De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 3 CoolTec CT4s Wet&Dry Elektrisch Scheerapparaat Actieve Huidverkoeling Oplaadstandaard op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

jh.akker 03-09-2015
Dit apparaat steekt technisch slecht in elkaar. Inmiddels al 2(!) keer een nieuw apparaat ontvangen via de reparatie service (garantie is geen overbodige luxe).
Eerste paar maanden werkt het goed en scheert ook zeker prima. Daarna treden allerhande technische storingen op (apparaat gaat spontaan aan of juist niet wanneer nodig, hapert tijdens scheren, etc). Probleem lijkt te maken te hebben met travellock, maar doet zich ook voor wanneer je die functie niet gebruikt.
Inmiddels kan ik het derde apparaat ook weer opsturen, zonde van het geld geweest.

jongerer 24-10-2014
Volgens voorschrift moet het apparaat op 90 graden gehouden worden om te scheren.Hierdoor werkt het apparaat stug en gaat slecht met de huid mee.Een meedraaiend scheerhoofd kent dit probleem niet.Het scheren is onhandig daardoor en scheert slecht uit,vooral onder de kin.
Als je het apparaat per abuis iets te hard op je huit zet dan treed een beschadiging van de huid op welke een dag zichtbaar blijft..

onsdenis 19-08-2014
De Cooltec functie is echt een aangenaam gevoel! Zeer weinig huidirritatie na het scheren. Echter door deze functie is het apparaat erg zwaar en is de accu snel leeg. Verder vind ik de Braun niet zo glad en fijn scheren als mijn oude Philips. Mijn voorkeur gaat uit naar mijn Philips en de Braun ligt werkloos in de kast. Zonde van mijn geld geweest.

SwissRon 03-08-2014
Geweldig apparaat. Kocht altijd waterdichte kleine batterij scheerapparaten en dat ging allemaal wel maar nu toch de knoop doorgehakt naar een serieuze jongen. Is natuurlijk meteen zwaar na zo een overstap maar dat geeft niet. Stel je voor, je scheert je met een ijsklontje en je wordt niet nat. (Tenzij je je onder de douche scheert natuurlijk). Zo voelt het ongeveer, heerlijke sensatie. Aanrader!

JWdeBokx 27-10-2013
Een aanvulling op mijn eerdere review.
Ik was in eerste instantie erg positief. Wat de verkoeling betreft blijft dat ook zo. Het is erg lekker en geen irritatie meer.
Maar het scheerresultaat is toch minder dan ik gewent ben van mijn phlip. De scheerkop volgt mijn kaaklijn ook niet lekker. En na een korte tijd heb ik alweer kleine haartjes.
Ik heb een vrij lichte baardgroei en de haartjes zijn wat zacht en taai. Dat is voor veel apparaten die ik geprobeerd heb een probleem.

michaelvd1986 25-10-2013
Het is een zeer fijn in de hand liggend apparaat. Het gewicht is misschien wat hoog. Maar dat maakt het gevoel meer dan goed !!

Popmart1970 19-10-2013
Ik scheer me nu al een maandje met de CoolTec CT4s !!

Het apparaat voelt zeer degelijk aan,je hebt niet het gevoel een goedkoop stuk plastic in je hand te hebben!! In de doos zit een handige lader,borstel,flesje olie om te smeren, en niet te vergeten een stevig reis-etui!!

Het gave aan dit apparaat is de actieve koeling die je krijgt tijdens het scheren! Je zet het apparaat aan (met koeling aan) en na een seconde of 5 voel je al dat de koeling werkt,als je dan gat scheren voel je de koeling dan ook zeer effectief z'n werk doen! Je huid blijft koeler,en daardoor ontstaat er veel minder/geen irritatie! In mijn geval is het een "reddings-apparaat" omdat ik een enorme gevoelige huid heb..met zelfs met elektrisch scheren soms bloedplekjes en scheerbultjes!! Met de CoolTec is dit vanaf het begin tot heden (en ik verwacht dan ook in de toekomst) verleden tijd!!

Ik kan me iedere dag scheren als t moet, en gelijk aftershave op doen na het scheren...met andere apparaten zonder actieve koeling moest ik daar ruim een uur mee wachten!!

