Philips SHAVER Series 5000 S5630

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 S5630 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

yamahaxl 08-06-2017

Deze shaver ligt goed in de hand

Ik gebruik dit apparaat nu een week of drie en ik moet zeggen dat het een fijne shaver is, hij is compact en ligt goed in de hand. Verder is het apparaat goed schoon te maken. De enige nadelen zijn het krappe foudraal en het feit dat je de tondeuse los moet bewaren.

Pluspunten

• ligt goed in de hand

Minpunten

• te klein foudraal

Doormen 05-06-2017

Ligt goed in de hand en scheert echt glad.

Eindelijk een scheerapparaat wat echt glad scheert, veel merken claimen hetzelfde maar laten toch veel haar achter. Ook ligt hij heerlijk in de hand wat uiteraard de scheerbeurt ten goede komt. Kortom een aanrader.

Pluspunten

• Scheert echt goed glad
  • Ligt goed in de hand
  • Is prima onder de stroende kraan te reinigen

Minpunten

• reishoesje is wat aan de kleine kant

frans1964 04-06-2017

Super scheerapparaat

Wow, wat een super apparaat. Na het gebruik hiervan wil ik niet meer anders. Eerder electrische scheerapparaten gebruikt, maar niet één scheert zo glad als de Philips S5630.
Het apparaat ligt goed in de hand en een baard van een aantal dagen is met de Turboknop zo verdwenen en alles is ook echt glad.
Het voordeel van scheren met een mesje is dan ook helemaal verdwenen.
Ook het gebruik van scheerschuim met het scheerapparaat gaat goed, al zie ik daar het nut niet van in.
De bijgeleverde trimmer gebruik ik niet.
Schoonmaken van het scheerapparaat is een eitje, even onder de kraan en alles is weer schoon en klaar voor gebruik. Met een volle accu heb ik mij inmiddels meerdere keren geschoren (op de turbostand) en nog altijd is de accu niet leeg.
Al met al een super scheerapparaat.

Pluspunten

• super glad resultaat
  • geen moeite met baard van enkele dagen
  • mooi design
  • ligt goed in de hand

testerx 03-06-2017

Prima voor de machinale scheerders

Pro's
-adapter net zo groot als de stekker dus neemt geen ruimte in
en kan altijd in een wandcontactdoos tegelijk met meerdere apparaten

-Mooi compact stevig soft etui met ventilatie (de stiksels zijn wel wat slecht afgewerkt in mijn geval)
die ook heel blijft als er druk op uit word geoefend (in bagage bijvoorbeeld)

-erg makkelijk om goed schoon te spoelen, vandaar dat er ook geen kwastje bijgeleverd hoeft te worden,
die ik al miste

-Apparaat heeft een mooi slank uiterlijk
-Toetsblokkering is erg handig en simpel om mee te werken
-de scheerkop is mooi groot en heeft een lekker sterke veer waardoor ie goed openklapt om schoon te spoelen
waarbij de messen goed op hun plek blijven

-Je kan blind en slaperig scheren ten opzichte van mesjes, waar je altijd kans op snijwondjes hebt
-Scheert zowel nat als droog en ook onder de douche

Con's:

-Geen beschermkapje.. wel los verkrijgbaar maar aan de prijs...
daartegenover staat echter wel een mooi etui die het hele apparaat beschermt,
maar dat kapje zou gewoon bij een model in deze prijsklasse moeten zitten..

-Accu zit heel iets los in de behuizing, is te merken bij het hanteren.. maar verder niet heel hinderlijk
-Apparaat zou beter in de hand kunnen liggen en voelt qua materiaal wat goedkoop aan
-Weinig grip (helemaal icm nat scheren)
-Droog scheren gaat stroef.. apparaat is waarschijnlijk beter af met scheerzeep of onder de douche
-Bouwkwaliteit is redelijk goed, gebruikte materialen zijn ronduit slecht.. Zeker voor de prijs van het geheel..

Koekie1981 03-06-2017

Heel fijn apparaat

Sinds een aantal weken in het bezit van de Philips S5630/41. In het begin was ik een beetje huiverig of dit wel de nieuwe opvolger van mijn oude vertrouwde Philips apparaat zou kunnen worden, maar tot op heden zeker geen spijt. Wat een fijn apparaat. Ik ben gewend om droog te scheren en dat is wat hij prima doet. Ook heb ik, ondanks een gevoelige huid, geen enkele last van huiduitslag na het scheren. Hij geeft aan wanneer hij even schoongemaakt moet worden en ook de hoeveelheid batterij er nog over is. Al met al een heel fijn apparaat wat ik zeker zou aanraden.

