Braun Series 5 5070cc Elektrisch scheerapparaat met Clean & Charge Station

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 5 5070cc Elektrisch scheerapparaat met Clean & Charge Station op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

papatrick 24-11-2012
Sinds enkele weken test ik de Braun Series 5070cc nadat ik werd geselecteerd door de Insiders.
Na ’t afhalen kwam er uit de doos een mooi toestel tevoorschijn en een Cleaning & Charge System,. Daarnaast worden een borsteltje en een handig opbergzakje bijgeleverd, zodat je ‘m overal kan meenemen. Qua design is het een erg mooi toestel, en het ligt prima in de hand.
Vooraleer je aan de slag kan heb je ’n klein uurtje nodig om het toestel op te laden, wat gebeurt in het Cleaning & Charge station. Dat neemt wel behoorlijk wat plaats in, en eens je er een patroon met reinigende olie hebt ingestopt, is het niet erg handig om ’t te verplaatsen (risico dat er olie uitloopt).
Het toestel gaat wel een hele poos mee: ik kon er makkelijk een 2-tal weken dagelijks mee scheren zonder op te laden. Indien je dat wil, kan je ’t toestel ook opladen terwijl je je scheert.
Voor ik deze Braun Series testte, scheerde ik me met een eenvoudig Philips-toestel, uitgerust met 3 roterende scheerkoppen. Het was maw even aanpassen aan de verticale scheerbeweging, maar eens je ’t een paar keer gedaan hebt komt de handigheid er snel in.
Op zich is het aangenaam om met dit toestel te scheren, maar qua scheerresultaat ben ik helaas niet helemaal tevreden. Al te vaak blijft er nog een haartje achter, vooral dan in moeilijker zones als m’n nek en m’n hals. Dus daar is nog wel wat werk aan voor Braun!
Qua onderhoud is het Cleaning & Charge System wel een voordeel: je plaatst er je toestel in, en met één druk op de knop wordt het gereinigd. Nadien ruikt het lekker fris, zodat het telkens lijkt of je met een gloednieuw toestel scheert.
Wanneer je de prijs in rekening neemt (toch best een duur toestel), dan ben ik helaas wat ontgoocheld in de prijs/kwaliteitverhouding. Van zo’n duur toestel verwacht je nu eenmaal een vlekkeloos glad scheerresultaat, toch wel de basisverwachting voor een degelijk scheerapparaat.
Vandaar m’n conclusie: mooi design, makkelijk te onderhouden, fijn om je ermee te scheren, maar onvoldoende qua scheerresultaat als je de prijs in rekening neemt. Van mij krijgt ie een 6,5 op 10.