Het gebruik van de trimmer is ook heel makkelijk en secuur!!
De accuduur is zeer acceptabel te noemen...ongeveer 45 minuten scheren met koeling aan met een volle accu...dit is voor mij ongeveer 1 keer laden per week!!
De Cooltec is afspoelbaar onder de kraan,daardoor ook te gebruiken onder de douche, het schoonhouden is daarom ook supereenvoudig...even afspoelen laten drogen en klaar!!

Als conclusie voor mij is de Braun CoolTec CT4s de uitvinding voor het scheren voor mensen met een gevoelige huid!! Ik raad het dan ook iedereen aan!!

M.Karta 18-10-2013
Het gebruitkt de CT4s een aantal weken. Wat dit apparaat onderscheid is inderdaad het verkoelende effect, dit geeft een beter scheerresultaat. Alleen onder de douch voelt het niet echt verkoeld aan waardoor het minder goed scheert. Natuurlijk is de trim functie zoals bij de andere serie een pluspunt.

bokkie1990 09-10-2013
Heerlijk en goed in de hand liggend scheerapparaat. Echt een mannending. Scheert glad en door nieuwe koelingssysteem geen last van pukkeltjes of iets dergelijks. Design erg mooi, je kunt er ook mee trimmen.

Kazanga 08-10-2013
Ik had altijd veel last van irritatie als ik scheerde met een apparaat. Voelde me dan ook veroordeelt tot het scheren met een mesje. Veroordeeld omdat ik het ridicuul vind dat een mesje van de concurrent maar liefst 4 euro per stuk kost. Geen irritatie op mijn gezicht maar des te meer in m'n portemonnee. Sinds ik scheer met de CoolTec van Braun gebruik ik geen mesjes meer. Dit is voor mij de perfecte manier van scheren...... Tijdens het scheren voel je echt de verkoeling op je huid. Deze verkoeling zorgt ervoor dat ik vrijwel geen irritatie meer heb! Wat een uitkomst..... Apparaat is vrij zwaar maar dat geeft een heel degelijk gevoel. Scheerresultaat is ook prima, gewoon een gladde huid! Over de levensduur van het apparaat kan ik nog niet vel zeggen omdat ik hem nog maar pas heb. Maar ik ben er vrij zeker van dat ik uiteindelijk veel geld ga besparen omdat ik geen mesjes meer hoef te kopen. Mocht je nog twijfelen dan is het nu helemaal een goed moment om deze te kopen zie ik. 100 dgn uitproberen!

OSC4R 08-10-2013
Na jarenlang een geïrriteerde huid te hebben tijdens en na het scheren, bracht de Braun CoolTec CT4s de oplossing! Via het koelsysteem wordt mijn huid actief gekoeld, en via een handige schakelaar kun je het koelsysteem gemakkelijk in- en uitschakelen. Sinds ik de Braun CoolTec gebruik, is rode en gevoelige huid voor mij verleden tijd!

De Braun CoolTec kan overweg met zowel dunne als dikke baarden. Hij scheert haren prima weg, al moet ik wel zeggen dat op rondingen van het gezicht mijn Philips toch beter was. Dit komt waarschijnlijk doordat de Braun CoolTec helaas niet voorzien is van draaibare koppen. Daar tegenover staat dat de Braun het op strakke delen van het gezicht, wonderbaarlijk goed doet! Ook sta ik versteld van de trimmer, die zeer snel en nauwkeurig mijn bakkebaarden bijwerkt.

De Braun CoolTec CT4s voelt wat zwaar aan, maar tegelijkertijd ook robuust en stevig. Misschien vinden sommige mensen het scheerapparaat te zwaar, maar voor mij persoonlijk is dit geen probleem.
Een ander nadeel is het feit dat de Braun CoolTec een behoorlijk herrie maakt. In tegenstelling tot mijn vorige scheerapparaat, de Philips PT830, prodduceert de CoolTec heel wat meer geluid. Mijn vriendin wordt 's ochtends wakker als ik me sta te scheren.

Het scheerapparaat wordt geleverd met een handige hardcase, zodat je de CoolTec gemakkelijk mee kan nemen. Thuis kan hij geïnstalleerd worden in de mooie dock die je erbij krijgt en die het apparaat tevens kan opladen. Zet 'm op een goede plek en je scheervriend ligt zo bij de hand!

