Philips SHAVER Series 3000 PT717

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 3000 PT717 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

9negen999 12-03-2015

Laat me beginnen te vertellen dat ik een extreem lastige baardgroei heb. Dit uit zich in ongelijke groei en kale plekken. Ik MOET me dus iedere dag scheren. De Philips PT717 is op zichzelf een perfect product wat zijn werk erg goed doet. Ik heb hem echter maar een weekje gebruikt.

Naast mijn lastige baardgroei heb ik ook een erg gevoelige hals. Dit scheerapparaat is hier niet op bedacht. Gezien de voordelige prijs is dit ook niet te verwachten maar ook duurdere apparaten zorgen vroeg of laat voor iritatie zegt mijn ervaring. De dag dat een scheerapparaat op de markt komt waarmee ik me iedere dag kan scheren zonder iritatie ben ik koopman.

Kortom:
Heb je een normale huid en normale baardgroei dan koop je met dit apparaat absoluut geen kat in de zak. Sterker nog; dan zit je perfect daar hij niet alleen zijn werk goed doet maar ook geen tierlantijnen heeft die altijd alleen maar kapot kunnen. Dit apparaat doet zijn werk en zoals ik het zie ook voor lange tijd gezien zijn robuustheid.

Heb je echter net zo'n lastige huid zoals ik. Zoek dan verder en laat het me weten wanneer je het perfecte scheerapparaat voor de gevoelige huid gevonden hebt.

WTang 04-03-2015

Het apparaat is redelijk licht, ligt goed in de hand. Verder doet het zijn werk goed. Alleen moet ik er een beetje aan wennen dat de scheerkop er niet af kan, wanneer ik het wil schoonmaken.

mijnschoen 22-02-2015

Ik heb de Philips S3000 nu een weekje in gebruik. Voorheen scheerde ik altijd met een mesje, maar ik was eens benieuwd hoe het me zou bevallen met een apparaat te scheren.

Mijn eerste ervaringen met dit apparaat zijn beter dan verwacht. Uiteraard krijg je met een mesje een gladder scheerresultaat, maar ik ben toch tevreden over de resultaten met dit apparaat.

In vergelijk met scheren met mesje valt me op dat ik me wel lekker snel en makkelijk scheer met dit apparaat en dat de huidirritatie me sterk meevalt. (Een geïrriteerde huid was de reden dat ik normaal altijd met mesjes scheer.)
Ook kun je het apparaat gemakkelijk onder de kraan schoonspoelen na gebruik.

Dit apparaat is niet voorzien van een accu. Nu heb ik na een week nog geen enkele keer me belemmerd gevoeld door de stroomkabel: deze is kennelijk lang genoeg en soepel genoeg. Maar wel vraag ik me af of de kabel zich goed houd. De adapter zit namelijk in de stekker verwerkt, dus wanneer er kabelbreuk voordoet, zul je wel via Philips weer een nieuwe adapter moeten regelen. Hopelijk is mijn angst hiervoor onterecht en is de kabel stevig genoeg.

Wat ik mis aan dit apparaat is een inbouwde trimmer om de bakbaarden gemakkelijk bij te kunnen houden. Ik merkte dat ik hiervoor de afgelopen week toch nog telkens snel een mesje erbij pak.

Gezien de prijs van dit apparaat denk ik dat het een prima scheerapparaat is en zeker in zijn prijscategorie.

Dennissf 22-02-2015

Ik heb dit scheerapparaat inmiddels een week en heb hem iedere dag nodig. Het is een simpel apparaat voor een mooie prijs wat precies doet waar het voor nodig is. Kortom, een tevreden gebruiker.

Tierall 22-02-2015

In eerste instantie dacht ik dat het hebben van geen batterij nog wel eens een probleem kon worden omdat je een kabel richting stopcontact nodig hebt. Dit bleek ontzettend mee te vallen omdat de bijgeleverde adapter een kabel heeft welke lang genoeg is. Bijkomend voordeel is hierdoor dat het apparaat lekker ligt is, en dus prettig in gebruik.

Voordat ik dit scheerapparaat kreeg, heb ik altijd met een mesje geschoren. Omdat ik een gevoelige huid heb, beperkte ik dit tot hooguit 3x per week. Bij de eerste scheerbeurt met dit apparaat had ik daarom ook een baard van een paar dagen oud, waarbij het toch redelijk problematisch blijft om alle haartjes goed te pakken.
De dag erna weer geschoren, en blijkt het een heel stuk minder problematisch te zijn.

Amere 20-02-2015

Dit scheer apparaat heb ik nu een week en het scheerresultaat is goed.
In eerste instantie voelde het apparaat weinig solide aan en leek het motortje niet echt op gang te komen in vergelijking met mijn vorige Philips scheerapparaat.
Maar nu na een week scheren ben ik aan het gevoel en het toerental gewent en het gaat tenslotte om het scheer resultaat. Dit is gewoon goed en ook als je een dag hebt overgeslagen en de haren zijn wat langer is dat voor dit apparaat geen probleem. Het enige nadeel aan dit model is het ontbreken van een tondeuse. Iedereen die zich elektrisch scheert en regelmatig zijn bakkebaarden bij moet werken zal deze missen. Dit gemis zou voor mij een reden zijn om voor een model met een tondeuse te kiezen.

Lauracing 17-02-2015

Prima scheerapparaat voor als je een klein budget hebt. De mogelijkheden zijn wel vrij beperkt (geen trimmer bijvoorbeeld).

Sem246 17-02-2015

Een apparaat dat gewoon goed zijn werk doet! Basis product voor elke man, simpel eenvoudig gemakkelijk te gebruiken. Enig nadeel is dat het apparaat helaas niet draadloos is. Voor een relatief goedkoop product functioneel prima!