Philips Viva Collection HR1886

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Collection HR1886 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Maatje 25-11-2017

Zeer handig en snel in te gebruiken

Een klein en compact apparaat.
Zeer snel in gebruik, Er kan redelijke stukken groente en fruit in en binnen een paar tellen heb je een fruitsap klaar.
Totaal geen stukjes te vinden in de sap. Aan te raden.

jeandmn 22-11-2017

Perfect voor je dagelijkse vitamines

Ik heb dit product nu een aantal weken. Ik heb vele verschillende sappen gemaakt, allemaal uit de app die je kunt installeren op je smartphone. Deze bevat zeer veel recepten en hier kun je dus ook ideeën opdoen. Harde groenten en fruitsoorten perst het apparaat zonder moeite. Ik merk wel dat als je vruchten gebruikt met veel vruchtvlees het filter wel eens verstopt wil raken, waardoor het langer duurt voordat het sap doorloopt. Daarom deze altijd pas als laatst gebruiken. Nadat je het apparaat hebt gebruikt hoef je het alleen even voor te spoelen en meteen de vaatwasser in; ideaal!! Daarnaast spettert er ook niks op het apparaat zelf tijdens het persen, waardoor je hem niet schoon hoeft te maken (buiten de onderdelen die in de vaatwasser gaan). Het apparaat bezit ook een grote opvangbak voor je sap, alleen schenkt deze niet gemakkelijk over in een glas en knoei je altijd een beetje; zonde! De opvangbak voor het afval is qua grootte goed. Als je veel sap wil maken moet je hem tussendoor even legen, maar dat is een kwestie van omdraaien boven de prullenbak. Daarnaast merk je wel echt dat het afval bijna 'droog' is, wat betekent dat dit apparaat zeer efficiënt zijn sap uit de producten haalt. Ik ben dus zeer tevreden over dit product en zou het iedereen aanraden, ondanks dat het wel een investering is. Maar dan haal je ook wel een stukje gemak in huis.

Pluspunten

• Vaatwasserbestendig
  • Afval komt er bijna droog uit

Minpunten

• Maakt veel lawaai
  • Filter kan soms verstoppen

AlexanderDovens1979 14-11-2017

Makkelijk in gebruik, makkelijk en snel schoon te maken

Deze sapcentrifuge is makkelijk in gebruik, ook is hij makkelijk en snel schoon te maken. Hij maakt geen herrie tijdens het persen. Het is een slim design zodat hij niet veel plaats inneemt op het aanrecht. Er zit een app bij met heel veel recepten voor drankjes. Het is een echte aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk zuiver te maken
  • Makkelijk in gebruik
  • Veel recepten

MarliesK 13-11-2017

Snelle en makkelijke manier om sapjes te maken

Ik test het apparaat voor Philips. Het apparaat is makkelijk in elkaar te zetten, het werkt erg makkelijk en logisch.
Het maakte in het begin wel wat lawaai, maar dat stond ook in de gebruiksaanwijzing.
Je kan het fruit in vrij grote stukken in de machine doen, dat gaat erg makkelijk. Er zit een beveiliging op dat je niet je hand/vingers in het apparaat kan steken.
Het is een slowjuicer, dus het gaat om het sap wat er uit komt, maar soms is het apparaat verstopt door de kleine gaatjes van het zeefje en komt er weinig sap uit. Je kunt dan de stop onder het apparaat dicht doen en het apparaat aan laten staan en dan komt er uiteindelijk wel meer sap vrij.
Niet te ongeduldig zijn!
Al het fruit en de groentes die ik gebruikt heb worden helemaal uitgeperst en alleen het pulp blijft over, dat is bijna droog!
Het is makkelijk schoon te maken, je spoelt de onderdelen zo af en het kan ook in de vaatwasser.
Een extra zeefje met grotere gaatjes zou fijn zijn, zo kan je ook iets van vruchtvlees in je sap krijgen.

Pluspunten

• Er kunnen grote stukken fruit/groente in
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Extra zeefje met grotere gaatjes mist
  • Verder geen minpunten

Lathyrus2 12-11-2017

Lekkere sapjes van je favoriete groentes en fruit

Makkelijk in gebruik, zowel de sapproductie als het schoonmaken.
De gebruiksaanwijzing is goed leesbaar en duidelijk.
Je proeft het fruit en de groente zoals het hoort te smaken.

