Braun Series 8 8390cc Elektrisch Scheerapparaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 8 8390cc Elektrisch Scheerapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Vincent Ch 10-01-2020

Fantastisch apparaat! Kwaliteit troef!

Dit product is echt de omschrijving van wat een scheerapparaat dient te doen! Multifunctioneel en zeer comfortabel in gebruik! Heeft een goede batterijduur en spoelt achteraf de kop! Ik heb het geluk gehad dat ik het product mocht testen. Ik scheerde voordien met een mesje maar dit apparaat heeft door zijn hoge comfort in gebruik mij overtuigd om vanaf nu elektrisch te scheren!

Pluspunten

• batterijduur
  • comfortabel

Minpunten

• prijs

John34 05-12-2019

Fijne scheerapparaat

Sinds enkele weken in het bezit van dit luxe scheerapparaat. Hiervoor altijd scheermesjes gebruikt. Scheer heel precies en pijnloos. Ik heb nogal last van baardgroei die alle kanten op gaan. Wat ik met scheermesjes terug in de richting van de haargroei moest scheren met als gevolg sneeën in huid. Met dit apparaat helemaal geen last van. De kop kan kantelen wat handig is bij je kaaklijn. Met de trimmer op de achterzijde zet je de puntjes op i. Accuduur is goed. Gaat zeker 5 scheerbeurten meer. Laden is binnen 1 uur gepiept. Met de handige clean station binnen 5 minuten schoon en klaar voor gebruik. Wat ook fijn is dat je baard in kop blijft zitten. Waardoor je netjes je baard kunt scheren. En makkelijk kunt afspoelen onder de kraan. Geen vieze boel op spiegel o.i.d. Al met al een zeer goede apparaat. Alleen prijs is wat hoog. Maar daar krijg je voor kwaliteit voor terug. Ik heb dit mogen testen en ben er blij mee. Weg met die scheermesjes die na 2x scheren bot worden.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Accuduur
  • Vormgeving

john-s 03-12-2019

Top scheerapparaat

Heb de Braun 8390cc nu een tijd in gebruik en wat een mooi apparaat is dit, het apparaat heeft een mooi design en ligt lekker in de hand. Het apparaat wordt geleverd met een reis etui, een Clean&Charge-station, oplaadsnoer en een schoonmaakborsteltje. Scheren gaat heel goed, heb zowel mijn baard als mijn hoofd geschoren en heb geen last van een geïrriteerde huid gehad. Het mooie aan deze gratis ontvangen scheerapparaat is dat Je er zowel droog maar ook nat mee kan scheren dus als je onder de douche staat kan je ook nog scheren. Opladen gaat ook vlot en na het opladen gaat het apparaat een paar scheerbeurten mee. Voor schoonmaken kan je het Clean&Charge-station gebruiken maar die maakt nogal wat geluid. Ook is dit scheerapparaat nogal aan de prijs maar daar heb je wel een heel goed en functioneel scheerapparaat voor.

Pluspunten

• design
  • droog/nat scheren
  • gemak
  • accuduur

Minpunten

• prijs

QuadorX 22-11-2019

Nog nooit zo'n goed scheerapparaat gehad.

'k Gebruik al jaren zowel scheermesjes alsook een scheerapparaat. Echter vond ik met mesjes scheren toch altijd net een beter resultaat geven. Ik kreeg de 8390cc thuisgestuurd om te testen en het bevalt me uitstekend. Het apparaat is iets aan de hoge kant qua aanschaf misschien, maar wat een scheerresultaat zeg! Ook heb ik geen last meer van uitschieters (wondjes). En met dit scheerapparaat onder de douche is ook erg fijn scheren; dit natscheren heeft toch zeker mijn voorkeur. Het scheert dan net wat gladder en prettiger dan droog. Mijn bakkebaarden kon ik ook moeiteloos met de trimmer bijwerken. En de mooie etui is handig als je op reis gaat! De accu heb ik na de eerste keer na een maand nog steeds niet hoeven op te laden. Kortom; ik raad dit apparaat zeker aan.

Pluspunten

• Scheert vooral nat erg goed
  • Ergonomisch design
  • Accu gaat zeer lang mee

Minpunten

• Prijs iets aan de hoge kant

ThomG 17-11-2019
  • Product gekregen

Goed scheerapparaat met vele standen

Het scheerapparaat ligt fijn in de hand en maakt de huid goed glad. Ik heb nagenoeg tot geen irritatie meer zoals ik dat met vorige scheerapparaten had! Ik raad de Braun series 8390CC zeker aan. Ik heb het product gratis in ontvangst mogen nemen en hiermee de gelegenheid gekregen om dit product te mogen testen en mensen te adviseren om het wel of niet aan te schaffen. De Braun series 8390CC voldoet boven verwachting. De prijs is vrij hoog maar dit zou ik het zeker waard vinden.

