Remington XR1370

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remington XR1370 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Rick 02-07-2016

Waar voor het geld

Geschreven voor: Remington XR1370

Goed scheerapparaat voor dat bedrag. Doet wat het moet doen. Trimmer is handig. Kan echter niet tegen vergelijkbaar oudere Philips scheerapparaat op. Voelt niet heel degelijk aan, vrij licht. De kop gaat te makkelijk los. Volgende wordt weer een Philips.

Princeke 29-06-2017

Volgens wat ik vernomen heb kan de kop niet losgemaakt worden van het toestel. Klopt dit?

ricardo69 03-10-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Bij droog scheren is het resultaat minder.
Bij nat scheren met scheerschuim goede resultaat. Apparaat is snel opgeladen.

J.Vijn 03-09-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Het scheerapparaat voldoet mij nog steeds uitstekend en ik kan makkelijk een week met de volle accu scheren, prima apparaat

J.Vijn 17-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Prima scheerapparaat is zeer licht in de hand en voor die prijs is hij niets slechter dan een dure van philips

G-mann 17-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Sinds een viertal weken in het bezit van de Remington XR1370 HyperFlex Pro Rotary Shaver. Een korte review van de prestaties t.o.v. de Philips RQ1050 en de Braun CruZer 4 body and face.

De engineers van Remington hebben hun best gedaan. Dat blijkt uit het feit dat ik de Remington een OK apparaat vindt, t.o.v. de verschrikkelijke eerste scheerresultaten van mijn Philips RQ1050 in 2008 en de Braun CruZer 4, welke beiden gewoonweg niet gemaakt zijn voor de zware baardgroei die ik heb.

Vooropgesteld, mijn baardgroei is fors met elke drie a vier dagen een noodzaak tot scheren (~4 a 5 mm haarlengte) om verantwoord en verzorgd op het werk (sales) te verschijnen.

Het scheerresultaat na 10 minuten scheren met een vier dagen baard is merkbaar OK. De 10 minuten scheertijd heb ik echt nodig om met de nieuwe scheermesjes de baard volledig weg te krijgen. Het kan dus wel bewijst Remington.

Nadelig vind ik het resultaat van een droge huid wat bij alle modellen resulteert na 10 minuten scheren. Remington is daar niet anders in. De hoeveelheid rotaties en scheerbewegingen zijn hier debit aan. Scheren met Gillette Fusion scheermesjes blijft het beste resultaat, hands down.

Remington trimmer: Een punt van verbetering is de trimmer. De trimmer is klein en wordt met een veerspiraal klapbaar gemaakt. Dit maakt dat je alleen kan 'trekken' op/rond je bakkebaarden en niet 'duwen' omdat dan de trimmer naar inklappen neigt. Dit is gewoonweg zwak ontworpen. Een echte kerel wilt een brede, stevige trimmer waarmee hij zonder gepiel zijn bakkebaarden kan trimmen. De trimmer is 50% te smal en zou in mijn optiek de breedte van een bakkebaard moeten zijn/hebben. Voor neushaar pak ik nog steeds een schaartje, ondanks mijn grote gok... ;)

In ieder geval doet de Remington zijn hoofdtaak al stukken beter dan genoemde concurrenten en is de conclusie een OKAY / Bovenvoldoende resultaat met cijfer 7,3 van mijn kritische kant.

Smitshoek 17-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Het is een goed scheerapparaat, het scheert erg prettig. De kop van het apparaat is flexibel en volgt goed de gezichtscontouren. Het is scheerresultaat is echter wel minder goed dan wanneer je met een Gilette Scheermesje zou scheren, maar voor een scheerapparaat zeker wel prima.