De prijs van de Braun CoolTec ligt hoog, en zoals gezegd zijn ook het gewicht en de geluidsproductie nadelig. Echter zijn dit voor mij maar kleine compromis, waar ik een scheerapparaat voor terugkrijg waarmee ik eindelijk verlost ben jarenlange geïrriteerde huid tijdens het scheren! Echt een aanrader!

LiebeRaul 07-10-2013
Ben zeer te spreken over de CoolTec omdat je gelijk het verschil merkt.Scheerresultaat is lekker glad en belangrijker voor mij is dat er geen huidirritatie is. Normaal had ik tijdens het scheren al last dat mijn huid warmer werd en snel rood werd. Met de CoolTec heb ik dat probleem niet doordat je de mogelijkheid hebt om tijdens het scheren het koelingselement aan te doen. Voor de rest ligt het bijzonder goed in de hand en is het zeer makkelijk te gebruiken.
Echt een aanrader als je vaak last heb van irratie na het scheren.

SJoWie_ 07-10-2013
zeer goed scheerapparaat die mij verlost heeft van huid irritatie na het scheren.
Bovendien is hij geluidsarm koelt de huid en is hij zeer snel opgeladen.
Ditscheerapparaat heeft volledig aan mijn verwachtingen voldaan en heeft ook nog is een mooi eigentijds design.

DeBolleKomt 06-10-2013
Met dit apparaat weer eens iets nieuws gevonden. Scheren nu heerlijk verkoelend. Hoe fijn dat is merk je pas als je je oude scheerapparaat weer eens hebt geprobeerd. Je wil niet anders meer. Goede vormgeving.
Mooie gladde scheerresultaten en lange batterijduur (ondanks de koeling). Inclusief een makkelijk opbergetui.
Heerlijk glad de herfst in!

lean01 06-10-2013
Een mooi en goed apparaat, wat door zijn gewicht lekker in je hand ligt. De coolstrip maakt het echt heel lekker om mee te scheren. En daardoor heb je ook echt minder huid irritaties, en dat is wel erg lekker. Ik heb het apparaat op test. Ik scheer normaal met een Phillips en dan scheert een Braun toch anders. Ik heb persoonlijk het idee dat mijn philips langer gladder scheert dan de Braun. Maar dat is net wat je gewend bent. Verder echt een fijn apparaat.

adhir 04-10-2013
Een innovatief super goed product.
De cooltech werkt echt aangenaam. Hiervoor heb ik de 3 serie van Braun gehad maar in vergelijing met de CT4s is Braun behoorlijk vooruit gegaan.
Geen huidirritaties meer en scheert een baard van ongeveer 3 dagen probleemloos.
Een aanrader!

kreel666 03-10-2013
Hallo,
Ik heb het apparaat in gebruik en ik ben er heel erg tevreden mee, hij ligt perfect in de hand en ziet er ook stijlvol uit. Aangezien ik een gevoelige huid heb komt de Cool technologie goed van pas tijdens het scheren voelt het zo koud en het voorkomt de irritatie na het scheren. Ik ben ook zeer tevreden met het gladde resultaat dat had mijn vorige apparaat niet.

denlub 02-10-2013
Van scheren met een mesje, naar electrisch scheren: een hele stap! Ik gebruik het apparaat nu inmiddels een paar weken. Normaal heb ik erg snel last van irritaties bij het scheren. Ik was dus erg benieuwd naar dit apparaat en ben blij dat ik ben uitgekozen om dit apparaat te mogen testen door trnd.

Het apparaat verminderd inderdaad echt de irritaties en die actieve cooltechnologie werkt echt. Ik heb nu bijna geen irritaties meer na het scheren.

Ook onder de douche werkt de CT4s erg goed en hij ziet er nog leuk uit ook.

Hij is wel iets zwaarder dan ik gewend was, maar dat maakt wel dat de CT4s solide overkomt.

Ik vind het erg handig dat de trimmer op de CT4s eenvoudig vergrendeld is waardoor deze niet zomaar uitschuift.

Al met al een super apparaat!!!

robbijl82 02-10-2013
Eerste indruk

Via TRND kon ik deelnemen aan een project. Dit project had als doel nieuw op de markt verschenen scheerapparaten van Braun als eerste te kunnen testen. Ik werd uitgenodigd om deel te nemen, en kreeg nog voor de e-mail van TRND al het pakket binnen met mijn Cooltec CT4s. Het begin is goed!

