Philips SHAVER Series 9000 S9031

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 177 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 S9031 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Hans 25-02-2023

Deze Philips shaver met slechte accuduur

Accu duur ging heel snel achteruit, had het als nieuw gekocht toen het uitkwam.
Scheerkop kan je zeggen dat het niet stevig op zijn plek zit, en het hele mechanisme maakt rare geluiden alsof het klemt ofzo.
En omdat het zeker niet het enige apparaat waar ik mee scheer, de coolskin bijvoorbeeld heb ik na jaren nog steeds plezier mee, niet met deze Philips shaver na drie scheerbeurten hartstikke dood. Slechte aankoop.

Minpunten

• Accuduur
  • Loszittend scheerkop
  • Aan de grote kant

horenh 28-06-2019

Philips scheerapparaat series 9000

Na de doos te hebben geopend aan de hand van de kleine met tekeningen geïllustreerde handleiding bekeken wat de mogelijkheden van het apparaat zijn.
Dan het apparaat aangezet en was verbaasd over het minimale geluid wat gefabriceerd werd.
Dacht de accu moet leeg zijn maar dat bleek niet waar. Ik scheer mij al decennia lang met een Duits merk en die maakt veel meer geluid, de oude 65Db en deze 50 Db.
Apparaat maar eerst eens opgeladen, volgens instructies, en daarna geprobeerd en langzame bewegingen gemaakt in de lengte van de kin.
In de dagen erna mij uiteraard met dit apparaat gescheerd en daarna las vergelijking de linker zijde van het gezicht met mijn oude en de rechterzijde met de Philips. Ik merkte daar niet direct verschil.
Dan ook maar eens geprobeerd om nat te scheren dus links droog en rechts nat met scheerschuim.
Dat bleek ook niet veel verschil uit te maken volgens mijn vrouw die ik het oordeel had bevraagd.
Wat ik een beetje mis is de mogelijk om te zien wat de rest lading van de batterij is dus moet je afwachten tot het apparaat stopt.
In de doos zit uiteraard de oplader en een reinigings apparaat met daarin een cassette met vloeistof.
De opening van de cassette zit dichtgeplakt met een sticker en is vloeistof dicht. Maar bij het verwijderen van de sticker komt er vloeistof vrij en wordt het een kliederboel, dat zou beter kunnen met een harde dop bv. Daarnaast is er nog een reis etuis en een precisie trimmer zonder opzetstukje.
Er is er nog de APP die mij aangeeft of ik mij goed scheer, volgens Philips dan, ijn tijd is goed maar ik moet meer ronddraaiende bewegingen maken. Het apparaat werkt goed en is vrijwel geruisloos het resultaat is goed en ik heb geen last van huisirritaties. Wat het voordeel is van natscheren ontgaat mij nog een beetje maar zal dat nog eens verder uitproberen.

Pluspunten

• geluid
  • gemak

Jan 15-03-2019

slecht

Slecht scheerresultaat,duurt erg lang voor alles eraf is en het resultaat is dan nog niet glad, vaak in de middag nog een keer scheren ,het resultaat was bij mijn oude philips na 5 jaar nog beter als bij de S9031 na 1 jaar .
De sluiven in de koppen lopen niet door naar de buitenkant zodat je niet tot aan de randjes kunt scheren.

Pluspunten

• accuduur
  • vormgeving

Minpunten

• slecht scheren,langdurig
  • losse trimmer
  • gammele bevestiging van de koppen in het huis

Casey 02-08-2018

Scheert slecht, miskoop!

Tegenvaller: apparaat scheert zeer slecht onder de douche. Na afloop blijkt dat meer dan de helft van de haren gewoon zijn blijven zitten. Ook droog scheren kost heel veel tijd doordat je wel 6 keer over elk stukje huid moet. Daarbij is ontwerp van de scheerkoppen slecht: door de extreem brede rand langs de scheerkop is het onmogelijk om de haartjes onder de neus weg te halen. Tenzij je natuurlijk de scheerkop zo ongeveer in je neus duwt. Kortom: na iedere scheerbeurt is het nodig alsnog met een (Fusion) mesje alle overgebleven haren weg te halen! Na vele Philips scheerapparaten tot tevredenheid gebruikt te hebben is dit een echte tegenvaller!

