Philips SHAVER Series 9000 S9711 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 85 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Altijd op zoek naar kwaliteit 24-12-2017

De Philips Shaver 9000 S9711

Ik gebruik dit apparaat nu ruim twee jaar en dacht: Ik laat even weten wat mijn ervaringen zijn met dit apparaat, ik heb zelf destijds flink lang gezocht naar het beste type dat ik kon vinden. en besloot deze aan te schaffen.
Tenslotte vind ik zelf altijd fijn om reviews met ervaringen te lezen om te bepalen of ik tot de aankoop overga. Misschien heeft iemand iets aan mijn schrijven hier.

Ik heb zelf van origine redelijk donker haar dus wil ik mij zo glad mogelijk scheren en de stoppels weg te werken. Dit lukt met dit apparaat ondanks mijn donkere haar redelijk goed al is het resultaat met een scheermes uiteraard beter. ik scheer mijzelf iedere ochtend.

Het apparaat is degelijk en ligt fijn in de hand. ook beweegt de scheerkop soepel over de huid.

Ik persoonlijk gebruik het reinigingssysteem niet, ik vind de cartridges gewoonweg te duur en het apparaat is waterdicht dus makkelijk af te spoelen onder de kraan, zo gebeurd. Bij hte schoonmaken haal ik het bovenste gedeelte van de scheerkop er af, dit gaat zeer eenvoudig en spoel deze af. Daarna maak ik het gedeelte dat aan het apparaat zit even schoon, gewoon afspoelen dus, eenvoudig en zo gedaan. Al het water dat bovenin het scheerapparaat bij reinigen stroomt, loopt er in een paar seconden aan de onderkant uit bij als je hem rechtop houdt, erg fijn. Schoonmaken onder de kraan is gedaan in een minuut.

Wanneer je het apparaat aan de adapter en het stopcontact legt, laadt hij echt zeer snel op.
Ik gebruik zo' n 10% van de batterij per scheerbeurt, dus deze gaat in mijn geval zo' n 10 dagen mee. Hier ben ik echt zeer tevreden over.

De 3 stuks "krachtstanden" op het apparaat vind ik onzin, bij mij staat deze altijd op maximaal, maar er zal wel een reden zijn voor deze mogelijkheid tot instellen.

Het apparaat is trouwens vrijwel geruisloos.

Op het apparaat zit ook een "op slot stand" wanneer je de startknop een 3 tal seconden ingedrukt houdt, handig waneer je hem in je toilettas stopt om op reis te gaan. (Het bijgeleverde scheerapparaat doosje gebruik ik niet, deze neemt teveel ruimte in vind ik).

De hele set heeft eigenlijk maar 1 nadeel.
Ik vind namelijk dat de scheerkop(pen) nogal prijzig zijn. Natuurlijk kun je niet een waarde geven aan de lengte van de duur waarmee messen zouden moeten meegaan, deze zal bij dit type wel "gemiddeld" zijn qua levensduur. Ik doe zelf denk ik zo' n 6 maanden met de scheerkop, dat is te doen. Wel moet ik zeggen dat, ondanks dat ik geen domme jongen ben, het plaatsten van een nieuwe scheerkop niet super makkelijk is, dit was bij het vorige type veel eenvoudiger, maar het is goed te doen.

Ja, ondanks dat het altijd beter kan, ben ik tevreden over de kwaliteit van dit apparaat n raad hem aan.

johan 26-11-2016

goede kwaliteit

goed product makelijk in gebruik en goede prijs scheert fijn en is ook mooi kwa uitvoering ik beveel dit product aan

lapto_83 21-08-2016

Prettig en fijn scheerapparaat

Net als vele ben ik gaan vergelijken met andere toestellen.
Natuurlijk is de prijs naar mijn mening best behoorlijk echter krijg je er wel een geweldig scheerapparaat voor.

Met een scheerkop die zeer flexibel is en de mesjes log van elkaar bewegen volg je gemakkelijk de contouren van je gezicht.
Dit geeft een prettig scheergevoel en een gladder resultaat.

De verschillende snelheden zijn ook erg prettig.
Zo kan je hem bijvoorbeeld op snel zetten wanneer je dagelijks scheer.
Wanneer je niet dagelijks scheer vind ik hem persoonlijk prettiger door hem iets minder snel te zetten waardoor je vrijwel geen irritatie heb bij een gevoelige huid.

Ook de batterij indicator is erg prettig zodat je hem op tijd kan opladen en dus niet zonder zou zitten.
Mocht je het toch een keer vergeten is het ook mogelijk om het snel voor 1 scheerbeurt op te laden.

