Philips 8200 series HQ8250/17

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8200 series HQ8250/17 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Gertjan Nagtegaal 13-12-2011

Dit apparaat gekocht als vervanger voor mijn oude Philips. Echt een tegenvaller. Je kan scheren tot je huid rauw is en nog is het resultaat slecht.

Ik gebruik hem alleen als 'werk-scheerapparaat' als ik geen tijd heb gehad me thuis te scheren...

Macuser59 05-12-2011

Na mijn decennia nat te hebben geschoren wilde ik eens proberen hoe een scheerapparaat het er heden ten dagen van af brengt.
Ooit, zo', 25 jaar geleden had ik een Philips scheerapparaat en die voldeed niet. Ik bleef dus nat scheren.

Nu ik de HQ8250 heb ben ik erg te spreken over het resultaat. Het scheert prima, glad genoeg (natuurlijk nooit gladder dan een Gillette turbo), is stil en gebruiksvriendelijk. Ik heb een kale kop en scheer mijn geheel hoofd.

Een echte aanrader, ik ben zeer tevreden.

de groot26 27-09-2011

Na 2 jaar geleden dit scheerapparaat te hebben gekocht was ik redelijk tevreden. Ik had daarvoor een HQ7830, die maakte iets meer lawaai maar scheerde iets beter. Ik had die vervangen wegens de slechter wordende batterij, maar mijn HQ7830 doet momenteel niets meer. Na 2 jaar heeft dit apparaat het begeven.
Ik heb nu toch maar weer een nieuwe Philips besteld, maar wel de goedkoopste oplaadbare en hoop dat die langer meegaat dan 2 jaar.

henk t B 13-07-2011

dit apparaat aangeschaft omdat ik dacht dat mijn oude philips niet meer voldeed maar achteraf heb ik spijt van deze aankoop omdat het scheerresultaat absoluut onvoldoende is en het erg lang duurt voordat je een beetje resultaat hebt

DRE10 25-06-2011

Ik heb altijd een philips gehad, vandaar ook dat ik toen mijn oude op was weer een philips wilde. Altijd prima tevreden. Op aanraden winkelier dit model genomen, was de Mercedes van de scheerapparaten. Ik vind echter dat dit apparaat super tegenvalt qua scheerresultaat. Nadat ik geschoren heb, heb ik niet het idee dat het glad is. Moet echt een stuk langer scheren dan met mn oude Philips. Ik weet niet wat voor onderzoeken ze daar doen bij Philips voor glad scheren, maar bij deze plank misgeslagen. Deze gaat er binnenkort uit.

MichielvT123 03-06-2011

Ongelofelijk dat dit scheerapparaat zulke goede reviews krijgt. Ik had een Philips 6... van 8 jaar oud, uit armoede gebruik ik die weer. De batterij gaat weken langer mee, de tondeuse doet t stukken beter en bovenal scheert hij in veel kortere tijd VEEL gladder. Kortom ik vind dit een verschrikkelijk apparaat. Overweeg serieus naar een Braun over te stappen of nat te gaan scheren.

Gert1969 09-02-2011

Ik ben voor het eerst over gestapt op elektrisch scheren, en heb dit apparaat uitgekozen. Ik vraag me af waarom ik dit niet eerder heb gedaan, ik ben bijna van de uitslag in mijn hals af. en het resultaat is erg goed te noemen. Nat scheren is gladder, maar dit komt in de buurt.

peter196 10-01-2011

Prima scheerapparaat, scheert snel, glad en is vrij stil. een hele vooruitgang met mijn oude scheerapparaat. Aanrader!

Ben123456789 27-12-2010

Mijn oude apparaat deed het plots niet meer. Of het nu 25 of 30 jaar oud was, ik weet het niet meer, maar ik bedacht me geen moment: Weg ermee en een nieuwe gekocht. Ik kwam er toen wel wachter dat ik het al vele jaren eerder had moeten doen. Ik dacht dat het oude prima was, maar met de jaren is de ontwikkeling doorgegegaan: Perfect apparaat voor relatief weinig geld.

Troeter 26-12-2010

Ik gebruik dit apparaat nu een jaar en ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. Prima scheerresultaat, stil en de gegeveven gebruikstijd zonder opladen wordt ruim gehaald (maar ik heb dan ook geen zware baardgroei). Het schoonmaken onder de kraan werkt uitstekend, nooit geen gedoe meer met een borsteltje. Top product!

