Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1195

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1195 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

ReneNL 27-07-2016

Gevaarlijk

Ik heb dit apparaat nu bijna 1 jaar en gebruik het nog maar zelden (hoogstens als ik op reis ga of ik geen mesjes meer heb) omdat ik enorm op moet passen me er niet mee te verwonden. Als ik me niet goed concentreer bij het scheren met dit apparaat, scheert het stukjes huid aan de rand van mijn lippen en aan de rand van mijn neusgaten af. Een bloederige en uiterst pijnlijke ervaring. De scheerkop is niet beschadigd door vallen of stoten.

jackie57 27-07-2015

zeer slecht apparaat word er niet glad van nat of droog geschoren maakt mijn huid zeer ruw kan het ook niet terug sturen slechte service van philips

Shaver7000 08-02-2015

Stijlvol scheerapparaat met een handig oplaadstation. Het scheerresultaat voldoet aan de verwachting. Samen met de lange levensduur van de batterij een uitstekend apparaat!

Organist 10-01-2015

Bij ingebruikname even een uurtje opgeladen. Daarna meteen scheren. Een goed apparaat met goede resultaten. De baardtrimmer is ook fijn.

jacarno 07-01-2015

Zeer goed stijlvol model en makkelijk in gebruik. Scheert goed en makkelijk schoon te maken.
Ben er blij mee en hele verbetering met wat ik tot nu gebruikte

Smits01 06-01-2015

Ligt lekker in de hand en is zeer makkelijk in gebruik. Pluspunt is dat er zowel droog, als nat mee gescheerd kan worden. Dit is vooral handig als je een gevoelige huid hebt. De ene keer droog en de andere keer nat scheren scheelt enorm en geeft een minder gevoelige huid.

Chris. de Jong 06-01-2015

Vroeger scheerde ik me met een scheerbladapparaart. Sinds ik Philips zijn systeem gebruik ben ik snel en goed glad geschoren. De scheertijd is verkort tot een kwart van wat het vroeger koste met het andere scheersysteem. ook heb ik geen huidiritatie meer. Het is een super goed scheerprodukt!

Reinier6814 05-01-2015

Fijn scheerapparaat, kan ook tegen water wat handig is met reinigen. handig dat er een oplaad dock bij zit.

Jorn 25 02-01-2015

Scheerapparaat geeft een goed scheerresultaat. Het heeft een makkelijk opzetstuk om je baard te trimmen. Echter is dit opzetstuk bij mijn vorige apparaat na ongeveer een jaar kapot gegaan.

Ronald1253 02-01-2015

Na 25 jaar enthousiast een scheerapparaat van Philips te hebben gehad vond ik het tijd dee een keer te vervangen. Kwam uit op de RQ1175/16 vanwege het design. Maar ne het eerste gebruik voelde ik direct waarom ik mijn oude moest vervangen......wat een scheerresultaat. Ga binnenkort eens nat scheren proberen.

Aneta 31-12-2014

Ik ben zeer tevreden over dit product,ideaal en makkelijk in gebruik, hij ligt lekker in de hand,scheert glad en soepel over de huid, snel opgeladen, mooi design, een goed scheerapparaat

Gtje76 28-12-2014

Ideaal en makkelijk in gebruik met een glad scheer resultaat ook bij droog scheren. Ik ben erg tevreden over dit scheerapparaat.

Ikke2800 25-12-2014

het gaat hier om de HP6370/00:
- ligt gemakkelijk in de hand, met al de nodige attributen
- enig nadeel is dat er geen houder bij is en enkel een zakje

Willem van Rhijn 23-12-2014

Ik ben uiterst tevreden over dit product hij ligt lekker in de hand. Het scheert optimaal gemakkelijk en snel.

Jan pietersen 19-12-2014

een goed scheerapparaat. Jammer dat de kop gewisseld moet worden voor de tondeuse. Scheert glad en handzaam/ Soepel over de huid. snel opgeladen, mooi design.

Esmee Engelen 18-12-2014

Kerstcadeau: Volgens mijn vriend beste scheermachine die hij ooit heeft gehad!
Snel opgeladen, makkelijk schoon te maken en het belangrijkste onder de douche te gebruiken.
Hij is helemaal blij.

TOP!!!

Intruder13 18-12-2014

Altijd met het mes geschoren maar met de huidige prijzen van de mesjes willen proberen met een apparaat.
Na wat zoeken en info lezen bij de RQ1175 terechtgekomen voor het gemak van de vele mogelijkheden die hij heeft.
Zowel nat als droog te gebruiken en een baardtrimmer dus alles in 1.
Gewoon goed en er tevreden mee.

avdnat 17-12-2014

Het scheerapparaat scheert goed, maar slaat soms wat haartjes over. Het apparaat voelt wel goed aan.

