HP G4050 Scanjet G4050 fotoscanner

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP G4050 Scanjet G4050 fotoscanner op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

WolH47 26-02-2010

Scanner twee weken geleden aangeschaft voldoet prima voor het installeren even de tijd nemen en dan werkt het zoals het moet inmiddels een paar honderd dia's gescand met een prima resultaat

Ronald-43 20-12-2009

Deze scanner heb ik nog geen jaar geleden gekocht om meerdere dias tegelijk te kunnen inscannen.Nu heb ik een nieuwe PC met Win7 en HP levert update van de software.
Onder Windows 7 kan alleen de scan functie nog gebruikt worden.De aanschaf is nu voor mijn toepassing waardeloos geworden!!
Dus mijn advies, zeker géén scanner van HP!!

solma 16-03-2009

Aangeschaft om enkele duizenden dia's te scannen.
Installatie en bediening geven geen problemen.
Kwaliteit van originele dia's is goed, maar geven na scannen géén scherpe weergave bij instelling van 'optimale kleurnauwkeurigheid van 600 ppi' en '400% van origineel' en 'verscherping naar EXTREEM'

HOE IS DIT TE VERBETEREN?

Coen van der Linden 14-12-2007

Ik heb de scanner gekocht op 6 december 2007. De installatie van de scanner ging niet vlekkeloos, er waren verschillende Windows foutmeldingen, maar uiteindelijk kreeg ik hem aan de praat. Het scannen van negatieven gaat ontzettend traag, uren! de kwaliteit is erg goed, ook die van het stof en scratches optie. Op onregelmatige momenten kreeg ik vervolgens unexpected internal errors, info opgezocht op HP.com, en uiteindelijk de uninstall- reinstall optie gedaan volgens het boekje. Het opnieuw geinstalleerde HP Solutions Center meldde echter dat het geen contact kon maken met HP devices, Windows camera & scanner wizzard, leverde wel een scan! Dinsdag 11 december j.l. gedurende 2 uur durende chat het probleem proberen te verhelpen. Donderdag de 13e(!) heeft mijn zoon (heeft IT opleiding) in telefonisch overleg met de HP Helpdesk Nederland allerlei dingen opgeschoond en weggehaald, vervolgens de reinstall gedaan met de van de HP.com site downloaded software (vanwege mijn problemen met de install vanaf CD). Helaas pindakaas: het werkt niet, vervolgens heeft hij de installatie op zijn Sony laptop gedaan (hij wou de scanner wel overnemen), maar ook daar werkte het niet. Het probleem houdt verband met de USB software, zegt men. Ik heb zelf een Dell Dimension C521 van eind maart 2007.

peter alaerds 07-09-2007

Niet Vista klaar. Downloaden van site (200 mb). INstalleren duurt lang, eenmaal geinstalleerd, blijft de software hangen.... Niet best dus

Dendjo 02-09-2007

Installatie onder Vista niet mogelijk. Steeds foutmedling bij het installeren: Interne fout 2738 - MSI.imagezoneexpress. Laptop = Acer Aspire 9815WKHI. De installatie wordt bij het krijgen van deze fout afgebroken en dus niet volledig geinstalleerd. Er was nochtans een afzonderlijke CD voor Vista bij. Op een andere laptop met XP werkt het toestel wel.

Wallie2001 29-08-2007

Het is een grote lomp uitziende scanner. Scannen van negatieve op hoge kwaliteit (daar heb ik dat ding voor) is zeer, zeer traag. Het automatisch verwijderen van krassen en stof zorgt voor een lelijke scan.
Al met al valt deze scanner mij zeer tegen. Ik weet niet welke je wel zou moeten kopen, maar deze in ieder geval niet.

Ronaldo54 02-04-2007

Ook ik heb de scanjet G4050 iets meer als een maand in bezit en heb totaal geen problemen, ja hij wordt traag wanneer je alle mogelijkheden inschakelt maar dat is dan ook logisch. Het bewerken van de foto's (krasjes en kleuren ophalen) doe ik met Corel paint shop pro en dat gaat razendsnel. Al met al ben ik zeer tevreden met de G4050, voordeel bij deze is dat je 16 stuks dia's tegelijk kan scannen en niet een voor een zoals bij vele anderen.

Jjg 26-03-2007

Heb deze scanner ruim een week en deze valt tegen.
Foto's inscannen doet ie wel goed maar bij het inscannen van negatieven (van verschillende merken) blijken er verticale gele strepen op de foto's te staan. Ik ben toen op het internet gaan zoeken. Op de website van HP stond er niets over. Wel kwam ik een forum tegen waar nog twee anderen hetzelfde probleem hadden. Zij hadden er ook geen oplossing voor gevonden.

Hartogwd 06-01-2007

In vervolg op mijn goeie ouwe Scanjet 4300C aangeschaft ivm dia's etc.
Na enigszins problematische installatie (ivm meerdere HP zaken op mijn PC)
draait alles nu perfect.
Ook HP zal aan een HP-oude-resten-schoonmaker-van-registry moeten! Alle oude
Hewlett verwijzigingen heb ik uit de registry verwijderd daarna een cleaner
toegepast (Jv16). Toen alle oude zaken (3 printers en een brander) opnieuw
geinstalleerd met de scanner als eerste. Niet veel hulp van HP genoten.... wel
veel gebeld en dus veel gewacht.
Alles uitgetest en verder geen verrassingen tegengekomen. Ook mbt het scannen
van dia's (max 16 tegelijk) en de oude zwart-wit en kleuren negatieven (max 30
tegelijk) geen problemen ondervonden. Wel moet een extra raamwerk worden
aangebracht waarin de dia's of negatieven worden gelegd. Ontbrekende negatieven
in dat raamwerk moeten met bijbehorende strips worden afgedekt. Dat geldt niet
voor dia's, of je er een of 16 doet de scanner zoekt het uit. Gek dat dit niet
bij negatieven kan.
Natuurlijk de moeilijkste dia's en negatieven geprobeerd maar behalve dat de
settings enorme invloed op de scantijd kunnen hebben (hoge resoluties enzo)
lukt alles prima.
Ipv Photosmart Essenties zit er de Premier versie bij. Die heb ik niet
uitgeprobeerd vanwege het gebruik Adobe Photoshop CS. Ziet er wel goed uit.
Al met al uiteindelijk zeer tevreden.