Pluspunten

• Lekkere sapjes
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Klepje op invoer onhandig

DaniëlS 07-11-2017

Slow juicer van goede kwaliteit met veel mogelijkheden

Deze slow juicer van Philips heb ik nu enkele weken. Tot nu toe bijna dagelijks een sapje mee gemaakt. De smaak van de sappen is erg goed en de pulp die overblijft vrijwel helemaal droog. Ook het maken van bijvoorbeeld notenmelk is goed te doen, na enige malen oefenen ;-)

Wanneer er wat 'stuggere' groenten, zoals een hele stengel boerenkool wordt gebruikt kan de machine nog wel wat lawaai maken. Als je er vervolgens een harder stuk fruit of groente ingooit is dat echter ook zo weer over.

Verder is het schoonmaken echt heel makkelijk, waardoor dagelijks gebruik ook aantrekkelijk is.

Pluspunten

• Goede kwaliteit materialen
  • Erg lekkere sappen vol smaak
  • Droog restproduct, dus veel sapopbrengst
  • Makkelijk te gebruiken
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Kan soms wat lawaai maken bij sommige producten

Happyjuicer 07-11-2017

Heel makkelijk in gebruik!

Ik ben enorm tevreden over deze slowjuicer! Ik was er bang voor dat het schoonmaakwerk me tegen zou staan en wij hem daardoor niet zouden gebruiken, maar het schoonmaken is echt heel eenvoudig! Je kunt de onderdelen snel uit elkaar halen en afspoelen onder de kraan of in de vaatwasser doen. Het hele gezin drinkt hier nu dagelijks lekkere fruit- en groentesappen, super!

Pluspunten

• makkelijk in gberuik
  • eenvoudig en snel schoon te maken
  • dagelijkse dosis vitaminen

Knarfie12 04-11-2017
  • Product gekregen

simpel in gebruik

Een mooie slowjuicer voor iedereen die vaak een sapje wilt maken. Doordat het apparaat zeer makkelijk is schoon te maken kan je iedere dag wel varieren met een ander sapje, door de grote trechter hoef je minimale voorbereidingen te treffen voordat je de groeten en fruit in de juicer stopt. Dankzij de druppelstop kan je ook gewoon makkelijk glas voor glas vullen zonder dat je morst en het scheelt ook gelijk weer een bakje schoonmaken

Pluspunten

• grote trechter
  • past mooi in elkaar
  • compact
  • goede sapoprecht
  • schoonmaken is simpel

Minpunten

• geen sapdikte instelbaar
  • de knik is moeilijk schoon te maken

Stephanie 01-11-2017

Tevreden, maar ruimte voor verbetering

Ik ben erg tevreden over de prestaties van de slowjuicer. De grote onderdelen voelen robuust aan bij het in elkaar zetten en zijn gemakkelijk en intuïtief te verwijderen en schoon te maken. Daarbij was ik positief verrast met het vermogen van de boor. De verschillende onderdelen zijn vaatwasserproof en zijn gemakkelijk binnen een paar minuten uit elkaar gehaald, omgespoeld en in de vaatwasser geplaatst.

De slowjuicer heeft een paar fijne elementen, zo zitten aan de achterkant van de sapbak schenktuitjes, waardoor het sap zonder knoeien over te gieten is in glazen. Verder beschikt het apparaat over een reverse-knop, waardoor je stukken fruit die vast zitten even kan terugspoelen en opnieuw kan laten verpulveren. Zo hoef je er niet met je handen in. Tot slot merkten we dat het apparaat bij inactiviteit een automatische stopfunctie had.

Echter, de slowjuicer verlangt nog enige verbetering: op de eerste dag viel al direct een rubberen afdekkapje van over één van de schroeven (van de hendel van de 'drip stop') in de bak van het net geperste sap. Een ander afdekkapje liet na enkele dagen ook los. Ook is het bijgeleverde afvalbakje een losstaand bakje, die beter gevormd zou kunnen worden (meer in de vorm van de basis van de machine, eromheen buigend, zodat het bakje niet gemakkelijk weg kan schuiven en het pulp er langs valt).
Verder is de binnenkant van de grote onderdelen (bijvoorbeeld daar waar je het fruit in gooit) niet gemakkelijk droog te krijgen met een vaatdoek en kun je er niet bij met een afwasborstel. Op termijn zorgt dit ervoor dat viezigheid achterblijft.
Tot slot is er geen mogelijkheid om de hoeveelheid pulp/de grofheid van de machine in te stellen. Dit zou bijvoorbeeld misschien opgelost kunnen worden door verschillende roostertjes te leveren. (Overigens, de bijsluiter zegt het al en dit is volgens mij bij geen enkele slowjuicer zo, maar peulvruchten kunnen niet in de slowjuicer gebruikt worden. Dan raakt het roostertje verstopt. Bananen en avocado’s moeten dus in de ouderwetse blender).

