheren. Verder een mooi apparaat, licht maar met een enorme houder. De vloeistof is lastig want durf hem niet neer te zetten omdat schoonmaakster of partner het verzet en dan de bak gaat lekken.

Teuntje2012 04-08-2020

Voldoet zeer aan mijn verwachtingen!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Goede keus geweest weer terug te gaan naar de “3-koppen”.
Maakt makkelijk schoon en scheert soepel, met name het scheren met een gel is erg prettig.

Educo 24-07-2020

Aanzienlijke verbetering

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik kocht anderhalf jaar terug een Philips scheerapparaat uit de 5000 reeks en was daar best ontevreden over. Desondanks liet ik me verleiden door een fraaie promo op de 9000 en dat was zeker de moeite. Bij de 5000 komt de scheerkop voortdurend los bij de minste stremming (vb. licht bezwete huid). Dat is bij de 9000 gelukkig niet het geval en het scheerresultaat is ook merkelijk beter.
Bovendien omvatte de promo het reinigingsapparaat en dat is zeker ook een meerwaarde voor het behoud van een goed scheerresultaat.

Dennis J. 23-07-2020

Matige ervaring met scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik scheer sinds enkele jaren weer elektrisch na ruim 20 jaar natscheren. Mijn Philishave 755 uit 1991 scheerde nog steeds goed maar ik dacht dat tegenwoordig de apparaten gladder zouden scheren daarom dit apparaat gekocht. Nu na 2 weken scheren ben ik niet enthousiast. Het scheerresultaat is niet gladder dan wat ik gewend was. Sterker nog mijn oude scheert ook de lange haartjes weg terwijl nu steeds haartjes in de hals langer worden. Wel moet ik zeggen dat de nieuwe minder irriteert maar dit kan ook komen doordat ik op mijn oude apparaat nog nooit de scheerkop heb hoeven vervangen. Ik vind het de investering niet waard geweest.

Ozhan 15-07-2020

Mooi resultaat!!! Maar

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Mooi resultaat, heb hem nu nog maar 3 weken, maar de scheerkop valt telkens af bij het scheren dit is heel vervelend!!!
Scheer al 25jaar elektrisch, is mijn 4e philips apparaat altijd te vreden geweest,
Maar deze raad ik niet aan, spijtig

J. W. 08-07-2020

Geweldig Apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik scheer mij al meer dan 40 jaar met Philips Maar nog nooit zo glad geschoren als met de 9000 serie. Ik was aangenaam verrast hoe glad de shaver scheert. Ik ben ontzettend blij met deze 9000 serie. Het is een Geweldig Apparaat.

mart100 05-07-2020

scheert niet erg snel maar wel heel kort

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Duurt lang voordat er weer een baard ontstaat na het scheren. Maar je moet wel lang en goed overal langs.

A.LF 14-06-2020

Dit product scheert uitstekend

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik heb al zoveel Philips producten gehad en ben alleen maar tevreden.
Anders had ik geen Philips producten meer gekocht

Klant GJ 03-06-2020

Scheerhoofd-koppeling is zwakke schakel...

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Binnen 3,5 jaar na aankoop van S9711/31 valt het scheerhoofd tijdens het scheren regelmatig tot grote ergenis van het apparaat (ondanks dat ook jaarlijks het scheerhoofd volgens instructie vervangen wordt). De fragiele plastic koppeling (klik-verbinding) laat derhalve te wensen over... ;(
Koppeling was voorheen in RVS uitgevoerd!!!

Dikkelenberg 18-05-2020

Wat een fantastische ervaring

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

ik heb mij al meer dan 25 jaar nat geschoren. Ik had nog 2 Philips scheerapparaten. Een driekops met accu van 25 jaar geleden en een tweekops reisshaver op batterijen. Maar echt scheren deden ze niet. Dus later op de dag scheergel en het mes. Nu met de nieuwe Philips ben ik heel blij verrast. In recordtijd zalig glad. Even uitspoelen en klaar. En geen wondjes en irritaties die er vaak waren vlak voor een belangrijke ontmoeting of diner. Elke week even grondig reinigen in de standaard, die er ook voor zorgt dat hij altijd opgeladen is. Kortom mijn beste aankoop van jaren. En mijn advies, neem niet het instapmodel maar een topper uit de 7000 serie.

cedricj 13-05-2020

beste scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik heb de scheerapparaat nu al een paar weken, en ik merk dat ik geen last heb van geïrriteerde huid na het scheren. het scheerapparaat ligt lekker in de hand en is makkelijk schoon te maken. De smartcleaner is erg handig, het maakt de scheerkoppen goed schoon.

Sozave007 11-05-2020

Product scoort middelmatig

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Helaas is het resultaat minder dan ik verwachte. De oude koppen van mijn oude scheerapparaat werkten net zo goed als mijn huidige nieuwe. Moest een nieuw apparaat omdat de kop uit elkaar viel. Moet nu langer scheten dan verwacht.

Luilak 06-05-2020

Prima scheerproduct met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Dit apparaat scheert heel zacht en glad.,Ik gebruik reeds 57 jaar een Philips scheerapparaat, maar dit apparaat is de beste tot nu toe. Een zacht geluid, eenvoudig te reinigen en veel mogelijkheden. Kortom verbluffend resultaat.

Bertje9000 06-05-2020

Prima scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Na vele jaren te hebben geschoten met een scheermes nu overgestapt op dit scheerapparaat.
Het resultaat is prima, heerlijk glad. Opladen hoeft pas na ruim 2 weken. De trimmer heb ik nog niet gebruikt.

Harrie B. 04-05-2020

Het ideale scheersysteem!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Nu, 4 mei 2020 en na 2 maanden gebruik, is mijn opinie over de Philips S9711/31 uitermate positief. Het scheert zacht over de gevoelige huid, volgt exact de kaaklijncontouren, maakt geen schel geluid, scheert snel en goed, ziet er mooi uit, ligt goed in de hand, en het SmartClean systeem maakt het allemaal ideaal.

Brian 1 29-04-2020

Zware baard??

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Dit apparaat wordt geprezen als het beste scheerapparaat ooit. Vooral voor mensen met een zware baardgroei. Zelfs van 3 dagen. Ik scheer mij 1x per dag en daar heeft het apparaat best al veel moeite mee.
Na een haf jaar was de scheerkop al versleten en nog een half jaar later de aandrijf as.
Dit is allemaal onder garantie gerepareerd. Bij de 2e reparatie was ik hem echter wel 2 weken kwijt waardoor ik gedwongen was een 2e maar wel simpel apparaat te kopen.
Ik ben dus wel teleurgesteld omdat ik al 45 jaar Philips gebruik en dit de eerste keer was dat ik de duurste kocht. Het is ook tevens de minst goede van allemaal.