Philips SHAVER Series 9000 S9711 - Reviews

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 52 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 S9711 op Kieskeurig.nl.

Altijd op zoek naar kwaliteit 24-12-2017

De Philips Shaver 9000 S9711

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik gebruik dit apparaat nu ruim twee jaar en dacht: Ik laat even weten wat mijn ervaringen zijn met dit apparaat, ik heb zelf destijds flink lang gezocht naar het beste type dat ik kon vinden. en besloot deze aan te schaffen.
Tenslotte vind ik zelf altijd fijn om reviews met ervaringen te lezen om te bepalen of ik tot de aankoop overga. Misschien heeft iemand iets aan mijn schrijven hier.

Ik heb zelf van origine redelijk donker haar dus wil ik mij zo glad mogelijk scheren en de stoppels weg te werken. Dit lukt met dit apparaat ondanks mijn donkere haar redelijk goed al is het resultaat met een scheermes uiteraard beter. ik scheer mijzelf iedere ochtend.

Het apparaat is degelijk en ligt fijn in de hand. ook beweegt de scheerkop soepel over de huid.

Ik persoonlijk gebruik het reinigingssysteem niet, ik vind de cartridges gewoonweg te duur en het apparaat is waterdicht dus makkelijk af te spoelen onder de kraan, zo gebeurd. Bij hte schoonmaken haal ik het bovenste gedeelte van de scheerkop er af, dit gaat zeer eenvoudig en spoel deze af. Daarna maak ik het gedeelte dat aan het apparaat zit even schoon, gewoon afspoelen dus, eenvoudig en zo gedaan. Al het water dat bovenin het scheerapparaat bij reinigen stroomt, loopt er in een paar seconden aan de onderkant uit bij als je hem rechtop houdt, erg fijn. Schoonmaken onder de kraan is gedaan in een minuut.

Wanneer je het apparaat aan de adapter en het stopcontact legt, laadt hij echt zeer snel op.
Ik gebruik zo' n 10% van de batterij per scheerbeurt, dus deze gaat in mijn geval zo' n 10 dagen mee. Hier ben ik echt zeer tevreden over.

De 3 stuks "krachtstanden" op het apparaat vind ik onzin, bij mij staat deze altijd op maximaal, maar er zal wel een reden zijn voor deze mogelijkheid tot instellen.

Het apparaat is trouwens vrijwel geruisloos.

Op het apparaat zit ook een "op slot stand" wanneer je de startknop een 3 tal seconden ingedrukt houdt, handig waneer je hem in je toilettas stopt om op reis te gaan. (Het bijgeleverde scheerapparaat doosje gebruik ik niet, deze neemt teveel ruimte in vind ik).

De hele set heeft eigenlijk maar 1 nadeel.
Ik vind namelijk dat de scheerkop(pen) nogal prijzig zijn. Natuurlijk kun je niet een waarde geven aan de lengte van de duur waarmee messen zouden moeten meegaan, deze zal bij dit type wel "gemiddeld" zijn qua levensduur. Ik doe zelf denk ik zo' n 6 maanden met de scheerkop, dat is te doen. Wel moet ik zeggen dat, ondanks dat ik geen domme jongen ben, het plaatsten van een nieuwe scheerkop niet super makkelijk is, dit was bij het vorige type veel eenvoudiger, maar het is goed te doen.

Ja, ondanks dat het altijd beter kan, ben ik tevreden over de kwaliteit van dit apparaat n raad hem aan.

johan 26-11-2016

goede kwaliteit

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

goed product makelijk in gebruik en goede prijs scheert fijn en is ook mooi kwa uitvoering ik beveel dit product aan

Nolles 22-11-2018

Product met een dubbel gevoel!

Minpunt:
De toegevoegde waarde van de app, wat met name betreft de registratie van de poetsresultaten (hoe en waar je precies poetst) is een lachertje.
Poets je bijvoorbeeld - afwijkend van de in de app aangegeven volgorde - in een andere mondhoek, dan wordt dat niet gezien. De app blijft gewoon de eigen planning volgen en is het resultaat niet overeenkomstig jouw uitgevoerde poetsgedrag...
Hier valt, Philips, nog wel het nodige aan te verbeteren!

Pluspunt:
Op grond van jarenlange ervaringen met Philps Sonicare producten mag ik zeggen dat de Sonicare DiamondClean Smart je gebit beslist heel fijn en vooral heel goed onderhoudt!

* Jammer dat alleen bij het duurste model de tandenborstelhouder geleverd wordt; deze zou bij alle Sonicare DiamondClean uitvoeringen standaard - gezien ook de prijzen - aanwezig moeten zijn!