Pluspunten

• Vele opties
  • Snelheid
  • Glad scheren

Minpunten

• Prijs

RKoon 15-11-2019

Een nieuwe ervaring

Het apparaat is handzaam en ligt goed in de hand, de batterij is snel opgeladen en gaat lang mee.

De kop bevat 3 scheerelementen, en met een schuif knop kun je kop geheel ontgrendelen of in verschillende standen vast zetten en dat maakt het scheren van rondingen makkelijker, zoals onder het kin. Ook bevat het apparaat een precisie trimmer, die je dmv een klein knopje omhoog kunt schuiven.

Je kunt het scheerapparaat ook nat gebruiken, onder douche en zelfs met scheerschuim/gel. Het scheren met schuim/gel vind ik het beter resultaat geven en de gescheerde delen voelen frisser aan.

Deze Braun 8399cc kreeg ik gratis om hem te testen, in ruil voor mijn review zodat ik anderen kan helpen in hun keus. Dit is mijn eerste scheerapparaat hiervoor gebruikte ik alleen een mesje dus je kunt wel begrijpen dat dit voor mij een geheel nieuwe ervaring was.

Persoonlijk heb ik het gevoel bij het droogscheren dat de gescheerde delen stoffig aanvoelen en niet zo glad worden als nat scheren met een mesje, maar om zo tussen door te gebruiken is het zeker prettig en helemaal als je scheerschuim/gel gebruikt. In de aanschaf is het een prijzig apparaat, maar met de nodige extras zoals het reinigingsstation die mesjes hygiënisch reinigt en smeert waardoor ze langer mee gaan maakt dat hem wel waard.

Pluspunten

• Batterij duur
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Prijs

keeden 14-11-2019

super fijn apparaat

Dit scheerapparaat heb ik mogen testen voor de revieuwclub, kosteloos proberen dus.
Het is een degelijk, superfijn apparaat, ligt goed in de hand en scheert als een speer.
Het loopt niet over van opties, maar dat hoeft ook niet. Scheerwol mee laten bewegen of fixeren en een goed werkende uitschuif tondeuse, meer heb je niet nodig. Batterij gaat lang mee, ik schat wel 2-3 weken en dat geeft waarschijnlijk ook het lekkere gewicht, die batterij. En verder kun je overal scheren, nat en droog, geen draadje dus ook geen stopcontact nodig.
Ja, hij is prijzig, maar ook als ik betaald zou moeten hebben was dit een kanshebber.

Pluspunten

• batterij gaat lang mee
  • mooi design

ABos 14-11-2019

verrassend glad resultaat

Een mooi apparaat die erg fijn in gebruikt is. Mijn persoonlijke favoriet is nat scheren met scheerschuim. Dan heb ik echt een super glad resultaat. Ne zo glad als met een scheermesje. Alleen bij de cyste in mijn nek heeft ook dit apparaat toch wat moeite mee om het netjes te krijgen. Maar met scheermesjes krijg ik dat ook niet voor elkaar. Voordeel van dit scheerapparaat is dat je er geen wondjes aan over houd.
De accu gaat erg lang mee het schoonmaakstation is makkelijk in gebruik en het apparaat word er meteen in opgeladen.
Het apparaat voelt kwalitatief goed aan. Ze hebben hun best gedaan om een oerdegelijk apparaat te maken die mijns inziens met de juiste zorg lang mee gaat. Dus de hoge prijs lijkt mij wel terecht, al heb ik dit apparaat gratis gekregen om te kunnen testen.

Pluspunten

• accuduur
  • mooi design
  • kwaliteit

DannyM 13-11-2019

Fijn scheerapparaat

Voordat ik met dit scheerapparaat ging scheren had ik er eentje met drie scheerkoppen. Ik kocht nooit een apparaat met 2 scheerbladen omdat ik negatieve reacties las. Dit scheerapparaat heb ik gratis mogen testen en wat ben ik er blij mee! Het scheert super fijn, heeft een lange accu en er zit een Clean&Charge-station bij die ervoor zorgt dat het apparaat goed schoon blijft. Het apparaat is waterdicht waardoor ik hem ook onder de douche kan gebruiken. Ik vind dit scheerapparaat echt een aanrader! Je krijgt waar voor je geld en je krijgt er sowieso geen spijt van! DannyM

Pluspunten

• Grote accu
  • Kan je gebruiken onder de douche
  • Makkelijk schoon te maken

Eli 10-11-2019

Zeer goed scheerapparaat

Het apparaat is ergonomisch gevormd en ligt daardoor erg goed in de hand. De kop bevat 3 scheerelementen, waardoor je minder scheerbewegingen nodig hebt, wat zorgt voor minder iritatie. Zeker omdat het apparaat zich zelf aanpast aan de dichtheid van de baard aanpast. Scheren in moeilijke zones, zoals onder de kin gaat ook veel gemakkelijker dan bij andere scheerapparaten die ik gebruikt heb.

