Braun 720

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun 720 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Jeffrey2385 26-02-2009
Geschreven voor: Braun 720

Dit scheerapparaat heb ik sinds een maand in bezit en ik moet zeggen dat ik er echt onwijs tevreden mee ben.
Ik heb zelf erg last van mijn huid na het scheren, vooral in mijn hals. Hiervoor scheerde ik mij met een mesje, ik heb ze allemaal wel uitgeprobeerd in combinatie met verschillende soorten scheercrème/schuim/olie/zeep maar helaas mocht niets baten, want mijn huid bleef zwaar geirriteerd.
Met dit apparaat heb ik nergens last van en het scheerresultaat is bijna net zo goed als met een mes!! Natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar voor mij goed genoeg. Ik heb hem nu 1 keer opgeladen, net na aankoop en nog steeds is de accu vol, hij geeft wel aan dat hij moet worden opgeladen maar aangezien het een li-ion is maak ik hem eerst helemaal op. Pulsonic is wel even wennen, dat getril is best hard. Het kriebelt soms, maar het scheert wel goed verder, alles is makkelijk te bereiken.
Hiervoor had ik een zeer oude philips, was ook niet slecht maar nu ik dit heb geprobeerd ben ik hier toch enthousiaster over. Kop is afwasbaar onder de kraan, makkelijk te reinigen dus.

Kortom een prima apparaat voor mensen met een snel geirriteerde huid!

Adriaan720 01-01-2009
Geschreven voor: Braun 720

Dit Braun-apparaat heb ik aangeschaft na jaren alleen maar Philips shavers te hebben gebruikt. De laatste Philips was een coolskin.
Ik vind de Braun goed in de hand liggen, voelt stevig aan en klinkt solide zoals een tondeuse bij de kapper.
Scheert goed en voor mij glad genoeg, iets gladder dan de Philips.
Twee nadelen die ik op dit moment kan bedenken: de cassette met de scheerbladen moet elke 18 maanden vervangen worden en dat kost dan ca. 25 euro heb ik gelezen. Ik heb bij de Philips coolskin nog nooit koppen hoeven te vervangen.
De haartjes worden slecht opgevangen in de cassette, waardoor ze in de wasbak of op de grond vallen.
Verder gewoon goed apparaat.
Ik heb bewust voor deze versie, zonder schoonmaakset gekozen omdat die van de 760 en 790 regelmatig bijgevuld moet worden. En dat geeft ook weer extra kosten en rompslomp.

MK64 07-11-2008
Geschreven voor: Braun 720

Ik heb dit toestel nu een maand in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over. In het begin had ik wel een beetje moeite met het scheerresultaat. De huid moest duidelijk wennen aan het sonische scheergedrag van dit apparaat. Nu gaat het heel goed en zonder irritatie! Wel heb ik het gevoel dat ik wat vaker over dezelfde plaatsen moet gaan voor hetzelfde resultaat als vroeger. Met mijn oude toestellen heb ik achteraf het gevoel dat de haren min of meer uit de huid werden getrokken, maar dat is nu niet het geval. Door dat getrek krijg je echter wel een gladder resultaat, maar ook meer irritatie. Mijn keuze valt in dit geval op dit apparaat dat de baard gewoon met het huidoppervlak gelijk scheert. Dat geeft ook minder kans op het ingroeien van haartjes.

H. den Hartog 15-10-2008

Ik ben al zo'n 55 jaar enthousiast Braun-scheerder
en koop elke 2-3 jaar een nieuw apparaat. Altijd tot volle tevredenheid.
In sept.2007 kocht ik de Pulsonic 9565 en schreef al gauw aan Braun Nederland, dat ik de tondeuse op dit apparaat nou niet direct een succes kon noemen. Hun antwoord: onbegrijpelijk want andere gebruikers zijn er enthousiuast over.
Ik wacht nu op een nieuw
Shaver-head no. 5671760 en heb mijn oude 8595 tijdelijk weer in gebruik genomen. Die scheert gladder, dan mijn 9565 !
Overigens blijf ik bij mijn mening - na ook serieus proberen van andere merken - dat Braun de beste is.

brummer 04-10-2008
Geschreven voor: Braun 720

ik heb sinds donderdag de braun 9565, omdat mijn vorige braun kapot is gegaan. Ik heb hem nu 2 keer gebruikt, maar hij kan niet tippen wat betreft scheerresultaat aan mijn vorige. Ik vind hem zeer slecht scheren en als ik klaar ben met scheren heb ik een rood gezicht. Ik heb nu een apperaat van 180 euro wat ik niet meer ga gebruiken en zou wel eens willen weten of iemand een mail adres heeft van braun in nederland dan kan ik ze eens vragen of hier wat aan te doen valt.

hans diezel 21-09-2008
Geschreven voor: Braun 720

Ik heb een paar weken geleden een Braun 9565 gekocht, maar ik ben er totaal niet over tevreden. Trilt erg in je hand en maak veel lawaai. Het scheren resultaat is slecht. Ook vallen de haartjes op je kleding want wat er af komt en dat is erg weinig zit op je . Mijn oude Phillips van 15 jaar oud is nog beter. Er is een pluspuntje , de oplaadbare batterij is goed. Een best duur scheerapparaat, maar niet het geld waard.

HKurvers 13-08-2008
Geschreven voor: Braun 720

Dit is een veel beter scheerapparaat dan mijn vorige Braun. Scheert zeer snel zeer goed glad. Ligt goed in de hand, een prima apparaat.

G. Eikenaar 11-08-2008
Geschreven voor: Braun 720

Dit is mijn vierde Braun scheerapparaat en zonder twijfel veruit de beste. Het is een genoegen je elke dag hiermee te kunen scheren. Het appaaraat is gelijk aan de duurdere 9585 en 9595, alleen met minder extra mogelijkheden. Ook de degelijkheid lijkt prima.

Ruud HVL18 16-12-2007
Geschreven voor: Braun 720

Het scheerapparaat ziet er flitsend uit en houdt heel fijn vast.
De braun heeft een laag geluidsniveau. Maar zo laag als het geluid is zo hoog blijven de haren op je gezicht staan. Als ik na langdurig scheren met de 9565, met mijn oude (12 jaar) en versleten braun over het gezicht ga komt er nog veel haar af en ben dan pas glad.
Het is dan ook een heel duur .... ding.
Ik hoop dat ik hem terug kan brengen of omruilen voor een ander type scheerapparaat.