Mijn motivatie was de gevoelige huid. Ik heb vaak last van rode plekken als ik scheerapparaten gebruik, en met mesjes haal ik mezelf altijd wel ergens open; zelfs met de duurste Wilkinson Sword mesjes. Los hiervan scheer ik mezelf an sich zelden, mede hierdoor. Een drie-dagen baard staat mij echter beter, en wil dan ook zeker de trimfunctie proberen.

Uitpakken

De doos bevatte naast TRND kaartjes om uit te delen en een begeleidende brief uiteraard het scheerapparaat zelf. In deze doos was verder een lader, houder, (smeer)olie en een borsteltje aanwezig. Om het te complementeren ook nog een zakje waarin het scheerapparaat kan worden gedaan. Handig voor op reis!

De Cooltec CT4s

Het apparaat voelt robuust aan en ziet er mooi uit. Dit vond ik overigens ook van mijn vorige scheerapparaten, een Braun Cruzer 4 en respectievelijk een Philips Coolskin. Inderdaad, ook de Coolskin was destijds (2001) geënt op mannen met een gevoelige huid.

Duidelijk zichtbaar is het koelelement, wat natuurlijk ook het verkoopargument van dit stukje techniek is. Uiterlijk is goed, gewicht is goed. Werkt hij ook goed? Op, de lader in!

Eerste scheerbeurt (droog)

Gelukkig was mijn baard toe aan een grasmaaier. Natuurlijk zette ik direct de koelfunctie aan, wow! Het element was koel binnen luttele seconden en was oprecht een prettig gevoel op de huid. Hetzelfde gevoel heb ik destijds ook met de Philips Coolskin ervaren: deze maakte echter gebruik van zakjes Nivea om dit effect te bewerkstelligen. Los van het feit dat dit ook een duurdere oplossing is (navulzakjes waren prijzig), werkte het omslachtig omdat je op een knop moest drukken om de lotion te laten vloeien.

De eerste centimeters (vanaf de bakkebaard naar onder) gingen vlekkeloos. Met name de wangen, snor en kin gingen vrij moeiteloos (op enkele gedeeltes na waar een verdwaalde haar te vinden was). Ik had wél problemen met het gedeelte op en rond mijn keel. Dit heb ik ook met de Cruzer 4 en Philips Coolskin gehad. Hoe strak ik de huid ook trek, er waren te veel haren over. Zelfs na meerdere malen er overheen gaan bleven er haren staan. Daar ik dit altijd wel heb, geef ik niet de schuld aan het apparaat zelf; scheren gaat bij mij sowieso beter nat (mesje+schuim) of onder de douche. Ook de Cruzer 4 presteerde veel beter onder de douche dan droog. Hup, baard laten groeien en poging twee…to be continued!

Tweede scheerbeurt (nat)

Na een aantal dagen was het weer tijd om de Braun uit de cradle te halen. Eerlijkheidshalve dien ik te vermelden dat mijn baard inmiddels de vijf dagen gepasseerd heeft en mijns inziens te lang is om fatsoenlijk te scheren. Dit werd bevestigd onder de douche. Het apparaat had moeite om de haren weg te halen en hoe ik het technisch vernuft ook draaide en keerde, het lukte nauwelijks. Noodgedwongen heb ik hierna met een mesje de rest moeten weghalen. De volgende (douche)beurt met de Cooltec zal moeten uitwijzen of het aan de lengte van het haar lag, of aan de Braun.

Derde scheerbeurt (nat)

Na drie dagen gewacht te hebben en een (voor mij) perfect drie-dagen baardje te hebben gecreëerd, was het tijd voor poging twee. Onder het stromende water ging het ditmaal stukken beter: de gehele baard was prima te reduceren tot het meest minimale mogelijk. Prettig! En, ik moet het zeggen..het koelelement is juist onder de douche een welkome verkoeling. Waar het warme water in combinatie met, normaal gesproken, een warm (scheer)apparaat reden voor de huid is om alsnog geïrriteerd te raken, was het nu geen “issue” meer. Het warme water warmt het element uiteraard wel op, maar deze blijkt krachtig genoeg zeer snel weer koud aan te voelen op de (warme) huid. Dit was voor mij tot nog toe de beste ervaring met het apparaat.

