Braun 5030s

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun 5030s op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Pascal 27-01-2017

Geschreven voor: Braun 5030s

Ik scheer mezelf al jaren met Braun shavers, maar dit is de slechtste die ik tot nu toe in mijn bezit heb gehad. De vorige, oude series 5 (type 8985) had een vele malen beter scheerresultaat dan de 5030. Het wordt nooit echt glad, en als je denkt dat je klaar bent, is er toch altijd weer een stukje waar het apparaat weer overheen moet. Ook mis ik bij dit apparaat een hardcase.

Ik weet niet of (nog) duurdere versies beter zijn, maar voorlopig heb ik mijn oude appaaraat weer opgeknapt en voorzien van een nieuwe accu en de 5030 ligt er nu alleen nog maar als reserve.

Minpunten

• Scheert niet glad
  • Prijs kwalitiet niet in verhouding

Gerard Feij 30-08-2016

Onvoldoende kwaliteit

Geschreven voor: Braun 5030s

Valt erg tegen na Braun series 3 te hebben gebruikt. Baardafval valt tijdens het scheren uit het apparaat en glad scheren is moeilijk zonder gebruik van 230V. Bij iets stroeve huid laat de kop los en valt.

henk1509 07-08-2015
Geschreven voor: Braun 5030s

ik heb mij altijd met een Philips geschoren en ben nu overgestapt naar Braun s 5030 en dit naar volle tevredenheid het apparaat is gemakkelijk in gebruik en zeer eenvoudig schoon te maken, ik kan mij 10 dagen scheren voor hij weer opgeladen moet worden. en ook belangrijk de prijs kwaliteit verhouding is naar mij mening goed, een min puntje is dat hij wel luidruchtig is, maar na een week weet ook niet beter.

Ad uit Geldrop 14-08-2015

Na eerst met een z.g. krabbertje heb ik me geschoren met een Philishave, een Remmington en een nu niet meer in de handel zijnde Braun, heb ik vanwege de goede reviews een jaar geleden een Braun 5030s gekocht. Na ca. 12 maanden scheerervaring kan ik zeggen dat deze koop een schot in de roos is. Ik sluit me volledig aan bij de review van henk1509, omdat ik zeer tevreden ben.
Adriaan (70+)

Peer59 23-02-2015
Geschreven voor: Braun 5030s

Na jarenlang een oude Braun gebruikt te hebben (3 jaar geleden voorzien van een nieuw scheerblad en messenblok), begon de stroomtoevoer te haperen, en viel mijn keuze voor een nieuw apparaat na wat research op internet op de 5030s.
Na een aantal dagen gewenning ben ik er tot nu toe erg tevreden mee. Ik heb een redelijk harde en snelgroeiende baard. De scheerbeurt gaat nu sneller, geeft praktisch geen irritatie en het resultaat is (nog) gladder dan met mijn oude toestel. Ook lange(re) haartjes worden goed weggehaald, terwijl mijn oude apparaat deze vaak liet staan. De beweegbare kop volgt mooi je gezichtscontouren, maar je kunt hem ook vastzetten op een bepaalde stand. De kleine tondeuse aan de achterkant is ideaal voor de bakkebaarden. Na een oplaadbeurt kan ik ongeveer 8 à 10 keer scheren, en ook bij een "battery low" indicatie kun je nog zeker een scheerbeurt doen. Ik heb het gekocht in een aanbieding samen met een compacte "hardcase" met ritssluiting, waarin het apparaat uitstekend is opgeborgen.
Ik geef dit apparaat een (ruime) 9 en kan het iedereen aanbevelen.

B.Koning 13-12-2014
Geschreven voor: Braun 5030s

Geweldig apparaat, scheert mooi glad en makkelijk schoon te maken. Had hiervoor een Braun serie 3 maar die viel enorm tegen. Maar dit apparaat is echt een aanrader!