Als extra: in de productbeschrijving werd geadverteerd met een receptenboekje. Dit was meer een folder dan een receptenboekje, maar er werd wel verwezen naar een app op je telefoon. Deze app ziet er helder uit, werkt prima en biedt enige vernieuwende recepten. Het aanbod recepten vond ik zelf vrij beperkt, maar mogelijk komt dit nog.

Pluspunten

• Gemakkelijk uit elkaar te halen
  • Schoon te maken in de vaatwasser
  • Schenktuitje in opvangbak voor het sap
  • 'Drip stop', zodat je tijdelijk kan pauzeren
  • Achteruit functie

Minpunten

• Kleine onderdelen laten (onbedoeld) los
  • Pasvorm lekbakje, past niet bij het design
  • Geen mogelijkheid tot instellen hoeveelheid pulp
  • Binnenkant niet goed te bereiken, lastig boenen

ClaireElisabeth 01-11-2017

Erg makkelijk en snel in gebruik

Ik ben zeer tevreden over deze slowjuicer en zou hem daarom anderen ook aanraden!!
Hij is heel erg makkelijk in gebruik en ook makkelijk en snel schoon te maken.
De afneembare delen kunnen zelfs in de vaatwasser, maar zelf spoel ik alle onderdelen makkelijk onder de kraan schoon. Zeker omdat je hem bijna helemaal uit elkaar kunt halen gaat dit erg makkelijk!!
Ik was erg benieuwd naar hardere groenten of dat dat net zo makkelijk zou gaan als bijvoorbeeld fruit en ik moet zeggen dat het me echt verbaasde hoe makkelijk dat ging!!
Wel heb ik gemerkt dat je fruit soorten die veel vruchtvlees bevatten het beste als laatste door je gezonde sapje kunt doen omdat de filter dan wat verstopt lijkt te raken en er dan een soort moes boven de filter achter blijft waardoor hij langzamer door gaat lopen.
De fijne filter zorgt er wel voor dat je echt lekker dun te drinken sap krijgt!! Eb het "afval" komt er voor uit in het speciale opvangbakje, echt fantastisch!!
Oja voor sinaasappels is wel aan te raden de schil er even af te halen, anders wordt het sapje erg bitter.

Waar ik voorheen een theedoek en een zeef gebruikte om gezonde sapjes te maken, gebruik ik nu de slowjuicer en echt dat had ik jaren eerder moeten doen!!
Erg makkelijk en snel in gebruik waardoor je even snel een gezond sapje kunt maken en het dan ook sneller doet!!

Pluspunten

• Makkelijk en snel in gebruik
  • Alles kan in de vaatwasser
  • Compact en mooi apparaat op je aanrecht

Minpunten

• Teveel vruchtvlees verstopt het filter/ de zeef

snoepiejudge 01-11-2017

Super eenvoudig en makkelijk schoon te maken!

Een super product voor het maken van gezonde sappen!
Door de grote vul trechter hoef je het fruit en groente niet meer in kleine stukken te snijden en dat scheelt een hoop tijd.
De pulpopvangbak is groot genoeg en hoeft niet snel geleegd te worden tijdens het maken van een sapje. De sap container is groot genoeg voor 1 liter aan sap! De slowjuicer heeft een erg fijn en slank model waardoor hij niet veel plek in neemt, dit is ideaal bij een kleine keuken.
Nadat je sapje klaar is, is de slowjuicer erg makkelijk uit elkaar te halen om schoon te maken. Doordat hij in de vaatwasser kan maakt dat het schoonmaken nog makkelijker.
Ik vind het een geweldig product en maak er dagelijks gebruik van, vooral doordat hij zo makkelijk schoon te maken is, dat is echt een dikke plus punt.
Zeker waar voor je geld!

Pluspunten

• slank model
  • grote vul trechter
  • makkelijk schoon te maken
  • snel gezonde sappen

Minpunten

• draait niet meer dan 20 min achtereen
  • zeefje snel verstopt door zacht/rijp fruit