Coron 29-11-2017

Philips Shaver 9000 serie is een topper

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Een fantastisch scheerapparaat waarbij je bij de 1e beurt al zo goed voelt hoe goed hij is . Moeite gehad met de kabel gebruiken voor het schoonmaakstation maar alles werkt ! Minpuntje is geen reinigingsborsteltje en de etui is te klein als je ook trimmer hulpstuk en kabel wil meenemen voor op reis.

lapto_83 21-08-2016

Prettig en fijn scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Net als vele ben ik gaan vergelijken met andere toestellen.
Natuurlijk is de prijs naar mijn mening best behoorlijk echter krijg je er wel een geweldig scheerapparaat voor.

Met een scheerkop die zeer flexibel is en de mesjes log van elkaar bewegen volg je gemakkelijk de contouren van je gezicht.
Dit geeft een prettig scheergevoel en een gladder resultaat.

De verschillende snelheden zijn ook erg prettig.
Zo kan je hem bijvoorbeeld op snel zetten wanneer je dagelijks scheer.
Wanneer je niet dagelijks scheer vind ik hem persoonlijk prettiger door hem iets minder snel te zetten waardoor je vrijwel geen irritatie heb bij een gevoelige huid.

Ook de batterij indicator is erg prettig zodat je hem op tijd kan opladen en dus niet zonder zou zitten.
Mocht je het toch een keer vergeten is het ook mogelijk om het snel voor 1 scheerbeurt op te laden.

De scheerkop is gemakkelijk los te klikken en met het hulpstuk kan je gemakkelijk de mesjes reinigen onder de kraan.
Ook is hij gemakkelijk te reinigen middels de Smart Clean al duurt dit best lang.

Dankzij een gemakkelijk op te klikken trimmer is trimmen natuurlijk ook erg gemakkelijk om te doen met dit scheerapparaat.

Kortom een fijn scheerapparaat die erg prettig aanvoelt en gemakkelijk in gebruik is.
Echter is hij best aan de prijs en de prijs van de clean cartridge zijn ook aan de prijs.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • batterij indicator
  • Flexibele scheerkop
  • Regelbare snelheid

Minpunten

• Prijs Apparaat
  • Prijs Clean cartridge

Nat scheren toch beter 15-06-2016

Review van mij

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Altijd nat gescheerd maar wilde het "gedoe"niet meer. Apparaat pak je sneller maar je moet vele malen rondjes draaien en blijven controleren of alles glad is. Het wordt gewoon niet glad, de hele dag wel ergens ruwe plekken. Ik geloof zonder meer dat dit een van de betere is maar elektrisch scheert gewoon niet glad. Kan ook niet, want het mesje gaat niet over het gezicht zelf zoals bij nat scheren. Verder een mooi apparaat, licht maar met een enorme houder. De vloeistof is lastig want durf hem niet neer te zetten omdat schoonmaakster of partner het verzet en dan de bak gaat lekken.

Marcel2403 26-12-2018

Zeer goed scheer resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Had al een Philips scheerapparaat wat zeer goed zijn werk deed maar was aan vervanging toe. Deze doet nog beter zijn best. Het schoonmaken met het schoonmaak station is ook heel handig en makkelijk en komt er weer als nieuw uit. Gemiddeld doe je zo'n 10 dagen met 1 volle battery.

ViveUtVivas 09-12-2018

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Erg tevreden mee maar voor de aanschaf prijs had ik ook niet minder verwacht.
Overgestapt van een vibrerend scheerapparaat.
Snel te laden voor een korte scheerbeurt.
Ideaal in combinatie met oplaad/reiniging station.
De geribbelde achterzijde voor goede grip houd wel makkelijk wat vuil vast.

Jan. Purmerend 29-11-2018

Scheert geweldig.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik ben nu 75 en heb mij altijd elektrisch geschoren ,dit is werkelijk het beste scheerapparaat dat ik tot nu toe gebruikt hebt.

Pluspunten

• scheren is zeer goed.
  • tondeuze is erbij

Donkey1 21-09-2018

hoge verwachting vielen toch wat tegen

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Nat scheren met scheerschuim werkt echt perfect. het reinigen van het apparaat daarentegen niet. Zoals op de website staat even afspoelen onder de kraan kun je vergeten, dan krijg je hem echt niet schoon. ook de reinigingsunit krijgt dit niet voor mekaar. Ik heb een zware baard, maar tijdens het nat scheren moet ik regelmatig de scheerkop uitspoelen en kan dan weer verder scheren. als ik klaar ben moet ik echt de mesjes uit elkaar halen om schoon te spoelen. Ook mis ik de vaste trimmer die op mijn vorige Philips aanwezig was. die zit er nu los bij en past niet in het etui. Dat etui is ook niet fijn, waarom word er bij dit duurste scheerapparaat van Philips geen het etui geleverd zoals bij S9171/69, daar past alles in. Voor de rest scheert hij mooi glad en de reisvergrendeling is ook fijn. En waarom je met dit apparaat niet kunt scheren als hij aan de oplader ligt is mij een groot vraagteken