Vinc1312 08-09-2014
Geschreven voor: Braun 5030s

Heb altijd een Philips gehad, deze Braun gekocht naar aanleiding van de reviews kieskeurig! Ik moet zeggen dat de reviews niet liegen hij scheert mooi glad en ligt prima in de hand,moest even wennen aan de tondeuse dit omdat ie op een andere manier open gaat dan bij mijn vorige scheerapparaten en kort bij het scheer gedeelte zit, verder maakt het apparaat ook meer lawaai maar ook dat is even wennen het gaat tenslotte om het resultaat! Heb overigens geen last meer van een brandige huid na het scheren wat ik bij de vorige apparaten wel had maar dat komt volgens mij ook door de slijtage van de koppen! Het schoon maken gaat ook heel makkelijk je hebt het kapje er zo af en er weer op! Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen omdat ik hem pas 3 weken in mij bezit heb maar hij ziet er zeer solide en betrouwbaar uit, over het geheel genomen ben ik zeer tevreden!

dafmay70 12-07-2014
Geschreven voor: Braun 5030s

Dit scheerapparaat aangeschaft na diverse andere apparaten te hebben 'uitgeprobeerd' en altijd teleurgesteld te zijn geweest. Ik ben altijd een natscheerder geweest, maar begon het een beetje teveel gedoe te vinden iedere dag met scheergel enz aan de slag. Daarom diverse Philips apparaten geprobeerd, dat viel toch erg tegen qua scheerresultaat. Ook nog een Brain Cooltec gehad, maar ook dit apparaat viel tegen. Uiteindelijk bij de Braun 5030s uitgekomen en wat een genot...eindelijk een glad resultaat met een scheerapparaat. Echt heel erg goed te noemen. Ook in de nek geen probleem. Daarbij gaat de batterij ook nog eens extreem lang mee...ik scheer nu al meer dan 100 (!) minuten op 1 lading. Een fantastisch apparaat!

b4men.nl 09-09-2013
Geschreven voor: Braun 5030s

Ik ben nu ongeveer 3 maanden met dit apparaat aan het scheren. Een absoluut toppertje!! Ik vind het apparaat degelijk en ja hij is wat zwaar maar dat hij lekker in de hand ligt. De mogelijkheden zijn idd niet eindeloos maar he hij scheert geweldig en daar koop je hem toch voor!!

Forpus 02-02-2013
Geschreven voor: Braun 5030s

Dit scheerapparaat heb ik nu ruim 2 weken. Tijdens het gebruik viel mij op dat hij afhankelijk van hoe je het apparaat vasthebt deze een topzware kant heeft. Maar naar enkele dagen gebruik wend dit en heb je er weinig last meer van en ligt hij zelfs lekker in de hand. Het apparaat is mooi en degelijk gebouwd. De accu is in korte tijd weer opgeladen wat ook een pluspunt is. Wel maakt hij wat veel lawaai. Over het algeheel scheerresultaat ben ik echter minder tevreden vooral de moeilijke plekken in de hals. Eerst een ander merk gebruikt en dacht nu iets te kopen met een beter scheerresultaat maar dit is een tegenvaller. Een scheerbeurt duurt bij mij zeker tussen de 10 en 15 minuten en moet dan nog met een mesje de achtergebleven haartjes verwijderen uit de halsstreek. De vele reclames over scheerresultaten van deze apparaten ten spijt. Jammer ik kan hem niet omruilen anders deed ik het vandaag nog. Of, dat kan ook nog "het zal wel een mijn baard liggen".

Forpus 23-05-2013

Een update van mijn bericht. Mijn braun heb ik voor minder dan de helft gelukkig kunnen verkopen. Dus een aanzienlijke schadepost. De discussie goed of slecht wil ik hier niet voeren voor de een zal hij goed zijn voor de ander niet, in elk geval voor mij totaal ongeschikt. Ten spijt van alle reclames waarin men gouden bergen beloofd, maar dat doet niet alleen braun ook andere merken. Mijn raad, wacht op een actie waarna je het apparaat retour kunt sturen als het niet geschikt is voor jou. Die actie kwam bij mij enkele weken na de aankoop.

fdollekens 24-12-2012
Geschreven voor: Braun 5030s

Ik heb de 5030s 2 weken in bezit..Had ver daarvoor een Philips daarna natscheren.
.was het scheren met mesjes zat ,steeds ruw.en bloed in de halsstreek.ben erg tevreden met de braun tot nu zeker geen spijt.een aanrader dus.

Willem F. 24-11-2012
Geschreven voor: Braun 5030s

Via Insiders het apparaat getest. Het is een andere manier van scheren dan mijn oude driekops van Philips. Wat meteen opviel is dat de Braun 5030s meer haar verwijderd, vooral in de hals, waar de Philips ze vaak liet zitten.

Echter een groot nadeel is dat de Braun mijn huid veel ruwer maakt. Vooral bij de snor raakt mijn gevoelige huid beschadigd en moet ik heel voorzichtig scheren. Dit had ik niet met de driekops.

