Braun Series 9 9390cc - Reviews

tile-scheersysteem
roterende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 9 9390cc op Kieskeurig.nl.

9,4

JonasDM 17-11-2019

Ligt goed in de hand, zo wordt scheren plezant!

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Het aanzicht van de doos waarin dit scheerapparaat verpakt zit, oogt al zeer luxueus door gebruik van de kleuren goud, zilver, wit en zwart. Bij het uitpakken wordt dit bevestigd door de inhoud: een handig lederen reiszakje met het apparaat reeds in gestoken, de oplader, een kuisborsteltje en het "Clean & Charge Station".

Het scheerapparaat ziet er zeer luxueus uit en ligt enorm gemakkelijk in de hand. Door de afwerking achteraan voelt het wat zachter aan (zwarte achterkant), terwijl de voorkant in strak, glad zilver is afgewerkt. Bij het indrukken van de "powerknop" valt ook de sterkte van het toestel op: het geeft veel meer energie en kracht dan de vorige toestellen die ik gebruikte.

Ook de oplaadsnelheid van het toestel is zeer kort, wat handig is. Bij vorige toestellen gebeurde het immers dat mijn toestel in het midden van een scheerbeurt uit viel wegens platte batterij. Bij dit toestel zit er vooraan een klein schermpje waar je door middel van blokjes eenvoudig kunt zien hoe opgeladen je toestel nog is. Zo voorkom ik nu dat het toestel een platte batterij heeft tijdens de scheerbeurt en weet ik perfect wanneer het toestel opgeladen moet worden.

De bijgeleverde "Clean & Charge Station" is ook zeer handig in gebruik. Door middel van een bijgeleverde vloeistof wordt je toestel zo gereinigd, opgeladen en gesmeerd. Gedaan dus met zelf je toestel "uit te blazen", het wordt hier simpelweg voor je gedaan. Dit "station" past ook mooi op het badkamermeubel. In plaats van verdoken in een kast kan ik het apparaat hier nu in opbergen en is het steeds zichtbaar als onderdeel van de badkamer, als 'pronkstuk' als het ware. De enige teleurstelling hierbij is dat ik het jammer vind dat dit "station" enkel in het zwart is en dat hier ook de zilveren kleur niet in wordt gebruikt. Een mix tussen zilver en zwart had gezorgd voor een nog luxueuzere uitstraling.

Ik heb dit toestel enkele weken gratis kunnen uitproberen. Ik ben er enorm positief over, vooral omdat het toestel zeer goede scheerresultaten geeft, een enorme kracht heeft, zichzelf kan reinigen, een luxueuze uitstraling heeft en je gemakkelijk kan nakijken hoe opgeladen het toestel op elk moment nog is. De prijs is wel aan de hoge kant, maar het toestel kan dan ook zoveel, waarbij ik nog verre van alle toepassingen heb kunnen proberen (ik heb geen grote baard en ben gewoon van scheren zonder schuim). Ik zie dit echter als het aankopen van een smartphone: een toestel van € 1000 kan ook veel meer dan een smartphone van € 100. Als je bereid bent om deze prijs te betalen, dan is dit toestel echt wel een aanrader!

Pluspunten

• Stijlvol toestel
  • Scheerprestaties
  • Grip in de hand
  • Korte oplaadduur
  • Clean & Charge Station onderhoudt je toestel

Minpunten

• Afwerking Clean & Charge Station enkel in zwart
  • Hogere prijsklasse, niet voor iedereen weggelegd

Dimitri 14-11-2019
  • Product gekregen

Kwaliteit staat bij dit toestel op plaats 1!

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Ik heb dit toestel nu reeds enkele weken in gebruik, en kan in het algemeen stellen dat ik zeer
tevreden ben over het toestel/apparaat. Ik heb reeds vele toestellen in gebruik/test genomen, maar
kan stellen dat dit product alle prestaties overtreft. Het voelt niet alleen duur en stijlvol aan, maar
maakt dankzij zijn extra technologische snufjes het toestel zoveel meer waard. Hierbij denk ik aan het
display met uitgebreide weergave, het automatische reinigingsstation, en de uitschuifbare trimmer
(die eveneens van hoogwaardige kwaliteit is). In het begin is het zeker en vast even zoeken hoe je het
toestel dient te gebruiken, en waarvoor alle opties/functionaliteiten dienen, maar na enkele
dagen/weken ingebruikname (en een vluchtige doortocht van de handleiding) loopt alles vanzelf. Ik
heb dit toestel gratis mogen testen, en ben er meer dan van overtuigd dat dit toestel vanaf nu
standaard gebruikt zal worden in mijn badkamer. Ik kan het toestel iedereen aanraden, zij met een
dunne en gladde baardgroei, maar ook voor diegene met een stevige en lange baardgroei. Voor het
eerst ervaar ik echt een glad scheergevoel waarbij ik niet tientallen keren over hetzelfde stukje
baardgroei dien te gaan. Alweer enkele nuttige minuten uitgespaard per scheerbeurt.

