Philips SHAVER Series 9000 S9031 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 176 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 S9031 op Kieskeurig.nl.

JohnnyJ007 21-02-2015

Heel goed scheerapparaat!!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Dit apparaat sinds een week in mijn bezit en heb het deze week uitvoerig uitgeprobeerd.
Ik heb een sterke baardgroei en hele stugge baardharen. Moet mij elke dag scheren.
De eerste keer scheren had ik een baard van 2 dagen dus het werd de hoogste tijd. Het scheren ging heel erg soepel en het resultaat was al bijzonder goed.
Ik had geen last van huidirritatie wat ik normaal wel heb met een nieuw scheerapparaat.
De scheerkop volgt heel soepel de contouren van je gezicht. Het apparaat ligt prettig in de hand en is erg licht t.o.v. mijn eerdere philips scheerapparaten.
Het apparaat is makkelijk af te spoelen onder de kraan. Schoonmaken, smeren en opladen gaat heel eenvoudig met de bijgeleverde unit. Je kan het apparaat ook gewoon met het netsnoer opladen (is bijgeleverd)

Je kan ook nat scheren met dit apparaat maar dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik dat niet handig vind. Teveel gedoe.
De scheerunit is makkelijk te vervangen door de baardstylerhulpstuk met 5 standen.
Al met al ben ik zeer tevreden over dit apparaat. Prettig scheren en een goed scheerresultaat zonder geirriteerde huid.

huele65 20-02-2015

Scheert glad, zowel droog als nat.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Mooi vederlicht handzaam apparaat. Hij laat snel op en is eenvoudig schoon te maken. Na enige scheerbeurten stop je hem in de bijgeleverde reiniger en hij is super clean.
Ik heb er nat en droog mee geschoren. Beide methoden werken even goed. Het scheermesje kan in de prullenbak.
De bijgeleverde beschrijving is overzichtelijke en duidelijk.
Kortom, een topproduct van Philips die ik graag aanbeveel.
Pluspunten: Eenvoudig in gebruik, Goede kwaliteit, Goede prijs/kwaliteit, licht materiaal

jptme 20-02-2015

Scheert glad, zowel droog als nat.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

De bijgeleverde beschrijving is overzichtelijke en duidelijk.
Kortom, een topproduct van Philips die ik graag aanbeveel.

SanderBaken 18-02-2015

Super apparaat!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Na jaren met scheerschuim en scheermesjes te hebben "gewerkt" was ik nu in de gelegenheid om me weer eens met een apparaat te scheren. Ik moet zeggen dat ik er huiverig voor was (met name de irritatie in de nek). Echter, dit apparaat scheert geweldig: geen irritatie, super glad, droog als ook nat. Zeer handig in het gebruik. Schoonmaken is een peuleschil (zowel onder de kraan als in de Smart Clean.

Echt een aanrader!!!

EverSound 04-08-2016

Licht, ergonomisch, perfect scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Licht en goed in de hand liggend scheer apparaat. Komt goed op moeilijke plaatsen zoals mond- en neushoeken. Gaat lang mee op één acculading, laad snel op (1 uur).

Cyril 03-08-2016

Prettig scheer resultaat.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Dit scheerapparaat is het beste apparaat dat ik ooit heb gehad!
Het scheert snel en super glad. Hiervoor had ik een Philips scheeraparaat die ik al 5 jaar gebruikten. na het scheren met het apparaat had ik soms last van een rode geiriteerde huid, waardoor mijn voorkeur uitging naar nat scheren met de 9000 serie van Philips is het weer prettig om je elke dag te scheren. het werkt erg prettig vraagt bijna geen onderhoud. Wel zou ik graag nog graag advies willen over scheerschuim die ik het best kan gebruiken. misschien iets voor Philips om deze ook op de markt te brengen.

Pascal 26-07-2016

Uitstekend scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Het apparaat is nat en droog te gebruiken wat bij vooral nat met scheerschuim lekker soepel over de huid beweegt en makkelijk schoon te maken is.

Droog glijd hij ook redelijk maar ik prefereer nat, maar dat is van huid type verschillend ben ik van mening.

Het scheer resultaat met scheermes is glad en met het apparaat nog enige stoppeltjes.
Daar in tegen kost het minder tijd om te scheren.

Het bedienings gemak is uitstekend- opladen en scheren maar scheerkop klik je makkelijk af en spoel af onder de kraan.