Het scheren zelf duurt ook veel langer, bijna twee keer zo lang als vroeger.

Het laatste puntje is dat mijn baardhaar stugger aanvoelt als ik het een dag of twee laat staan. Het positieve daaraan is weer dat ik nu wel verplicht ben om elke dag te scheren, om dit tegen te gaan. :)

mh8mh8 05-11-2012
Geschreven voor: Braun 5030s

Inmiddels heb ik dit apparaat een aantal weken in bezit waardoor ik een goed en eerlijk oordeel kan geven. Ja, ik ben zeer tevreden en zal stap voor stap vertellen waarom.

Het apparaat van de Braun Series 5 zit in een strakke verpakking waarin we naast het apparaat een lader, oliebusje met bijbehorend kwastje voor reiniging en een opbergtasje vinden. Het opbergtasje is ideaal voor de man die veel op reis is en zijn scheerapparaat ook onderweg veilig wil vervoeren. Na een oplaadbeurt van ongeveer een uur gaf de batterijindicator aan dat het apparaat volledig was opgeladen.

De Braun series 5 heeft een mooi strak rood/zwart premium design en ligt ook nog eens erg stevig in de hand. Braun belooft met een aantal technologische vernieuwingen zoals de FlexMotionTec, de CrossHair scheermesjes en de UltraActiveLift trimmer ultieme prestaties die zeer comfortabel zijn voor de huid. Na eerdere apparaten van Braun (De cruzer en series 3) die bij mij niet naar wens werkten, keek ik cynisch naar deze belofte. Het lijkt op een goed stukje reclame, maar ik kan niet anders dan toegeven dat de belofte volledig wordt waar gemaakt. De Braun Series 5 doet daadwerkelijk wat andere niet kunnen.

Omdat ik voorheen niet een glad scheerresultaat met elektrisch scheren kreeg, ben ik overgestapt naar nat scheren met scheerschuim en Gilette Pro mesjes. Opzich prima, maar het geknoei met scheerschuim was ik zat. Bovendien had ik na afloop vaak irritaties in de hals. Met de Braun Series 5 scheer ik nu droog, en hoewel ik dacht dat ik hierdoor meer irritaties zou krijgen, blijkt het tegendeel waar. De speciale beweegbare kop, welke ook vastgezet kan worden, komt op alle lastige plaatsen en trekt niet aan je haren waardoor je zonder pijn kunt scheren. Daarnaast heeft apparaat ook een trimmer waarmee je baard en/of bakkebaarden in een mooi strak lijntje kunt krijgen. De trimmer werkt goed, maar mocht van mij wel wat breder zijn.

Het resultaat mag er uiteindelijk zijn. De huid is niet geïrriteerd, glad en ziet er daardoor verzorgt uit. Ik kan het iedereen aanraden die ook klaar is met scheermesjes en het geknoei met scheerschuim, want door scheren met de Braun Series 5 bespaar ik ’s ochtends ook nog eens een hoop tijd. De eenmalige aanschafprijs is het gezien de kwaliteit die het apparaat levert zeker waard. Bovendien belooft Braun een levensduur van 7 jaar bij normaal gebruik. Conclusie na een aantal weken: Het werkt! En goed ook!

mvsanten 05-11-2012
Geschreven voor: Braun 5030s

Ik test dit apparaat via Insiders, ik heb hem nu ruim 2 weken in gebruik en ben wel positief over dit apparaat. Het is een mooi en stevig apparaat, met een uurtje is de accu opgeladen en kun je beginnen met scheren. Hij ligt lekker in de hand alleen vind ik hem iets aan de zware kant. Hij glijdt ook lekker soepel over je gezicht en scheert netjes de moeilijke plekken in de hals weg. Alleen ben ik iets minder positief over het gehele scheer resultaat, want na het scheren voelt mijn gezicht nog een klein beetje ruw aan dus betekend dat hij niet echt glad scheert. Maar het is ruim voldoende, ik vergelijk hem dan ook met mijn oudere 3 kops scheerapparaat die net iets gladder scheert. Wat wel weer positief is dat ik weinig irritatie ervaar. Hij wordt netjes geleverd in in een mooie doos met een zachte opberg etui en borsteltje om schoon te maken. En natuurlijk een oplaad adapter en flesje olie om van tijd tot tijd te smeren. Dus mocht je zonder scheer apparaat zitten dan is dit een mooie aankoop.