Kobus1953 17-12-2014

Uitstekend ben zeer tevreden over het product en de scheerkop is ook heel erg handig een echte aanrader voor iedereen die een goede scheerapparaat nodig heeft voor een leuke prijs

Raimond1976 17-12-2014

Ik heb me er een keer mee geschoren en dat ging zeer soepel. De lader daar zat ik wel wat wel mee te klooien.

RvdK123 12-12-2014

Hij ligt lekker in de hand en de scheerresultaten zijn goed. De accu gaat lang mee en het apparaat is handig om mee op reis te nemen

DennisB- 06-08-2014

Dit apparaat gekocht ter vervanging van mijn oude Philips vanwege de beoordeling bij de consumentengids/reviews.
De kop is een stuk minder flexibel dan je zou verwachten, hierdoor moeilijker in bochten te scheren. Ook zitten in tegenstelling tot mijn oude apparaat de 'rondjes' vast, dit zal ook wel meespelen in de moeilijker bereikbaarheid in de bochten.
Verder staan de mesjes verder uit elkaar, waardoor je in verhouding grotere 'rondjes' moet maken op je gezicht. Kortom: Ik ben langer aan het scheren met een minder resultaat.
Je moet de kop afnemen om hem schoon te spoelen onder de kraan, dit gaat lastiger dan alleen op een knopje te hoeven drukken waarmee het openspringt.
In de review stond ook dat hij stil is, ook hier ben ik het niet mee eens (of dit zit hem in mijn specifieke apparaat). Opmerking dochter: "Hij maakt net zoveel herrie als een baardtrimmer".
De meegeleverde etui is van stof en biedt geheel geen bescherming wanneer ik deze mee zou nemen.
Ik zal positief eindigen: Ik vind hem persoonlijk wel mooi qua design en de batterijduur is wel goed.
Positief: mooi design, batterijduur
Negatief: scheert niet goed in hoeken/bochten, langere scheertijd, slap beschermetui, veel geluid, onhandig 'afhaalsysteem' koppen

Jeroen1979_ned 02-06-2014

Mooi apparaat met handig opzet stuk. Heb mezelf er 2x mee geschoren(droog). Eerste keer met lichte baardgroei ging goed. Daarna een paar dagen niet geschoren en daarna ging het erg moeizaam. Sommige stukken wel 10x overheen geschoren, sommige stukken mist ie telkens opnieuw de haren. Erg slecht voor een apparaat van deze prijs! Kan ik het dus nog afmaken met een scheermesje...terug sturen en nu maar eens een ander merk proberen. Wat me wel opvalt is dat ik dit soort recensies ook terug vind bij de Senso Touch van Philips, "HET scheerapparaat van 2013-14" Denk dat ze het bij andere mensen gewoon wel goed doen.

Snowy1976 02-12-2013

Ik sluit me volledig aan bij de vorige reviewer. Ook ik heb het apparaat genomen vanwege de goede reviews. Helaas... Het scheren gaat niet echt soepel. Er blijven regelmatig haartjes over waardoor je stukken opnieuw moet doen. De bekende moeilijke gebieden rondom de hals en neusgaten zijn extra lastig. Begrijp me niet verkeerd, uiteindelijk lukt het allemaal wel, maar het duurt een een stuk langer dan met mijn vorige Philips van 7 jaar geleden..

John500 27-07-2013

Normaal gesproken schrijf ik niet snel een review. Echter na jaren van nat scheren ben ik op basis van de reviews overgegaan tot de aankoop van de RQ1175. Misschien moet mijn huid 'wennen'. Echter de scheerresultaten zowel nat alsook droog zijn t.o.v. nat scheren (mesje uiteraard) ronduit slecht. De bekende lastige delen worden totaal niet glad maar ook de overige delen blijven enigszins 'stoppelig' aanvoelen. Bij droog scheren vindt ik het apparaat zeer stroef over de huid gaan (van glijden is geen sprake).Al in de loop van de middag wordt ook voor anderen zichtbaar dat het resultaat niet goed is (ongeschoren uiterlijk) Ik heb niet de verwachting gehad dat een apparaat (nat en droog) net zo glad scheert als een mesje maar dit verschil vindt ik veel te groot. Maar om terug te komen op het begin, misschien moet mijn huid gewoon 'wennen'. Overigens heb ik een normale baardgroei en is er dus geen sprake van het 'Lubberseffect'. Voor alle duidelijkheid, ik houd mij aan alle instructies zoals deze vermeld staan. In het verleden heb ik eerder met een ander merk en type scheerapparaat geschoren en het resultaat hiervan was duidelijk beter. Over de degelijkheid kan ik nog niet veel zeggen behalve dat het apparaat t.o.v. andere scheerapparaten wel wat fragiel aanvoelt. Waarom dan toch deze Philips...op basis van alle lovende reviews.