En vooral stil.

nlajast 25-07-2016

Philips S9031/12 de perfecte shaver

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Ik gebruik nu een tijdje de shave S9031/12 en ben hier zeer tevreden mee daar de bijzonder glad scheert doordat de kop de contouren van je gezicht volgt. Ook heb ik nu geen van een geïrriteerde huid wat na gebruik van een aftershave een brandend gevoel geeft. Het apparaat is eenvoudig schoon te maken doordat je het onderdeel waarin de scheerkoppen zitten er in zijn geheel af kunt halen en af kan spoelen onder de kraan. De Shaver ligt lekker in de hand en de oplaadtijd is slechts 1 uur voor 50 minuten scheren. Kortom een perfecte scheerapparaat

Gerwin 01-08-2016
  • Product kwartaal in bezit

Fijn apparaat S9031/12

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

In een paar opsommingen mijn positieve ervaringen tot nu toe:
- scheren: gewoon goed. Door de superflexibele scheerkoppen wordt elke nodige plek bereikt.
- erg eenvoudig in gebruik.
- ik vind het met scheerschuim scheren boven verwachting fijn! Ik doe dit boven de wastafel. Je zou misschien verwachten dat het gaat spetteren, maar dit is dus totaal niet zo. Even afspoelen onder de kraan en klaar is kees. Onder de douche gebruik ik hem zelden, ik vind een spiegel erbij namelijk toch handig.
- wat betreft het schoonmaken: het is de eerste paar keer eventjes doorhebben hoe je het scheerkopje opent (super simpel eigenlijk), en dan is afspoelen echt een fluitje van een cent.
- accuduur is zeer lang, en daarna weer erg snel opgeladen. De resterende accuduur wordt overzichtelijk weergegeven, zo wordt je niet verrast door een ineens leeg apparaat.
- maakt een prettig zacht geluid bij gebruik, mijn vorige apparaat was soms beangstigend qua lawaai.
- ligt prettig in de hand en voelt degelijk aan, geen tierelantijntjes. Ook als het apparaat nat is, glijdt het niet weg.

Ben het eens met ervaringen van Denis, Marklv en wcmveer:
- trim opzegstuk was het niet helemaal voor mij en daar gebruik ik dan liever mijn gewone scheermes voor.
- Een eenvoudig plastic beschermkapje voor scheerhoofd zou misschien handig zijn (ik bewaar hem niet altijd in de etui).

Denis 30-07-2016

Ideaal scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Voordelen:
- Apparaat ligt fijn in de hand.
- De scheerkoppen zijn makkelijk en eenvoudig te verwijderen en te reinigen onder de kraan.
- Ik kon me minimaal 7x scheren voordat hij weer opnieuw opgeladen moest worden wat ook binnen een paar uur gebeurd is.
- zowel nat als droog te gebruiken

Nadelen:
- rond de kaaklijn en hals werd niet helemaal glad als ik me een aantal dagen al niet had geschoren
- had na drie weken toch nog wat last van irritatie maar dat kan ook komen doordat huid wat gevoeliger was door de zon omdat ik op vakantie was.

Conclusie:
Uiteindelijk een fijn gemakkelijk apparaat wat goed en snel zijn werk doet.

wcmveer 29-07-2016

PHILIPS LCD 43PUS6401/12

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Shaver is snel opgeladen ligt fijn in de hand en is makkelijk onder de kraan schoon te maken na het scheren. Indicatie van hoeveelheid accu is handig en eenvoudig uit leesbaar. Een nadeel van de shaver is de scheerkop dat de randen breed zijn en het scheren onder de neus een beetje tegen valt. Het snoer van de adapter is stug en gaat bij het opbergen krullen. Opnieuw gebruik van de adapter moet eerst het snoer uit de knoop gehaald worden. Jammer dat er geen ingebouwde trimmer in zit deze moet er apart opgezet worden. Een bescherm kapje voor scheerhoofd.

wcmveer 31-07-2016

Oeps foutje verkeerde product nummer opgeven het moet de PHILIPS S9031/12 zijn.

Aad50 26-07-2016

Super glad draadloos nat en droog scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Met de lichtgewicht shaver scheer je zo 2 weken zonder bijladen lekker snel super glad. Schoonmaken is echt heel simpel en snel gedaan.
Zowel droog als met wat water of scheerzeep scheren op droge, vochtige of natte huid. Een ideaal apparaat.

