Braun Series 7 70-S1000s Elektrisch Scheerapparaat, Zilver - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 7 70-S1000s Elektrisch Scheerapparaat, Zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Younes 21-08-2020

Degelijke scheerapparaat

Hier spreekt de tevreden eigenaar van een Braun series 7 scheerapparaat. Het scheerapparaat doet wat hij moet doen. Tijdens het testen van het apparaat merkte ik op dat hij goed in de hand ligt en ook een stevige behuizing heeft. Hij is daarnaast ook nog gemakkelijk schoon te maken. Er zit een schoonmaakborstel bij en een reisetui. Al met al dus positief over het apparaat.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand.
  • Laadt snel op
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Goed scheerresultaat

Mooij 19-08-2020

Scheerresultaat goed, gebruiksgemak matig

De huid is gladder als ik met dit scheerapparaat scheer dan in vergelijk met andere apparaten. Hij doet dus waar hij voor gemaakt is.
Het apparaat is vrij zwaar in de hand, groot en trilt en maakt best veel geluid. De scheerkop en de bevestiging van de messen bewegen, de scheermessen zelf zijn niet flexibel en zijn ook vrij groot. Daardoor beweegt het niet zo prettig over de huid.
Helaas zit er geen laadstation bij, met het gevolg dat je altijd een stekkertje in het apparaat moet doen om te laden en je daardoor snoeren in je badkamer hebt. Tevens zit er in de doos geen enkel hulp- of opzetstuk, die moeten allemaal los aangeschaft worden. Er zit wel een reistasje en een schoonmaakborsteltje bij. Ik heb dit apparaat mogen testen maar ik vind het al met al niet tot de adviesprijs in verhouding staan.

Pluspunten

• Scheerresultaat goed
  • Kan onder de douche gebruikt worden

Minpunten

• Zwaar, maakt herrie en trilt
  • Geen laadstation

Paul64Rdam 19-08-2020

goede apparaat met minpuntjes

Ik heb dit scheerapparaat nu een paar weken in huis om te testen. Qua design en accessoires ziet het er meteen erg indrukwekkend en verzorgd uit, zoals je bij Braun kan verwachten. Het scheerapparaat voelt ook lekker en licht in de hand. In gebruik is het even wennen aan het met de contouren van je gezicht meebewegende kop, maar als je er eenmaal aangewend ben is het prima ook als je te hard drukt beweegt de kop dank zij de flexibele kop soepel, waardoor het scheren totaal geen moeite kost, zelfs de wat langere haartjes moeten er aan geloven. Wat ik erg prettig vind is het stevige reisetui waarvan ik toch een minpuntje moet vermelden en dat is dat het oplaadsnoer er niet inpast dus dit moet je dan altijd los meenemen dit zou een puntje van verbetering kunnen zijn. Het opladen zelf is snel en makkelijk gemiddeld duurt dit een uur en met de indicator op het apparaat kan je zien hoeveel percentage stroom je nog hebt. Mocht je haast hebben dan zit er ook een Quick charge op en na 5 minuten kan je aan de gang. Het reinigen zou ik niet met het bijgeleverde borsteltje doen maar gewoon lekker schoonspoelen onder kraan is een prima oplossing het apparaat kan er tegen want het is 100% waterproof. Wel wil ik nog een opmerking plaatsen aangaande de gebruik aanwijzing deze is erg beknopt en naar mijn mening onvoldoende, maar wil je een goed en makkelijk te gebruiken scheerapparaat dan zou ik deze aanbevelen als je je over de minpuntjes kan heenzetten

Pluspunten

• Quick Charge
  • Schoonspoelen onder de kraan
  • Glad scheren

Minpunten

• Beknopte handleiding
  • geen plaats voor oplaadkabel in reisetui

Pim24 18-08-2020

Lichtgewicht allround scheeraparaat

Mooi vormgegeven scheerapparaat. Is helemaal niet zwaar en ligt makkelijk in de hand. Mooie reisetui om hem mee te nemen De 360 kop kan goed overal bij. Met een zware baard is het daardoor ook makkelijk om je gezicht helemaal glad te krijgen. Je kunt meerdere accesoires erop aansluiten waardoor het een multifunctioneel apparaat wordt. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd maar ben dat wel van plan. Enige minpuntje als je een plek hebt waar haren meerdere richtjngen opstaan heeft dit apparaat daar wel moeite mee en is nat scheren met mes toch een betere en gladdere oplossing