Pluspunten

• Mooie vormgeving

Minpunten

• Veel te brede rand rond scheerkop
  • Scheert slecht onder de douche
  • Droog scheren kost een eeuwigheid

Erik 05-07-2018

Scheert goed, makkelijk schoon maken, slechte kwaliteit

Eerst maar de hoofdreden van de lage eindscore:
Borgring van scheerkop is van zeer teleurstellende kwaliteit (goedkoop plastic) en begeeft het al na twee maanden. Daadoor blijft de scheerkop steeds losschieten en werken nog maar twee van de drie scheerkoppen. Erg jammer dat er bezuingd wordt op zo'n simpel onderdeeltje met zulke grote gevolgen.
De oplaadaansluiting is ook redelijk fragiel en na een paar jaar maakt deze slecht contact als het apparaat beweegt.
Van Philips zou je betere kwaliteit mogen verwachten.
Maar er zijn ook pluspunten:
Scheert erg goed, net iets minder glad als met goed mesje.
Schoonmaken onder de kraan is erg makkelijk.
Accu gaat meerdere scheerbeurten mee.

Pluspunten

• Accuduur
  • Schoonmaken
  • Scheerresultaat

Minpunten

• Goedkope plastic borgringen
  • Snel kapot

vanherel 17-01-2018

Mijn zoveelste Philips scheerapparaat . . .

Ik gebruik mijn ' leven lang' een Philips scheerapparaat en ben nog nooit teleurgesteld door het gebruik van deze apparaten. Scheert heerlijk en prima resultaat!!!!

Pluspunten

• Ligt goed in de hand . . .
  • Scheert krachtig
  • Trimmer is ideaal voor nekharen
  • Goed schoon te houden

AlWil 16-09-2017

Scheert uitstekend; echter geen vaste tondeuse

Het apparaat scheert zeer goed en is zeer stil. Tot zover het positieve nieuws.
Het jammere van de huidige generatie scheerapparaten van Philips vind ik dat tegenwoordig de vaste tondeuse niet meer aanwezig is; je moet telkens de scheerkoppen verwisselen met een los tondeuse-opzetstuk. Het gevolg is dat of de scheerkop of de tondeuse altijd ergens op je wastafel in de weg te liggen, c.q. in de bak valt. Tevens heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe je die tondeuse van binnen kan schoonmaken. Of word ik geacht een nieuwe te kopen na 1 jaar?
Ook jammer is dat de koppen niet meer te reinigen zijn door ze met een scharnier op te wippen zoals voorheen. Nu sta je te prutsen om die los te trekken of om er weer op te krijgen.
De kamers om het haargruis op te vangen is veel kleiner dan de vorige generatie. Ik moet nu om de paar dagen de kamers schoonmaken. Was voorheen een weekend-klusje, is nu een stress momentje geworden omdat je naar je werk wilt/moet gaan.
En als laatste jammer-puntje: er is geen cradle bij geleverd en die van mijn vorige scheerapparaat past niet.
Alle bovenstaande punten waren bekend voor de koop, maar je hebt nu geen keus meer om iets aan te schaffen dat aan alle bovenstaande punten voldoet (misschien weer als je nog meer geld eraan wilt spenderen).

Pluspunten

• Scheert uitstekend
  • Is stil

Minpunten

• Geen vaste tondeuse
  • Gepruts om de kop eraf te halen
  • Geen oplaad-cradle

AlWil 31-08-2017

Scheert uitstekend; echter geen vaste tondeuse

Het apparaat scheert zeer goed en is zeer stil. Het jammere vind ik echter dat tegenwoordig de vaste tondeuse niet meer aanwezig is; je moet telkende de scheerkoppen verwisselen met een losse tondeuse-opzetstuk. Dat opzetstuk ligt dus altijd ergens op je wastafel in de weg te liggen. Tevens heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe je die tondeuse vanbinnen kan schoonmaken. Of word ik gewacht een nieuwe te kopen a 1 jaar?
Ok jammer is dat de koppen niet meer te reinigen zijn door ze met een scharnier op te wippen zoals voorheen. Nu sta je te prutsen om ook die los te trekken.