Je kunt het scheerapparaat zowel nat als droog gebruiken. Onder de douche of zelfs met scheerschuim. Vooral met scheerschuim vind ik een heerlijke ervaring, omdat dit een nog zachter en gladder gevoel geeft.

De batterij gaat lang mee en is snel opgeladen. Op vakantie heb ik hem niet 1 keer op hoeven laden.

Het oplaadstation reinigt en smeert het scheerappaat ook tijdens het opladen, wat enorm handig is en waardoor het apparaat zeer fijn aan blijft voelen op de huid.

Ondanks dat ik het scheerapparaat gratis heb ontvangen, vind ik de prijs wel aan de hoge kant, maar daar krijg je dan wel wat voor. Het beste scheerapparaat dat ik ooit heb gebruikt.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Ligt goed in de hand
  • Accu
  • Oplaad/schoonmaakstation

Minpunten

• Prijs

JerB 10-11-2019

Goed apparaat

Ik gebruik de Braun 8390 CC silver nu een aantal weken. Tot nu toe scheerde ik mij altijd met scheermesjes. Ik kreeg de mogelijkheid deze Braun gratis te testen en sindsdien heb ik dit apparaat dagelijks gebruikt. Ik moet zeggen dat dit scheerapparaat het beter doet dan welk ander scheerapparaat ik ooit gebruikt heb. Vooral naar, met scheerschuim is het resultaat goed en vooral snel. De ingebouwde trimmer is handig en snel. De accu gaat erg lang mee, schoonmaken is eenvoudig en zeker met de bijgeleverde schoonmaak basis. Toch merk ik dat als het er echt toe doet ik de voorkeur geef aan een gewoon mesje, qua gevoel en precisie. Qua tijd wint het apparaat altijd.

Pluspunten

• Accuduur
  • Trimmer
  • Snelheid

Minpunten

• Net niet zo goed als mes

Joey1991 10-11-2019

Gratis scheerapparaat

Ik gebruik de Braun series 8 8390cc serie nu een paar weken en ben heel erg tevreden! Ik mocht dit scheerapparaat een aantal weken gratis testen! Mijn oude scheerapparaat heb ik jaren gebruikt maar nu ik deze nieuwe generatie gebruik merk je pas het verschil! Bij de oude scheerapparaat had ik vaak dat de huid nog niet helemaal glad was na het scheren en had ik vaak last van huidirritatie. Echter is de 8 serie een stuk wendbaarder en vormt beter om de contouren van het gezicht. Hiermee scheert hij comfortabel en durf ik ook met een baardgroei van een paar dagen gewoon direct met het apparaat te scheren. Hij scheert ook een stuk sneller en gladder dan mijn oude model. Door het veer mechanisme van de kop is het leegmaken van de kop eenvoudiger en doe ik dit nu dagelijks. Voorlopig nog geen last gehad dat dit niet goed ging. De batterij gaat erg lang mee en hoef deze maar weinig op te laden. Bij mijn oude apparaat moest ik hem erg vaak opladen. Maar deze had ik dan ook al een jaar of 6. Vorige week ook voor het eerst nat geschoren na een paar dagen een baardje te hebben laten staan. Zeer frisse ervaring om dit op mijn gemakje onder de douche te kunnen doen. Kan het apparaat zeker aanbevelen!

Jordi 29-10-2019

Goed scheerapparaat

Ik heb vroeger al eens een scheerapparaat van Braun gehad, maar dit scheerapparaat is veel preciezer en maakt mijn huid mooi glad. Je hebt geen last meer van stoppeltjes. Ik heb dit scheerapparaat gratis mogen proberen, maar ik zou hem zo kopen als het moet. De accuduur is erg lang en ook het design is erg mooi.

Pluspunten

• Nauwkeurig

Mart 29-10-2019

Review Braun series 8 8390cc

Zelf heb ik al lang het zelfde scheerapparaat en ik was dan ook op zoek naar een scheerapparaat waar ik ook mijn hoofd mee kon doen. Ik ben dan ook aangenaam verrast door de 8390cc! Ik mocht het product gratis testen en raadt hem zeker aan. Hij ligt prettig in de hand en de kop komt makkelijk op de moeilijkere plekjes. Ik heb zelf snel last van irritatie maar dit is een stukke minder sinds ik de 8390cc gebruik. Er zit ook een reiniging station bij wat er voor zorgt dat het apparaat goed schoon blijft. Ik ben daar zelf behoorlijk lui in dus voor mij is het een ideale toevoeging. Ik vind het echt een aanrader, enige minpuntje wat ik had was de prijs maar deze is ondertussen lager dus daar kan ik ook niets meer slechts op aanmerken.

Pluspunten

• Makkelijk in de hand
  • Minder irritatie