Pluspunten

• Scheert glad
  • Geen irritatie

Tikigo 02-06-2017

Goed, maar niet de beste serie

Heb deze nu een week of 3, hij scheert goed maar niet geweldig. Na een minuut of 3, 4 zijn bijna alle haartjes weg. Maar als ik daar na nog een rondje doe met mijn oude 9000 serie van een jaar of 3 voel ik toch duidelijk verschil inclusief de haartjes die zijn. Blijven staan in de hals en kaaklijn.

Scheren is persoonlijk en iedereen is anders, deze 5000 serie is zeker niet slecht en zeker gemakkelijk schoongehouden maar past gewoon niet helemaal bij mij.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Goede accu
  • Opzet tondeuse is ook handig

Minpunten

• Duurt lang voor alles weg geschoren is
  • Geen schoonmaak station

roelbb 02-06-2017

veelzijdig in gebruik

Dit scheerapparaat gebruik ik nu zo’n drie weken. Ligt lekker in de hand, mooi design en een zeer goede accu. Nu, na 3 weken 4 keer per week scheren, hoef ik hem pas voor de eerste keer te herladen. Top!
Apparaat geeft na het scheren, middels een icoon, aan dat het schoon gemaakt wil worden. Druk op de knop bij de scheerkop en de messen veren open naar boven zodat je het goed onder de kraan kan schoon spoelen.
Helemaal droog scheren is mijn ding niet. Het mooie is dan ook dat je scheergel of -schuim kan gebruiken, zelfs onder de douche. Dat zorgt voor minder irritatie bij een droge huid.

Pluspunten

• accu duur
  • natscheren

Minpunten

• er passen geen accesoires in de hoes

r3ini3r 02-06-2017

Goed resultaat

Ik ben tevreden over het gebruik van de S5630/41. Ondanks een gevoelige huid leverde het scheerapparaat een glad resultaat op. Het gebruik was wel even wennen maar na een korte periode was mijn huid aan het apparaat gewend. Erg fijn dat je droog en ook nat kan scheren. Ook de combinatie met schuim werkt prettig. De accu gaat voldoende mee. Het scheerapparaat is ook erg snel opgeladen. De baard styler is ook erg prettig en handig in gebruik. Wat mij betreft een aanrader!

Pluspunten

• glad
  • nat/droog

Minpunten

• prijs

pascal_nl 02-06-2017

Goede shaver, Glad en snel resultaat.

Ik heb inmiddels een paar weken dit scheerapparaat. Hij bevalt prima! de accu gaat lang mee, opladen gaat snel! Het trimmen natuurlijk voor de spiegel en het gladscheren onder de douche. Beide bevalt mij prima en heeft een goed resultaat. De meegeleverde etui is handig om mee te reizen. Hij is niet zo zwaar en ligt fijn in de hand. Het netjes bijscheren van de randjes gaat me ook prima af. Ik gebruik vaak de turbostand en dit lijkt niet heel veel effect te hebben op de batterijduur. Kortom, Fijne machine voor een nette prijs!

Pluspunten

• Accuduur
  • Ligt lekker in de hand
  • Turbostand maakt verschil
  • Nat en droog te gebruiken.

Minpunten

• Moeten wisselen van kopstukken
  • Niet alles past in de etui

michaelsega1971 01-06-2017

Prachtig scheerresultaat dankzij turboboost knop.

is een fijn scheerapparaat, die goed in de hand ligt. Voelt licht aan en je kan ermee nat of droogscheren. Voor de beste resultaat gebruik je scheergel.
Ik vind de functie met turboboost geweldig. Je drukt op die knop en het apparaat scheert dan nog krachtiger! Zo super dat ik altijd met die stand scheer en ik dan nog sneller klaar ben met scheren. Zelfs dan gaat de batterij erg lang mee!

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Lichtgewicht
  • Turboboost functie

Minpunten

• Los trim koppelstuk

jtemp 01-06-2017

prima apparaat

Prima scheerresultaat. Het was wel even wennen de eerste scheerbeurten. Maar nu eenmaal gewend zou ik niet anders meer willen.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik

1966frank 31-05-2017

Prima apparaat

Ik had altijd een Philips scheerapparaat echter, ik dacht laat ik eens een ander merk proberen op advies van de verkoper.
Dit was dus een miskoop daarom na twee maanden weg ermee, een nieuw scheerapparaat gewoon wéér een Philips dus.
Ik heb dit keer gekozen voor: De Shaver series 5000 en ik ben er echt blij mee deze scheert zelfs nog fijner. Niet alleen de scheermesjes gaan gladjes met mijn huid mee, maar ook de hele kop.
Zelfs onder de douche of in bad scheren al dan niet met scheerschuim is mogelijk.
Het apparaat ligt lekker in de hand en is makkelijk onder de kraan schoon te maken.
Ik mis wel een houder waar ik het apparaat kan wegzetten en goed kan drogen.
Soms laat ik een “één dag baartje ” staan die is makkelijk bij te werken met de bijgeleverde trimmer.
Al met al een fijn no nonsens apparaat. Mijn advies voor jou, een dikke aanrader!