Toegegeven, ik had het na de eerdere poging onder de douche al een beetje gehad met de Braun; als ik alsnog met een mesje moet bijwerken om tot een gladde huid te komen schiet het zijn doel meer dan voorbij. Ik ben nu echter weer enthousiast. De goede grip van de Cooltec komt zeker onder de douche tot zijn recht, nergens heb je het idee dat je deze weleens zou kunnen laten vallen. Laatstgenoemde zal ik ook niet testen..al lijkt de Braun meer dan stevig.

Trimfunctie

Over het trimmen kan ik kort zijn; hierin doet het apparaat niet onder voor soortgelijke scheerapparaten. Ik kan keurig een langere baard kortwieken tot het gewenste resultaat, zonder al te veel problemen. Dit had ik dan ook verwacht.

Conclusie

De Braun Cooltec CT4s is een prima scheerapparaat die een knap staaltje vernuft ingebouwd heeft gekregen. Daar het product erg leunt op deze koelmethode is het goed om te zien dat Braun woord houdt; minder irritatie(s), prettiger scheren. Mijn algemene indruk is positief; het apparaat ziet er slick uit, houdt goed vast, oogt degelijk en doet wat hij moet doen. Minpunt was de langere vijfdagen baard waar de Cooltec veel moeite mee had, maar dit hadden mijn voorgaande apparaten ook.

Vergeet niet zo nu en dan de (meegeleverde) olie te gebruiken, dit zorgt voor een gesmeerde werking en (hopelijk) langere levensduur. Mijn Cruzer 4 mag met pensioen. TRND en Braun: dank!

barman56 02-10-2013
Scheert heerlijk glad en cool waardoor je geen last meer hebt van huidirritaties. Nadat het koelelement even aan staat en goed 'koel' is merk je echt het verschil. De Braun voelt zeer degelijk aan en is alleen iets aan de zware kant naar mijn mening. Zeker als je wat langer scheert merk je het gewicht. Maar dit weegt niet op tegen de voordelen van het verkoelende scheren, natuurlijk ook onder douche :)

sinjorgo 02-10-2013
Een geweldig Cool apparaat! Het koelsysteem van de CoolTec werkt verbluffend snel en goed, bovendien scheert het apparaat snel en goed.

JWdeBokx 29-09-2013
Ik heb dit fraaie apparaat in verband van een test via Trnd partners. Ik scheer normaal met een phlip met 3 scheerkoppen. Dit is heel anders dan het Braun systeem met een scheerblad.
De beweging van de mesjes is dus anders, ook het gebruik van het apparaat. Bij de 3 koppen moet je een draaiende beweging maken, bij de braun juist niet.

Ik heb zelf een nogal zachte baard. Dat is voor veel apparaten erg lastig. Door de koeling gaat het wel een stuk beter. De haartjes gaan blijkbaar beter overeind staan.
De koeling zorgt er bij mij ook voor dat de huid veel minder irriteert. Dat is veel lekkerder, en geen rode plekken meer.

Wel heb ik regelmatig dat ik per ongeluk de koeling uit zet. Op een of andere manier komt mijn duim daar terecht bij het scheren.

De scheerbeweging kan ik niet helemaal aan wennen. Het lijkt niet goed mijn gezicht te volgen.

Het schoonmaken gaat makkelijk en eenvoudig.

Erik2B 29-09-2013
Sinds een aantal dagen deze scheerapparaat in mijn bezit. scheert lekker en het koude systeem werkt ook goed.. is wel even wennen in het begin.

scheert goed en glad. nadeel is wel dat je niet kan scheren met de oplader er aangesloten, zoals de series 3 wel kan.

zeker een aanrader!

A. Ellens 27-09-2013
Geweldig scheerapparaat, het koele gedeelte heeft wel even tijd nodig om echt lekker koud te worden, maar daarna doet hij het erg goed en voel verfrissend aan, ook onder de 'warme' douche! :D

bjornbrekelmans 26-09-2013
Ik heb de Braun CoolTec nu een aantal weken in bezit.
Het scheren met de Braun is ideaal.
Hij scheert glad en is erg simpel in gebruik.
Ook de huidirritatie is een stuk minder.
Het enige nadeel vind ik dat de scheerkop voor mij net iets te breed is, waardoor het scheren van de kaaklijn wat lastig is.