WilbertvD 03-09-2018

Uitstekende scheerresultaten, maar wat montage problemen

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Voorop gezet, dat ik reuze tevreden ben met het resultaat van de nieuwe 9000. Hij scheert voortreffelijk en schoonmaken gaat ook prima. Ook de accu heeft voldoende power om zonder opnieuw opladen minstens 2 weken mee te gaan. Ik heb enkel een probleempje met het nogal gemakkelijk loskomen van de volledige kop van het toestel. Mijn vorige Philips was wat dit betreft beter toegerust. Dat zorgt ervoor dat ik wat moeite heb om de scheerkoppen te kunnen schoonspoelen.

SexPistols 20-08-2018

Scheerapparaat scheert fijn, makkelijk en snel!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Scheerapparaat scheert fijn, makkelijk en snel.

Hoe het wisselen of schoonmaken van scheerkoppen op het scheerapparaat gaat weet ik natuurlijk nog niet na ca 15x scheren met het nieuwe scheerapparaat. Ik heb de S9711 gekocht met schoonmaakstation en een vulling. Vulling is een bakje met blauwe vloeistof. Eén maal gebruikt, nog niet erg mee vertrouwd. Het schoonmaakstation is nogal groot en past zeker niet in mijn toiletkast en het scheerapparaat moet daarom ook rechtop staan hierin want anders gaat deurtje niet dicht.
Apparaat staat dus op nachtkastje naast bed. Niet handig als je het oppakt en scheef houd, vloeistof loopt er dan uit! Ik gebruik het nu 1x als het scheerapparaat leeg is en opgeladen moet worden. Dat is na 10x scheren bij mij. Ook fijn 3 toerentallen, laag voor rustig scheren en hoog voor snelle scheerbeurt. Het scheert allemaal heel snel en goed, ligt makkelijk in de hand en waterdicht. Waarom ik dan niet bij alle 3 de items 5 sterren heb gegeven en daarom geen 5 sterren in de overall waardering is omdat ik de scheerkop wel vrij dik vind en dus beetje moeilijk de laatste haartjes tegen mijn neus te bereiken. Ook is het jammer dat er voor de best pittige prijs van enkele honderden euro's geen scheerkop beschermkap meegeleverd word net als een losse standaard waar alleen het apparaat rechtop in kan staan en gelijk opgeladen zou kunnen worden. Nu wordt het opgeladen in het grote spoelstation of moet ik het laadsnoertje eruit halen en in het scheerapparaat doen. Gelukkig heb ik mijn laadsnoer van de Coolskin nog en past deze ook op deze S9711! Alleen de losse standaard, die wel bij de Coolskin zat, daar staat de S9711 wel in al is dat niet stevig maar laden gaat niet. Jammer want ik zou dat wel willen hebben. Ik kan dit ook niet vinden in de accessoires. Waar ik wel de verloop draaikop, een daarop passende borsteltje en dus beschermkap voor scheerkop extra heb gekocht. Ook heb ik een extra scheerkop-set gekocht en alle los te verkrijgen scheerkoponderdelen, kan ik voorlopig vooruit. Maar het scheert helemaal goed en snel! TOP! Ik doe Niveau die ik in de Coolskin gebruikte met de container van de Coolskin een paar pompjes op de 3 scheerkoppen en dan scheren maar! Niveau is ook top spul!

Lemon 31-07-2018

Na 55 jaar over op elektrisch scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Nooit gedacht dat ik na 55+ jaar scheren met een mesje nog zou overgaan op elektrisch scheren. Ik had het wel eens eerder geprobeerd, maar dat werd toen niks. Maar de techniek staat niet stil, en dank zij een zeer voordelige aanbieding plus een cash back actie toch maar weer eens geprobeerd. En ik ben om!
Het grote voordeel is, dat ik met dit apparaat zowel droog als nat kan scheren, dat laatste onder de douche of ook in bad, en met gebruik van scheergel. Het gaat niet sneller dan met een mesje, maar het resultaat is net zo glad. Het is niet goedkoper, gelet op de prijs van reserve-scheerkoppen, waar ik nu nog niet aan toe ben. Dat is wel een minpuntje.
Door het systeem van ronde scheerkoppen is het moeilijk om de randjes van bakkebaarden, snor of baard strak bij te werken; daar gebruik ik af en toe een ander apparaat voor.
De 9000 shaver ligt goed in de hand, hij maakt een bescheiden geluid, en met het kllksysteem kan ik goed overweg. Men moet natuurlijk wel eerst de gebruiksaanwijzing bestuderen en begrijpen. In de doos zat overigens alleen een gebruiksaanwijzing met pictogrammen, maar ik heb een tekstversie kunnen downloaden.
De accuduur is prima, en het opladen gaat snel.
Een ander minpuntje vind ik wel het bijgeleverde reisetui. Daar kan met enige moeite ook nog wel het baardtrimhulpstuk worden ingepropt, maar niet het oplaadsnoer. Een misser in mijn ogen.
Het schoonmaakapparaat heb ik nog maar één keer gebruikt, daar kan ik niet veel over zeggen. Wel dagelijks schoonmaken onder de kraan.
Ik gebruik het apparaat nu bijna twee maanden, en heb geen last van huidirritatie.
Al met al tevreden, jammer van het te kleine reisetui.

