Remington XR1370 - Reviews

5 min.

Rick 02-07-2016 Product paar dagen in bezit

Waar voor het geld

6,8
Goed scheerapparaat voor dat bedrag. Doet wat het moet doen. Trimmer is handig. Kan echter niet tegen vergelijkbaar oudere Philips scheerapparaat op. Voelt niet heel degelijk aan, vrij licht. De kop gaat te makkelijk los. Volgende wordt weer een Philips.

ricardo69 03-10-2014 Product half jaar in bezit

6,8
Bij droog scheren is het resultaat minder.
Bij nat scheren met scheerschuim goede resultaat. Apparaat is snel opgeladen.

J.Vijn 03-09-2014 Product kwartaal in bezit

Het scheerapparaat voldoet mij nog steeds uitstekend en ik kan makkelijk een week met de volle accu scheren, prima apparaat

tsopgo 19-05-2014 Product maand in bezit

Doet gewoon goed waarvoor het dient. Batterij indicatie lijkt ook vrij juist : ik kan met gemak 1 week scheren zonder laden en heb dan nog 30 min over op de display. Ik denk dat dit een evenwaardig product is als de grote merken Braun Philips leveren.

serge007 19-05-2014 Product paar dagen in bezit

als fervent schuim en kwast gebruiker was ik wel benieuwd naar dit produkt (is inmiddels zo'n 30 jaar geleden dat ik mij nog electrisch geschoren had) hun "100 dagen niet tevreden,geld terug" actie heeft mij overhaald het nog eens te proberen, en hierover zit ik nu dus een review te schrijven ... aangenaam verrast over het kunnen van dit beestje, resultaat is bijna even glad als met kwast, doch deze kan het nat als droog even goed aan, en dit zonder irritatie van mijn tere "velletje" 'tjah ...het spul voldoet aan wat beloofd, en wat erger is, sindsdien is die kwast niet meer bovengekomen ! bij twijfel... gewoon proberen !

pfafal 18-05-2014 Product paar dagen in bezit

In vergelijking met mijn philips welke nu reeds 4 jaar oud is,.. geeft het een identiek resultaat,.. en ben van beide toestellen zeer te vrede.

J.Vijn 17-05-2014 Product paar weken in bezit

Prima scheerapparaat is zeer licht in de hand en voor die prijs is hij niets slechter dan een dure van philips

G-mann 17-05-2014 Product paar weken in bezit

Sinds een viertal weken in het bezit van de Remington XR1370 HyperFlex Pro Rotary Shaver. Een korte review van de prestaties t.o.v. de Philips RQ1050 en de Braun CruZer 4 body and face.

De engineers van Remington hebben hun best gedaan. Dat blijkt uit het feit dat ik de Remington een OK apparaat vindt, t.o.v. de verschrikkelijke eerste scheerresultaten van mijn Philips RQ1050 in 2008 en de Braun CruZer 4, welke beiden gewoonweg niet gemaakt zijn voor de zware baardgroei die ik heb.

Vooropgesteld, mijn baardgroei is fors met elke drie a vier dagen een noodzaak tot scheren (~4 a 5 mm haarlengte) om verantwoord en verzorgd op het werk (sales) te verschijnen.

Het scheerresultaat na 10 minuten scheren met een vier dagen baard is merkbaar OK. De 10 minuten scheertijd heb ik echt nodig om met de nieuwe scheermesjes de baard volledig weg te krijgen. Het kan dus wel bewijst Remington.

Nadelig vind ik het resultaat van een droge huid wat bij alle modellen resulteert na 10 minuten scheren. Remington is daar niet anders in. De hoeveelheid rotaties en scheerbewegingen zijn hier debit aan. Scheren met Gillette Fusion scheermesjes blijft het beste resultaat, hands down.

Remington trimmer: Een punt van verbetering is de trimmer. De trimmer is klein en wordt met een veerspiraal klapbaar gemaakt. Dit maakt dat je alleen kan 'trekken' op/rond je bakkebaarden en niet 'duwen' omdat dan de trimmer naar inklappen neigt. Dit is gewoonweg zwak ontworpen. Een echte kerel wilt een brede, stevige trimmer waarmee hij zonder gepiel zijn bakkebaarden kan trimmen. De trimmer is 50% te smal en zou in mijn optiek de breedte van een bakkebaard moeten zijn/hebben. Voor neushaar pak ik nog steeds een schaartje, ondanks mijn grote gok... ;)

In ieder geval doet de Remington zijn hoofdtaak al stukken beter dan genoemde concurrenten en is de conclusie een OKAY / Bovenvoldoende resultaat met cijfer 7,3 van mijn kritische kant.

marcator1 17-05-2014 Product paar weken in bezit

degelijk apparaat met goede batterij-autonomie, maar mijn 4 jaar oude Remington lijkt toch iets beter en sneller te scheren, met meer 'bijtende'messen die de klus sneller klaren. Het nieuwe toestel volgt de algemene trend naar kleiner, compacter en mooiere design maar dat komt de scheerkwaliteit mijns insziens niet echt ten goede. het toestel is makkelijk reinigbaar en laadt sneller op dan de vorige remington, die dank zij grotere scheerkoppen toch de klus sneller kon klaren. De extra wendbaarheid is ok maar daardoor kan je minder makkelijk druk zetten op de huid.