Ivo26 25-07-2016

Uitstekend scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Het scheerapparaat biedt een uitstekend scheerresultaat. Het apparaat volgt de contouren goed en haalt ook op de lastigere plaatsen de haartjes goed weg. Het apparaat ligt fijn in de hand en is lichtgewicht. Daarnaast heb ik geen last van irritatie na het scheren.

De batterijduur van het scheerapparaat is dik in orde. In de drie weken dat ik het apparaat gebruik heb ik het nog niet op hoeven laden. Dit terwijl ik mij toch vier keer in de week scheer.

Het schoonmaak gemak van het apparaat had beter gekund. De scheerkop kan worden losgeklikt om zo e.e.a. af te spoelen. Een scharnierend systeem, waar mijn vorige scheerapparaat over beschikt, was handiger in gebruik.

horenh 28-06-2019

Philips scheerapparaat series 9000

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Na de doos te hebben geopend aan de hand van de kleine met tekeningen geïllustreerde handleiding bekeken wat de mogelijkheden van het apparaat zijn.
Dan het apparaat aangezet en was verbaasd over het minimale geluid wat gefabriceerd werd.
Dacht de accu moet leeg zijn maar dat bleek niet waar. Ik scheer mij al decennia lang met een Duits merk en die maakt veel meer geluid, de oude 65Db en deze 50 Db.
Apparaat maar eerst eens opgeladen, volgens instructies, en daarna geprobeerd en langzame bewegingen gemaakt in de lengte van de kin.
In de dagen erna mij uiteraard met dit apparaat gescheerd en daarna las vergelijking de linker zijde van het gezicht met mijn oude en de rechterzijde met de Philips. Ik merkte daar niet direct verschil.
Dan ook maar eens geprobeerd om nat te scheren dus links droog en rechts nat met scheerschuim.
Dat bleek ook niet veel verschil uit te maken volgens mijn vrouw die ik het oordeel had bevraagd.
Wat ik een beetje mis is de mogelijk om te zien wat de rest lading van de batterij is dus moet je afwachten tot het apparaat stopt.
In de doos zit uiteraard de oplader en een reinigings apparaat met daarin een cassette met vloeistof.
De opening van de cassette zit dichtgeplakt met een sticker en is vloeistof dicht. Maar bij het verwijderen van de sticker komt er vloeistof vrij en wordt het een kliederboel, dat zou beter kunnen met een harde dop bv. Daarnaast is er nog een reis etuis en een precisie trimmer zonder opzetstukje.
Er is er nog de APP die mij aangeeft of ik mij goed scheer, volgens Philips dan, ijn tijd is goed maar ik moet meer ronddraaiende bewegingen maken. Het apparaat werkt goed en is vrijwel geruisloos het resultaat is goed en ik heb geen last van huisirritaties. Wat het voordeel is van natscheren ontgaat mij nog een beetje maar zal dat nog eens verder uitproberen.

Pluspunten

• geluid
  • gemak

Jan 15-03-2019

slecht

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Slecht scheerresultaat,duurt erg lang voor alles eraf is en het resultaat is dan nog niet glad, vaak in de middag nog een keer scheren ,het resultaat was bij mijn oude philips na 5 jaar nog beter als bij de S9031 na 1 jaar .
De sluiven in de koppen lopen niet door naar de buitenkant zodat je niet tot aan de randjes kunt scheren.

Pluspunten

• accuduur
  • vormgeving

Minpunten

• slecht scheren,langdurig
  • losse trimmer
  • gammele bevestiging van de koppen in het huis

Casey 02-08-2018

Scheert slecht, miskoop!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Tegenvaller: apparaat scheert zeer slecht onder de douche. Na afloop blijkt dat meer dan de helft van de haren gewoon zijn blijven zitten. Ook droog scheren kost heel veel tijd doordat je wel 6 keer over elk stukje huid moet. Daarbij is ontwerp van de scheerkoppen slecht: door de extreem brede rand langs de scheerkop is het onmogelijk om de haartjes onder de neus weg te halen. Tenzij je natuurlijk de scheerkop zo ongeveer in je neus duwt. Kortom: na iedere scheerbeurt is het nodig alsnog met een (Fusion) mesje alle overgebleven haren weg te halen! Na vele Philips scheerapparaten tot tevredenheid gebruikt te hebben is dit een echte tegenvaller!