Een groot pluspunt van dit scheerapparaat vind ik het ontwerp, het voelt heel degelijk aan en het is niet zo groot. Daarbij vind ik het ontzettend handig dat de batterijduur staat aangegeven in grote rode cijfers. Je weet dan precies wanneer je hem moet opladen in het bijgeleverde standaard. Dit standaard kun je tevens om je scheerapparaat heen vouwen en dan beschermt het standaard de aan en uit knop tegen indrukken. Dit is handig voor wanneer je op reis gaat. Hij gaat dan niet per ongeluk aan in je toilettas.

Een nadeel zou kunnen zijn dat je niet kunt scheren en opladen tegelijkertijd. Als de batterij leeg is dan kun je geen snoer in het scheerapparaat stoppen om dan weer verder te gaan. Dit is opgelost doordat je precies weet wanneer die batterij leeg gaat.

Verder is de gebruiksaanwijzing matig en niet op alle punten erg duidelijk, maar veel dingen spreken voor zich dus ik had daar geen problemen mee.

vsander 16-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Ik heb de Remington XR1370 nu toch al enkele weken in gebruik en heb nog nooit een scheerapparaat gevonden dat zo snel en glad scheert. Het is ook wel het eerste keer dat ik nat scheer, maar dit gaat echt veel beter en zonder irritatie. Best tevreden van!

agh.veldkamp 16-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Ligt goed in de hand en de flexibele kop is handig. Alleen de tondeuse is erg smal en het apparaat scheert niet echt kort af waardoor je geen glad eindresultaat hebt. Ik had meer van dit apparaat verwacht.

pebbles50 16-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Sinds een paar weken in het bezit van dit scheerapparaat.
Hij scheert goed glad, en is te gebruiken tijdens het douchen, ideaal!
Zeker aan te bevelen.

p. h.hklapwijk 16-05-2014

Scheerresultaat:
Ben nu een week bezig.
Moet heel lang scheren om het glad te krijgen.
Met een oud scheerapparaat van 25 jaar, scheer ik mij sneller glad, vind het wel raar, had beter / sneller een gladde scheerresultaat verwacht.
Misschien moet mijn huid nog wennen (hoop ik)

J.Vijn 16-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Heel goed scheert heel glad en en ben in vijf minuten klaar dus kan niet beter, veelbetreden dan bij het nat scheren wat ik al jaren heb gedaan

Renemasselink 16-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

De shaver voelt stevig aan, ligt fijn in de hand bij het scheren en scheert goed glad. Schoonmaken is snel en eenvoudig te doen. Ik heb de accu in enkele weken slechts één keer hoeven opladen,binnen anderhalf uur weer vol. Al met al erg blij mee!

Product was goed verpakt, en schadevrij bij aankomst. Levertijd kwam overeen met de voorspelling.
Ik zou deze zeker opnieuw kopen, het geld meer dan waard!

J.Vijn 16-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Dit scheerapparaat scheert heel glad het kan niet beter, ik heb mij altijd nat geschoren en deze machine overtreft het natscheren.

balentijn 16-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Probleemloos apparaat, doet op voortreffelijke en bijna geruisloos manier dat, waarvoor ik het kocht en daarmee af!

Petruk 16-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Strak dingetje, lekker licht, lekker stil. Hopelijk gaat hij wat langer mee dan mijn vorige Remington van Ibood!

mbderave 16-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Prima shaver voor acceptabele prijs. Snelle levering. Scheerresultaat is goed te noemen. Prijzen vergeleken op internet, nergens zo goedkoop te krijgen als op i bood.

wilmarlo 16-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Ik scheer voor de eerste keer electrisch en ik moet zeggen het resultaat valt mij tegen. Het apparaat scheert veel minder diep waardoor er veel sneller nieuwe baardgroei zichtbaar is en ik ben bovendien meer tijd kwijt dan met een scheermes om toch in de buurt van het resultaat van het gebruik van een scheermesje te komen.