Fred Y 17-05-2014 Product maand in bezit

Pluspunten: Scheert vrij goed. Mijn huid heeft nu minder last van het scheren. De batterij gaat lang mee. En de houder waarin het toestel kan rechtstaan is plaats besparend.

Minpunten: De assen die de scheerkoppen laten draaien zijn uit plastic gemaakt en zien er nogal fijn uit. Het is nog afwachten hoelang die gaan meegaan. Ook de bevestiging van de "scheerkoppen-kop" (dat wat je er telkens moet afnemen om het toestel te kuisen) zou steviger kunnen.

Maar voorlopig doet het nog wat het moet

Smitshoek 17-05-2014 Product paar weken in bezit

Het is een goed scheerapparaat, het scheert erg prettig. De kop van het apparaat is flexibel en volgt goed de gezichtscontouren. Het is scheerresultaat is echter wel minder goed dan wanneer je met een Gilette Scheermesje zou scheren, maar voor een scheerapparaat zeker wel prima.

Een groot pluspunt van dit scheerapparaat vind ik het ontwerp, het voelt heel degelijk aan en het is niet zo groot. Daarbij vind ik het ontzettend handig dat de batterijduur staat aangegeven in grote rode cijfers. Je weet dan precies wanneer je hem moet opladen in het bijgeleverde standaard. Dit standaard kun je tevens om je scheerapparaat heen vouwen en dan beschermt het standaard de aan en uit knop tegen indrukken. Dit is handig voor wanneer je op reis gaat. Hij gaat dan niet per ongeluk aan in je toilettas.

Een nadeel zou kunnen zijn dat je niet kunt scheren en opladen tegelijkertijd. Als de batterij leeg is dan kun je geen snoer in het scheerapparaat stoppen om dan weer verder te gaan. Dit is opgelost doordat je precies weet wanneer die batterij leeg gaat.

Verder is de gebruiksaanwijzing matig en niet op alle punten erg duidelijk, maar veel dingen spreken voor zich dus ik had daar geen problemen mee.

Bertern 17-05-2014 Product paar weken in bezit

Een zeer degelijk apparaat maar het droog scheren lost mijn verwachtingen niet in.
Over het nat scheren ben ik zeer tevreden.

PIWA 16-05-2014 Product paar weken in bezit

Voor de prijs van een nieuwe scheerkop kreeg je een volledig scheerapparaat. Was weliswaar een beetje sceptisch...maar dacht voor dit "geld" waarom niet. Algemene indruk is dat hij ietwat langzamer scheert maar desalniettemin met een verbluffend resultaat. Voor mij is geen enkele scheerwijze zaligmakend (open mes, scheermesjes, ander type scheerapparaat) maar dit kleinoodje is een absoluut aangename aanvuller.

gertderooster 16-05-2014 Product paar dagen in bezit

Pro's
* draadloos met goede batterij (tijd) indicatie
* weinig geluid
* scheert zacht door flexibel hoofd
* waterbestendig voor onder de douche
* makkelijke opberg/oplaad-stand
* trimmer werkt bijzonder goed

contra's
* minder efficiënte reiniging door vele kantjes
* smalle trimmer

conclusie:
prijs kwaliteit een goede aankoop.

vsander 16-05-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb de Remington XR1370 nu toch al enkele weken in gebruik en heb nog nooit een scheerapparaat gevonden dat zo snel en glad scheert. Het is ook wel het eerste keer dat ik nat scheer, maar dit gaat echt veel beter en zonder irritatie. Best tevreden van!

agh.veldkamp 16-05-2014 Product paar weken in bezit

5,2
Ligt goed in de hand en de flexibele kop is handig. Alleen de tondeuse is erg smal en het apparaat scheert niet echt kort af waardoor je geen glad eindresultaat hebt. Ik had meer van dit apparaat verwacht.

dirkvanbelleghem 16-05-2014 Product maand in bezit

eerst stond ik nogal sceptisch tegenover het product omdat het zo weinig lawaai maakte en ik daardoor dacht dat het scheerresultaat te wensen over zou laten, dit was echter helemaal niet het geval en vergeleken met mijn oude machine is het scheerresultaat stukken beter ; een aanrader !

pebbles50 16-05-2014 Product paar weken in bezit

Sinds een paar weken in het bezit van dit scheerapparaat.
Hij scheert goed glad, en is te gebruiken tijdens het douchen, ideaal!
Zeker aan te bevelen.

sibi1979 16-05-2014 Product maand in bezit

Ben heel tevreden van de Remington XR1370. Deze scheert mijn gezicht glad als een paling zodanig dat als de zon schijnt, ik nog meer blink. Het scheerapparaat ligt goed in de hand en laadt vlug op.

luc.ve 16-05-2014 Product paar weken in bezit

Scheert zo goed als de (duur) Philips sensotouch, terwijl de 2 erg op elkaar lijken. En voor mij, Remington is goed aan het timmeren. Ook zeer ergomisch. Valt goed in de hand. Scheert goed. Gemakelijk om te reinigen. Prijs niet duur ( bij IBOOD !). Wat meer te vragen ?