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Gebruik nat en droog

Minpunten

• geen houder

rogierk 31-05-2017

Krachtig

SS5630/41 nu 3 weken in bezit. voor mij een perfect apparaat. krachtige motor accu combinatie. Droog scheert deze erg fijn. korte 1-2 daags stoppels zijn in de ochtend zo weg, even afspoelen onder de kraan en schoon. 4 dagen + baard is met de Turbo knop ook snel weg te halen, handige functie. De bijbehorende trimmer werkt goed. Met 1 beweging de bakkebaarden strak op lengte te maken. je kunt zien en voelen dat deze beter werkt dan mijn vorige scheerapparaat waar de trimmer geïntegreerd zat. Nat scheren heb ik geprobeerd maar werkt niet voor mij, te veel gedoe. meegeleverd reistasje heeft geen ruimte voor de trimmer, dus die zal los in de toilettas mee moeten. Snoer krult in het begin wel erg op.

Pluspunten

• Scheer resultaat
  • Accu

Minpunten

• Snoer klult

Wilko 30-05-2017

Prima scheerapparaat

Eerste indruk: Mooi apparaat, voelt solide aan, een net opberghoesje en een lange oplaadkabel.

Eerste keer scheren: Erg glad resultaat, de turboknop heeft voor mij (nog) niet veel voordelen maar misschien moet ik hem daarvoor nog wat langer gebruiken.

Oplader: Het apparaat laad erg snel op, even een half uurtje laden en hij was al helemaal vol. Een nadeel vind ik wel dat je niet kan laden en scheren tegelijk, als het apparaat leeg is moet je nu eerst wachten totdat de batterij voldoende is bijgeladen zodat je je weer kan scheren.

Trimmer: Erg makkelijk te wisselen op dit scheerapparaat, dit is tegelijkertijd ook wel weer een nadeel, op "oudere" philips modellen zat de trimmer soms vast aan het apparaat.
De trimmer doet wat die moet doen! ook kan je hem aanpassen zodat je je baard op een bepaalde lengte kan trimmen.

overall indruk: Mooi apparaat, maar hier en daar voor het gebruikersgemak wat ruimte voor verbetering.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Niet laden en scheren tegelijk
  • Geen "uitklap" trimmer

michaelsega1971 29-05-2017

Prachtig scheerresultaat dankzij turboboost knop.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Lichtgewicht
  • Turboboost functie

Minpunten

• Los trim koppelstuk

Tealc 26-05-2017

Makkelijk en snel goed glad resultaat

Nu een paar weken in het bezit van deze S5630/41 shaver, en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Ik was al een Philips scheerapparaat gewend te gebruiken, maar deze werkt nog sneller, en de huid voelt nog gladder en heb totaal geen huidirritatie! Ik heb zelfs overwogen om geen aftershave meer te gebruiken omdat het al zo fijn voelt na de scheerbeurt.
Tot nu toe alleen droog gebruikt (vind ik het meest praktisch), maar je kan hem ook natuurlijk en zelfs met scheerschuim gebruiken. Ook het schoonmaken gaat lekker makkelijk, even de scheerkop onder de kraan afspoelen en klaar!

Ondanks mijn zware baardgroei is 1x per dag geen enkel probleem voor deze Machine!
Gaat lang mee op 1 acculading.
En ook te trimmer die word meegeleverd is handig in gebruik doordat hij op verschillende lengtes is in te stellen.

Pluspunten

• snel glad resultaat
  • droog en nat te gebruiken

Minpunten

• geen afdekkapje

Marcel 25-05-2017

Fijn scheerapparaat

Mooie vormgeving, snel opgeladen makkelijk schoon te maken en gaat lang mee met een volle accu. Het scheren gaat snel en makkelijk. De turboknop heb ik nog niet veel gebruikt. De aan uit knop zit voor mij niet heel handig, hij is wat groot waardoor ik tijdens het scheren wel eens per ongeluk het apparaat uitzet. Het resultaat is prima, hoewel het niet in de buurt van scheren met een mesje komt. Even snel scheren, droog of nat, het gaat prima.

Pluspunten

• Snel
  • Stil

Minpunten

• Lastige plek aan uit knop

Littleukkie 25-05-2017

S5630/41

Na het ophalen van deze scheerapparaat gelijk opgeladen.
Na een korte oplaad tijd, mijn eigen scheerapparaat deed er langer over, gelijk aan het scheren geslagen.
Een stoppelbaard van een dag of 4.
Het scheerresultaat was zeer goed, zelfs onder mijn neus was het glad waar ik eerst met een gewone scheermesje na het scheren aan de slag moest.
Met de irritatie van de huid viel het heel erg mee.
Dus zeker een aanrader.