Henri C 12-12-2010

Heb dit scheerapparaat nu een jaar en gebruik het bijna altijd op een natte huid met ÉÉN DRUPPEL Lectric Shave van WILLIAMS (gekocht in Italie maar hier ook te koop)Binnen één minuut van redelijk zware baard naar een baby huidje.Een aanrader, vooral in deze combinatie.

hemschip 08-10-2010

Hij heeft 3 ringen met gleufjes per kop, volgens Philips moet dat extra scheeroppervlak ook extra snel scheren. Daar merk ik niets van, hij doet 't niet beter of slechter dan mijn 15 jaar oude Philishave . . Komt misschien omdat een groot deel van de koppen niet bezet is met gleufjes maar minigaatjes, waarom?
Aan-uit knopje onhandig, tondeuse minder prettig dan van m'n oude, laadsnoertje is priegelen (past maar op één manier), kopje schiet gauw los.
Philips, nu doe je het al zolang, maar ik vind het resultaat heel matig.
Oh ja, nat afspoelen gaat wel goed al vliegt het kopje snel los. Ik leg 'm dan open weg zodat hij kan drogen. Toch iets positiefs . . .

nicola035 02-10-2010

In Januari 2007 kocht ik het scheerapparaat van de serie HQ9100 (Smarttouch-XL) werkelijk een supergoed scheerapparaat,(225 euro) met een scheertijd van 95 min. als deze opgeladen was, incl. oplaaddok. na een jaar ging het display defect, opgestuurd, en netjes gerepareerd retour, nu eind September wedrom defect, hetzelfde: display defect. Omdat ik het 'oude'scheerapparaat toch zo'n 33 maanden heb gehad, toch maar besloten om, ook vanwege de aanscafprijs, een nieuwe te kopen, met wat minder 'toeters en bellen' echter, de HQ8250 scheert lang niet zo glad en vlug zoals de HQ9100 dat wél deed. Ook het bijgelverde tasje, alsook de 'badkamerstandaard'valt erg tegen. Ik heb er 100 euro voor betaald, maar gezien het scheerresultaat, alsook het bijgeleverde tasje, is dit ook dik betaald. Ook het zg. Personal Comfort Control, waarmee je de gevoeligheid kon instellen, mis je op deze HQ8250, ik houd hem zolang, totdat de mesjes verslten zijn, daarna koop ik gegarandeerd een ander model, die wel weer aan de HQ9100 serie tegemoet komt. Een aanrader? Nee, er zijn betere van Philips, alle waarde naar zijn geld, deze is dan ook niet meer waard dan 100 euro....

Hendrik 62 25-09-2010

Onvoorstelbaar hoe glad dit apparaat scheert.
Formidabel!!
Maakt inderdaad erg weinig geluid. Degelijkheid kan ik nog niet veel over zeggen.

Mathijn 06-08-2010

Ligt goed in de hand en maakt weinig geluid. Maar het scheren kost veel meer tijd in vergelijking met een oud Philips scheerapparaat (ik schat uit 1985). Het resultaat is een redelijk gladde huid. Hij gaat wel lang mee op de accu. Onvoorstelbaar dat de techniek voor een beter scheerresultaat in 25 jaar niet beter is geworden, eerder het tegenovergestelde.

stevens p.m. 08-07-2010

een zeer fijn apparaat, scheert net zo glad als met een mes,maakt bijna geen geluid en ligt fijn in de hand, ben er heel blij mee!

fracam107 05-06-2010

Zeer onlangs deze HQ8250 gekocht en uiteraard gaan gebruiken. Heb nagenoeg mijn hele leven (70+) Philips scheerapparaten gebruikt. Ooit een Remington en een Braun geprobeerd,maar steeds weer terug gevallen op Philips.
Uitstekend apparaat, fluister stil. lang meegaande accu en vooral goede scheer prestaties.

Ruben33 07-05-2010

Heb het apparaat nu ongeveer 2 maanden in gebruik.

Voelt prettig aan en ziet er mooi uit. Het scheerresultaat is goed maar toch moet je af en toe je best doen voor dat ene haartje. Ik scheer mij na het scheren met het apparaat ook nog geregeld met een scheermes en dan voelt het uiteindelijk toch gladder dan alleen met het apparaat.

De hoek waaronder de tondeuse staat uitgeklapt had wat groter gemogen, hij klapt geregeld dicht. Daar is hij misschien niet helemaal voor bedoeld maar met mijn oude apparaat Philips ik daar nooit last van.

De baterij gaat lekker lang mee, ik houd het niet exact bij maar hij werkt lang en goed.

De aanschaf heb ik gedaan bij Pixmania, goedkoop maar je moet wel een week wachten en het apparaat lijkt uit het buitenland te komen.

Kortom, tevreden met de aanschaf.

bommel44 02-02-2010

Nadat mijn oude Philips scheerapparaat uit de 6800 serie ernstige slijtage begon te vertonen heb ik - na raadpleging van Kieskeurig - de 8250 aangeschaft bij Chear en had het de volgende dag al in huis.(zonder verzendkosten!!)
Verwonderlijk dat de een zo'n apparaat gratis verstuurt (en nog een van laagste in prijs is) en anderen -en zeker niet de voordeligsten- daar tot 10 euro voor vragen....
Het apparaat zelf doet precies wat het moet doen: goed scheren; geen overbodige luxe en dingen die je toch niet nodig hebt. Kortom een aanrader !!
Met de degelijkheid zal het -gezien eerdere ervaringen met Philips scheerapparaten wel snor zitten.

Erictheviking 15-01-2010

Een aanrader! Dit apparaat doet wat Philips belooft, namelijk scheren. Sneller en gladder dan het mes. Een baard van een paar dagen gaat er moeiteloos af. Zelfs de baardharen in de hals zijn in no time verdwenen. Na mijn treurige ervaring met een ander merk uit dezelfde prijsklasse een zeer prettige ervaring.