Henkvdlinden 16-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

hij scheert heerlijk je huid moet er wel even aan wennen scheert glad je kan goed zien hoelang je nog kan scheren
oplader is erg mooi zeker als je op reis gaat dan word aan en uit knop beveiligd
schoon maken is makkelijk
heb maar 1 nadeel en dat is de mesjes krijg je niet schoon en met water haal je ook niet alles weg

JohanOotes 14-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Zeer degelijk scheerapparaat. Ik had zelf nog niet gehoord van Remington maar kan zeggen dat ik zeer tevreden ben.

- Het scheerapparaat kwam goed verpakt aan.
- Handleiding was niet echt heel uitgebreid maar dit naar mijn idee ook niet echt nodig; het spreekt voor zich.
- Het apparaat is makkelijk schoon te maken: de scheermesje en als wel de gehele kop is makkelijk los te maken waardoor het schoonmaken echt gemakkelijk is.
- Het apparaat ligt goed in de hand.
- Scheert goed (glad resultaat), neemt in één keer alle haartjes mee!!!!
- De trimmer op de achterkant werkt ook uitstekend. Erg handig voor bakkebaarden.
- Vol opgeladen gaat hij 60 minuten mee. Dit is echt top! Kan hij mooi vol opgeladen de auto in zodat ik onderweg nog even de puntjes op i kan zetten :).
- Het apparaat heeft eveneens een fancy indicator die weergeeft hoeveel minuten het apparaat kan scheren. Echt super wand de indicatie klopt ook nog eens!
- Daarnaast zit er een handig meeneemzakje bij, een standaard, en een afschermhoesje voor de scheerkop!

Kortom: een echte aanrader en gekeken naar de kwaliteit/prijs verhouding is hij SUPER.

Frank43215 08-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Ik ben niet helemaal tevreden over het scheer resultaat, vooral bij de wat lastige plekken op het gezicht komt het te kort.
het apparaat zelf zit goed in elkaar en en de trimmer werkt wel goed

Flokman 07-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Zeer goed scheerapparaat! Ik heb deze nu enkele weken in bezit en ik ben er niets anders dan zeer te spreken over. Het begon al bij de verpakking. Het apparaat arriveert in een degelijk, niet te grote, verpakking waarin je het scheerapparaat al ziet zitten en waarop goed al de functies staan uitgelegd. Het product zit veilig verpakt, wat er voor heeft gezorgd dat het geen schade opliep tijdens het vervoeren.
In de doos vinden we een handleiding, garantie papieren, het oplaadstandaard, een stroomkabel, een opbergetui, een schoonmaakborsteltje, een plastic afschermdopje voor de kop en natuurlijk het scheerapparaat. Enige 2 puntjes van kritiek is de niet zo uitgebreide handleiding, waardoor je eerst nog even zit te prutsen hoe bijvoorbeeld de standaard werkt (dit maakt gebruik van een travel-lock mechanisme wat er, als je het omklapt, voor zorgt dat de standaard blijft staan) en de iets wat moeilijk opzetbare afschermdopje van de kop. Gelukkig heeft Remington een Youtube kanaal waarin door middel van een filmpje de opties worden gedemonstreerd.
Het scheerapparaat zelf voelt stevig en degelijk aan en het mesjes-deel laten zich gemakkelijk los klikken voor onderhoud en schoonmaak. Schoonmaken gaat erg gemakkelijk, want het toestel is compleet waterdicht! Dit betekend dat scheren onder de douche geen probleem is, al heb ik dit zelf nog niet geprobeerd. Het scheerapparaat bevat ook en trimmer op de achterkant voor bijvoorbeeld de bakkebaarden bij te trimmen. In het handvat van apparaat zit een schermpje verwerkt dat de resterende scheertijd aangeeft. Dit zit er mooi verwerkt, als het uit staat zie je niet dat er überhaupt een scherm zit. De volledig opgeladen scheertijd is 60 minuten, en in mijn ervaring (ik heb er helaas geen stopwatch naast gehouden) red hij dit ook.
Het scheren gaat comfortabel door de flexibele kop en bied een mooi glad resultaat zonder irritatie van de huid, iets wat bij mijn vorige Philips nogal eens voorkwam. Het viel mij op dat hij de haartje ook erg dicht bij de huid afsneed, waardoor je na afloop bijna geen stoppels voelde, het voelde bijna alsof je je met een mesje had gescheerd.
Kortom, een scheerapparaat zonder duidelijk negatieve punten, maar veel positieve punten!