Pluspunten

• Snelle oplaadtijd
  • Gladde scheerresultaat
  • Weinig tot geen irritatie van de huid.

Minpunten

• Niks.

Yoshmite 24-05-2017

Top apparaat

Ik ben al jaren een tevreden Philips scheerapparaat gebruiker. Sinds ik deze Philips S5630 / 41 shaver gebruik, heb ik mijn oude Philips apparaat in de hoek laten liggen. Wat heeft Philips zich weer overtroffen met dit fijne scheerapparaat.
Apparaat ligt goed in de hand en scheert uitstekend. Tevens maakt dit scheerapparaat ook veel minder geluid als mijn oude en laadt zeer snel op.
Zelf scheer ik altijd nat met scheergel, wat naar mijn mening het beste resultaat geeft. Even de scheerkop daarna afspoelen onder de kraan en men is weer klaar voor een mooie dag.
Bij dit scheerapparaat wordt ook een hoesje meegeleverd. Het was wel fijner geweest wanneer de trimmer en oplader ook in het hoesje zouden passen, maar helaas gaat dit niet lukken.
Het voordeel van dit scheerapparaat is dat je verschillende attribuut koppen erop kunt zetten, zelf gebruik ik de meegeleverde trimmer zo nu en dan, wat een fijne toevoeging van dit pakket is. Kortom een zeer fijn apparaat wat ik zeker kan aanbevelen.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Stil
  • Compleet
  • Scheert uitstekend

Minpunten

• Meegeleverde hoesje kan groter

arthur1970 24-05-2017

fijn en simpel

fijn apparaat ligt lekker in de hand snel opgeladen.
en lang scheren na het opladen.
ideaal voor onderweg en thuis, nat scheren moet je van houden ik vond het niet zo glad als met een mes scheren.

HMWensink 22-05-2017

Ligt fijn in de hand

Fijn apparaat met volop mogelijkheden, van scheren tot trimmen.
Ook bij langere haren scheert dit apparaat prima, vooral op de turbo stand (Je hoeft niet eerst te trimmen). Apparaat ligt fijn in de hand.

Pluspunten

• volop mogelijkheden
  • meebewegende koppen
  • turbostand

Minpunten

• wisselen van kop

dekleine2 22-05-2017

S5630/41

Na het ophalen van deze scheerapparaat gelijk opgeladen.
Een stoppelbaard van een dag of 4.
Met de irritatie van de huid viel het heel erg mee.
Dus zeker een aanrader.

Pluspunten

• Snelle oplaadtijd
  • Gladde scheerresultaat
  • Weinig tot geen irritatie van de huid.

Minpunten

• Niks.

Hugo 22-05-2017

Super fijn scheerapparaat!

Scheert soepel en mooi glad zonder irritatie.
De tondeuse is super om de baard te trimmen, stukken beter dan hoe ze dit vroeger hadden.
Echt een super fijn scheerapparaat!
Zowel nat als droog scheren.

Pluspunten

• geen irritatie
  • Goede accu
  • zowel droog als nat scheren

Minpunten

• geen beschermkapje

Germa12 20-05-2017

'Scheer je weg'

Ik ben vaak op reis en moet/wil er dan altijd verzorgd uit zien maar daar heb ik niet altijd de tijd voor. Dit scheerapparaat is dan een aanrader.
Het is een kwalitatief goed elektrisch scheerapparaat dat doet wat het moet doen en dat zonder veel moeite.

Pluspunten

• Is opvallend licht
  • Nat en droog scheren kan beiden
  • Ligt stabiel in de hand
  • Turbo knop met 20% meer vermogen (werkt goed!)
  • Instellen trimlengte is makkelijk te doen.

Minpunten

• Je drukt soms per ongeluk op de uit knop.
  • Allen draadloos te gebruiken
  • Geen reinigingsborsteltje

Boomoloog 20-05-2017

Mijn scheer ervaringen

Hij is supersnel opgeladen. dat is al een pluspunt.
Heeft een mooie vorm!
Hij ligt goed in de hand, al moet ik zeggen dat ik als ik hem stevig beetpak hij vaak uitgaat... De aan-en uit-knop is nogal gevoelig, en ik heb een stevige greep :-). Dus onder het scheren moet ik er steeds op letten niet te hard in het apparaat te knijpen;-).
De turbo-stand is handig als je ff snel wilt scheren. Voor de rest nog niet nodig gehad. Ik ben altijd een droge scheerder geweest, dus heb de natte mogelijkheden nog niet gebruikt. Wie weet ga ik het een keer proberen. Stiekem vind ik water en elektrische apparaten een beetje eng...

Pluspunten

• scheert snel en gemakkelijk
  • snel opgeladen,

Minpunten

• plaats aan- en uit-knop;-)