Epson WorkForce DS-1660W - Reviews

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson WorkForce DS-1660W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Bert de Goede 22-03-2017

Een mooie scanner

Geschreven voor: Epson WorkForce DS-1660W

Op vrijdagmiddag bracht de pakketdienst mijn nieuwe Epson DS-1660W scanner. Nieuwsgierig als ik ben ga ik meteen aan de slag. Even aansluiten op internet en dan uitproberen. Maar dat valt tegen. Het is toch beter de bijbehorende uitleg te lezen. Daarna is het snel gefikst. De eerste scan is snel gemaakt. Maar daarvoor heb ik het apparaat niet aangeschaft. Het zou een apparaat zijn met ongekende mogelijkheden. Wat kan dit apparaat: een scan maken, dubbelzijdig kopiëren, een reeks kopieën in een keer. Kopiëren naar een pdf. Het kan elk formaat aan. Zelfs lange vellen papier. We nemen de uitleg erbij. Een één voor één proberen we de mogelijkheden. We worden steeds enthousiaster. We missen eigenlijk maar één mogelijkheid. Een scan meteen printen. Maar daarvoor heb ik natuurlijk mijn laptop, waarop de scanner is aangesloten. Eén voor één zullen we in de komende weken alle mogelijkheden stevig uittesten. Maar vooralsnog, bij deze eerste poging: een puik apparaat

Pluspunten

• snelheid

Minpunten

• geen printer

maaike 20-03-2017

Top compacte en snell scanner

Geschreven voor: Epson WorkForce DS-1660W

In de gebruiksaanwijzing lijkt de installatie erg eenvoudig. Nu was het ook wel een gebruikersvriendelijke handleiding, maar de installatie duurde ontzettend lang. Er werd aangegeven dat het nog 6 min zou duren, maar ik heb het uren aan moeten laten staan.

Het allerfijnste aan de scanner was het feit dat je heel eenvoudig een hele stapel achter elkaar kunt inscannen zonder telkens de scanner open en dicht te hoeven klappen. Ook is de scanner ondanks deze functie niet erg groot. Goed compact en een goede maat die makkelijk in de kast is te zetten. Voor mij als student met weinig ruimte ideaal.
Wel jammer dat er geen combinatie met een printer is. Ik gebruik een scanner voornamelijk voor mijn opleiding om schetsen in te scannen om deze in photoshop te kunnen bewerken. De scans waren prima. De scherpte van de scans voldeed aan mijn eisen. Ook het contrast tussen mijn tekening en het wit van het papier was oke.

Pluspunten

• Snelheid scans
  • Formaat
  • ADF

Minpunten

• Geen printer combinatie
  • Istallatie software

Nicole30a 19-03-2017

top product

Geschreven voor: Epson WorkForce DS-1660W

yes eindelijk is ie binnen meteen proberen aan te sluiten jeetje daar vergis je je wel in het duurt echt bizar lang voordat ie het eindelijk doet .
maar als ie het dan doet dan doet ie het ook wat een super snel ding.
gaat razend snel en je kan meteen 2kanten doen super relax.
hij is kwa gebruiksgemak ook ideaal ik werk vaak thuis en in een handomdraai is alles gebeurt .ik weet alleen niet of je ook in kleur doen je mist ook wel echt een printer in he apparaat dat is echt een minpunt nou heb je echt een super snelle scanner alles relax en dan geen printer niet goed over nagedacht
voor de rest is hij een ideaal formaat en handig in gebruik als je hem eenmal geïnstalleerd heb voor thuis en onderweg

Pluspunten

• snel
  • makkelijk

Minpunten

• installeren duurt lang
  • gene printer

linda0478 14-03-2017

Snelle goeie scanner voor een mooie prijs

Geschreven voor: Epson WorkForce DS-1660W

Ik heb een eigen bedrijf en een kantoor. Maar de laatste tijd doe ik steeds meer vanuit huis. Dus daar moet je je apparatuur ook op aanpassen. Nu hadden we al 2 goeie printers staan het enige wat ik miste was een scanner. Ik scan z'n 45-80 rapportjes op een dag weg en dan wil je dat echt niet handmatig doen. Na wat speurwerk ben ik op deze scanner uitgekomen. Snel makkelijk en hij maakt niet al teveel geluid. Het instaleren ging heel makkelijk, even goed het boekje volgen en doen wat er op de toegevoegde cd staat opvolgen en dan kan er eigenlijk niets mis gaan. Ik ben zeer tevreden en raad hem iedereen aan die veel scant !