Pluspunten

• Batterij gaat zeer lang mee.
  • Oogt en voelt luxueus aan.
  • Gladscheren, is echt gladscheren.
  • Kwalitatieve onderdelen.

Minpunten

• In het begin alles onder de knie krijgen.
  • Geen verdere nadelen.

Cedric 11-11-2019

Top apparaat voor een glad resultaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Ik ben zeer tevreden van de prestaties van dit Braun scheerapparaat. Ik scheer reeds van in het begin met scheermesjes, en had héél vaak het probleem dat mijn huid geïrriteerd raakte, waardoor ik ertegen op zag om me te scheren. Met dit scheerapparaat ben ik meteen dit probleem kwijt, aangezien dit apparaat héél comfortabel over de huid heen gaat, en mij een glad scheerresultaat geeft na één beurt, zowel op een droge als natte huid! Een erg gemak dus om je dagelijks te scheren, zonder het gedoe met mesjes, scheerschuim, … ! Het apparaat is waterdicht, en daarom ideaal om te gebruiken onder de douche. Dit apparaat werd bovendien nog eens meegeleverd met een Clean & Charge station waardoor je deze héél makkelijk kan opladen, en grondig reinigen zonder enige moeite. De batterij zelf gaat ook erg lang mee, waardoor je deze bv. makkelijk een week zonder opladen kan gebruiken. Met de meegeleverde reisetui, kan je het apparaat ook nog eens veilig bewaren als je op reis gaat. Ik ben zeer tevreden dat ik de kans heb gekregen om dit apparaat gratis te testen. Kortom is dit dus een top scheerapparaat die zijn werk goed doet! Zeker en vast aan te raden!

Pluspunten

• Meegeleverde reiscase
  • Goed resultaat
  • Lange accuduur
  • Luxe uitstraling

Marsha van H 09-11-2019
  • Product gekregen

Beste Scheer apparaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

We hebben vandaag de Braun 9385 CC silver ontvangen eidndelijk want mijn vriend heeft echt een hele stugge harde en lange baard. Hij heeft nooit geen zin om te scheren dus loopt hij vaak met een week baardje, dit moet er vanaf en nu ook dus gaat mijn vriend meteen aan de slag hij heeft gevraagd of ik een review wilde schrijven. Hij is er meteen aan de slag gegaan en alles uit gepakt. Er zit een duidelijke gebruiksaanwijzing bij en het is aan te raden om deze even door te nemen voordat je begint Mijn vriend heeft een hele stugge baard en heeft nooit zin in scheren, met het gevolg dat de baard een week blijft staan en dat is veel te lang ook voor deze krachtpatser. Hij heeft de scheerapparaat gratis ontvangen en mocht deze testen. Hij probeert nu wat vaker zijn baard te scheren en dat gaat fantastisch. Hij is sneller klaar geen wondjes (heeft hij normaal wel ) en het scheerresultaat is echt fenomenaal hij heeft meerdere mogelijk heden uitgeprobeerd en dit heeft toch het beste resultaat. Er zit een led scherm op en hieraan kan je zien hoeveel batterij er nog is. Hij laad heel gemakkelijk en snel op in het laadstation. Het laadstation is meteen ook een reinigingscabine het gaat allemaal vanzelf. Echt een super apparaat ik zou deze zeker aanbevelen. Het is een prijzige scheerapparaat maar hij is zijn geld dubbel en dwars waard

