De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Turmix A35113 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,5

Lodewijk 24-01-2015
Geschreven voor: Turmix A35113

Zwitserse kwaliteit en een prachtig vormgegeven apparaat. Dat lijk je voor best veel geld te kopen met de Turmix sapcentrifuge. Helaas, de schijn is mooier dan de werkelijkheid. Het apparaat heet teveel ontwerpfouten.

Het apparaat is op het aanrecht lekker compact. Dat komt omdat de opvangbak voor het persafval bovenin zit en niet ernaast zoals bij veel andere apparaten. Dat is mooi, maar eigenlijk erg onhandig. Het gevolg is namelijk dat zich bovenin het apparaat bij het persen steeds meer afval verzamelt. Als je dan weet dat dit afval op hoge snelheid wordt rondgeslingerd is de consequentie eigenlijk wel logisch: onbalans. En niet zo'n beetje. Een liter appelsap haal je alleen door het apparaat goed vast te houden, en dan heb je drie handen nodig. Een voor het pakken van de appelstukjes, een voor het invoeren van de appelstukjes en een om het apparaat op zijn plaats te houden.

Nog hinderlijker is dat sap in het apparaat kan lopen. De ring die het sap verzamelt is niet zo hoog. Als in die ring teveel sap blijft staan loopt het sap het apparaat in. Gevolg: kortsluiting, een klak van de aardlekschakelaar en weg is de stroom in het hele huis.

Conclusie: niet kopen. Die van mij gaat weer terug naar de winkel.