De mogelijkheden zijn misschien beperkt, er zitten weinig toeters en bellen op en aan. Maar dat is wat mij betreft prima zo.

Over de degelijkheid kan ik nog niks zeggen en hoe dit apparaat op langere termijn bevalt wacht ik even af maar vooralsnog kan ik dit scheerapparaat aanbevelen aan iedereen die eigenlijk een hekel aan scheren heeft.

aat54 10-12-2009

Ook ik heb mijn HQ8250 kortgeleden bij de webwinkel van Dixons gekocht. Gebuik dit apparaat nu ruim veertien dagen en ik kan alleen maar vol lof zijn voor dit scheerapparaat. Op alle punten duidelijke verbeteringen ten opzichte van mijn oude Philips scheerapparaat. Ik kan mij dan ook geheel vinden in de beoordelingen van de onderstaande reviewers.

Olaf63 26-11-2009

Na vijf jaar trouwe dienst had mijn Philishave HQ5426 wel zijn beste tijd gehad. De combinatie van goede reviews en de prijs, heeft mij doen besluiten deze HQ8250 aan te schaffen. Mijn eerste indruk is zeer goed, lekker glad scheren, ligt goed in de hand en is behoorlijk stil. Ik heb m nog maar een paar dagen, dus uitgebreide ervaring kan ik niet geven, maar ik denk dat ik hier nog jaren plezier van zal hebben. Wel opvallend hoe uiteenlopend per bedrijf deze is geprijsd. Ik heb 'm dan ook bij Dixons (webwinkel) gekocht, en dat is mij zeer goed bevallen. Geen leveringskosten en na twee dagen in huis.

naam1312 21-11-2009

gisteren de philips hq8250 bij Dixons gekocht,wat een goed apparaat,nu twee maal geschoren met een optimaal resultaat!Super glad,ligt fijn in de hand,mooie brede tondeuze,accu bijna leeg indicatie,en ook kunnen sheren met snoer is prettig.Na 35 jaar,tien scheeraparaten versleten te hebben, eindelijk de ware!Niet treuzelen kopen dat ding!Kijk wel eerst rond,want er zijn nog wel wat prijsverscillen!

marijnhak 25-08-2009

Na een half jaar 'vreemdgaan' met een Braun Z60 met staart tussen de benen terug naar de winkel gegaan voor deze Philips HQ8250. Wat een verschil!

Deze Philips haalt veel meer haartjes weg en scheert veel egaler. De kop past zich goed aan aan de contouren van je gezicht en mist eigenlijk niets. Het drie-mesjes systeem per kop werkt erg goed.

De mogelijkheden zijn beperkt tov van de Braun Z60. Geen aparte koppen, trimmers, etc...gewoon 1 trimmer/tondeuse.
Gek genoeg zorgt dat niet voor een slechte score, want de Braun heeft veel mogelijkheden maar niets werkt en de Philips heeft enkele zinvolle mogelijkheden die het perfect doen.

Het apparaat ligt goed in de hand, is erg stil tijdens het scheren en geeft via LED's aan of hij moet worden bijgeladen of niet. Een handig reistasje en docking maken het af.

Mijn vorige Philips ging 7 jaar mee en is alleen vervangen omdat de mesjes nogal duur waren tov de waarde van het apparaat. Ik heb dus alle vertrouwen in Philips.

lexter 05-08-2009

Na jaren een wat goedkopere, of anders gezegd een kwalitatief minder goed scheerapparaat van philips te hebben gehad, nu deze HQ 8250 aangeschaft.
En mijn eerste indruk na het scheren,.. wat glad! Ook een wat bezweet gezicht, scheert hij erg goed glad in tegenstelling van mijn 3 jaar oude philips. Eerder ook een Braun geprobeert, maar hier zijn de scheerhoofden zeer kwetsbaar voor beschadigingen, en daarna een erg pijnlijke scheerbeurt. Deze Philips is erg stil, en als je zoals ik altijd bij het nat scheren doe, de huid strak trekt bij het scheren, scheert hij nagenoeg net zo glad als bij het nat scheren!
Ik hoop dat deze scheerhoofden en accu een lang leven toebedeeld is. Dan heb je zeker een erg goed scheerapparaat voor vele jaren! We houden u op de hoogte.

Lexter 07-04-2013

Nu ruim 3 jaar later zijn de scheerhoofden defect. Scheren zonder bloeden val niet mee....
Vervangende koppen kosten al gauw de prijs van een goedkoper instapmodel van Phillips. zo'n 50 tot 60 Euro. Ergens schandalig....
Nu op zoek naar scheerhoofden, of mij eens verder oriënteren op de (duurdere) RQ Serie van Phillips. Verder is de acuu nog altijd prima in orde, dus wat wordt het?

Officiële reactie van BCC 07-05-2021

Beste Jordan,

Bedankt voor jouw review over de vriendelijke service van onze medewerker.

Groetjes,
Team BCC