Pluspunten

• scheer resultaat
  • snel
  • gaat lang mee
  • snel opgeladen
  • reiniging station

tombraider76 09-11-2019

Best Shave ever

Braun Series 9 9390cc Silver

ben scheermesjes gewoon Dus dit is wel anders werken maar deze ook gebruikt worden in bad of onder de douche ! ik mocht de Braun Series 9 9390cc Silver al enkele weken gratis testen en ben aangenaam verrast, lcd indicatie geeft je ook 5 blokjes batterij weer bij volledig geladen , je spoelt natuurlijk grondig na gebruik onder de kraan natuurlijk met de scheerkop er af maar hij geeft je ook weer wanneer hij moet extra gereinigd worden met bijgeleverd Clean&Charge-station met verschillende reinegingsprogramma’s,De batterij is zeer sterk nog niet half leeg na 3 weken , het scheren met de 4 in één prohead geeft je geen geirriteerde huid en zou ongeveer 18 maanden mee gaan het toestel geeft je aan op de lcd wat er nodig is, laden reinigen reisslot,batterij pictogram plug- reminder, uitschuifbare trimmer is ook handig,

Wat is er meegeleverd met Braun Series 9 9390cc Silver ? natuurlijk het toestel met interne batterij en de 4-in één Scheerkop , laadkabel, borsteltje , opbergdoosje met rits , het Clean&Charge-station met
Één reinegingspatroon deze gaat in gebruik ongeveer 8 weken mee , laden kan dus aan het toestel of in het Chean&Charge-station , mijn beoordeling vind het zo leuk dit toestel verder te gebruiken

Pluspunten

• Gebruik in bad of douche
  • Ligt goed in de hand
  • Trilt bijna niet in de hand

Minpunten

• De Clean&charge kan uitlopen

Joaquimfdm 05-11-2019

Uitstekend scheerapparaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Na al enkele jaren de series 7 te gebruiken heb ik de kans gekregen om deze series 9 gratis te testen. Nu ik hem toch al een paar weken gebruikt heb ben ik meer dan tevreden van dit scheerapparaat. Zowel droog voor de spiegel als in de douche voelt het scheren vlot en aangenaam aan.

Over moeilijke plekken moet ik nooit meer dan 2-3 keer scheren. Zeker met de bewegende kop was het een stuk makkelijker dan hiervoor om alle plekjes mee te hebben.

Qua onderhoud is de series 9 9390cc makkelijk schoon te krijgen met warm water of het oplaadstation.

Pluspunten

• Bewegende kop
  • Makkelijk onderhoud
  • precisietrimmer

Ruun 04-11-2019

Hoog kwalitatief scheerapparaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Ik gebruik dit scheerapparaat reeds een maand om mijn baard te scheren. Het werkt zeer goed dankzij de 5 scheerelementen. Na 1x op elke plek geweest te zijn, zijn zogoed als alle haren weg.

Vroeger had ik een Braun series 3 apparaat, maar hier was ik niet tevreden van, waardoor ik terug op een scheermesje ben overgestapt. Dit scheerapparaat dat ik gratis gekregen heb om te testen kan zonder probleem een zware baardgroei aan en is ook 100x beter dan de series 3.

Het reinigingsapparaat dat eveneens ook oplaadt is zeer hygiënisch en geef een lekkere citroengeur af. Je neemt het 's morgens even in de hand om alles mooi bij te scheren en je bent weer helemaal glad. Een scheermesje neemt in vergelijking veel tijd in beslag.

Je kan zowel droog als nat scheren met dit apparaat, maar droog gaat het prima. Zou niet weten waarom je nog scheerschuim zou gebruiken.

Pluspunten

• Hygiënische reinigingsmachine
  • Batterij gaat lang mee
  • handig reisetui

Minpunten

• Eenmalige grote kost

ilias eladoui 28-10-2019

Goed scheerapparaat

Geschreven voor: Braun Series 9 9390cc

Ik vind dat het product heel goed werkt want ik heb er geen problemen mee gehad, het scheerapparaat werkt heel goed. Je kunt het gebruiken zowel bij een natte huid als een droge huid. Het product is het geld echt waard. Ik kan u verzekeren dat de technische eigenschappen echt waar zijn en dat u geen problemen gaat hebben met het gebruiken van dit apparaat. Ik heb het gratis gekregen en ik ben heel tevreden. 1 minpunt is dat je soms bij het scheren 2 keer op een bepaalde plek moet langs gaan om zeker te zijn dat het goed werd geschoren.

Pluspunten

• Moet niet vaak geladen worden
  • Nat en droog