Pluspunten

• Scheert uitstekend
  • Is stil

Minpunten

• Geen vaste tondeuse
  • Gepruts om koppen eraf te halen
  • Geen oplaad-cradle

Henk 18-04-2017

Minder goed dan voorganger.

Gekocht omdat ik erg tevreden was met de voorganger, de sensotouch 3D. In vergelijking met dat apparaat is de scheerhoofden helemaal niet zo eenvoudig te reinigen. Ook de oranje borgringen raken steed sneller los, zodat een scheerbeurt steed langer duurt. Ook mis ik de handige cradle om het apparaat op te laden, nu moet dat met een los kabeltje.

Na zes maanden in gebruik ben ik dus helaas toe aan alwee een nieuw apparaat. Ik had een betere kwaliteit verwacht van deze dure apparaten.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Goed scheerresultaat

Minpunten

• Kwaliteit borgringen scheerkop
  • Geen draadloos opladen

rdkraker 08-08-2016

Prima shaver!

Tot nu scheerde ik me vrij weinig glad. Heel af en toe als t moest voor mijn werk. Meestal gebruikte ik een trimmer voor een stoppelbaard.

Nu moet ik me voor mijn werk vaak dagen achter elkaar glad geschoren hebben. Was bang voor een gevoelige huid in t begin. De philips stelt niet teleur. Niet pijnlijk, geen beschadigde huid oid. Alleen als ik een 3dagen+ baard heb moet ik me eerst trimmen, anders wordt t wel gevoelig.

Onder de douche scheren is wel lekker zacht, maar haartjes pakken wel wat slechter op omdat ze op je huid plakken. Ik scheer me liever droog.

Gaat super lang mee op een lading.

Al met al erg tevreden!!

EverSound 04-08-2016

Licht, ergonomisch, perfect scheerresultaat

Licht en goed in de hand liggend scheer apparaat. Komt goed op moeilijke plaatsen zoals mond- en neushoeken. Gaat lang mee op één acculading, laad snel op (1 uur).

Cyril 03-08-2016

Prettig scheer resultaat.

Dit scheerapparaat is het beste apparaat dat ik ooit heb gehad!
Het scheert snel en super glad. Hiervoor had ik een Philips scheeraparaat die ik al 5 jaar gebruikten. na het scheren met het apparaat had ik soms last van een rode geiriteerde huid, waardoor mijn voorkeur uitging naar nat scheren met de 9000 serie van Philips is het weer prettig om je elke dag te scheren. het werkt erg prettig vraagt bijna geen onderhoud. Wel zou ik graag nog graag advies willen over scheerschuim die ik het best kan gebruiken. misschien iets voor Philips om deze ook op de markt te brengen.

Gerwin 01-08-2016

Fijn apparaat S9031/12

In een paar opsommingen mijn positieve ervaringen tot nu toe:
- scheren: gewoon goed. Door de superflexibele scheerkoppen wordt elke nodige plek bereikt.
- erg eenvoudig in gebruik.
- ik vind het met scheerschuim scheren boven verwachting fijn! Ik doe dit boven de wastafel. Je zou misschien verwachten dat het gaat spetteren, maar dit is dus totaal niet zo. Even afspoelen onder de kraan en klaar is kees. Onder de douche gebruik ik hem zelden, ik vind een spiegel erbij namelijk toch handig.
- wat betreft het schoonmaken: het is de eerste paar keer eventjes doorhebben hoe je het scheerkopje opent (super simpel eigenlijk), en dan is afspoelen echt een fluitje van een cent.
- accuduur is zeer lang, en daarna weer erg snel opgeladen. De resterende accuduur wordt overzichtelijk weergegeven, zo wordt je niet verrast door een ineens leeg apparaat.
- maakt een prettig zacht geluid bij gebruik, mijn vorige apparaat was soms beangstigend qua lawaai.
- ligt prettig in de hand en voelt degelijk aan, geen tierelantijntjes. Ook als het apparaat nat is, glijdt het niet weg.

