Canon CanoScan 9000F Mark II - Reviews

Scannertype
filmscanner, flatbedscanner

Jorg Sengers 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Gemak. Goedkoop. Kwaliteit

Gemakkelijk in de bediening, maar moest wel effe zoeken waar ik de juiste info kon vinden. De rest is behoorlijk makkelijk. Scannen op de hoogste resolutie duurt wel lang 😬

Pluspunten

• Gemak
  • Hoge resolutie

Minpunten

• Voelt wat plastic aan

irene kooman-visser 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

problemen met scannen van 6x6 negatieven

het is voor mij meestal onmogelijk om 6x6 negatieven te scannen, omdat de scanner aangeeft de negatieven niet te kunnen vinden en vaak, als de scanner de negatieven herkent ,lang niet altijd 3 van de 3 negatieven scant. Bovendien ontbreekt de gebruiksaanwijzing van de filmhouders en dat is toch wel heel bezwaarlijk.

Peter de Groot 18-11-2016 Product paar dagen in bezit

Veel mogelijkheden en goede prijs/kwaliteit verhouding

Professioneel product met veel mogelijkheden en niet duur. Werkt ook onder Windows 10 en negatieven van 6x6 cm zijn in te scannen. Dit in tegenstelling tot andere scanners die vaak alleen maar kleinbeeld (135) negatieven kunnen scannen. Dit heeft vooral te maken met de bijgeleverde negatieven houders. Hier zit dus wel een houder voor 120 rolfilm / middenformaat bij.

Pluspunten

• Kwaliteit ziet er goed uit
  • Professioneel
  • Betaalbaar

Minpunten

• Mogelijk te moeilijk voor iedereen

numoment 29-08-2016 Product paar dagen in bezit

Pracht apparaat

Met alle gemak scans van hoge kwaliteit. Scanner is ronduit langzaam als het gaat om stof en beschadigingen verwijderen (dat is ook normaal), maar wat een resultaat! Het programma vind ik wel wat rommelig en onoverzichtelijk, maar dat is een kwestie van wennen. Integratie met Photoshop werkt en is evenzo rommelig. Geeft niets: het is een pracht apparaat.

Pluspunten

• Scan kwaliteit
  • Mogelijkheden
  • Snelheid

Minpunten

• Software (rommelig)

knienhuis 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

Sublieme scanner

9,4
Ik heb deze scanner zojuist in bezit en het bevalt me nu al heel goed.
Ik heb een aantal oude foto's ingescand en deze komen er goed uit. Alleen jammer dat ik geen kadertje kan tekenen, waardoor dit in een foto edit programma moet gebeuren.
Daarna een doos dia's (100 stuks) ingescand en daar ben ik zeer tevreden over. De ingeraamde dia's passen moeiteloos in de houder en als er een dia mist, wordt deze niet gescand. Het resultaat mag er ook zijn (heb ze met 2400 dpi ingescand).
Kortom een echte aanrader! Nu kan ik moeiteloos alles was scanbaar is met dit apparaat verwerken.
Over het inscannen van negatieven heb ik helaas nog geen mening. Ik zie dat er daarvoor een speciale houder beschikbaar is, evenals voor 120 mm negatieven.

double 04-02-2016 Product paar dagen in bezit

Al sinds 1990 gebruik ik negatieven scanners en heb er al velen gehad. Slechte en goede. In 2003 ben ik overgestapt op digitaal. Na een matige ervaring met een HP heb ik nu de 9000f mk2 gekocht om 9000 negatieven en positieven in te scannen. Vele bladen al de grijze bak in maar ik kan het niet laten sommige foto's te bewaren. De can kwaliteit valt mij niet tegen en is net zo goed als de zwaarste instelling van de HP. Alleen deed de HP er 1 uur over de Canon doet dat in 5 minuten. Let wel. De HP heeft een houder voor 35 negatieven en de Canon 2 strookjes voor 12 negatieven. De installatie is simpel en snel en het gebruik van de software eenvoudig. Kan niet fout gaan. De scanner doet zelf wat ielig aan maar is verder mooi afgewerkt. De 35 mm negatieven houder valt mij tegen in vergelijk met epson en HP. De houder bestaat uit een frame die kan scharnieren en de dunne frameranden moet je buigen om open of dicht te klappen. Nu wordt plastic door de jaren heen wat harder en kans op breken is dan aanwezig. Ook de inleg moet in spiegelbeeld. Staat op de houder. Na inleggen van de negatieven de houder weer dicht en de zijkanten goed aandrukken om nare zwarte randen te voorkomen. Extra houder is wel te koop in USA voor $ 122,00 bijna net zo veel als de scanner zelf. De levenrancier snapte er niets van en had daar nog nooit van gehoord. Verkoopt 100 scanners per jaar zegt hij. Hahahha. Bij canon kan niemand hier een zinnig antwoord opgeven. Jammer. Nog 8000 negatieven te gaan en hoop dat de houder het nog even volhoud. een 6 voor degelijkheid omdat ik hem net heb en de houder wat tegenvalt in duurzaamheid.

rverhoog 06-09-2015 Product maand in bezit

9,6
Dit is een scanner van topkwaliteit! Werkt snel en handig en de scans zijn erg goed! De aan/uit knop is ook een verbetering t.o.v. de vorige versies. Waarom aan staan als hij niet wordt gebruikt? Dit moet je zelf bepalen.
Klein nadeel is de software van Canon. Een gewoon kopietje maken is niet snel te doen. De oudere goedkope versies hadden dit wel. Ook meerdere pagina's in PDF is alleen via IMage Garden te doen wat niet mijn programma is... Maar toch een zeer goed voor deze scanner!

Maddognl 04-10-2014 Product jaar of meer in bezit

Dit is een scanner van topkwaliteit.
Reeds een paar jaar in gebruik en werkelijk subliem.
Verplaatsbaar raster en mogelijkheden.
Zeer snel en een goede kwaliteit.
Het glas zou harder mogen zijn.