hein kappelhoff 25-06-2018

teleurstelling al 3 jaar

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

als opvolger voor mijn scheerapparaat uit de 5000 serie ervaar ik de S9711 als zeer teleurstellend.
lang scheren en niet glad. na klacht van Philips nieuwe scheermesjes gekregen, maar dit helpt niet.
ik scheer mij eigenlijk liever en gemakkelijker en met beter resultaat met mijn oude scheerapparaat - dat was niet de bedoeling.

Minpunten

• scheerresultaat

avd59 08-06-2018

scheert niet glad

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

heb altijd philips gehad maar zo slecht als deze heb ik nog nooit gehad
al scheer je een half uur is het nog niet glad
krijg last van mijn nek achterover houden en dan nog niet

IdeMin 08-05-2018

Fijn scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Dit is mijn 4de Philips scheerapparaat en zonder twijfel de beste en meest prettige. De afgelopen jaren was ik weer overgestapt naar het scheermes omdat ik behalve mijn gezicht ook mijn hele hoofd mee scheer, is wel zo makkelijk en glad met een scheermes. Het resultaat van dit nieuwe scheerapparaat komt toch wel behoorlijk in de richting van een scheermes. Glad, makkelijke n zonder irritatie in de nek waar ik vrij snel last van had. Voordeel van een apparaat is dat je dit veel sneller doet dan met een mes. Ik ben dik tevreden over het resultaat en laatst 9 dagen vakantie gehad waarbij ik me dagelijks heb geschoren (gezicht + hoofd) zonder op te laden.

roelof 02-05-2018

echt een topmodel

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Dit is mijn vierde philipshave. Ik gebruik het apparaat nu een half jaar. Hij scheert perfect glad en is erg stil. Het schoonmaak systeem doet goed zijn werk. Het apparaat volelt als nieuw nadat ik hem in de houder heb gezet. Ik gebruik per scheerbeurt 5% van de batterij. Geen huidirritatie. Duur in aanschaf maar veel goedkoper en millieuvriendelijker dan scheren met mesjes.

Pluspunten

• scheerresultaat
  • schoonmaaksysteem
  • geluid
  • accu
  • comfort

Minpunten

• duur in aanschaf

Hans371 10-04-2018

Een geweldig toestel met een groot gebruiksgemak

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Dit toestel aangeschaft aan de hand van ervaring met een eerder toestel en het meedoen aan een test van dit toestel. Het enige wat ik mis in vergelijking met het eerdere toestel is een houder met oplaadmogelijkheid om het toestel staand in de badkamer te kunnen bewaren en opladen.

Anoniem 02-02-2018

Waardeloos apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

Ik ben zóó enorm "tevreden" dat ik kan stellen,dat indien Philips mij SLECHTS de helft van het aankoopbedrag geeft,let wel 50%{!!!),ze het apparaat mogen hebben.Apparaat ,de S9111/31, gekocht op 24 -10-2017.
Operationeel ultimo november 2017,0mxat ik nog een Philips Arcitec heb.,welke kwalitatief veel beter is als de S9111/31. Nu al in januari 2018 gaat het ronde mesje met de oranje klem los tijdens het scheren. En dan hoor je een heel raar geluid. Gelukkig gebeurt dat bij slechts 1 scheerkop

ter Borg 06-12-2017

scheerkoppen voldoen maar zeer kort.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9711

apparaat scheert zeer goed als de scheerkoppen nieuw zijn . maar bij mij zijn ze na 3 maand super slecht. een scheerbeurt is dan echt been crime. ik heb een keer nieuwe koppen gehad deze scheerden goed de eerste 2 maanden en toen was de scherpte er af. plus het schoonmaken na elke scheerbeurt kost veel water!! geen succes helaas beslist geen aanrader.

J.H. terborg