Abakker 18-08-2020

Mooi design met reisetui en lange accuduur

Mooi design scheerapparaat die licht is en lekker in de hand ligt. Met reisetui om netjes in op te bergen. Langere haartjes scheert hij wat minder goed dan een stoppelbaard, maar het resultaat is lekker glad. Kan onder de kraan schoon gemaakt worden en is ook onder de douche geschikt dankzij zijn waterbestendigheid! Wel wat prijzig, maar als tester is dat niet een probleem. Komt wel wat lastiger bij de haartjes op de bovenlip, net onder mijn neus.

Pluspunten

• Reisetui
  • Wet en dry te gebruiken
  • Scheert glad

Minpunten

• Pakt langere haartjes minder snel

DannyM 16-08-2020

Vernieuwde technologie

De scheermessen van mijn oude scheerapparaat waren niet meer scherp en de accu was op zijn retour. Na zoeken op internet zag ik dat dit scheerapparaat binnenkort te koop kwam. Uiteindelijk heb ik het scheerapparaat getest en ben er blij mee. Hij laadt zeer snel op, ligt lekker in de hand, is ligt en compact en je krijgt een gratis reisetui erbij. De kop draait soepel mee en het apparaat is waterbestendig zodat ik hem kan gebruiken onder de douche. Hierdoor kan ik hem ook nog makkelijk schoonmaken. De AutoSense technologie leest de dichtheid van mijn baard af en past daarop het vermogen aan, wat een mooie toevoeging is. Ik ben er heel blij mee en raad dit product aan!

Pluspunten

• Waterdicht
  • AutoSense
  • Laad snel op

Lipi 15-08-2020

Apparaat laadt snel op en heeft een glad effect

Voorheen maakte ik altijd gebruik van een scheerapparaat met ronde scheerkoppen, omdat ik dacht dat dit het gladste effect had. Sinds ik dit apparaat gebruik ben ik echter om; dit apparaat is uitgerust met drie scheerbladen die onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen, daarnaast kan de hele scheerkoop ook nog een keer 360 graden bewegen waardoor ik me snel elke morgen glad kon scheren. Voordeel van het apparaat is dat je hem gemakkelijk onder de kraan schoon kunt spoelen. Opladen gaat zeer snel en het apparaat geeft ook handig aan hoe vol de accu nog is. Het reisetui maakt het makkelijk om dit apparaat mee op reis te nemen. Enige nadeel is dat het kwastje nogal klein uit is gevallen.

Pluspunten

• Goed resultaat
  • Snel opgeladen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Schoonmaakkwast is klein

Joris 15-08-2020

Prachtig ontworpen en in de hand liggend apparaat

Ik heb dit scheerapparaat nu een paar dagen in huis om te testen. Qua design en accessoires ziet het er meteen erg indrukwekkend en verzorgd uit. Het scheerapparaat voelt ook lekker en licht in de hand. Qua scheerprestaties vind ik het een degelijk apparaat maar zeker niet de best presterende. Met name doordat het iets langere haartjes niet meteen meepakt. Wat wel enorm handig is, is dat het waterbestendig is dus onder de douche te gebruiken en schoon te maken. Kortom een mooi, licht design (handig voor op reis) maar een redelijk standaard apparaat qua scheerprestaties.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Waterresistent

Minpunten

• Lange haren scheert hij minder makkelijk weg

Faberge 11-08-2020

Tevreden.

Nu een tijdje de Braun 70-1000s silver in gebruik. Wat mij gelijk opviel was ook de hele nette verpakking waar het ingeleverd is. Tijdens het opladen zie je een heel duidelijk digitaal schermpje met duidelijke info over de status van het opladen. Betreft het scheren, dit is erg goed! Met die 360 graden kop pak je elk haartje moeiteloos mee! Kortom een geweldig scheerapparaat!