Ben het eens met ervaringen van Denis, Marklv en wcmveer:
- trim opzegstuk was het niet helemaal voor mij en daar gebruik ik dan liever mijn gewone scheermes voor.
- Een eenvoudig plastic beschermkapje voor scheerhoofd zou misschien handig zijn (ik bewaar hem niet altijd in de etui).

Denis 30-07-2016

Ideaal scheerapparaat

Voordelen:
- Apparaat ligt fijn in de hand.
- De scheerkoppen zijn makkelijk en eenvoudig te verwijderen en te reinigen onder de kraan.
- Ik kon me minimaal 7x scheren voordat hij weer opnieuw opgeladen moest worden wat ook binnen een paar uur gebeurd is.
- zowel nat als droog te gebruiken

Nadelen:
- rond de kaaklijn en hals werd niet helemaal glad als ik me een aantal dagen al niet had geschoren
- had na drie weken toch nog wat last van irritatie maar dat kan ook komen doordat huid wat gevoeliger was door de zon omdat ik op vakantie was.

Conclusie:
Uiteindelijk een fijn gemakkelijk apparaat wat goed en snel zijn werk doet.

Johankamps 30-07-2016

Zeer fijn apparaat voor als je een gevoelige huid hebt.

Het scheerapparaat ligt lekker in de hand en maakt dat ik minder opzie tegen het scheren. Het apparaat volgt de contouren goed en haalt ook op de lastigere plekken de haartjes goed weg. Met een scheermes (en eerdere scheerapparaat) kreeg ik regelmatig wondjes maar vooral een geïrriteerde huid na het scheren wat met dit apparaat tot nu toe niet is gebeurd. Wat ook erg prettig is, is dat er een opzetstuk bij zit voor het trimmen van de baard of als je haren net iets te lang zijn om te scheren. De opzetstukken zijn gemakkelijk te verwisselen en erg fijn dat er een etui bij geleverd wordt om alles bij lekaar te houden. Qua prijs- kwaliteitverhouding zit het wel goed met dit apparaat en ik zou het zeker aanraden als je een gevoelige huid hebt maar ook als je het druk hebt en even snel onder de douche wilt scheren. Doordat het apparaat waterdicht is kun je deze ook makkelijk schoonhouden.

Nadeel:
Wanneer het opzetstukje aangebracht wordt om te trimmen komt de kracht van de motor net iets te te kort om snel door te scheren.

wcmveer 29-07-2016

PHILIPS LCD 43PUS6401/12

Shaver is snel opgeladen ligt fijn in de hand en is makkelijk onder de kraan schoon te maken na het scheren. Indicatie van hoeveelheid accu is handig en eenvoudig uit leesbaar. Een nadeel van de shaver is de scheerkop dat de randen breed zijn en het scheren onder de neus een beetje tegen valt. Het snoer van de adapter is stug en gaat bij het opbergen krullen. Opnieuw gebruik van de adapter moet eerst het snoer uit de knoop gehaald worden. Jammer dat er geen ingebouwde trimmer in zit deze moet er apart opgezet worden. Een bescherm kapje voor scheerhoofd.

wcmveer 31-07-2016

Oeps foutje verkeerde product nummer opgeven het moet de PHILIPS S9031/12 zijn.

jp 26-07-2016

goed scheerapperaat

is makkelijk in gebruik licht gewicht laad snel op en de accu gaat lang mee scheert glad en makkelijk schoon te maken een echt aanrader dus

Pascal 26-07-2016

Uitstekend scheerapparaat

Het apparaat is nat en droog te gebruiken wat bij vooral nat met scheerschuim lekker soepel over de huid beweegt en makkelijk schoon te maken is.

Droog glijd hij ook redelijk maar ik prefereer nat, maar dat is van huid type verschillend ben ik van mening.

Het scheer resultaat met scheermes is glad en met het apparaat nog enige stoppeltjes.
Daar in tegen kost het minder tijd om te scheren.

Het bedienings gemak is uitstekend- opladen en scheren maar scheerkop klik je makkelijk af en spoel af onder de kraan.

En vooral stil.