Pluspunten

• Snel
  • Maakt weinig geluid
  • is niet megagroot

erikhoning 13-03-2017

onmisbaar stuk gereedschap voor m'n kantoor aan huis

Geschreven voor: Epson WorkForce DS-1660W

Wat ben ik blij met deze scanner.
Ik heb een eigen bedrijf en werk vanuit huis. Moet best regelmatig scannen en deed dat tot voor kort op m'n alles in 1 printer.
Maakte ook goede scans, maar kostte vooral heel veel tijd.
Met deze scanner is dat verleden tijd. Wat een snelheid en evengoed super kwaliteit scan.
Hier ga ik een heleboel tijd en vooral ergernis mee voorkomen.
Wat een winst.
Ik heb nog geen foto's gescand, maar wel veel documenten. De kwaliteit hiervan is super.
Wat mij betreft (tot nu toe) 1 minpuntje: in het scanmenu kan je de bestemming voor het opslaan aanpassen. Dit is echter wat onduidelijk en bovendien onthoudt ie de locatie van de vorige scan, waardoor de kans vrij groot is dat je documenten van klant x, als je even niet oplet, opslaat in map van klant y of z, en zo voor verwarring in je eigen systeem kan zorgen. Dit had wat prominenter of dwingender in het menu gemogen.
Verder, alleen lof voor dit geweldige apparaat. Voor mij, als profesional werkend vanuit huis een nu al onmisbaar stuk gereedschap

Pluspunten

• snel
  • mooie scans
  • makkelijk te bedienen
  • mooie en compact apparaat

Minpunten

• opslagmenu had net iets beter gemogen

Richard Willems 13-03-2017

mooi design werkt snel.

Geschreven voor: Epson WorkForce DS-1660W

ik gebruik deze scanner prive zowel zakelijk..
daar door is design belangrijk. moet er goed uitzien en niet te groot zijn. het installeren is vrij lastig.. duurt erg lang... maar ben ook geen ict specialist... en nu het eenmaal gelukt is om te installeren. gaan we hem deze week uitgebreid testen

Pluspunten

• mooi strak design
  • snel in scannen

Minpunten

• helaas geen print functie
  • installeren was iets lastiger

Edwin Scheenloop 12-03-2017

Snelle documenten scanner met een mooi design

Geschreven voor: Epson WorkForce DS-1660W

Ik heb de workforce DS-1660W nu een week in huis en ongeveer 900 pagina’s gescand.
Het scannen gaat zeer snel via de ADF enkelzijdig (+/- 22 pag/min), dubbelzijdig duurt ongeveer twee maal zo lang. De installatie ging heel makkelijk en snel via wifi op windows 7. Na het invoeren van de CD en starten van de installatie, volgen een paar vragen en de rest gaat vanzelf. Ook de installatie van de document app voor android ging snel en werkte in één keer.
Er worden 2 programma’s meegeleverd: Epson scan 2 en document capture pro.
Epson scan 2 is het stuurprogramma voor de aansturing van de scanner. Dit is ook het programma dat opstart als je vanuit een TWAIN compatible programma wilt scannen. In dit programma kies je bijvoorbeeld het papier formaat en de resolutie, maar ook kleur of grijstinten enz. Een hele handige optie, in dit programma, is het automatisch rechtzetten als bijvoorbeeld het orgineel scheef geplaats is. Er is ook een optie om perforatie gaten weg te halen, maar dit werkt niet helemaal goed. Bij ronde gaten zag ik geen verschil en bij rechthoekige gaten werd niet alles weggehaald. Als bijvoorbeeld het gat wat rafelig is haalt hij het niet weg. Je krijg dan pagina’s waar nog b.v. 3 van de 24 gaten zichtbaar zijn. Wat ik mis is de mogelijkheid om een scan selectie te maken. Nou is deze scanner bedoeld als document scanner voor grote aantallen, maar af en toe wil je toch ook de mogelijkheid hebben om maar een deel van een pagina te scannen.
Met document capture pro heb je wat toegevoegde functies zoals b.v. OCR zodat je een doorzoekbaar pdf bestand kan maken. (ondersteuning voor 24 talen) Ook kun je hier de volgorde van de pagina’s veranderen, roteren of documenten samen voegen.
Al met al ben ik best tevreden met deze scanner door zijn snelheid en goede scan qualiteit.

Pluspunten

• Snelheid
  • Scan qualiteit

Minpunten

• Beperkte grafische opties

Frankie30 12-03-2017

Goede kwaliteit scanner voor particulier gebruik

Geschreven voor: Epson WorkForce DS-1660W

De scanner is niet heel groot, dus prima voor thuis. Past gemakkelijk in een (gang)kast. Het installeren ging niet in een keer doet en duurde best lang. Eenmaal geïnstalleerd kon ik er snel mee aan de slag. Er zitten maar een beperkt aantal knoppen om de scanner. Naast de verschillende snoeren heeft de Epson WorkForce DS-1660W ook de mogelijkheid om met wifi te scannen. De kwaliteit van de scans zijn goed. De documenten wordt snel gescand en staan direct op de computer. Ik beveel het product zeker aan voor thuis. Mijn administratie is ondertussen volledig digitaal. De scanner wordt compleet geleverd met snoeren en gebruiksaanwijzing. Het is mogelijkheid om meerder pagina's in een document te scannen, zoals in kleur als zwart/wit. Ik zou het product zeker aanraden aan familie en vrienden.

Pluspunten

• Kwaliteit van de scans
  • Snelheid van de scanner
  • Gebruiiksvriendelijkheid

Minpunten

• Installeren van de scanner