Pluspunten

• Snel en eenvoudig

Minpunten

• Dure onderdelen.

emielo 10-08-2020

makkelijk schoonmaken

Ik heb dit scheerapparaat gekregen om uit te testen. Het scheerapparaat heeft een modern design en heeft een fijne handgreep. Tevens scheert hij de haren korter af dan dat ik van een scheerapparaat ben gewend. Wel merkte ik hier al snel een minpuntje. Hij heeft soms wel moeite met alle haren helemaal wegscheren, Hierdoor blijven er soms langere haren staan waarvoor je veel moeite moet doen om ze weg te krijgen met het apparaat. verder merk ik niet echt iets van de auto sense technology. Bij mij scheert hij met dezelfde snelheid. Wel is het fijn dat hij volledig waterproof is, zo word schoonmaken makkelijk. Wel vind ik het minder dat je het scheerapparaat niet kan gebruiken wanneer deze op netstroom zit. Al met al vind ik het een prettig apparaat, maar zijn er zeker nog verbeteringen te vinden en zal ik hem voor de huidige prijs niet aanbevelen.

Pluspunten

• waterproof
  • makkelijk schoonmaken
  • breed scheergedeelte

Minpunten

• niet te gebruiken tijdens het opladen
  • haalt niet alle haren weg

Ruud 08-08-2020

Vlug glad geschoren droogen nat

Dit Braun scheerapparaat is voor mij een echte meevaller, ik ben heel blij dat ik het heb. Het scheerresultaat is prima, vlot, glad en zonder dat ik last heb van irritaties. Zelfs onder de douche gebruik ik dit toestel. De batterij houdt het enorm lang vol, ik moet het apparaat maar heel af en toe opladen. 1x in de 2 tot 3 weken. Opladen duurt ook maar max 1 uurtje. Het is een prijzig apparaat, maar je krijgt waarvoor je betaalt, dit is een echt apparaat van topkwaliteit.
Enige nadeel vind ik het schoonmaken. Het gedoe met een klein borsteltje vind ik minder prettig. Echter wanneer je het apparaat onder de douche gebruikt spoelt het wel makkelijker schoon.

Pluspunten

• glad resultaat
  • batterij

Jeroen76 08-08-2020

Lekker licht in gebruik

Sinds een week heb ik de Braun 70-S1000s Silver in huis. Het valt meteen op dat het lichter is dan eerdere scheerapparaten die ik gehad heb. Dat maakt het ideaal om mee te nemen op reis. Een mooi stevig reisetui is meegeleverd. Het apparaat ligt prettig in de hand en het scheerresultaat is goed. Persoonlijk vind ik echter de manier waarop de scheerkop meebeweegt niet zo prettig. Regelmatig maakt hij ineens een knik. Misschien moet je daaraan wennen... Fijn is dat de batterij erg lang mee gaat en dat het apparaat ook onder de douche gebruikt kan worden. Ik mis bij dit apparaat alleen de tondeuse, maar dat weet je als je het koopt.

Pluspunten

• Lekker licht
  • Goed scheerresultaat
  • Lange accuduur

Minpunten

• Geen tondeuse
  • Scheerkop maakt soms een rare knik

MartijnH 07-08-2020

Mooi luxe scheerapparaat

De Braun Series 7 70-S1000s is een luxe scheerapparaat. Het meest handige is dat je hem zowel nat als droog kunt gebruiken. Ik mocht hem testen en heb dit met plezier gedaan. De 360° “Flex-kop” zoals Braun di noemt, past zich aan je gezicht/kaaklijn aan om maximaal contact te leveren voor een gladder resultaat. Het scheerapparaat is slim en “leest” de dichtheid van de baard en past het vermogen eraan aan. De accu is super! Als je hem volledige oplaadt kun je je circa drie weken scheren. Is hij een keer leeg maar heb je hem wel nodig; 5 minuten laden is voldoende voor een snelle gladde scheerbeurt. Het fijne vond ik dat hij zowel droog als nat werkt. Daarbij kun je hem met schuim of gel ook in de douche gebruiken. En ook fijn; je kunt het apparaat dus ook makkelijk met water reinigen na gebruik. Hij ligt goed in de hand, ook als je nat scheert. Makkelijk te bedienen en effectief, dus bevalt prima!

Pluspunten

• Accuduur
  • Flexibele kop
  • Nat en droog bruikbaar
  • Reiniging

Minpunten

• Niet zo glad als met een mes