De scheerkop is gemakkelijk los te klikken en met het hulpstuk kan je gemakkelijk de mesjes reinigen onder de kraan.
Ook is hij gemakkelijk te reinigen middels de Smart Clean al duurt dit best lang.

Dankzij een gemakkelijk op te klikken trimmer is trimmen natuurlijk ook erg gemakkelijk om te doen met dit scheerapparaat.

Kortom een fijn scheerapparaat die erg prettig aanvoelt en gemakkelijk in gebruik is.
Echter is hij best aan de prijs en de prijs van de clean cartridge zijn ook aan de prijs.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • batterij indicator
  • Flexibele scheerkop
  • Regelbare snelheid

Minpunten

• Prijs Apparaat
  • Prijs Clean cartridge

Nat scheren toch beter 15-06-2016

Review van mij

Altijd nat gescheerd maar wilde het "gedoe"niet meer. Apparaat pak je sneller maar je moet vele malen rondjes draaien en blijven controleren of alles glad is. Het wordt gewoon niet glad, de hele dag wel ergens ruwe plekken. Ik geloof zonder meer dat dit een van de betere is maar elektrisch scheert gewoon niet glad. Kan ook niet, want het mesje gaat niet over het gezicht zelf zoals bij nat scheren. Verder een mooi apparaat, licht maar met een enorme houder. De vloeistof is lastig want durf hem niet neer te zetten omdat schoonmaakster of partner het verzet en dan de bak gaat lekken.

Anoniem 02-02-2018

Waardeloos apparaat

Ik ben zóó enorm "tevreden" dat ik kan stellen,dat indien Philips mij SLECHTS de helft van het aankoopbedrag geeft,let wel 50%{!!!),ze het apparaat mogen hebben.Apparaat ,de S9111/31, gekocht op 24 -10-2017.
Operationeel ultimo november 2017,0mxat ik nog een Philips Arcitec heb.,welke kwalitatief veel beter is als de S9111/31. Nu al in januari 2018 gaat het ronde mesje met de oranje klem los tijdens het scheren. En dan hoor je een heel raar geluid. Gelukkig gebeurt dat bij slechts 1 scheerkop

ter Borg 06-12-2017

scheerkoppen voldoen maar zeer kort.

apparaat scheert zeer goed als de scheerkoppen nieuw zijn . maar bij mij zijn ze na 3 maand super slecht. een scheerbeurt is dan echt been crime. ik heb een keer nieuwe koppen gehad deze scheerden goed de eerste 2 maanden en toen was de scherpte er af. plus het schoonmaken na elke scheerbeurt kost veel water!! geen succes helaas beslist geen aanrader.

J.H. terborg

Coron 29-11-2017

Philips Shaver 9000 serie is een topper

Een fantastisch scheerapparaat waarbij je bij de 1e beurt al zo goed voelt hoe goed hij is . Moeite gehad met de kabel gebruiken voor het schoonmaakstation maar alles werkt ! Minpuntje is geen reinigingsborsteltje en de etui is te klein als je ook trimmer hulpstuk en kabel wil meenemen voor op reis.

Lukskie 23-11-2017
  • Product gekregen

philips shaver 9000 serie

Nadat ik het nu al een aantal weken heb kunnen gebruiken ben ik er zeer tevreden van. Het gaat boven mijn verwachting! Ik heb bij dit toestel totaal geen last van irritatie's of van roodheid na het scheren. Het glijdt vloeiend over mijn kin en het wegtrekken van de haartjes doen totaal geen pijn! Het ligt verrassend goed in de hand en gaat een paar scheerbeurten mee! Het reinigen gebeurd ook automatisch dankzij de cartridge. Het is zijn prijs zeker waard! Het beste scheermachine ooit!

Pluspunten

• geen irritatie/roodheid
  • lion batterij
  • superglad huid
  • nat/droog scheren
  • goede handgrip

Minpunten

• prijs

De4boompjes 11-11-2017

Prima kennismaking

Mijn kennismaking met de 9000 Serie. Tot nu toe eigenlijk altijd een Philips gehad en tot nog toe was dat, uit de 5000 serie, de Aqua Touch S5400. Een prima scheerapparaat die doet waarvoor ie is gemaakt. Scheren, nat en droog. Ben dus heel benieuwd wat de 9000 Serie daaraan kan verbeteren. Vanmorgen de eerst kennismaking gehad en ik moet eerlijk zeggen dat het toch echt verschil maakt. Waar de Aqua Touch wat meer hulp nodig heeft met het bochtenwerk volgt de S9151 veel beter de contouren van het gezicht. Wel moet ik er bij vertellen dat de soepele scheerkoppen geluidjes maken alsof ze los zitten. Het geluid van de motor is daarentegen veel stiller. Ook ligt de nieuwe door het iets slankere model wat beter in de hand. De eerste scheerbeurt natuurlijk ook gelijk met scheerschuim geprobeerd en het resultaat mag er wezen. In iets minder tijd gladder als scheren met het mes. Iets wat de Aqua Touch niet altijd lukt. Daarbij wisselde ik het mes en de Philips toch regelmatig af. Door de nieuwigheid van de 9000 nu wel iets van huidirritatie maar dat heb ik standaard bij nieuw. Even wennen dus maar al met al een prima eerste kennismaking.