lucien44 05-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Geweldig goed scheerapparaatje.Positieve punten zijn het nat en droogscheren.Snoerloos scheren is mogelijk tot 60 minuten en de resterende tijd kan afgelezen worden op het display.Ook is er de mogelijkheid om als de batterij toch plat zou zijn dan een snel laadbeurt te doen.5 minuten laden voor 1 scheerbeurt.Het toestel volledig opladen gebeurt in anderhalf uur.De koppen bewegen goed mee en je scheert je er helemaal glad mee zonder veel moeite.Het handvat is heel ergonomisch.Wordt geleverd in een handig etui zakje met oplaadstandaard.Mooi produkt van Remington en ben je toch niet tevreden nemen ze het toestel gewoon terug.10 op 10 voor dit prachtige kwaliteitsvolle apparaat.

Nathalie H. 05-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Het scheerapparaat ligt goed in de hand en voelt stevig aan.zelf scheerde ik me altijd met een Philips die wel wat duurder was.de remington scheert wel glad maar minder vlot als mijn andere en ook voelde ik een lichte irritatie na het scheren.misschien dat de huid eerst moet gewoon worden aan het toestel.algemeen genomen is de kwaliteit prijsverhouding wel goed en je mag ermee onder de douche.

jmeijer1986 03-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Ik ben helaas niet zo tevreden over dit scheerapparaat en wil dit ook graag delen met andere potentiële kopers.
Het scheerresultaat is gewoon onder de maat, ook al is het een heel degelijk apparaat, uiteindelijk koop je hem omdat hij goed moet scheren.
Ik heb een Philips scheerapparaat van meer dan 10 jaar oud en die scheert gladder dan deze. Ik dacht dan ook dat in die 10 jaar er wel wat positief was veranderd in de technologie en dat dit apparaat nog gladder zou scheren, helaas dit is absoluut niet het geval.

Voor de rest is het wel een heel degelijk apparaat en ligt het fijn in de hand, daarnaast kan je hem onder de douche gebruiken.

Ik denk dat ik hem toch terug ga sturen, want het scheer resultaat is bij mij toch het belangrijkste wanneer ik een scheerapparaat koop.

rolfjansen2 02-05-2014
Geschreven voor: Remington XR1370

Ik heb dit scheerapparaat sinds een paar dagen in bezit. Aangezien mijn oude Panasonic scheerapparaat niet het gewenste resultaat gaf heb ik deze van Remington besteld.

Na dat het scheerapparaat binnen kwam en ik de doos heb geopend zag ik een zeer degelijk scheerapparaat met een luxe uitstraling. Daarnaast wordt er een dock met laadfunctie, borsteltje, handleiding en een reiszakje meegeleverd. Prima dus!

Ook bij het aanzetten van het scheerapparaat was ik aangenaam verrast. Hij is een stuk stiller dan het exemplaar van Panasonic!

Echter heb ik een minpunt wat voor mij van toepassing is en dat is het scheerresultaat. Ik heb dit scheerapparaat gekocht omdat mijn oude de kleine haartjes in de hals niet goed kon weghalen. Jammer genoeg doet dit scheerapparaat van Remington nog slechter. Je moet heel lang scheren wil je het gros van alle kleine haartjes weghalen en dat is jammer. Wellicht is dit per persoon verschillend en heeft niet iedereen hier last van.

Al met al een mooi scheerapparaat voor een goede prijs. Alleen voor mijn baardgroei (zwaar) is hij niet heel geschikt.