De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Reflecta 64500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Martin 28-11-2019

X10 scanner, slechte beeldkwaliteit, bagger

Geschreven voor: Reflecta 64500

Als je snel een digitale kopie wilt hebben van een dia of negatief en geen hoge eisen stelt aan de kwaliteit is deze scanner bruikbaar. Oudere dia's en negatieven gaan achteruit in kwaliteit. Wil je er dan alles uithalen wat er nog inzit, dan lukt dat niet. Ten eerst presenteert het schermpje niet het beeld wat wordt opgeslagen, meestal een veel te helder opgefokt beeld, maar ook de techniek van belichten overstraalt veel details, en kan het apparaat niet goed overweg met de ontstane kleurzwemen, en onder en overbelichting van het materiaal.
Zodra je instellingen wilt aanpassen, zijn er praktische problemen als knoppen met een dubbele functie, niet kunnen scannen naar SD kaart en uitlezen op de computer zonder de functie (mode) van de scanner opnieuw in te stellen. Na een aantal maanden tobben heb ik op advies van de winkel het apparaat ingeruild voor een iets duurdere Epson V550 flatbed scanner, met een verbluffend veel beter resultaat als gevolg.

+ voordeel: compact, gemakkelijk mee te nemen
- nadeel: scan kwaliteit, prijs/kwaliteit verhouding, bedieningsknoppen en functies te ingewikkeld en onhandig

Minpunten

• sleslechte beeld kwaliteit

Martin 10-08-2019

X10 scanner, slechte beeldkwaliteit, bagger

Geschreven voor: Reflecta 64500

Ik heb de scanner op meerdere dias uitgeprobeerd. Kwaliteit valt erg tegen. Belichting niet stabiel, niet betrouwbaar, beeldweergaven niet overeenkomend met inhoud bestand. Instelling over- en onderbelichting niet constant verschil. Kleuren erg neigend naar bruin en donker, slechte resolutie.
Ik ga de dias weer met een projector op een harde witte ondergrond projecteren en dan een foto er van nemen. Werkt Veel beter
Ook de knopjes hebben soms dubbele functies kan handiger, maar is ondergeschikt aan de slechte kwaliteit

Minpunten

• sleslechte beeld kwaliteit
  • belichting niet stabiel
  • belichtingscorrecties niet constant verschil
  • bediening, knopjes zouden beter kunnen

Johan VM 09-02-2019

snelle scanner voor dia's en negatieven

Geschreven voor: Reflecta 64500

Een snel toestel: iedere scan neemt ongeveer 2 seconden in beslag. Vermoedelijk eerder een foto nemen dan een traditioneel scanner met bewegende onderdelen. Resolutie: jpeg van 4608x3072.
Niet mogelijk om volledig beeld te hebben, maar dat is hetzelfde fenomeen wanneer je een afdruk maakt van een negatief: je verliest wat aan de zijkanten.
Postief is de houder voor negatief/dia: sluit goed met magneetjes. Ook groot scherm voor preview.

Pluspunten

• snel
  • groot scherm voor preview
  • goede resolutie

Minpunten

• klein beetje verlies aan zijkanten