BK 20-10-2017

Philips ten top

Zoals je kunt verwachten van Philips, krijg je waar je voor betaalt. Een solide en stil apparaat met een prima accuduur. Aanrader!

Powerstation 07-10-2017

Beste Philips scheerapparaat tot nu.

Na 12 jaar afscheid genomen van mijn vorige philips scheerapparaat. De nieuwe S9711 scheert nog veel gladder dan mijn vorige scheerapparaat. Schoonmaken is nog gemakkelijker. Mooi design. +/- 3 weken scheren op een batterijlading.

John12349 20-09-2017

Zielige bezuiniging

Scheert goed. Wat ik een schande vind is dat er voor dit geld niet eens een houder vanaf kan. Philips schaam je.

Johan 16-09-2017

Goede accuduur

Een geweldig scheerapparaat, mooi afgewerkt. Hopelijk gaat het net zo lang mee als mijn vorige Philips shaver.

wim333 12-09-2017

scheert niet glad / trimmer is waardeloos

ik vind het bevestigings mechanisme zwak durf niet volledige druk er op te zetten ben bang dat hij dan knapt ook de trimmer is slecht met moet zeer regematig de trimmer afspoelen want anders slaat hij vast ook scheert hij de haartjes er niet af maar trekt ze uit de huid wat er pijnlijk is ik wil de trimmer wel vervangen als dat mogelijk is

Anoniem 27-08-2017

Redelijk

Scheert prima, al moet ik hiervoor 2/3 langs dezelfde plek.opladen in de schoonmaak unit onmogelijk, hij houd geen contact om te laden, jammer want nu moet ik hem schoonmaken en apart laden. (Dit heeft nooit gewerkt overigens)

123 13-08-2017

Fijn scheerapparaat

Ligt fijn in de hand tot nu toe scheert hij zeer fijn. Trimmer nog niet gebruikt. Scheerapparaat is heel stil

Sander0011 08-08-2017

Mooi design maar scheert slecht

Nadat mijn oude RQ1250 Sensotouch 3D er na 7 jaar mee ophield op zoek naar een vervanger. Al snel bleek dat ingebouwde tondeuses verleden tijd zijn dus uiteindelijk genoegen genomen met de S9000.

Echter hij scheert niet goed, veel baardgroei is niet weg te krijgen zelfs na minuten lang scheren, draaien, cirkels maken, snelheid aanpassen. Niets helpt, met de oude nooit last van gehad. Ik heb lichte baardgroei dus ik kan me voorstellen dat heren met meer baardgroei nog meer problemen hebben.

Het verwisselen van de kop om gebruik te maken van de tondeuze is ronduit onhandig, het ingebouwde trimmertje van de RQ1250 was een uitstekende oplossing. Minder spullen en minder slijtage want nu moet je telkens de kop eraf halen, dat plastic slijt daardoor dus ik vermoed dat mechanisme snel versleten is.

De accuduur is aardig maar zeker niet 'premium', ook hier deed de oude het stukken beter. Vroeger nam ik nooit een oplader mee op reis maar nu zeker wel.

Erg jammer en zeker zijn geld niet waard.

ELAG 15-07-2017

Had van Philips wat beters verwacht

Scheert glad! Inderdaad geen schoonmaakborstel aanwezig, jammer.
Scheerkop vliegt steeds uit de houder.

hens36 28-06-2017

goed, maar het kan beter!

Het scheerresultaat vindt ik beter, dan met mijn oude philishave 8890. Alleen dat neemt meer tijd, misschien had ik met de oude philishave langer moeten scheren, om het zelfde effect te krijgen!
De tondeuse gebruik ik om de dag om mijn bakkebaarden bij te werken, dus tov mijn oude philishave veel extra handelingen om dat voor elkaar te krijgen. Want de 9000 heeft een apart opzetstuk wat hiervoor gebruikt moet worden. Gevolg is gepriegel in de morgen om eea om te wisselen! Verder zat er geen schoonmaak borsteltje bij de 9000, de uitvoering met Ultrasoon vindt ik te duur.

Hein69 23-06-2017

slecht apparaat

ik gebruik mijn oude Philishave liever: deze scheert veel gladder en veel sneller.
zonder van het geld.