Aad50 26-07-2016

Super glad draadloos nat en droog scheren

Met de lichtgewicht shaver scheer je zo 2 weken zonder bijladen lekker snel super glad. Schoonmaken is echt heel simpel en snel gedaan.
Zowel droog als met wat water of scheerzeep scheren op droge, vochtige of natte huid. Een ideaal apparaat.

nlajast 25-07-2016

Philips S9031/12 de perfecte shaver

Ik gebruik nu een tijdje de shave S9031/12 en ben hier zeer tevreden mee daar de bijzonder glad scheert doordat de kop de contouren van je gezicht volgt. Ook heb ik nu geen van een geïrriteerde huid wat na gebruik van een aftershave een brandend gevoel geeft. Het apparaat is eenvoudig schoon te maken doordat je het onderdeel waarin de scheerkoppen zitten er in zijn geheel af kunt halen en af kan spoelen onder de kraan. De Shaver ligt lekker in de hand en de oplaadtijd is slechts 1 uur voor 50 minuten scheren. Kortom een perfecte scheerapparaat

Ivo26 25-07-2016

Uitstekend scheerresultaat

Het scheerapparaat biedt een uitstekend scheerresultaat. Het apparaat volgt de contouren goed en haalt ook op de lastigere plaatsen de haartjes goed weg. Het apparaat ligt fijn in de hand en is lichtgewicht. Daarnaast heb ik geen last van irritatie na het scheren.

De batterijduur van het scheerapparaat is dik in orde. In de drie weken dat ik het apparaat gebruik heb ik het nog niet op hoeven laden. Dit terwijl ik mij toch vier keer in de week scheer.

Het schoonmaak gemak van het apparaat had beter gekund. De scheerkop kan worden losgeklikt om zo e.e.a. af te spoelen. Een scharnierend systeem, waar mijn vorige scheerapparaat over beschikt, was handiger in gebruik.

Sander S 24-07-2016

Zeer glad scheerresultaat

Mooi apparaat wat precies doet wat het moet doen, glad scheren. Het kop van het scheerapparaat is erg flexibel waardoor het makkelijk de contouren van het gezicht volgt. Het resultaat is een gladde huid, net zo glad als het scheren met scheermesjes.

Waar ik bij mijn oude scheerapparaat vaak last had van huidirritatie is dat bij dit scheerapparaat niet het geval, ook niet bij dagelijks gebruik.

Het reinigen van het apparaat is erg eenvoudig omdat je het apparaat onder de kraan kunt afspoelen.

Voor een nog betere reiniging raad ik het smart clean systeem aan, hierbij wordt het apparaat opgeladen, grondig gereinigd en gesmeerd.

Cocktailkoning 24-07-2016

Vlot en glad resultaat

Ik heb nog nooit een scheerapparaat gezien dat zulke flexibele koppen heeft als deze. Bijzonder handig als je de hals probeert te scheren bijvoorbeeld. Vroeger kreeg ik hierdoor vaker last van kleine onstekingen maar die zijn nu als sneeuw voor de zon verdwenen. Hij is vrij licht en bijzonder ergonomisch vormgegeven. Persoonlijk voor mij iets te licht, maar enfin, iedereen z'n eigen wens. Verder zit er een handig reis/opberg cover bij. Niks op aan te merken dus!

Bas 24-07-2016

Heel prettig scheerapparaat

Ik heb dit scheerapparaat nu ongeveer 2 weken in gebruik en ik vind dit echt een heel prettig scheerapparaat hij scheert heel erg goed en doordat de scheermesjes heel dicht tegen de oppervlakte zitten scheert hij dus heel goed en snel alles weg alleen wat jammer is naarmate je hem gebruikt worden de mesjes slechter en merk je dus echt wel verschil met in het begin en dan een paar weken verder ik beveel dit product wel aan want hij scheert heel erg goed en alles word erg glad en je hoeft niet als met andere scheerapparaten de hele tijd erover heen

Erwin 24-07-2016

Top apparaat

Dit is een geweldig apparaat echt een aanrader. Het scheer resultaat is verbluffend goed. Inmiddels heb ik er een accessoire bijgekocht. Zodat ik een kleine tondeuse heb waarmee ik mijn baard kan trimmen. Deze accessoires zijn heel makkelijk te bevestigen