Braun Series 5 5040s Wet&Dry - Reviews

Accu indicator
Afspoelbaar

RobS 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Tevreden gebruiker

Het belangrijkste van een scheerapparaat is het scheerresultaat. Met deze Braun ben ik uiterst tevreden over het resultaat. Het scheert glad en snel. Ik ben ook in het bezit van een Philips shaver, maar het scheerresultaat is met de Philips onvoldoende. Het voordeel van de Philips is het geluid. Die is aangenaam stil, dit in tegenstelling tot de Braun. Die maakt eigenlijk wel veel lawaai.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • Snelheid

Minpunten

• Lawaai

Ferdi 25-12-2015 Product paar dagen in bezit

Na weken Lang onderzoek+ review lezen en+ YouTube films bekijken Ben ik overgestapt van scheermes Naar electrisch scheren en het conclusie is:SUPER glad net als scheren maar Dan op makkelijker.
Heb nu het scheerapparaat van Braun gekocht (5040s) en heb nooit zo iets meegemaakt,Ik adviseer iedereen Braun.

Mvg
Ferdi

alexis66 16-02-2014 Product paar weken in bezit

Hiervoor had ik een philips, die heeft het na een 1 jaar de geest opgegeven. Ik was 35 jaar philips fan, maar nu ik deze heb, ben ik van mening verandert. Scheert prima en ziet er ook degelijk uit.

flopke 09-12-2013 Product paar dagen in bezit

Na een zeer korte tijd met een Philips YS534/17 die teleurstelde in scheerresultaat, deze gekozen voor een wel zeer aantrekkelijke 'Sinterklaas' prijs bij modern.nl (slechts Euro 119,- aanbod is inmiddels weer duurder).

Kon me snel vinden in de andere scheertechniek (folieblad vibrerend systeem van Braun tegenover ronddraaiende koppen Philips), een prima glad scheerresultaat.
Wat een genot om ermee te scheren. Ik doe het echt met plezier. Geen huid-irritatie, apparaat ligt lekker in de hand, makkelijk schoon te maken. Nog niet geprobeerd nat te scheren.

Voor scheerresultaat een 9 gegeven, omdat een 10 wellicht is weggelegd voor de nog meer verfijnde scheertechniek van de serie 7 scheerapparaten van Braun.
De geïntegreerde trimmer is wat klein, maar wel uitermate prettig in het gebruik om oorhaartjes, bakkebaarden e.d. weg te halen. Goed van vorm waardoor geen irritatie en 'happen' (wondjes) door de trimmesjes in de huid.

Maakt wat meer geluid, maar komt wellicht door de meer dan krachtige motor die voor mijn wat zwaarder type baardgroei hierin uitstekend voldoet. Top scheerapparaat.

Chrissy2 18-01-2013 Product maand in bezit

Het apparaat ziet er mooi uit, maar ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij.
Het ligt goed in de hand en voelt degelijk aan, ook het schoonmaken is heel makkelijk. Opladen gaat snel en je kan lang doen met een batterijlading. Wat me toch minder bevalt, is ten eerste het vastzetten van de kop. Dat kan je in een aantal standen doen, maar als je dat niet op de juiste wijze doet, dan trilt hij met resonantie. Die resonantie gaat dan gepaard met extreem veel geluid en je krijgt het gevoel dat de kop er ieder moment af kan vliegen. Je moet 'm dus goed vastzetten in een bepaalde stand en je hoort het ook aan het geluid of het goed zit.
Dan het scheren. Scheert glad dat zeker, maar met de nodige moeite. Veel aandacht aan hals en onderkant kin, dan gaat het wel. Wat mij het meest verbaasd, is dat na het glad scheren de haren na 4 of 5 uren al weer terugkomen. Dat is bij nat scheren zeker niet het geval. Volgens mij scheren al die moderne scheerapparaten wel redelijk goed, echter wel "oppervlakkig". Nat scheren blijft toch echt het beste en dan verbaas ik me over sommige reviews waarbij bepaalde mensen zelfs hun scheermesjes de deur uitgooien. Dat zijn kortzichtige, impulsieve en niet doordachte reviews van het moment. Nat scheren blijft gewoon het beste. Zo'n Braun droog gebruiken of onder de douche is voor erbij en blijft handig als je je snel even moet scheren wanneer bijvoorbeeld je schoonmoeder even langskomt.

BeardyBob 20-11-2012 Product maand in bezit

5,5
Ik had verwacht om me met dit toestel in enkele minuten perfect glad te kunnen scheren zonder irritatie van de huid. Glad scheren in de hals duurt echter langer dan verwacht en gaat zelfs bijna even snel met een mesje. Ook de trimmer kan beter. De positie zorgt ervoor dat je in bepaalde houdingen met de grote scheerkop lange haren meetrekt, wat geen aangename ervaring is.

McLarenke 07-11-2012 Product paar weken in bezit

Dit is een zeer degelijk en mooi toestel!! Je kan er zowel droog als nat mee scheren, al heb ik met dat laatste nog geen ervaring. Na jaren van scheren met mijn Philips scheerapparaat ben ik nu naar Braun overgeschakeld. Dit is een TOP toestel. Geen pijn meer tijdens het scheren en ook achteraf geen last meer van huidirritaties. Het toestel voelt degelijk aan en ligt goed in de hand! Je kan de scheerkop in 5 verschillende posities vastzetten waardoor hij zo goed als alle haartjes vlotjes wegscheert! De scheerkop is eenvoudig te demonteren en kan je zo reinigen. Ook de batterij is een pluspunt. Na 3 weken dagelijks scheren behoeft hij nog steeds geen oplaadbeurt!! Toch twee kleine minpuntjes: de trimmer is voor mij wat te klein en ook het lawaai is net iets teveel in vergelijking met mijn Philips scheerapparaat.
Dit Braun toestel verdient minstens een 9 op 10. Het is degelijk, het scheert heel gemakkelijk en pijnloos. Een absolute aanrader!!

duvellover 31-10-2012 Product paar weken in bezit

Ik scheer me al jaren met een scheerapparaat maar ik was tot nu toe nooit echt tevreden: irritaties, niet glad, moeilijk om het toestel schoon te maken/houden. Dit toestel scoort op alle vorige negatieve punten heel goed! geen irritaties meer, scheert glad (ook in hals en de onderkin) en het is heel simpel schoon te maken! Ik ben een tevreden Braunklant en zal niet snel meer overstappen naar een ander merk!

Nicoloi 26-10-2012 Product paar weken in bezit

Heb het toestel sinds begin vorige week, maar door dagelijks gebruik kan ik me al wel een "fan" noemen! Heb me voordien steeds met een mesje geschoren, had wel een elektrisch toestel, maar wegens het slechte resultaat, heb ik dit niet al te vaak gebruikt.. nu ik de nieuwe Braun 5 Series heb, heb ik me niet meer met het mesje geschoren omdat dit apparaat amper een verschil toont met een mesje. Even glad en op een minuutje geklaard! Echt een aanrader voor mensen die op een snelle en degelijke manier de dag gladgeschoren willen beginnen!