Pluspunten

• Mooie vormgeving

Minpunten

• Veel te brede rand rond scheerkop
  • Scheert slecht onder de douche
  • Droog scheren kost een eeuwigheid

Erik 05-07-2018

Scheert goed, makkelijk schoon maken, slechte kwaliteit

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Eerst maar de hoofdreden van de lage eindscore:
Borgring van scheerkop is van zeer teleurstellende kwaliteit (goedkoop plastic) en begeeft het al na twee maanden. Daadoor blijft de scheerkop steeds losschieten en werken nog maar twee van de drie scheerkoppen. Erg jammer dat er bezuingd wordt op zo'n simpel onderdeeltje met zulke grote gevolgen.
De oplaadaansluiting is ook redelijk fragiel en na een paar jaar maakt deze slecht contact als het apparaat beweegt.
Van Philips zou je betere kwaliteit mogen verwachten.
Maar er zijn ook pluspunten:
Scheert erg goed, net iets minder glad als met goed mesje.
Schoonmaken onder de kraan is erg makkelijk.
Accu gaat meerdere scheerbeurten mee.

Pluspunten

• Accuduur
  • Schoonmaken
  • Scheerresultaat

Minpunten

• Goedkope plastic borgringen
  • Snel kapot

vanherel 17-01-2018

Mijn zoveelste Philips scheerapparaat . . .

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Ik gebruik mijn ' leven lang' een Philips scheerapparaat en ben nog nooit teleurgesteld door het gebruik van deze apparaten. Scheert heerlijk en prima resultaat!!!!

Pluspunten

• Ligt goed in de hand . . .
  • Scheert krachtig
  • Trimmer is ideaal voor nekharen
  • Goed schoon te houden

AlWil 16-09-2017

Scheert uitstekend; echter geen vaste tondeuse

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Het apparaat scheert zeer goed en is zeer stil. Tot zover het positieve nieuws.
Het jammere van de huidige generatie scheerapparaten van Philips vind ik dat tegenwoordig de vaste tondeuse niet meer aanwezig is; je moet telkens de scheerkoppen verwisselen met een los tondeuse-opzetstuk. Het gevolg is dat of de scheerkop of de tondeuse altijd ergens op je wastafel in de weg te liggen, c.q. in de bak valt. Tevens heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe je die tondeuse van binnen kan schoonmaken. Of word ik geacht een nieuwe te kopen na 1 jaar?
Ook jammer is dat de koppen niet meer te reinigen zijn door ze met een scharnier op te wippen zoals voorheen. Nu sta je te prutsen om die los te trekken of om er weer op te krijgen.
De kamers om het haargruis op te vangen is veel kleiner dan de vorige generatie. Ik moet nu om de paar dagen de kamers schoonmaken. Was voorheen een weekend-klusje, is nu een stress momentje geworden omdat je naar je werk wilt/moet gaan.
En als laatste jammer-puntje: er is geen cradle bij geleverd en die van mijn vorige scheerapparaat past niet.
Alle bovenstaande punten waren bekend voor de koop, maar je hebt nu geen keus meer om iets aan te schaffen dat aan alle bovenstaande punten voldoet (misschien weer als je nog meer geld eraan wilt spenderen).

Pluspunten

• Scheert uitstekend
  • Is stil

Minpunten

• Geen vaste tondeuse
  • Gepruts om de kop eraf te halen
  • Geen oplaad-cradle

AlWil 31-08-2017

Scheert uitstekend; echter geen vaste tondeuse

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 S9031

Het apparaat scheert zeer goed en is zeer stil. Het jammere vind ik echter dat tegenwoordig de vaste tondeuse niet meer aanwezig is; je moet telkende de scheerkoppen verwisselen met een losse tondeuse-opzetstuk. Dat opzetstuk ligt dus altijd ergens op je wastafel in de weg te liggen. Tevens heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe je die tondeuse vanbinnen kan schoonmaken. Of word ik gewacht een nieuwe te kopen a 1 jaar?
Ok jammer is dat de koppen niet meer te reinigen zijn door ze met een scharnier op te wippen zoals voorheen. Nu sta je te prutsen om ook die los te trekken.

Pluspunten

• Scheert uitstekend
  • Is stil

Minpunten

• Geen vaste tondeuse
  • Gepruts om koppen eraf te halen
  • Geen oplaad-cradle